odpowietrznik Opublikowano 28 Października 2018 #26 Opublikowano 28 Października 2018 Godzinę temu, kadamcz napisał: Czyli jak mam na wejściu wody z sieci ustawione 3 bary na redaktorze, to ciśnienie wstępne ma być 2,7 bara? Rozumiem, że po po podpieciu do instalacji moge sobie zwiększyć ciśnienie na redaktorze np do 4 bar? W takim wypadku nie lepiej zobaczec jakie jest ciśnienie w naczyniu i za pomocą reduktora ustawić 0,3 bar wyższe? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Nie możesz zwiększyć po podpięciu,jak zwiększysz ciśnienie na reduktorze to i w naczyniu ciśnienie wstępne powinno być większe,musi być różnica tych 0,2bar Też nie jest "zdrowe"dla armatury(baterie) pakowanie tak wysokiego ciśnienia na instalację.
odpowietrznik Opublikowano 28 Października 2018 #27 Opublikowano 28 Października 2018 Godzinę temu, kadamcz napisał: A czy nie da się tego naczynia podlaczyc do tego trojnika, co jest w tej chwili i przejsc z 1/2 na 3/4 i szybkozlaczka i naczynie? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Teoretycznie możesz ale właściwie powinno być 3/4" sam bojler powinien być już podłączony rurą 3/4"lub jej odpowiednikiem w PP(taką ma średnicę przyłączy)niepotrzebnie ktoś kto montował bojler zawęził przyłącz do 1/2" to błąd
kadamcz Opublikowano 29 Października 2018 Autor #28 Opublikowano 29 Października 2018 Dzisiaj tak sobie jeszcze pomyślałem, że w moim bojlerze pompka zaczyna tloczyc wodę, gdy temp jest 5 stopni niższa od zadanej, a zatem czy podniesienie temperatury w bojlerze o 5 stopni jest w stanie spowodować to, że na manometrze zamknie się licznik?! A czy przyczyną nie może być uszkodzony płaszcz? Może jest nieszczelny i to on jest przyczyną tego zjawiska? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kiminero Opublikowano 29 Października 2018 #29 Opublikowano 29 Października 2018 Pomyśl. Czy w płaszczu masz ciśnienie 6 bar?
kadamcz Opublikowano 29 Października 2018 Autor #30 Opublikowano 29 Października 2018 No fakt nie, ale wzrost temp o 5 stopni też nie wywoła takiego cisnieniaWysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Gonzo19 Opublikowano 29 Października 2018 #31 Opublikowano 29 Października 2018 wywoła jak nie ma naczynia przeponowego, które przejęło by nadmiar objętości wody.
kadamcz Opublikowano 29 Października 2018 Autor #32 Opublikowano 29 Października 2018 Zacznę od tego, że jutro wymienię ten zawór bezpieczeństwa pod bojlerem, bo może zawór zwrotny w nim nie działa?!Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Gonzo19 Opublikowano 29 Października 2018 #33 Opublikowano 29 Października 2018 a co tym osiągniesz? tylko tyle, ze odetniesz manometr który teraz pokazuje, że coś jest nie tak. problem dalej pozostaje, a nawet wiekszy, bo odetniesz dodatkowy zład wody w rurach zimnej wody.
kadamcz Opublikowano 29 Października 2018 Autor #34 Opublikowano 29 Października 2018 A to, że prawidlowo dzialajacy zawor zwrotny wbudowany w zaworze bezpieczenstwa nie będzie zwiększać cisnienia w rurze tylko zadziała zawór bepieczenstwa, który wypuści nadmiar cisnienia Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Gonzo19 Opublikowano 29 Października 2018 #35 Opublikowano 29 Października 2018 w rurze zimnej wody, a rur od ciepłej wody nie masz?
kadamcz Opublikowano 29 Października 2018 Autor #36 Opublikowano 29 Października 2018 To w takim wypadku w czym jest problem?Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kadamcz Opublikowano 1 Listopada 2018 Autor #37 Opublikowano 1 Listopada 2018 No i problem rozwiązany. Wymiana samego zaworu bezpieczeństwa nic nie dała. Dopiero rozwiązanie zaproponowane przez kolegę odpowietrznik, czyli zamontowanie naczynia wzbiorczego jak na Jego rysunku przyniosło efekt. Podłączyłem naczynie 12l, w którym ustawiłem ciśnienie na 2,7 bar bo na wejściu mam zredukowane do 3 bar.Mam jednak pytanie, czy to naczynie się jakoś obsługuje? Czy należy sprawdzać w nim ciśnienie, dopompowywac? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
odpowietrznik Opublikowano 1 Listopada 2018 #38 Opublikowano 1 Listopada 2018 Tak okresowo należy kontrolować ciśnienie w naczyniu dlatego też sugerowałem podłączenie go na szybkozłączce która umożliwi demontaż naczynia bez spuszczania wody(zaworek stopowy) a nie powinno być zaworu odcinającego pomiędzy naczyniem a zasobnikiem
kadamcz Opublikowano 1 Listopada 2018 Autor #39 Opublikowano 1 Listopada 2018 U mnie teraz wygląda to tak jak na załączonym zdjęciu. Wykorzystałem kranik spustowy i rurką elastyczną podpialem naczynie. Rozumiem, że co jakiś czas mam zakręcić kranik spustowy, wypuścić wodę z naczynka i wtedy dopompowac. Czy tak? I co jakiś czas, to znaczy co ile? Miesiąc, rok.....?Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
odpowietrznik Opublikowano 1 Listopada 2018 #40 Opublikowano 1 Listopada 2018 Raz na rok powiedzmy.Ale ja bym tak nie wykonał podłączenia tego naczynia.Po pierwsze jak już wspominałem nie powinno być żadnego zaworu pomiędzy bojlerem a naczyniem.Po drugie ten zawór którego nie powinno być służy do podłączenia pralki czy zmywarki) i ma bardzo przewężony przepływ,podłączenie wężykiem 1/2" naczynia to też porażka)Producent naczynia nie bez powodu daje na nim gwint 3/4" podobnie jak na bojlerze są większe gwinty na przyłączu a zostały zredukowane na 1/2"
kadamcz Opublikowano 1 Listopada 2018 Autor #41 Opublikowano 1 Listopada 2018 zrobiłem dokladnie tak bo w sumie to nie wymagało zbyt wielu przeróbek. Nie musiałem spuszczac wody z bojlera i wykorzystałem ten kranik spustowy. Wszystko zrobiłem w kilka chwil i działa.A jeszcze jedno pytanie na które nie uzyskałem odpowiedzi Czy aby dopompować naczynko muszę wykręcić wężyk spuścić wodę która będzie w naczynku i dopiero wtedy dobić powietrze?Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
odpowietrznik Opublikowano 1 Listopada 2018 #42 Opublikowano 1 Listopada 2018 Aby sprawdzić ciśnienie w naczyniu zakręć ten zaworek którego nie powinno być) i odkręć od niego ten za mały wężyk) i wtedy sprawdź ciśnienie w naczyniu
kadamcz Opublikowano 3 Listopada 2018 Autor #43 Opublikowano 3 Listopada 2018 Problem z ciśnieniem rozwiązany, ale nadal zauważyłem, że jak zakręcana jest ciepła woda w kranie to rura wyprowadzajaca z bojlera ciepłą wodę drga. To chyba nie jest normalny objaw? Czy może w jakiś sposób uszkodzić układ? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kadamcz Opublikowano 3 Listopada 2018 Autor #44 Opublikowano 3 Listopada 2018 Koledzy, czy ktoś może mi pomóc? O co chodzi z tą drgajaca rura?Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kadamcz Opublikowano 4 Listopada 2018 Autor #45 Opublikowano 4 Listopada 2018 A może wpływ ma to, że do domu mam wyprowadzone z bojlera dwie rury z ciepłą wodą. Wyjście ciepla woda i wyjście cyrkulacja cwu, a nie mam pompki do tej cyrkulacji. Czy w takim razie ma sens takie podłączenie? I co się stanie jakbym zakrecil zawór z wyjścia bojlera cyrkulacja cwu? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
gmaj22 Opublikowano 4 Listopada 2018 #46 Opublikowano 4 Listopada 2018 Nic sie nie stanie. Zakręć, a jak dokupisz pompkę to odkręcisz.
kadamcz Opublikowano 4 Listopada 2018 Autor #47 Opublikowano 4 Listopada 2018 A macie może jakiś pomysł na tą drgajaca rurę podczas zakrecania cieplej wody? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
gmaj22 Opublikowano 4 Listopada 2018 #48 Opublikowano 4 Listopada 2018 Porządnie ja zamocować do ściany, wtedy kompensacja drgań spowodowanych zmianą cisnienia będzie na kolanach a nie na całej rurze :)
kadamcz Opublikowano 4 Listopada 2018 Autor #49 Opublikowano 4 Listopada 2018 Nie da się! To ta rura na tretetkach. A czynaczynie wzbiorcze zamontowane na wejściu zimnej wody nie powinno tego uspokoić? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
kiminero Opublikowano 4 Listopada 2018 #50 Opublikowano 4 Listopada 2018 Jesteś pewien, że to rura "drga", czy może zamykający się zawór zwrotny. Obstawiam zawór.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.