Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak sie sprawdza  ten test i jak to wygląda(co nam daje a informacja)?

wróć do postu #35 tam masz opis.

 

 

Te podawanie co ja mam 7,6 mam zmienić na 5?

musisz sprawdzić jak zachowa się kocioł. 

Jaką masz ustawioną temp. kotła, zadana ręcznie czy automatycznie? 

Jak często kocioł wygasza się ? Z jaką modulacją pracuje?

Nic jak do tej pory nie napisałeś?

Pisałeś że masz starą instalacje. Czy masz głowice na grzejnikach? masz jakiś zawór mieszający?

Edytowane przez Lama79
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Widomy znak, zrobił się mróz i piece pracują jak należy!

Opublikowano

Witam wszystkich,

właśnie przeczytałem Wasze wszystkie wypowiedzi i sugestie. Mam nadzieję, że będą dla mnie w przyszłości przydatne (szczególnie co do ustawień).  W przyszłości, gdyż dopiero na wiosnę będę budował dom (instalacja podłogowa wszędzie + dwa grzejniki (łazienka, garaż), dom z poddaszem użytkowym, 117 mk2 powierzchni użytkowej) i już dziś zastanawiam się nad piecem Pelmax. W związku z tym mam do Was pytania.

Bodajże Damian111 albo Łukasz78 mówił o dodatkowym ruszcie w modelu 20kw - czy wg Was jest to rzecz przydatna, czy Ktoś używał tego na dłuższą metę ? Ktoś wspomniał, że piec trzeba "pilnować"...  Czyżbyś szybko "gotowali wodę" ?   Nie macie gdzie kumulować energii ?

Jeśli mielibyście jeszcze raz projektować swoją instalację co, cwu to jak byście to zrobili by efekt, koszty i eksploatacja była najlepsza ?    Nie ukrywam, że chciałbym zastosować bufor ciepła (co najmniej 700L- tu pytanie do Sambora) z dwoma miedzianymi wężownicami (jedna co cwu, druga do kolektora słonecznego). Co myślicie nad dokupieniem modułu sondy lambda, ew regulator ciągu kominowego ?

Jaro2502 jesteś ze Śląska - ja też (okolice Częstochowy).  Może masz jakiegoś poleconego sprzedawcę tych kociołków bądź wiesz kto ma i używa co by podjechać i zobaczyć ?  Zastanawiam się też nad serwisem, i nie wiem czy Ktoś z moich okolic będzie mi w stanie pomóc w razie problemów.

 

Dzięki Wszystkim z góry za odpowiedzi

Opublikowano

Ja odpowiem jako pierwszy bo większość pytań jest pod moim adresem, piec będzie sporo przewymiarowany dla domu 117 m2, jeśli jesteś zdecydowany na Pelmaxa to musisz koniecznie zastosować duuży bufor.

Ruszt awaryjny kupiłem właśnie jako "awaryjny" na okoliczność braku prądu (pompa idzie z UPS), przy paleniu na ruszcie awaryjnym należy pilnować piec bo automatyka nie steruje procesem spalania i można dość łatwo "zagotować" piec.

Gdybym teraz projektował swoją instalację to zastosował bym duży bufor.

Co do sondy lambda to wszyscy z którymi rozmawiam twierdzą że przy małych piecach oszczędność jest znikoma, być może wzrasta wygoda ustawień spalania (pełen automat).

Co do zakupu to ja kupowałem w sklepie firmowy Biawara w Białymstoku z wysyłką :D , serwisanci są podani na stronie Biawar-Nibe.

Opublikowano

Hmm, dzięki za odpowiedź. Nie rozumiem jednak jak takie nowoczesne bądź co bądź urządzenie nie steruje procesem spalania podczas palenia na ruszcie awaryjnym.. Czyży wtedy pompa nie kierowała podgrzanej wody do odbiornika, np. bufora ?  No i jak w praktyce wygląda "założenie" rusztu awaryjnego, czy dużo jest z tym zabawy ? 

Damian111 wg Ciebie do takiej powierzchni użytkowej jaki powinienem zastosować kocioł, skoro ten jest przewymiarowany? Kocioł 12kw jest ok, ale nie ma niestety owego rusztu awaryjnego..

Opublikowano

Jak zapewne doczytałeś w moich postach nie posiadam Bufora i obecnie rozmyślam na ten temat, natomiast nadmierna ilość ciepła nie może zostać przekazana do OP bo to jest z zasady niskotemperaturowe.

Sam montaż rusztu jest kwestią 3 minut i odbywa się bez narzędzi.

Co do mocy jaką będziesz potrzebował to należy kierować się projektem budowlanym tam powinny być zawarte te informacje. Powierzchnie masz zbliżoną do mojej czyli zupełnie orientacyjnie można przyjąć między 12 a 16 kW powinno wystarczyć, Pelmaxa 20kW da się ograniczyć do takiej mocy, tylko wtedy wręcz niezbędny będzie bufor.

Opublikowano

Hmm, dzięki za odpowiedź. Nie rozumiem jednak jak takie nowoczesne bądź co bądź urządzenie nie steruje procesem spalania podczas palenia na ruszcie awaryjnym.. Czyży wtedy pompa nie kierowała podgrzanej wody do odbiornika, np. bufora ?  No i jak w praktyce wygląda "założenie" rusztu awaryjnego, czy dużo jest z tym zabawy ? 

Damian111 wg Ciebie do takiej powierzchni użytkowej jaki powinienem zastosować kocioł, skoro ten jest przewymiarowany? Kocioł 12kw jest ok, ale nie ma niestety owego rusztu awaryjnego..

to nowoczesne urządzenie potrafi sterować pompami i zaworami, w przypadku rusztu awaryjnego nie potrafi sterować tymi małymi drzwiczkami doprowadzającymi powietrze do spalania. Nie ma nawet miarkownika ciągu więc trzeba go pilnować.

ruszt.jpg

Opublikowano

ok, dzięki Panowie za odpowiedzi.  Póki co będę szukał dalszych informacji i obserwował owy wątek.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W ustawieniach widziałem coś takiego jak tryb cichy i godziny w których dopuszczasz czyszczenie.

Opublikowano

Panowie co zrobic zeby wylaczyc czyszczenie wymiennika przed rozpalaniem? Strasznie jest wkurzajace w nocy.

Wróć do postu #105

Kiedys juz pytałeś o to

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Kolegów.

Stałem się , mam nadzieję, szczęśliwym posiadaczem kotła Biawar pelmax 20.Decyzja podjęta m.in. dzięki Wam .

Piecyk wygląda solidnie, odpalony bez komplikacji, ale mam problem z ustawieniami. Serwisant poustawiał coś na szybko i odjechał w siną dal. Z waszych wypowiedzi wynika , że wprowadził ustawienia nie całkiem dobre. Część już zmieniłem, ale nadal mam wysokie spalanie oraz chyba nie do końca prawidłowe- popiołu jest sporo i nie jest całkiem jasny, raczej szaro-czarny.Powierzchnia całkiem spora ok.240m2 użytkowej, całość podłogówka, 2 oddzielne obiegi, zasilane osobnymi pompkami, zawory mieszające trójdrogowe .Obieg kotłowy na oddzielnej pompie z zaworem atv-ochrona powrotu.

Poniżej moje ustawienia- proszę o korektę:

 

Planik:

 

Powietrze min (30%) 5
Powietrze max (100% 30
Podawanie max 5.5
Moc min 30%
Moc max 100%
Typ modulacji FL2
Próg foto 50
Ilość paliwa test 11

Tlen Min (30%) 14.5

Tlen Max (100%) 9
Wartość opalowa 5.0
Dawka startowa 50 s

 

Tem. zew u mnie: serwisant

-20 C +40C 45

0 C +30C 35

10 C +25C 25

 

 

Kocioł:

temp.MIN pomp- 45C

Tryb pracy auto

Histereza 15C

Min temp.powrotu 50C

czas mieszacza powr 120s

temp.zadana kotła 65C

 

Obieg Kotłowy:

 

Max Tzew pomp komf. 18C

Max Tzew pomp ekon. 15C

MIN Tco pomp 22C

Żródło kocioł

temp.maksymalna 75C

czas mieszacza 180s

Tem. zew u mnie:

-20 C +70C

0 C +50C

10 C +40C

współczynnik korekcji 5C

Tryb pracy ręczny

Tco zadana ręcznie 70C

czujnik pokojowy brak

czujnik CO TAK

Stała pompa TAK

 

 

Obiegi podłogówki:

 

Max Tzew pomp komf. 18C

Max Tzew pomp ekon. 15C

MIN Tco pomp 22C

Żródło kocioł

temp.maksymalna 40C

czas mieszacza 120s

Tem. zew u mnie:

-20 C +40C

0 C +30C

10 C +25C

współczynnik korekcji 5C

Tryb pracy pogodowy

Tco zadana ręcznie 40C

czujnik pokojowy CTP1

czujnik CO TAK

Stała pompa TAK

Dzięki raz jeszcze.

 

 

Opublikowano

Ilość paliwa test była sprawdzana? czy serwisant tak wpisał ? 

Jaki masz dokładnie zawór ATV ? 

Rozumiem, że masz dodatkowy moduł 0 i tam podłączoną pompę od obiegu kotłowego.

Opublikowano

Na moje oko za mało powietrza w stosunku do ilości opału.

Lub inaczej za dużo paliwa w stosunku do ilości paliwa.

Czy budynek jest od dawna ogrzewany?

Opublikowano

Dzięki za odzew.

Tak mam dodatkowy moduł, czujnik tem.zewn, oraz 2 czujniki wewnętrzne pokojowe.Przepraszam, zawór temp.VTC ESBE 55C wpięty do obiegu kotłowego.Paliwo przeważane wyszło mi 10,5 kg ale wpisałem 11kg bo wydawało mi się bardzo mało w stosunku do waszych ustawień (być może jakiś błąd przeważania - sprawdzę jeszcze raz). Serwisant wcześniej wstawił mi ilość paliwa test 14kg, ale zmieniłem pellet na inny i przeważyłem i wyszło jak wyżej. Budynek ogrzewany od ok. 1 miesiąca, w trakcie wykończeniówki, wody nie grzeję.Zdaję sobie sprawę , że na razie spalanie będzie spore, ale chodzi mi głownie o efektywność-brak smolenia i mała ilość popiołu.Zwróćcie proszę uwagę na ustawienia kotła i obiegu kotłowego-bo tutaj to jestem zupełnie zielony i nie wiem czy jest dobrze ustawione.Wcześniej serwisant ustawił niska temp. kotła (60C) i palnik chodził na 30% tylko i był czarny popiół, zmieniłem ustawienia jak wyżej i spalanie zdecydowani się poprawiło.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Wyłącz tryb auto w kotle. Ustaw recznie temp. kotła na 65-70 stopni, a histereze kotła na 10 stopni 

Jak kocioł działa w trybie auto to może ustawiać temp na np. 50 stopni, a wtedy twój zawór esbe VTC nie puści wody na obiegi. 

Obieg kotłowy masz  podpiety jako jeden z obiegów co?  

Opublikowano

 

 

Obieg Kotłowy:

 

Max Tzew pomp komf. 18C

Max Tzew pomp ekon. 15C

MIN Tco pomp 22C

Żródło kocioł

temp.maksymalna 75C

czas mieszacza 180s

Tem. zew u mnie:

-20 C +70C

0 C +50C

10 C +40C

współczynnik korekcji 5C

Tryb pracy ręczny

Tco zadana ręcznie 70C

czujnik pokojowy brak

czujnik CO TAK

Stała pompa TAK

 

 

jeśli masz pompę kotłową wpiętą jako CO i ustawienia jak wyżej to twój kocioł będzie trochę głupiał. Wiem że wtedy ładnie widać temp. powrotu ale twój kocioł w trybie auto będzie podbijał swoją temperaturę pracy bez potrzeby, będzie chciał osiągnąć na obiegu 70 stopni, a na piecu ok 75-80 z tego co pamiętam. 

Ja u siebie zrobiłem dodatkowy obieg jako kotłowy ale: 

MIN Tco pomp 40

czujnik CO NIE

Stała pompa NIE
Pompa chodzi cały czas.
 
a teraz sorki że krzyknę :) 
 
PRZY ZAWORZE CHRONIĄCYM POWRÓT KOTŁA ESBE VTC CZY AFRISO ATV GDZIE TEMPERATURA POWROTU TO MINIMUM 55 STOPNI STEROWNIK ESTYMY NIE MOŻE MIEĆ USTAWIONEGO KOTŁA W TRYBIE AUTO!!!
 
To rada dla wszystkich, szczególnie jeśli macie podłogówkę, przerobiłem to na własnej skórze. W trubie auto kocioł oblicza że potrzeba np.50 stopni na kotle, a wtedy zawór chroniący powrót nie puszcza wody na obiegi grzewcze.
Opublikowano

Pierwsze miesiące osuszania i wygrzewania budynku mogą być lekko "szalone", potem powinno się wszystko ustabilizować.

Opublikowano

jeśli masz pompę kotłową wpiętą jako CO i ustawienia jak wyżej to twój kocioł będzie trochę głupiał. Wiem że wtedy ładnie widać temp. powrotu ale twój kocioł w trybie auto będzie podbijał swoją temperaturę pracy bez potrzeby, będzie chciał osiągnąć na obiegu 70 stopni, a na piecu ok 75-80 z tego co pamiętam. 

Ja u siebie zrobiłem dodatkowy obieg jako kotłowy ale: 

MIN Tco pomp 40

czujnik CO NIE

Stała pompa NIE

Pompa chodzi cały czas.

 

a teraz sorki że krzyknę :) 

 

PRZY ZAWORZE CHRONIĄCYM POWRÓT KOTŁA ESBE VTC CZY AFRISO ATV GDZIE TEMPERATURA POWROTU TO MINIMUM 55 STOPNI STEROWNIK ESTYMY NIE MOŻE MIEĆ USTAWIONEGO KOTŁA W TRYBIE AUTO!!!

 

To rada dla wszystkich, szczególnie jeśli macie podłogówkę, przerobiłem to na własnej skórze. W trubie auto kocioł oblicza że potrzeba np.50 stopni na kotle, a wtedy zawór chroniący powrót nie puszcza wody na obiegi grzewcze.

Tylko nie wiem czy u mnie jest zrobione podobnie,wydaje mi się,że nie było problemu z puszczaniem ciepłej wody na obiegi, nawet jak kocioł miał niską temp.ustawioną przez serwisanta.Spróbuję wkleić foto instslacji.Może to więcej wyjaśni.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.