Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem Nowa Pompa Alpha2


PrOgram

Rekomendowane odpowiedzi

Nie uszkodzi pompy.

Dla pewności zamknij oba, odczekaj kilka minut i napisz czy moc w AUTOADAPT spadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa działa prawidłowo!!!

 

1. Przepuszcza zawór bypass.

i/lub

2. Bardzo duży przepływ idzie na bojler.

i/lub

3. Regulacja przepływu na grzejnikach do ustawienia.

i/lub

4. Żle zmontowana instalacja.

 

Droga eliminacji znajdziesz przyczynę. Ja bym zaczął od bojlera.

Tylko pamiętaj że jak zamkniesz jakikolwiek zawór to musisz być pewien że jest on zamnkięty na 100%.

 

Dobranoc idę spać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą Samborem.

Druga pompa dla obiegu na bojler. Pompa powinna być sterowana od temperatury w bojlerze na przykład 40 stopni załączenie pompy, 50 stopni wyłączenie pompy (czyli temperatura na kotle minimum 60 stopni). Maksymalna wielkość pompy 25-40 (najlepiej 15-40), filtr przed pompą, pompa montowana bez bypassu, zawór zwrotny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa by mogla zostać i pracować na biegu ale 3 33w za mocnh 2 30w to samo a 1 6 znów za słaby wybieralem też opcję z tymi ciśnieniami ale na każdym ustawieniu to samo co z auto leci na Maxa. Co do bojlera można by tam zawór termostatyczny założyć wtedy byłby jakiś opór i może alpha zaczęła by normalnie pracować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle rozumiesz.
 

1. Przepuszcza zawór bypass.
]i/lub
2. Bardzo duży przepływ idzie na bojler.
i/lub
3. Regulacja przepływu na grzejnikach do ustawienia.
i/lub
4. Żle zmontowana instalacja.


Ja bym to robił w takiej kolejności.

Realizacja punktu 2 z cytatu powyżej.
Zrób tak jak napisał kolega Sambor w wiadomości #56 i ja w wiadomości #57.
Ja bym do bojlera kupił pompę w rozmiarze 15-40 i odpowiedni sygnalizator temperatury który by tą pompę załączał i wyłączał.

Realizacja punktu 4 z cytatu powyżej.
Jak podłogówka jest podłączona do kotła?

Realizacja punktu 3 z cytatu powyżej.
Będziesz musiał ustawić odpowiednie przepływy na grzejniki i podłogówkę. To jest bardzo trudne!!!
 

Realizacja punktu 1 z cytatu powyżej.
Ja bym wyrzucił zawór kulowy na bypassie. Więcej z nim może być (lub już jest u Ciebie) problemów niż korzyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki powinien być przepływ, który pokazuje pompa? Ja na swojej 25/60 (tylko grzejniki) mam 1,4m3/h (18W), dom 22 stopnie (chodzi o to, że nie wyziębiony).

Jest jakaś reguła?

Każdy projektant instalacji grzewczej posługuje się regułami przy projektowaniu.

Po zbudowaniu i uruchomieniu instalacji wyliczenia z projektu powinno się porównać z rzeczywistością i ewntualnie dokonać korekt w ustawieniach instalacji.

 

Na przykład.

Po zakupie samochodu dokonuje się korekt w ustawieniu fotela, kierownicy, lusterek a nie jeździ się z ustawieniami fabrycznymi (projektowymi).

 

Kolego Tqlis przypuszczam, że w Twoim przypadku wystarczyła by pompa 25/40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,4 m3/h to dość duży przepływ. Jakie jest zapotrzebowanie na moc cieplną? Przy tym przepływie i schłodzeniu 15 st. C, to mamy ok. 25kW mocy cieplnej

Zapotrzebowanie na moc cieplną jest z pewnością niewielkie, może max 2kW przy tej pogodzie. Taki przepływ mam przy ustawieniu pompy (obwód grzejnikowy) "z ręki" (druga ikonka z prawej pokazuje dwie kreski). Po ustawieniu na auto przepływ jest dużo mniejszy, 0,9m3.

 

- Dodam, że zamontowane mam sprzęgło 40kW (nie do końca wiem, czy to ma wpływ na odpowiedź)

- Sam kocioł ma zamontowaną pompę alpha 25/60 UPER Grundfosa.

- Na obwodzie grzejnikowym mam Alphe 2 25/60

- na podłogowym też Alpha 25/60 (ta pompa ustawiona jest na rzymską II - 18W). Faktem jest, że słyszę rozdzielacz, może zmniejszę nastawy?

 

W sumie, to błądzę z tymi nastawami pomp, tłumaczę sobie, że im więcej wody przepłynie, to kocioł będzie się rzadziej wyłączał. Doradźcie jak podejść, tylko nie piszcie, że ustawić wg projektu, bo takowego nie mam.

 

Dodam, że ostatnio sprawdzałem filtr, więc spuściłem wodę ze sprzęgła i napuściłem na nowo. Efektem zawór zwrotny nad pompą telepie i nie wiem, czy jest to efektem powietrza, czy może złego doboru pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie pompy na obwodach grzejnych są za mocne - pompa 25/60 jest stosowana w instalacjach z ponad 20 grzejnikami średniej wielkości lub z podłogówką do 20 pętli o długości  ok 100-120m - ja tak praktycznie przeliczam to  "na kolanie" i w 95 % jest OK.

Duży przepływ prze pompę = duże przepływy przez grzejniki = głośna praca całej instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapodaj.net/6303f6cd46bda.jpg.html zawór różnicowy widoczny

No to wreszcie mamy błąd w instalacji - zawór różnicowy kulowy zamontowany jest w poziomie a nie w pionie.

Jakby kolega dał te informacje na początku to nie byłoby 3 stron pisania o bzdurach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór różnicowy może być w poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zasadzie różnicy ciśnień.  Ja mam tak zawór zamontowany i działa. W 2 na szybko znalezionych instrukcjach montażu w necie piszą o montażu zarówno w poziomie jak i w pionie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.