Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Logika Działania Automatyki Buderusa


DJ82

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, Szczypiorr napisał:

A dwa pozostałe parametry ?
Interwał pomiędzy wyłączeniem i włączeniem palnika w minutach i stopniach ile masz ?

Maksymalna udostępniona moc cieplna ?

Mam ustawienia standardowe:

- 10minut i -6K

- 24kW czyli 100%

7 godzin temu, Grzywacz8 napisał:

Znalazłem taki opis:

RC100 można używać jako modułu zdalnego sterowania dla nadrzędnego modułu obsługowego. Np. jeden moduł RC310 może regulować 4 obiegi grzewcze, z których każdy posiada jeden moduł RC100

tzn że musiałbym mieć więcej niż 1 obieg grzewczy? Bo mam tylko 1 na cały dom.. Czy jakbym dał ten rc100 na parter (gdzie z reguły jest zimniej) to on by wtedy sygnalizował do centrali rc310 że kocioł na dalej grzać, mimo że na rc310 temperatura pomieszczenia byłaby już osiągnięta?

Wiem że to rc310 powinien być w najchłodniejszym pomieszczeniu, no cóż, nie jest i nie będzie 😉

 

Normalnie jest tak, że każdy obwód ma jeden kontroler.

Ale ten parametr sugeruje, że jeden obwód może mieć dwa kontrolery: drugim musi być RC100 lub RC200 (nie mogą być dwa RC310/RC300). Musiałbyś zrobić doświadczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dawno mnie tu nie było... Założyłem temat jakiś czas temu i nawet nie myślałem że się tak rozwinie 😉

 

Wpadłem ostatnio na pomysł dołożenia do mojej instalacji pompy ciepła (powietrze woda) żeby działała sobie w okresach przejściowych a w mrozy włączałby się kociołek Buderusa. Hydraulicznie podłączyć chcę to przez bufor, który ładowałaby pompa ciepła lub kocioł. Zachowam wówczas całą logikę działania instalacji bo dalej kocioł będzie sterował temperaturą w domu.

Pompa ciepła ma styk połączenia biwalentnego czyli mogłaby blokować pracę kotła gdy sama działa - niestety nie mam pomysłu jak blokować pracę palnika w kotle bo on nie ma takiego styku.

Ma ktoś jakiś pomysł??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz aby nadal źródłem sterowania był kocioł to konieczne przy pracy z dodatkowym buforem jest wyposażenie sprzęgła w czujnik temperatury. Hydraulicznie oba źródła ciepła tj. kocioł i pompa obiegowa bufora tłoczą wodę na sprzęgło więc gdy kocioł "wyczuje" obce źródło i temperatura sprzęgła wzrośnie do zadanej to kocioł wyłączy palnik lecz nadal będzie wysterowywał grupę/y pompowe via MM100 aby dążyć do osiągnięcia temperatury zadanej za daną grupą pompową. Wykorzystanie styku "19" spowoduje zał/wył kotła i oczywiście może on być wykorzystywane lecz w systemie musiałby istnieć nadrzędny sterownik, który odpowiadałby za wysterowanie innych urządzeń instalacji grzewczej.

Dokładnie taki sam rodzaj sterowania jest wykorzysytywany u mojego znajomego lecz dodatkowym źródłem ciepła jest kominek z płaszczem wodnym i pompa "ładująca" bufor w obiegu "kominek-bufor". 

Nie znamy szczegółów posiadanych przez Ciebie modułów, regulatorów lecz mam nadzieje, że trochę pomogłem w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Dawno mnie tu nie było... Założyłem temat jakiś czas temu i nawet nie myślałem że się tak rozwinie
 
Wpadłem ostatnio na pomysł dołożenia do mojej instalacji pompy ciepła (powietrze woda) żeby działała sobie w okresach przejściowych a w mrozy włączałby się kociołek Buderusa. Hydraulicznie podłączyć chcę to przez bufor, który ładowałaby pompa ciepła lub kocioł. Zachowam wówczas całą logikę działania instalacji bo dalej kocioł będzie sterował temperaturą w domu.
Pompa ciepła ma styk połączenia biwalentnego czyli mogłaby blokować pracę kotła gdy sama działa - niestety nie mam pomysłu jak blokować pracę palnika w kotle bo on nie ma takiego styku.
Ma ktoś jakiś pomysł??
Jakieś uzasadnienie? Finansowe ? Cena zakupu starczy na trochę gazu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na dachu 10kW PV i nadwyżki prądu. Mam też firmę która montuje PV i PC więc zrobię to sobie po kosztach. W przyszłym roku ma też ruszyć program Moje Ciepło więc po dofinansowaniu wyjdzie naprawdę tanio. 

gbbsoft: styk 19 wyłączy całkowicie kocioł a mi chodzi o to żeby automatyka (moduły MM100) działały a jedynie palnik był zablokowany.

 

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy może ktoś mi wyjaśnić jak to jest z tym modulowaniem mocy w gb72 24kw jednofunkcyjny?co i czy wogle coś daje ręczne ograniczenie w ustawieniach mocy z 24kw np na 8kw dla CO a np na 14kw dla CWU(zasobnik 120l). Czy jednak lepiej pozostać na maksymalnych oryginalnych ustawieniach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na dachu 10kW PV i nadwyżki prądu. Mam też firmę która montuje PV i PC więc zrobię to sobie po kosztach. W przyszłym roku ma też ruszyć program Moje Ciepło więc po dofinansowaniu wyjdzie naprawdę tanio. 
gbbsoft: styk 19 wyłączy całkowicie kocioł a mi chodzi o to żeby automatyka (moduły MM100) działały a jedynie palnik był zablokowany.

 

Jestem ciekawy ile z tej najwyższki z PV odbiera Dostawca. Z mojego doświadczenie są to małe wartość chyba że się mieszka w gęstej zabudowie to ma kto odbierać. Na wsiach powyżej 1km od stacj nN nadprodukcję traci się prawie całą w szczególności gdy teraz co drugi dom posiada PV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie miałem w tym roku remont i połączyłem kuchnie z salonem i zrobiłem podłogówkę.

Wcześniej miałem same grzejniki. I teraz nie wiem czy zmieniać na RC310 w systemie grzewczym na podłogówkę?. Grzejniki zostały na piętrze i w piwnicach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No znaczy się przy wyjściu z pieca na pion jest trójnik który idzie do rozdzielni i tam mam 5 sekcji i pompę na podłogówkę, wrzucę potem fotkę

Edytowane przez koklet94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okresach przejściowych jak macie ustawione grzanie? Do czego zmierzam, mam ustawione całą dobę 21,5' bo przetestowałem, że obniżenie nie przynosi ani oszczędności ani komfortu. Problem jest teraz gdy w dzień w miarę ciepło w a wieczorem temperatura spada i silą rzeczy kocioł w dzień nie grzeje a włącza się wieczorem, przez co po północy robi się ciepło a w dzień gdzie mógłby grzać, nie grzeje bo temperatura powoli spada. A komfort cieplny mimo, że różnica temperatury o 0,5' jest odczuwalny gdy podłoga grzeje. 100% podłogówka. Jest jakiś sposób aby grzało w dzień zamiast w nocy, oprócz obniżenia temp na noc ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w kotłach buderusa to normalne?

- przy temperaturze powrotu 29st kocioł nagrzewa wodę do 40st (z krzywej wychodzi 34st plus kocioł podgrzewa wodę 6st wyżej),

-następnie palnik się wyłącza bo na zasilaniu jest juz woda o odpowiedniej temperaturze,

- pompa wypycha tą ciepła wodę z kotła w ciągu pół minuty (temperatura zasilania spada poniżej temperatury powrotu, na ok. 25st)

-następnie kocioł czeka czas ustawiony na 10minut (odstęp miedzy kolejnymi zalaczeniami palnika)

cykl sie powtarza.

Tak to powinno dzialac?

Skąd ta wysoka temperatura powrotu skoro w domu wszystkie petle podlogowki maja przeplyw 1.5 i pompy ciagle chodza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, qbah89 napisał:

-następnie palnik się wyłącza bo na zasilaniu jest juz woda o odpowiedniej temperaturze,

Raczej się wyłącza, bo temperatura wyjściowa z pieca przekroczyła o ponad 6stC temperaturę zadaną. "Odpowiednia tempertatura" to jest 34stC... 🙂

 

I jeszcze jedno powinieneś napisać zapewne: kocioł chodził na minimalnych obrotach...

 

PS. A na dworze ile było? +10stC?  U mnie przy +12 jest tak jak opisujesz: taktuje.

Edytowane przez gbbsoft
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dworze bylo +4st.

Kociol chodzi na minimalnych parametrach, niestety jego moc to 24kw ograniczone do 14kw w ustawieniach serwisowych natomiast minimalna moc to 29% i niżej nie zejdzie. 

Pompa charakterystyka 1, ciągle 33% obrotów. 

Sterownik RC310na piecu w trybie recznym grzanie włączone. 

Powrót ok. 29st dla 34st zasilania, w mroźne noce z krzywej wychodzi 40st zasilania, powrót ma wtedy 34.

Krzywa z punktem początkowym 26-42, sama podłogówka w domu. 

W domu jest ciepło bez problemu, za zeszły miesiąc gazu poszło 100m3 (w tym ok. 4m dziennie póki co ale na zewnątrz jest wyraźnie chłodniej), kocioł chodzi cały czas od kilku tygodni w wyżej wymienionych cyklach, które pewnie w czasie układa mniej-więcej czas oczekiwania na kolejne załączenie palnika (10min).

Jedyny mankament to załączanie palnika co 10 (czasami ustawiam 15) minut na chwilę. Gość który uruchamiał piec przestrzegał że tak będzie ale stwierdził że lepiej częste załączenie na krótko niż mniej ale na długo. Już 3 zimy tak chodzi i dopiero teraz mam czas i zacząłem się w to wdrażać, bo w sumie problemów z dużymi rachunkami lub zimnem w domu nie mam. 

Edytowane przez qbah89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile m2 ogrzewacz?? Jak dla mnie masz za duży kociołek do domu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie kocioł jest przewymiarowany. Ja posiadam piec 15kW z modulacją mocy palnika i u mnie niżej niż 16% mocy nie zejdzie a czasami aż by się prosiło aby tak mogło być.

Patrząc na twoje parametry krzywej grzewczej to jak dla mnie spokojnie byś mógł zejść z nimi niżej ale oczywiście każda krzywa grzewcza jest dobierana dla danego obiektu więc jeżeli u Ciebie w skrajnym punktach nie w okresie sezonu grzewczego nie dochodzi do przegulowań lub dom nie jest dogrzewany to tutaj nie ma co kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przewymiarowany, a raczej za niska modulacja. Pewnie GB72? Ja mam GB192 i też taktuje mimo, że min. moc to 11%. Z tego co kojarzę do 72 ma właśnie 29%. W W obecnych warunkach piec załącza się ok. 25razy/dobę (zanim zgłębiłem temat było ponad 100!), temp. średnia z tygodnia ok 5c.  Ale u mnie w każdym pomieszeniu jest regulator pokojowy oraz zamontowana jest cyrkulacja, w całym domu podłogówka. Przy takim ociepleniu budunków i zastosowaniu podłogówki nie da siętego uniknąć co stwierdził sam serwisant. Musiały by być zamontowane grzejniki w całym domu i trochę gorsza izolacja. Przez większość czasu piec pracuje z mocą 11%. Krótko po starcie osiąga ok. 25% i spada do 11%, chyba, że jest duży mróz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach





niestety jego moc to 24kw

Ja mam 24kW (minimalna moc to 11%), ale do ogrzania mam jakies 400m2.

Mój ma minimalne podniesienie temperatury wody 5stC przy tych 11%.

Twój pewnie z 15stC. Aby nie taktował musisz mu zapewnić odbiór ciepła taki, aby woda na powrocie była nizsza o 15stC niż na zasilaniu.

U Ciebie przestanie taktować pewnie przy -10stC na zewnątrz.


Wysłane przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Kemot80 napisał:

nie przewymiarowany, a raczej za niska modulacja. Pewnie GB72? Ja mam GB192 i też taktuje mimo, że min. moc to 11%. Z tego co kojarzę do 72 ma właśnie 29%. W W obecnych warunkach piec załącza się ok. 25razy/dobę (zanim zgłębiłem temat było ponad 100!), temp. średnia z tygodnia ok 5c.  Ale u mnie w każdym pomieszeniu jest regulator pokojowy oraz zamontowana jest cyrkulacja, w całym domu podłogówka. Przy takim ociepleniu budunków i zastosowaniu podłogówki nie da siętego uniknąć co stwierdził sam serwisant. Musiały by być zamontowane grzejniki w całym domu i trochę gorsza izolacja. Przez większość czasu piec pracuje z mocą 11%. Krótko po starcie osiąga ok. 25% i spada do 11%, chyba, że jest duży mróz

Z ustawień RC310 mój GB192i 15kW może zejść do 13% jeżeli chodzi o moc minimalną. Jak rozumiem ten parametr jeżei chodzi o minimum jest ustawiony fabrycznie i w żaden sposób nie mamy wpływu na jego zmianę?

Piszesz w twoim przypadku o 11% więc są tutaj róznicę jeżeli chodzi o porównanie z moją instalację więc dobrze by było wiedzieć czy to kwestia FV RC310 lub znowu jakiś "widzi mi sie" buderusa 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W górę oczywiście lecz u mnie niżej niż 13% nie zejdzie więc tutaj mamy ograniczenia narzucone przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, DJ82 napisał:

A ile m2 ogrzewacz?? Jak dla mnie masz za duży kociołek do domu...

120mkw 100% podłogowka, dwie drabinki w łazienkach ale to na ręczniki na niskim parametrze, są lekko ciepłe i to wystarczy.

11 godzin temu, Kemot80 napisał:

nie przewymiarowany, a raczej za niska modulacja. Pewnie GB72? Ja mam GB192 i też taktuje mimo, że min. moc to 11%. Z tego co kojarzę do 72 ma właśnie 29%. W W obecnych warunkach piec załącza się ok. 25razy/dobę (zanim zgłębiłem temat było ponad 100!), temp. średnia z tygodnia ok 5c.  Ale u mnie w każdym pomieszeniu jest regulator pokojowy oraz zamontowana jest cyrkulacja, w całym domu podłogówka. Przy takim ociepleniu budunków i zastosowaniu podłogówki nie da siętego uniknąć co stwierdził sam serwisant. Musiały by być zamontowane grzejniki w całym domu i trochę gorsza izolacja. Przez większość czasu piec pracuje z mocą 11%. Krótko po starcie osiąga ok. 25% i spada do 11%, chyba, że jest duży mróz

Mam Gb172, razem z wbudowanym zbiornikiem wody.

Co zrobiłeś u siebie żeby zmniejszyć liczbe załączeń? U mnie pompy od podłogówki gonią non stop (przynajmniej na parterze), nie ma chyba możliwości żeby ciepło nie było odbierane. Też mam regulatory pokojowe na pietrze ale one przydławiają lekko pętle, nie zamykają, ani razu nie było tak żeby wszystkie były zamknięte. Poza tym na parterze 60m podłogówki kręci wodą cały czas, nic nie jest zamykane ani przydławiane.

RC310 mam na piecu, ustawiony w trybie ręcznym grzania cały czas, krzywa reguluje tylko temperaturę zasilania, od dwóch lat kocioł tak działa od pazdziernika do kwietnia, największe zużycie gazu miałem 2020/2021 grudzien 220m3, styczen 220m3, luty 190m3.

10 godzin temu, Kemot80 napisał:

Paramtetr możesz regululować. U mnie moc minimalna ustawiona to 11%, niżej się nie da. Przytrzymaj na RC310 przycisk Menu=>ustawienia ogrzewania=>dane kotła=> moc minimalna. 

Nie da się zmniejszyć niżej niż 29% w moim przypadku ,mogę spróbować w menu serwisowym numer 3 ale sa tam jakies obostrzenia co do ilości spalanego gazu itp, więc wolę w tym nie grzebać.

 

10 godzin temu, gbbsoft napisał:

Ja mam 24kW (minimalna moc to 11%), ale do ogrzania mam jakies 400m2.

Mój ma minimalne podniesienie temperatury wody 5stC przy tych 11%.

Twój pewnie z 15stC. Aby nie taktował musisz mu zapewnić odbiór ciepła taki, aby woda na powrocie była nizsza o 15stC niż na zasilaniu.

U Ciebie przestanie taktować pewnie przy -10stC na zewnątrz. https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji846.png


Wysłane przy użyciu Tapatalka

Czyli w obecnej chwili nie mogę nic zrobić żeby zmniejszyć ilość startów? Nie wiem ile kocioł zniesie ciągle odpalanie. Na dzień mam dokładnie taką ilość startów jaki ustawię czas miedzy kolejnymi odpaleniami palnika, czyli jak dam 15min to mam ok. 100 startów (4 na godzinę), jak zmniejsze czas to ilość się odpowiednio zwiększa.

Edytowane przez qbah89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nic oprócz wymiany pieca na mniejszy. Wychodzi na to, że masz 10krotnie przewymiarowany piec (jeżeli chodzi o jego moc minimalną).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.