tommyp2 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Autor #26 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Witam panowie, drugie podejście do instalacji, bo montaż zbliża się DUŻYMI krokami :) Wymyśliłem dwa zasilania z kotła : osobno dla podłogówki i grzejników. Wydaje mi się, że naczynie wzbiorcze będzie otwarte tylko nie wiem jak spiąć ze sobą dwa piony? Proszę o opinie bo może błądzę ;) Panowie nikt nic nie ma do dodania ?
sambor Opublikowano 1 Kwietnia 2016 #27 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 To jest źle!!!! Prawidłowo miałeś w poście #7!
tommyp2 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Autor #28 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Dziękuje za zainteresowanie moim tematem :mellow: Jednak kolego Sambor może nie tak nerwowo w odpowiedziach ;) Obserwując to forum zauważyłem, że należysz do grona ekspertów, których odpowiedzi (przynajmniej te które czytałem) są bardzo rzeczowe i widać twoją dużą wiedzę na temat. Dlatego cenię sobie twoje odpowiedzi... Ja niestety błądzę, ale postanowiłem choć z grubsza poznać temat bo patrząc na to co wyprawiają "fachowcy" to nie ma sensu zlecać im roboty. Ogrzewanie jest dość ważnym elementem budowy i niestety późniejsze przeróbki nie są już za bardzo możliwe. Moja wiedza jest żadna w porównaniu z kolegą Samborem, ale mimo to jeżeli mógłbyś rozwinąć temat dlaczego post #7. To tylko ciekawość, ale byłbym wdzięczna za krótkie słowo wytłumaczenia. Niestety większość piszących tu osób to totalni laicy, którzy maja coś skopane lub próbują coś zrobić samemu, dlatego pytania są jakie są. Osobiście jeszcze poczytam i zadam pewnie jeszcze dużo "głupich" pytań, ale kto pyta nie błądzi... :) A więc nie nerwowo i jeżeli ktoś może to niech pomoże :)
sambor Opublikowano 1 Kwietnia 2016 #29 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Co nerwowo? - źle to źle. Weź porównaj rura po rurze twój ostatni schemat ze schematem z postu #7.
tommyp2 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Autor #30 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Wiem, że tutaj są dwa zasilania osobno do grzejników osobno do podłogówki i co w tym jest źle? Czyli lepsze jest jedno zasilanie?
sambor Opublikowano 1 Kwietnia 2016 #31 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Nie można dawać zasilania wprost z kotła a powrotu przez zaw 4-D - to nie działa. Albo grzejniki wpinasz tak jak bojler czyli przed zaw 4-D albo równolegle do podłogówki za zaworem 4-D. Pisał ci kolega, że wszystkie elementy regulacji i pompy masz dać w kotłowni, a ty jakieś piony do nieba ciągniesz Masz poniżej oba schematy porównaj je
odpowietrznik Opublikowano 1 Kwietnia 2016 #32 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 +zawór zwrotny za pompą na grzejniki + filtry osadnikowe przed pompami
tommyp2 Opublikowano 24 Lipca 2016 Autor #33 Opublikowano 24 Lipca 2016 Witam wszystkich po dłuższej przerwie - niestety montaż instalacji trochę się przeciągnął :( Proszę jeszcze o poradę: - jaki zakupić pex do podłogówki, różne oznaczenia (tyle tego, że zgłupiałem) - z czego zrobić zasilanie rozdzielaczy miedź czy pex 28? Pex'em byłoby szybciej... Pozdrawiam
Gość Digitrax Opublikowano 24 Lipca 2016 #34 Opublikowano 24 Lipca 2016 Może być PEX ale pamiętaj, że PEX 25 to przekrój rury 3/4 cala a miedź 28 to już calówka. Więc jak już chcesz mieć PEX to nie mniej niż 32 do 1 rozdzielacza. Gdy będzie odcinek wspólny to nawet i PEX 40.
Maciek92 Opublikowano 24 Lipca 2016 #35 Opublikowano 24 Lipca 2016 Przede wszystkim pex dopiero za zaworem 4d, bo jak Ci w którymś momencie zapoda z kotła temperaturę w okolicach 90-100 stopni przez dłuższy czas to rura dostanie takich wydłużeń, że będziesz mógł sobie pranie na niej wieszać. Już nie wspomnę o tym, że może po prostu strzelić. Rura do podłogówki może być obojętnie jaka. Strzeż się rur oznaczonych jako typowe do ogrzewania podłogowego (wiem, że mają to w swojej ofercie zarówno Immergas jak i Viessmann), bo rozkładanie tego to jest koszmar. Po prostu kup markowego zwykłego białego pexa/perta - Emmeti, Comap, Uponor, KAN i inni producenci. Omijaj z daleka wynalazki typu Diamond czy różna chińszczyzna po 1,50 za metr. No chyba, że lubisz kuć posadzkę :-).
tommyp2 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Autor #36 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 W moich okolicach głównie WAVIN ??? Rury za 1,50 zł w ogóle nie brałem pod uwagę ... Czy WAVIN może być ???
tommyp2 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor #38 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Jeszcze tylko czy rura WAVIN z marketu czy z hurtowni - chyba, że bez różnicy???
sambor Opublikowano 12 Sierpnia 2016 #39 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Cholera, jak Wawin to Wawin, nie słyszałem aby mieli oddzielną linię na produkcję marketową. Kup w hurtowni, najlepiej całe opakowania bez cięcia.
tommyp2 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor #40 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 OKI, dzięki :) Mam jeszcze pytanko czy wykonanie tej instalacji w obiegu zamkniętym byłoby bardzo skomplikowane? Ewentualnie czy ktoś mógłby nanieść zmiany na rys.?
odpowietrznik Opublikowano 12 Sierpnia 2016 #41 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Producent musi dopuszczać pracę jego kotła w układzie zamkniętym
tommyp2 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Autor #42 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Dzięki wielkie za odpowiedź :) Czy moglibyście napisać jaki rodzaj wybrać z naczyniem otwartym czy zamkniętym? Jakie są + i - obydwu w skrócie?
odpowietrznik Opublikowano 14 Sierpnia 2016 #43 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Jak masz możliwość poprowadzenia rury bezpieczeństwa 1"stal lub Cu 28 do naczynia to układ otwarty będzie rozwiązaniem tańszym i bezpieczniejszym.
Maciek92 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 #44 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Na powrocie dokladasz odpowiednio dobrany zbiornik przeponowy (najlepiej Flamco, bo Reflex ostatnio miał jakieś przygody z pękającymi membranami) razem z grupa bezpieczenstwa. Do tego zawor bezpieczenstwa na grupe i na zasilanie kotla (jesli sa jakies dodatkowe krocce na kotle to wpinasz tam - im blizej zrodla ciepla tym lepiej). Dodatkowo zawor upustowo schladzajacy typu DBV1 w celu zabezpieczenia kotla przed przegrzaniem. Zaworu hezpieczenstwa o cisnieniu otwarcia zgodnie z cisnieniem roboczym kotla. Tyle teorii, praktyka jest troche trudniejsza i na prawde polecalbym zlecenie tego montazu komus kto zajmuje sie tym zawodowo. Poswiecisz czas, pieniadze, nerwy a na koncu i tak trzeba bedzie to przerabiac. Sprawdz, czy producent kotla dopuszcza montaz w ukladzie cisnieniowym. Wiekszosc znanych marek nie robi problemu, ale te pleszewskie wynalazki raczej tylko na uklad otwarty.
Maciek92 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 #45 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Jak masz możliwość poprowadzenia rury bezpieczeństwa 1"stal lub Cu 28 do naczynia to układ otwarty będzie rozwiązaniem tańszym i bezpieczniejszym. Uklad zamkniety jest tak samo bezpieczny i idiotoodporny jak uklad otwarty. Nie wspomne o sytuacji ewentualnego zamarzniecia zbiornika przelewowego. Dochodzi wtedy do powstania ukladu zamknietego pozbawionego praktycznie zabezpieczen (procz zaworu bezpieczenstwa na kotle). Skonczmy wreszcie z demonizowaniem ukladu cisnieniowego :-)
tommyp2 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Autor #46 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Dzięki za odpowiedzi. Jeszcze kwestia średnicy rur... Rury przed zaworem 4d miedź 35 oraz powrót po 4d, zawór 4d 5/4 i rura do naczynia 35 czy 28? Zasilanie rozdzielaczy Cu 28? To taki plan i czekam na opinie :-)
sambor Opublikowano 27 Sierpnia 2016 #47 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Nie doczytałem się jak tam jest moc kotła, podaj jeszcze raz.
sambor Opublikowano 27 Sierpnia 2016 #49 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 To to co piszesz w poście # 46 wystarczy + do naczynia rura Cu28
tommyp2 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Autor #50 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Nie można dawać zasilania wprost z kotła a powrotu przez zaw 4-D - to nie działa. Albo grzejniki wpinasz tak jak bojler czyli przed zaw 4-D albo równolegle do podłogówki za zaworem 4-D. Pisał ci kolega, że wszystkie elementy regulacji i pompy masz dać w kotłowni, a ty jakieś piony do nieba ciągniesz Masz poniżej oba schematy porównaj je Pytanko, czy wpięcie grzejników przed 4d nie byłoby lepszym rozwiązaniem i czy jest jakaś różnica między wpięciem przed czy za zaworem 4d?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.