Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Buderus Logano S 112 - Błysk Geniuszu Czy Przekombinowany Dolniak ?


SONY23

Rekomendowane odpowiedzi

Tanio bo to Dakon z wyciągiem i  trudną  do określenia nadbudówką i to bez płaszcza wodnego nic więcej .Z wyciągiem pracuje na podciśnieniu tak jak na dobrym kominie więc w pracy samego kotła nic się nie zmieniło . To tylko kolejny klon Dakona .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby wentylator wyciągowy dobrze pracował to klapka w drzwiach popielnikowych musi być otwarta.

Nie jest to dobre rozwiązanie, bo w przypadku braku napięcia, czy też innych powodów zatrzymania się wentylatora temperatura wody z kotła będzie wzrastać. Jak jeszcze będzie do tego silny wiatr, czyli duży ciąg kominowy to masakra.

 

Przypominam, że przy nadmuchu do kotła (dmuchawie) powinna być zamontowana klapka które zamyka powietrze do kotła w przypadku gdy dmuchawa nie pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że jest wziernik (dziura?, klapka?)w drzwiach popielnikowych, a nie klapka samozamykająca się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

wrzucam instrukcję obsługi oraz instrukcję montażu i konserwacji, druga w średniej jakości bo skanowana telefonem.

Piec użytkuje mój ojciec od ok 2 tyg. przy obecnych temp. to ciężko coś więcej powiedzieć, ale na razie po przesiadce ze starego górniaka zębca(w którym palił głownie od dołu) to jest zachwycony oszczędnością i częstotliwością obsługi. Palone głównie drewnem plus trochę węgla.

Logano S112_instrukcja obsługi.pdf

Logano s112 instr. montazu i konserwacji.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy w końcu przekrój s112.

I potwierdza się, że to ,,prawie" S111.  Ceramika w szczątkowej ilości, dodany wyciąg spalin i nadbudówka.  Według instrukcji wentylator zwalnia przed osiągnięciem zadanej temperatury, a po jej osiągnieciu całkowicie się wyłącza. Z kolei, klapka w dzrzwiczkach popielnika ma być otwarta na min. 3-5mm, czyli zapewniona pewna ilość powietrza, żeby nie kisić zupełnie opału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kolei, klapka w dzrzwiczkach popielnika ma być otwarta na min. 3-5mm, czyli zapewniona pewna ilość powietrza, żeby nie kisić zupełnie opału.

 

U mnie takie otwarcie popielnika akurat wystarcza, zeby było 60 na kotle przy obecnych temp. i zakręconymi 30toma procentami grzejników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piec to 15kw, dom ok 110m stare drewniane budownictwo kilkanascie lat temu ocieplone welna chyba 5cm, na to siding. Rozpala zwykle popołudniu wrzucajac troche drewna (glownie deski) prawie do zapełnienia komory piec trzyma kilka godzin, potem powiedzmy kolo 23 lub 24 dorzuci troche drewna i ok szufelke węgla i piec wytrzymuje zwykle do rana tyle ze mamy dość cieple noce ok 5st. W porównaniu do starego zebca to jest bardzo oszczedny. I nie trzeba go pilnować bo steruje wentylator.

 

Z minusów to jednak mala ta komora zasypowa do tego producent zalozyl jeszcze w środku takie blaszane osłony które mają chronic ściany wymiennika. Instrukcja nie zaleca ich demontażu, co na moj gust powiekszyloby komorę. Drewno to najlepiej male kawałki a i tak dużo nie wejdzie. Wegiel to raczej dosc drobny groch byłby dobry.

 

Gdy wentylator staje lub ma male obroty i otworzy sie dolne drzwiczki to dymi przez zamknięta komore zasypowa, na podtrzymaniu przy dokladaniu opalu tez mocno dymi po otwarciu. Także dobra wentylacja kotłowni to podstawa.

 

Ten wentylator na oko dość dobrze steruje spalaniem, piec raczej sie sam nie rozbuja chyba ze przy bardzo mocnym ciagu komina, ale przydałby sie chyba jakiś czujnik spalin żeby dobrze opanować ustawienia w sterowniku. Jeśli były jakieś wątki jak najprościej dorobić taki czujnik to bylbym wdzięczny za link.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

To mój pierwszy post tutaj więc prosze o wyrozumiałość.

Posiadam ten piec  (15kW) od około 1,5m-ca. Dom 110 m2 - stary przełom XIX-XXw., ocieplony - styropian 5 cm, okna nowe szczelne.

Orzewanie tylko CO.

To pierwszy tego typu piec (automatyka , wentylator itp. - poprzednio najprostszy górniak w czystej postaci)

Moje spostrzeżenia:

1. ruszt wstrząsowy ma jedno przęsło wiecej (są 3 sztuki na przekroju wyżej 2 szt.)

2. w miare łatwo się rozpala

3. komora zasypowa mogła by byc większa

4. palę na razie orzechem, trochę duży jak na komore zasypową (następny będzie groszek)

5. stłopalność jak na razie ok 6-10 godz. ( na razie uczę się ogarniać ten kocioł)

6. węgiel skleja sie w górnej części zasypowej - smoli się ta komora ale tylko ona - reszta pieca to tylko suchutki popiół

7. czyszczenie raz na tydzień

8. na popiół fajna szufladka pod rusztem - pozwala w miarę zapanować nad porządkiem

9. na razie jeden problem - piec ma pracować w temp 65 - 85 , natomiast wg powyższej instrukcji str 10 p 4.4.11

    automatyka nie pozwoli uzyskac temp większej niż 62 st

i nie moge jak na razie uzyskać większej temperatury.

Pisałem do Buderusa i czekam na odpowiedź

Nie wiem co z tym fantem zrobić i czy jak przyjdzie mróz to czy temp 62 st starczy do wygrzania domu i co z piecem oraz gwarancją (5 lat)

10. w instrucji nie wyjasniono po co otwory boczne

11. po rozpaleniu przymykam szyber na 3/4 - z komina leci wtedy biały dym - inaczej jest czarniejszy (szyber ma wycięcie tak że całkowite przymknięcie nie powoduje zaslepienia czopucha

12. tych szamotów wydaje się więcej - patrz załącznik

 

https://onedrive.live.com/redir?resid=8A3C65ED24A8B91F!823&authkey=!AGA7yRLoHO1y3i4&ithint=file%2cpdf

 

 

Na ten czas na razie wsio.

Miłego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zwyklym dorze 12 pomiedzy ostatnim trzecim rusztem a sciana komory jest za duza szczelina przez ktora zasowa mnostwo powietrza wychladzajacego palnik. Skutkuje to niemozliwoscia uzyskania wyzszej temp w kotle. Zaslep jesli to jest przyczyna i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To mój pierwszy post tutaj więc prosze o wyrozumiałość.

Posiadam ten piec  (15kW) od około 1,5m-ca. Dom 110 m2 - stary przełom XIX-XXw., ocieplony - styropian 5 cm, okna nowe szczelne.

6. węgiel skleja sie w górnej części zasypowej - smoli się ta komora ale tylko ona - reszta pieca to tylko suchutki popiół

9. na razie jeden problem - piec ma pracować w temp 65 - 85 , natomiast wg powyższej instrukcji str 10 p 4.4.11

    automatyka nie pozwoli uzyskac temp większej niż 62 st

i nie moge jak na razie uzyskać większej temperatury.

Pisałem do Buderusa i czekam na odpowiedź

Nie wiem co z tym fantem zrobić i czy jak przyjdzie mróz to czy temp 62 st starczy do wygrzania domu i co z piecem oraz gwarancją (5 lat)

10. w instrucji nie wyjasniono po co otwory boczne

 

Cześć!

Odpowiem po kolei:

Ad.6 Węgiel jest spiekający się (liczba rogi czyli parametr RI za wysoka), musisz albo zmienić opał albo mieszać go z jakimś niespiekającym. Bo będzie się zawieszał i nic na to nie poradzisz.

Ad.9 Kocioł konstrukcyjnie zbliżony jest do poprzednika. Żeby paliło się poprawnie i żebyś osiągnął zadaną temperaturę musisz przerobić swoj palnik. Za ostatnim rusztem jest za duża szczelina i tamtędy jeci powietrze z popielnika prosto w wymiennik i chłodzi spaliny. Poczytaj sobie podany w linku temat. Tam jest wszystko opisane :

 

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/352-junkers-supraclass-lub-dakon-dor12/

 

A rusztowin masz trzy tak jak jest w moim Dakonie 12 i w klonach Buderusa  i Junkersa tej mocy.

Ad.10 Otwory boczne to jest trzecie powietrze. Bo drugie (wtórne - PW) idzie z popielnika kanałem między szamotkami na ścianie komory spalania. Moim zdaniem nie są one potrzebne do poprawnego spalania węgla, zaślepiłem je wełną, bo oryginalne zamknięcia są nieszczelne. Spowodowało to wzrost temperatury spalin o jakieś 25st.C.

Niestety trzeba trochę poprawić konstruktorów tego kociołka, żeby zanadto nie ogrzewać atmosfery. Ale jak się go dopracuje to naprawdę wychodzi fajny wytwornik ciepła.

Udanej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Zrobiłem zaślepienie na próbę z kawałka płaskownika - popróbach niestety nie zauważyłem jakieś szczególnej poprawy.

Natomiast zainteresowałem się obrotami wentylatora. Fabrycznie ustawione były na ok 50% - ja to miałem zmniejszone do ok 40%.

W sobote rano postanowiłem podkręcić do  90% obrotów (zostawiając zapas 10%)

No i tego mi było trzeba - kociołek od razu raźniej zaczął sie rozpalać uzyskawszy chwilami nawet 71 st C.

W domu sauna :).

Teraz spokojnie mogę czekać na mrozy. Teraz pozostało mi poustawiać pozostałe parametry by stałopalność była jak najdłuższa.

 

Miłego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.