Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cieknie Woda Z Zaworu Odpowietrzającego


Maciek2561

Rekomendowane odpowiedzi

No to masz odpowiedź. którą kolega sugerował bezskutecznie: awaria naczynia przeponowego.  Ciśnienie nie może spadać do zera!  Nigdy! 

 

Zdemontuj naczynie i ustaw ciśnienie wstępne wg wskazówek powyżej. Jeśli naczynie nie będzie ciśnienia wstępnego utrzymywać, to jest do wymiany.

 

P.S.

 

Beznadziejnie zbudowany układ zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiminero

 

Tak ciśnienie na zimnym spada praktycznie do zera jak się rozgrzeje to wzrasta do 1,1 bar 

i to przez to ciągle jest powietrze w instalacji przy uruchamianiu pompki ? 

 

A jak z wymianą naczynia tylko tą jedną rurkę się wykręca i zakłada nowe naczynie ?

Mi się wydaje nakrętka jest nie odkręcalna ?! 

 

0912b5651b2537b8med.jpg

 

2217e3a31f10d396med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo naczynie zdemontuj, nie całą grupę bezpieczeństwa.

 

Ewentualnie zacznij od czegoś prostszego. Na zimnym, wygaszonym kotle zaworem spustowym upuść tyle wody, by manometr pokazał zero. Później odkręć zaślepkę zaworka powietrznego na spodzie naczynia i zmierz ciśnienie (zwykłym ciśnieniomierzem samochodowym). Prawdopodobnie będzie 0 bar, a ma być 0,7 bara. Jeśli będzie mniej niż 0,7, to pompka do ręki (lub kompresor) i ciśnienie podbijasz do góry (jak w kole samochodowym).  Jeśli przepona jest szczelna, to będzie OK. Po wyregulowaniu ciśnienie wstępnego na 0,7 bar manometr nad naczyniem nadal ma pokazywać 0.

 

Po tej "procedurze" dopuszczasz wody do układu tyle, by manometr pokazał 0,8 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o ile wzrośnie, bo to zależy od stosunku pojemności naczynia do pojemności układu oraz temperatury roboczej układu. Różnica, o której piszesz (0,2 bara) to różnica pomiędzy ciśnieniem wstępnym naczynia, a ciśnieniem wody w układzie na zimno. Ciśnienie wstępne jest stałe, bo to ciśnienie jakie ma naczynie po stronie powietrznej membrany i zmierzyć je można dokładnie tylko przy zdemontowany naczyniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiminero

 

Chodzi mi o to że jak na zimnym na wskaźniku będzie 0,7 to po rozgrzaniu do 60* nie przekroczy 1,5 bar i zawór bezpieczeństwa się nie otworzy skoro teraz rośnie prawie 1 bar ciśnienie od zimnego do ciepłego 

 

Ok jutro spróbuje na zimnym dopompować ciśnienie do 0,7 i uzupełnić wodę do 0,8 bar i dam znać czy będzie trzymać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie jak pompuje pompką powietrze do naczynia to się podnosi wskazówka od ciśnienia wody 

 

Wodę spuściłem zaworem bezpieczeństwa pompowałem pompką podnosiła sie wskazówka ciśnienia woda i znów przez zawór mogłem spuścić 

 

A później jak dolałem to wydaje mi się że więcej wody wyleciało niż jej dolałem tak ma być przez to że powietrze dopompowałem nie weszło więcej wody niż przedtem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem na razie bez demontażu

Zaworem bezpieczeństwa spuściłem wodę wskazówka spadla na zero i pompką dobiłem powietrza trochę ale wskazówka na naczyniu się podniosła jak pompowałem

 

Dobiłem wody na 0,7 włączyłem pompkę i już się woda przy włączaniu nie przelewa i powietrze z zaworów nie wychodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naczynie było wypełnione wodą, więc jak pompowałeś powietrze, to tą wodę wypychałeś z naczynia do układu, dlatego wskazówka na manometrze szła do góry.

 

Proponuję jeszcze raz spuścić wodę aż manometr pokarze 0 i wtedy skontroluj ciśnienie w naczyniu. Jak będzie niższe od 0,7 bara, to dobijasz. Jeśli wskazówka na manometrze znowu się podniesie, to upuszczasz tyle, by wróciła do 0.  Nie używaj do tego ZB tylko zaworu spustowego przy kotle (powinien być). 

 

Warunek jest taki, byś uzyskał ciśnienie 0,7 bara w naczyniu gdy manometr układu pokazuje 0. Gdy to osiągniesz, to uzupełniasz wodę do wskazania 0,8 na manometrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wygodniej zaworem spustowym? Jadąc samochodem nie wystawiasz chyba nogi za drzwi chcąc zahamować, tylko używasz hamulca... 

 

Wody może wejść trochę mniej, bo będzie wyższe ciśnienie wstępne w naczyniu.  Jak ciśnienie wstępne jest za niskie, to woda wpływa do naczynia dużo wcześniej i uzyskanie ciśnienia roboczego na manometrze wymaga wpompowania większej ilości wody. Jednocześnie przestrzeń powietrzna naczynia jest dużo mniejsza i ma w związku z tym mniejsze możliwości kompensacji przyrostu objętości wody po podgrzaniu.

 

Dlatego tak ważne jest właściwe ciśnienie wstępne naczynia, bo pozwala na pełne wykorzystanie pojemności znamionowej naczynia. W sytuacji gdy uszkodzeniu ulegnie wentyl i powietrze z naczynia zejdzie całkowicie, to wypełni się ono wodą w całości. Takie naczynie "nie działa", bo nie ma w nim miejsca na przyjęcie dodatkowej ilości wody.

 

Skoro już mowa o wentylu, to warto upewnić się,  że jest sprawny i powietrze nim nie ucieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.