Gość Opublikowano 16 Czerwca 2018 #26 Opublikowano 16 Czerwca 2018 27 minut temu, PioBin napisał: Nic nie burzyc Nikt nic nie pisał o burzeniu,lecz o rozbieraniu a to znacząca różnica,ale fakt można by było je szczelnie zaślepić i wykorzystać tylko do czego skoro dom jest już wybudowany i stoi w stanie surowym? Szkoda tylko tych pieniędzy zainwestowanych w komin/y... 32 minuty temu, PioBin napisał: Im cieplejszy domek wybudujesz na poczatku tym wiekszy sens szukania innych rozwiazan niz wegiel. Zgadza się,ale przy jakim ociepleniu domu szala przechyla się na stronę prądu? Pozdrawiam
PioBin Opublikowano 17 Czerwca 2018 #27 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Obecnie: Sciany 20, podloga 15, dach 25, wentylacja naturalna. Problem co wybrac: pompa, prad czy wegiel, pellet. A gdyby tak zrobic: Sciany 20(25), podloga 20, dach 35(40), wentylacja rekuperator (kominy mozna wykorzystac) Jaki wynik na cieplowlasciwe? Jakie zrodlo ciepla wtedy polecisz? Ta izolacja zostanie na wieki. Nikt jej pozniej nie dolozy i nikt nie wyciagnie. Kotly i pompy, grzalki mozna nawet co 5/10 lat wymieniac. Podpatrywac rozwiazania z domow energooszczednych, pasywnych, zeroenergetycznych.
Animus Opublikowano 17 Czerwca 2018 #28 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Rozebrać kominy trzeba, ponizej izolacji z wełny, bo pozostaną niepotrzebne mostki termiczne, zresztą takie rozbiórki z czasem, kominów z kanałami wentylacyjnymi, czy dymowymi czekają nas wszystkich, opłacalność spalania paliw stałych z roku na rok spada, powstaje coraz większa przepaść corocznych kosztów ogrzewania, pomiędzy pompą ciepła a paliwami stałymi, nie licząc nawet obsługi takich kotłów, czyli dodatkowej pracy przy nich. Zrobić OZC budynku, zapotrzebowanie roczne i ustalić jaką grunt ma wydajność np. ok. 15 W/m2, obliczyć czy posiadamy odpowiednią powierzchnię działki na kolektor poziomy. Może będziemy chcieli w większe mrozy posiłkować się kominkiem, lub wykorzystywać dodatkowe grzałki pompy ciepła w drugiej taryfie. Może opłaci się gdzieś tam dołożyć, zwiększyć grubość izolacji. Potrzebny jest profesjonalny projekt ogrzewania, według którego będziemy kończyć następne etapy budowy domu.
Gość Opublikowano 17 Czerwca 2018 #29 Opublikowano 17 Czerwca 2018 3 godziny temu, PioBin napisał: Jaki wynik na cieplowlasciwe? W tym momencie 9kW i do tego się odnoszę,ale jeżeli inwestora stać na dołożenie izolacji to zawsze warto to zrobić i w tym przypadku skierować wzrok w stronę ogrzewania prądem,ale z tego co czytałem to bez reku nie powinno się w ogóle rozważać tego rozwiązania a im bliżej końca budowy domu tym mniejszy jest tego sens. 3 godziny temu, PioBin napisał: Kotly i pompy, grzalki mozna nawet co 5/10 lat wymieniac. Można,ale czy trzeba i czy kogoś na to stać by wymieniać kocioł co 5lat? W przypadku awarii systemu na paliwo stałe znamy przybliżone koszty,natomiast z pompą ciepła tak różowo nie jest.
sambor Opublikowano 17 Czerwca 2018 #30 Opublikowano 17 Czerwca 2018 4 godziny temu, Animus napisał: Rozebrać kominy trzeba, ponizej izolacji z wełny, bo pozostaną niepotrzebne mostki termiczne, zresztą takie rozbiórki z czasem, kominów z kanałami wentylacyjnymi, czy dymowymi czekają nas wszystkich, opłacalność spalania paliw stałych z roku na rok spada, powstaje coraz większa przepaść corocznych kosztów ogrzewania, pomiędzy pompą ciepła a paliwami stałymi, nie licząc nawet obsługi takich kotłów, czyli dodatkowej pracy przy nich. Zrobić OZC budynku, zapotrzebowanie roczne i ustalić jaką grunt ma wydajność np. ok. 15 W/m2, obliczyć czy posiadamy odpowiednią powierzchnię działki na kolektor poziomy. Może będziemy chcieli w większe mrozy posiłkować się kominkiem, lub wykorzystywać dodatkowe grzałki pompy ciepła w drugiej taryfie. Może opłaci się gdzieś tam dołożyć, zwiększyć grubość izolacji. Potrzebny jest profesjonalny projekt ogrzewania, według którego będziemy kończyć następne etapy budowy domu. Animus ty jako palący węglem wiesz najlepiej jakie rady dawać, weź u siebie zastosuj swoją radę z pierwszego zdania powyższego cytatu. Nie każdy ma takie warunki i finanse aby robić wg waszych rad. Jak taki jesteś kozak to doradź mi - mam 9-10 kW zapotrzebowania/300m2 , roczny koszt grzania z CW ok 2,2-2,4 kzł. Chętnie zejdę poniżej 1,5kzł/ rok. Woda poniżej 60m, prąd mam taki jaki mam - 6kW przydziału i ani deka więcej.
krisgie Opublikowano 17 Czerwca 2018 #31 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Wiadomo ze cieplowlasciwe.pl oblicza w sposób przybliżony ale u mnie - przy obecnych cenach grochu - pokazało czas zwrotu z inwestycji w PC gruntową ponad 30lat... Jak by nie patrzeć, czy by to było 30 czy 20 lat to i tak sporo...
PioBin Opublikowano 17 Czerwca 2018 #32 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Prądy i pompy bez zwiększenia docieplenia i rekuperacji to możliwe ryzyko opłacalności. Pozostaje więc (tylko że odwrotu może nie być): W dniu 14.06.2018 o 20:45, sambor napisał: ... Ja polecałby kocioł na pellet Biawara 12kW. lub inny o mocy nie większej niż 12-13kW. 6 godzin temu, Animus napisał: Rozebrać kominy trzeba, ponizej izolacji z wełny, bo pozostaną niepotrzebne mostki termiczne... Zauważyłeś ten mostek cieplny - słusznie - tylko, że to pikuś przy garażu w bryle budynku.
Animus Opublikowano 17 Czerwca 2018 #33 Opublikowano 17 Czerwca 2018 5 godzin temu, sambor napisał: Animus ty jako palący węglem wiesz najlepiej jakie rady dawać, weź u siebie zastosuj swoją radę z pierwszego zdania powyższego cytatu. Nie każdy ma takie warunki i finanse aby robić wg waszych rad. Jak taki jesteś kozak to doradź mi - mam 9-10 kW zapotrzebowania/300m2 , roczny koszt grzania z CW ok 2,2-2,4 kzł. Chętnie zejdę poniżej 1,5kzł/ rok. Woda poniżej 60m, prąd mam taki jaki mam - 6kW przydziału i ani deka więcej. Sambor, ty masz stary dom, już w nim mieszkasz, trudniej robić remonty, modernizacje takich domów, ale podejrzewam, że wystarczyło by Ci na początek płacić tyle co teraz, ale mieć całkowicie bezobsługową kotłownią. Gdybym budował się teraz......, ale dom budowałem 1994r, dawałem styropian w piwnicach, okna w całym domu montowałem wtedy w styropianie, ludzie patrzyli, pukali się w czoło po co to robię. Niestety mam dużo skromniejsze grubości izolacji. Mam 450m2 powierzchni. Gdybym choć zrobił wentylację mechaniczną, to węglem bym już nie palił kilka lat. Poważnie zastanawiam się nad pompą, na początek pewnie założę powietrzną, w mieście mam bardziej ograniczone możliwości, nie mam miejsca na kolektor poziomy.
Animus Opublikowano 17 Czerwca 2018 #34 Opublikowano 17 Czerwca 2018 3 godziny temu, PioBin napisał: Zauważyłeś ten mostek cieplny - słusznie - tylko, że to pikuś przy garażu w bryle budynku. System robi z nas niewolników, projekty domów, które są nieekonomiczne dawno powinny zostać wycofane z obiegu. Nieświadomy domorosły inwestor po wybudowaniu domu, zaczyna nerwowo rozglądać się za jego ogrzaniem, na większe przeróbki nie ma już kasy, więc zostaje z ręką w nocniku.
sambor Opublikowano 17 Czerwca 2018 #35 Opublikowano 17 Czerwca 2018 Bez przesady, mój dom ma raptem 8 lat - czyli czy jest stary? Mam jeszcze drugi - oddany rodzinie - on jest z 1998 - ten potrzebuje dużo więcej ciepła , choć tam w sumie 17cm styro. Ale w nim wychodzi ponad 45W/m2. a w tym nowszym o połowę mniej. Wg mnie PC to za 5-10 lat będzie OK, szczególnie jak opanują dwutlenek węgla jako czynnik roboczy i COM=2,5 przy -20C.
sambor Opublikowano 17 Czerwca 2018 #36 Opublikowano 17 Czerwca 2018 1 minutę temu, Animus napisał: System robi z nas niewolników, projekty domów, które są nieekonomiczne dawno powinny zostać wycofane z obiegu. Nieświadomy domorosły inwestor po wybudowaniu domu, zaczyna nerwowo rozglądać się za jego ogrzaniem, na większe przeróbki nie ma już kasy, więc zostaje z ręką w nocniku. Domorosły inwestor nie wie często jakie są wymagania lokalne , a projekt zawsze można uzgodnić ze sprzedającym ( projektantem/ biurem projektowym)
Animus Opublikowano 17 Czerwca 2018 #37 Opublikowano 17 Czerwca 2018 15 minut temu, sambor napisał: Bez przesady, mój dom ma raptem 8 lat - czyli czy jest stary? Mam jeszcze drugi - oddany rodzinie - on jest z 1998 - ten potrzebuje dużo więcej ciepła , choć tam w sumie 17cm styro. Ale w nim wychodzi ponad 45W/m2. a w tym nowszym o połowę mniej. Wg mnie PC to za 5-10 lat będzie OK, szczególnie jak opanują dwutlenek węgla jako czynnik roboczy i COM=2,5 przy -20C. Stary jest, teraz to plus-energetyczne się buduje. Mi do szczęścia wystarczyłby, kolektor z bezpośrednim parowaniem i miejsce gdzie mógłbym go umieścić.
Animus Opublikowano 17 Czerwca 2018 #38 Opublikowano 17 Czerwca 2018 17 minut temu, sambor napisał: Domorosły inwestor nie wie często jakie są wymagania lokalne , a projekt zawsze można uzgodnić ze sprzedającym ( projektantem/ biurem projektowym) To uzgadniają, ale pod kątem wyglądu bryły budynku, koloru dachu itd...
Darek8x9 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Autor #39 Opublikowano 18 Czerwca 2018 W dniu 16.06.2018 o 17:00, Animus napisał: Instalację wod-kan i tak trzeba zrobić, kominy rozebrać do stropu, zostawić tylko do kominka, kanały poniżej dachu wykorzystać do instalacji wod-kan i do wentylacji mechanicznej. Co do gruntu to wody gruntowe są dość wysoko. Można samemu wykonać kolektor poziomy do pompy, jest przeważnie dość tani w wykonaniu, ale niezbędna jest większa działka. Działka ma 20 arów powierzchni. Wklejam poniżej mapę z umiejscowieniem domu na działce. W dniu 17.06.2018 o 10:11, PioBin napisał: Obecnie: Sciany 20, podloga 15, dach 25, wentylacja naturalna. Problem co wybrac: pompa, prad czy wegiel, pellet. A gdyby tak zrobic: Sciany 20(25), podloga 20, dach 35(40), wentylacja rekuperator (kominy mozna wykorzystac) Jaki wynik na cieplowlasciwe? Jakie zrodlo ciepla wtedy polecisz? Ta izolacja zostanie na wieki. Nikt jej pozniej nie dolozy i nikt nie wyciagnie. Kotly i pompy, grzalki mozna nawet co 5/10 lat wymieniac. Podpatrywac rozwiazania z domow energooszczednych, pasywnych, zeroenergetycznych. Jeżeli chodzi o ściany dołożenie ocieplenia nie jest problemem. Jeżeli chodzi o dach również. Problem jest z posadzką tam już raczej nic nie dorzucę ze względu na zamontowane okna i drzwi. Może 2-3cm. Musiałbym sprawdzić. Do dachu i tak planowałem dorzucić więcej ocieplenia. 17 godzin temu, PioBin napisał: Prądy i pompy bez zwiększenia docieplenia i rekuperacji to możliwe ryzyko opłacalności. Pozostaje więc (tylko że odwrotu może nie być): Zauważyłeś ten mostek cieplny - słusznie - tylko, że to pikuś przy garażu w bryle budynku. Garaż w bryle planowałem wstępnie jako pomieszczenie o niższej temperaturze. Hydraulik z listy o numerze 1) zaproponował alternatywne rozwiązanie. Dorzucenie min. 10cm styropianu od wewnątrz na strop i ściany wewnętrzne przylegające do pomieszczeń użytkowych. Oraz pominięcie styropianu pod wylewką w garażu. Twierdził, że takie rozwiązanie pozwoli utrzymać w garażu temp. powyżej 0 st. C zimą. Ponoć sam "grzeje" w ten sposób hale użytkowe.
Gość Opublikowano 18 Czerwca 2018 #40 Opublikowano 18 Czerwca 2018 22 minuty temu, Darek8x9 napisał: Dorzucenie min. 10cm styropianu od wewnątrz na strop i ściany wewnętrzne przylegające do pomieszczeń użytkowych Nie tędy droga,budujesz nowy dom,więc zrób tak jak być powinno. Nie daje się ocieplenia od wewnątrz-nie 10cm styro.
JacekFF Opublikowano 18 Czerwca 2018 #41 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Jak to się nie daje. Jak chcesz oddzielić nie ogrzewany gataż od reszty domu to oczywiście że ocieplasz te ściany w garażu od środka. U mnie w projekcie mimo ogrzewanego garażu mam przewidziany syyropian na suficie. Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 18 Czerwca 2018 #42 Opublikowano 18 Czerwca 2018 @JacekFF Masz rację,ocieplić można a raczej trzeba-nie zwróciłem uwagi,że to chodzi o ściany wewnętrzne w garażu.
sambor Opublikowano 18 Czerwca 2018 #43 Opublikowano 18 Czerwca 2018 W garażu powinna być izolacja niepalna np wełna skalna
Darek8x9 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Autor #44 Opublikowano 18 Czerwca 2018 cenna uwaga. Dziękuje. Zastanawiam się jedynie czy z czasem taka wełna nie będzie absorbować zapachów garażu.
sambor Opublikowano 18 Czerwca 2018 #45 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Przecież trzeba ją zaprawą pokryć
JacekFF Opublikowano 18 Czerwca 2018 #46 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Myślisz że jest potrzeba stosować niepalne materiały w garażu? Od czego by się miało ocieplenie zapalić? Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
sambor Opublikowano 18 Czerwca 2018 #47 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Nie muszę myśleć - o tym stanowi np § 208a i § 262 Warunków Technicznych jakim mają odpowiadać budynki. "okładziny sufitów w pomieszczeniach nie będących mieszkaniami należy wykonywać z materiałów niepalnych lub niezapalnych, niekapiących i nieodpadających pod wpływem ognia." Ten przepis dotyczy także ścian. Spróbuj ubezpieczyć dom z takim palnym sufitem to uczcie agent powie ci że nie wolno, a nie uczciwy ubezpieczy, ale wpisze z czego jest ocieplenie i nici z odszkodowania.
Darek8x9 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Autor #48 Opublikowano 18 Czerwca 2018 @sambor Jako ciekawostkę mogę dodać, że wg. projektu Archonu przewidziano 5cm styropianu na ścianę w garażu i kotłowni. Pomijam błahostki do których czepiało się starostwo przy wystawianiu pozwolenia na budowę. Na ten temat nawet się nie zająknęli. Co do kominów mam aktualnie wybudowane 2 kominy. Oba systemowe produkcji Schiedla model Rondo plus. Do tego dostawione kanały wentylacyjne zgodnie z projektem.
sambor Opublikowano 18 Czerwca 2018 #49 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Projekty typowe są przeważnie starszymi rozwiązaniami, przez całe lata powielanymi i tylko zmieniane są np okna i grubości izolacji
JacekFF Opublikowano 18 Czerwca 2018 #50 Opublikowano 18 Czerwca 2018 Jak ubezpieczałem dom to nikogo z ubezpieczalni nie było i jakoś sobie nie wyobrażam w jaki sposób mieli by sprawdzić jaki rodzaj ocieplenia mam pod tynkiem. Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.