Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ocieplenie domu jednorodzinnego


Didek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

Jestem właścicielką domu kostki wybudowanego w 1988r. Ściany mają wysokość ok. 9,10 m  a szerokość 11 x11 m. Dom wybudowany jest z cegły ceramicznej  2 x typu "Max" plus szczelina tj. od zewnątrz 12 cm cegły+szczelina 5 cm+24 cm cegły . Dom jest otynkowany (tynk cementowo-wapienny), bez ocieplenia, gdyż ok. 20 lat temu fachowcy odradzali ocieplanie styropianem domu z Maxa z pustką powietrzną. W mojej ocenie dom jest bardzo energochłonny, na tę chwilę ogrzewany węglem (temperatura w domu 23 stopnie) i spalam ok. 5,5 ton węgla z CWU. Poza sezonem grzewczym woda grzana jest gazem.  Ogrzewam dwie kondygnacje-  łącznie 200 metrów powierzchni mieszkalnej (tj. 575 m3) Chciałabym podjąć kroki ku termomodernizacji aby przejść na gaz. Dlatego zastanawiam się na ociepleniu styropianem 15 cm. Ale ciągle z tyłu głowy mam myśl czy nie spowoduje to,  że nie będzie odpowiednio odprowadzana wilgoć ze szczeliny powietrznej, czy na pewno ta inwestycja przyniesie mi jakiekolwiek oszczędności.  Strych mam ocieplony 30 cm wełna mineralna, zaś najniższy strop piwnice- parter ocieplony styropianem 10 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Mieszkamy w domy z lat 30 tych okolo 200 m2, ocieplony styropianem 10, dach 15 cm welna, kociol ekogroszek, wegiel 22-23 mj, srednia cena okolo 700 zeta za tone, na sezon 5-5,5 tony

Porownojac do twojego zuzycia masz super wynik


Co do ocieplenia zastanawiam sie nad 3 rzeczami
A) ocieplenie tej szczeliny poprzez wypelnienie jej granulatem, pytanie czy jest to do wykonania i czy da efekt
B) ocieplenie welna mineralna
C) ocieplenie styropianem i zrobienie wentyalacji dodatkowej


Nie jestem znawca ale takie rozwazania mi sie nasunely


Jakim weglem palisz i czy calodobowo ????

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"W mojej ocenie dom jest bardzo energochłonny, na tę chwilę ogrzewany węglem (temperatura w domu 23 stopnie) i spalam ok. 5,5 ton węgla z CWU. Poza sezonem grzewczym woda grzana jest gazem.  Ogrzewam dwie kondygnacje-  łącznie 200 metrów powierzchni mieszkalnej (tj. 575 m3)"

 

Jaki macie kocioł i jak palicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie jakiś bilans na cieplowlasciwe.pl, będziesz miała jakieś porównanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program Ciepłowłaściwe.pl nie bierze pod uwagę pustki powietrznej którą posiadam tj. 5 cm. Rzeczywiście jest to przestarzały system budowania domów, ale duża część domów w Polsce tak została wybudowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest orientacyjny bilans. Nie musi mieć wszystkiego.

Edytowane przez o6483256
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieważne. Pustka to pustka, grzać nie będzie. W domku o twoim wymiarze wypełnienie pianą pustki 5cm to jakieś 3000zl. To najlepsza rzecz jaką możesz zrobić a i tak najważniejsze jest ocieplenie góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w podobnym domy, lata 70, ogrzewam 170m² + kotłownia ogrzewa mi połowę nie ocieplonej piwnicy, ocieplenie ściany 10cm, dach od 12cm styropianu w poprzednim sezonie spaliłem 6t miału do 18MJ, przy temp w domu 25°C.

@Didek Jeżeli chcesz dobrze ocieplić dom oprócz grubości styropianu musisz zwrócić uwagę na detale, na mostki termiczne, najczęstsze błędy popełniane przy termomodernizacji to pozostawienie mostków termicznych przy wnękach okiennych, połączeniu ścian z dachem i przy wszelkiego rodzaju balkonach i tarasach oraz pozostawienie ścian piwnicy, czy ścian fundamentowych bez ocieplenia.

Ja w ostatnim czasie wziąłem się za murowane z cegły gzymsy, powoli je wymieniam na konstrukcje drewnianą wypełnioną styropianem, następne będą okna, planuje wysunąć wszystkie do linii ściany, a może nawet wysunę je poza ścianę na wspornikach by był osadzone w styropianie, no i został mi jeszcze jeden balkon, tu planuje 7 cm pianki PIR ze wszystkich stron (więcej nie wejdzie).

Pustkę powietrzną w ścianie możesz pominąć, jeśli chodzi o wilgoć można ją w uproszczeniu potraktować jak pustkę w pustakach ceramicznych, jeśli chodzi o termoizolacyjność to taką pustkę się pomija, jak by jej nie było. Ściany szczelinowe w starych budynkach były najczęściej murowane w ten sposób, że co 3 warstwy pustaków była przemurowywana pełna warstwa, bez pustki, żeby warstwa licówki z cegły miała się czego trzymać i nie odpadła od budynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chcesz wypełnić pustki pianą i chcesz na to przykleić styro, to zasada jest jedna, żadnego tynku akrylowego. Dasz silikatowy, silikonowy lub mieszankę obu i ściany będą względnie paroprzepuszczalne i nie będą łapać glonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wilgoci w domu zapomniałem napisać. Ja nie mam z tym problemów, bo zagadnienie znam od lat i okna wyposażyłem w nawiewniki, które rozwiązują ten problem, jednak nie ma nic za darmo ciągły przepływ powietrza przez dom powoduje straty ciepła, które ucieka przez wentylacje, a jedyną sensowną alternatywą, żeby te straty zlikwidować jest montaż rekuperatora, która niestety wiąże się z dość sporą inwestycją i koniecznością montażu niemal w każdym pomieszczeniu 2 kanałów wentylacyjnych (nawiew i wyciąg). O elewacji niewiele mogę powiedzieć, bo sam nie mam tynku, a do tego mieszkam w tak paskudnej okolicy, że najpóźniej po 10 latach wszystkie północne elewacje okolicznych domów robią się zielone niezależnie od tego czym są pokryte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość berthold61
7 godzin temu, Didek napisał:

Program Ciepłowłaściwe.pl nie bierze pod uwagę pustki powietrznej którą posiadam tj. 5 cm. Rzeczywiście jest to przestarzały system budowania domów, ale duża część domów w Polsce tak została wybudowana.

Jak to nie jak tak , sam niedawno się bawiłem i była tam opcja ptaszka dla pustki powietrznej to pewne , ale ja bym na ścianach się nie skupiał i zostawił tak jak jest ale bardzo dokładnie bym sie przyjrzał dachowi i co jest pod nim to jest najważniejsze , wełna styro co się da i ile się da .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rynipo 10 latach to kawał czasu. Podwyższone pH silikatu i silikonu powoduje to, że tam glony rosnąć nie będą. Są sytuacje ekstremalne (których ja akurat nigdy nie widziałem), ale przy silikonie umycie elewacji myjką wysoko ciśnieniowa można robić bez chemii, ba, nawet jakikolwiek opad deszczu zmywa z niej syf. Rodzaj tynku suma sumarum ma tu kluczowe znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem bezpiecznie 10 lat, generalnie samych tynków jeszcze nie drążyłem, muszę jeszcze zrobić sporo przeróbek nim będę tynkował, niemniej w mojej najbliższej okolicy nie znajdziesz domu, na którym nie było by choćby trochę zieleni na ścianach. I dziękuje za kilka podstawowych informacji o tynkach, będzie jakaś podstawa od której można zacząć poszukiwania.

Edytowane przez Ryni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po rozmowie z inżynierem budownictwa, w jego ocenie mój przypadek (ściana z pustka powietrza) nie ma potrzeby ocieplać. Taki stan wprowadzi więcej szkód niż zysku. Koszt inwestycji nigdy się nie zbilansuje, a mogą wystąpić problemy z wilgocią murów, a co za tym idzie zwiększenie zapotrzebowania na energię. Dodatkowo, wchodzą kwestie zdrowotne - grzyb, pleśń, itd...

Edytowane przez Didek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj kolego, 4 lata jeździłem po budowach na reklamacje: tynki, farby, kleje i trochę tam wiem, chociaż inżynierem nie jestem. Moja rozmowa tutaj zaczęła się od zaproponowania Ci zalania pustki pianą. Zapytaj się ile wyjdzie Ci metr sześcienny piany, wtedy będziesz wiedział ile Ci taką inwestycja wyjdzie. 1m3 to przy twojej pustce ściana 10x20m. To raz.

Po drugie chciałbym aby inżynier wyjaśnił mi dlaczego przyklejenie styropianu gwarantuje grzyba, tym bardziej jeśli mamy tynk który "oddycha" i..... tego nie napisałem wcześniej, zapewnimy minimalną wentylację pustki. Piszę minimalną bo jak znowu przesadzimy to izolacja straci sens. 

Zrobisz jak uważasz, masz jeszcze opcję suchego ocieplenia od wewnątrz wełną czy płytami z perlitem, ale to jest mało komfortowe w codziennym użytkowaniu domu w sensie zawieszenia kinkietu, telewizora, przeniesienie gniazdek elektrycznych, tv-sat itd.

 

  • Lubię to 1
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki inżynierowi budownictwa, autor tematu zaoszczędzi sporo pieniędzy, bo nie będzie musiał ocieplać swojej budy. Spalanie pozostanie na stałym wysokim poziomie.  Czego chcieć więcej ?

 

PS Też mam budę z tzw pustką powietrzną. Została ocieplona i grzyb się nie zalągł. Dziwne.

  • Lubię to 1
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrafię liczyć pieniądze, a nie wspierać producentów styropianu.

Branża ociepleniowa deklaruje – ocieplenie musi wystarczyć na ok. 25-30 lat !!!

Koszty poniesione na ocieplenie zbilansują się właśnie dopiero ww. okresie.

Zysk po ociepleniu mojego domu wynosi 1700 zł. - na podstawie programu Ciepło właściwe.pl.

Koszt termomodernizacji mojego budynku ma wynieść 52000 zł.

Pomijam późniejsze koszty ww. okresie (25-30) odnowienia elewacji tj. mycie, malowanie.

A co później po deklarowanym przez producentów okresie, co zrobić z taką ilością styropianu ?

 

2 godziny temu, o6483256 napisał:

Dzięki inżynierowi budownictwa, autor tematu zaoszczędzi sporo pieniędzy, bo nie będzie musiał ocieplać swojej budy. Spalanie pozostanie na stałym wysokim poziomie.  Czego chcieć więcej ?

 

PS Też mam budę z tzw pustką powietrzną. Została ocieplona i grzyb się nie zalągł. Dziwne.

Ile lat ma Twoje ocieplenie ?

Edytowane przez Didek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Didek Czy mógł byś coś więcej powiedzieć o tej opinii inżyniera, czy przeprowadził jaką inwentaryzacje ścian, wykonał w nich jakieś otwory rewizyjne, przeprowadził jakieś pomiary, czy po prostu tylko się wypowiedział, ciekawi mnie to bo takich budynków jest mnóstwo, a niewiele mówi się o takich przypadkach z resztą sam mieszkam w takim domu i z wilgocią nie mam problemu.

Edytowane przez Ryni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Didek napisał:

Potrafię liczyć pieniądze, a nie wspierać producentów styropianu.

Branża ociepleniowa deklaruje – ocieplenie musi wystarczyć na ok. 25-30 lat !!!

Koszty poniesione na ocieplenie zbilansują się właśnie dopiero ww. okresie.

Zysk po ociepleniu mojego domu wynosi 1700 zł. - na podstawie programu Ciepło właściwe.pl.

Koszt termomodernizacji mojego budynku ma wynieść 52000 zł.

Pomijam późniejsze koszty ww. okresie (25-30) odnowienia elewacji tj. mycie, malowanie.

A co później po deklarowanym przez producentów okresie, co zrobić z taką ilością styropianu ?

52000zl powiadasz? Co wchodzi w skład tych wyliczeń?

Policz ile kosztuje m3 piany, chociaż i aż tyle. Ale skoro twierdzisz że ocieplanie domu jest nieopłacalne i to tylko nabijanie kabzy producentów to chyba nie ma o czym dyskutować. 

  • Zgadzam się 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Didek napisał:

Potrafię liczyć pieniądze, a nie wspierać producentów styropianu.

 

W jakim celu założyłaś kobieto ten temat. Wilgoć z domu odprowadzamy wentylacją, masz ściany z cegły to jest glina; nic to że wypalona, pewne właściwości higroskopijne w sobie pozostawiła. Nadmiar wody odda do mieszkania , ale tez pobierze dla Twojego lepszego samopoczucia.   Pozdrawiam Hermogenes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, eliks napisał:

52000zl powiadasz? Co wchodzi w skład tych wyliczeń?

Policz ile kosztuje m3 piany, chociaż i aż tyle. Ale skoro twierdzisz że ocieplanie domu jest nieopłacalne i to tylko nabijanie kabzy producentów to chyba nie ma o czym dyskutować. 

Koszt samych materiałów został wyceniony na 29000 zł, koszt robocizny w moich okolicach 60 zł i więcej.

Do pozostałych pytań wrócę z odpowiedzią wieczorem.

Edytowane przez Didek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to licz 400m2 ściany. 

To jest:

134szt. styrop 10cm - od 6600zł

80 worków kleju do styro - 1360zł

80 worków kleju na siatkę - 1600zł

kołki - 260zł

siatka - 640zł

narożniki z siatką - 72zł

 

To tak na szybko 10460zł materiał bez tynku. Tak to mniej więcej wychodzi w moich rejonach. Liczyłeś jaki tynk i jaki styrpian? 

Za markowy tynk 25kg w średnim kolorze silikatowo-silikonowy liczę 150zł i potrzebujesz tego ok. 40 wiader t.j. 6000zł + podklad, grunt = 7000zł.

To mamy 17500zł. Tutaj tak na prawdę największą różnicę robi grubość i parametr styropianu. 

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.