Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak Dostępu Do Zaworu Klapowego


katopo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

wiem że to forum o instalascjach CO i CWU ale mam problem dotyczący instalacji wodnej w samochodzie pożarniczym.

w instalcji jest zawór klapowy do którego mam straszny dostęp (muszę się wciskać w bardzo małą szczelinę)

Mam pytanie o jakieś propozycjie dotyczące możliwości "przedłużenia" tego zaworu. Chdzi oto żeby w każdej chwili można było szybko otworzyć i zamknąć ten zawór. Ja jestem zielony w tych sprawch ale może koledzy z tego forum mają jakieś patenty na to. Może jakaś przekałdnia może jakiś silniczek sterujący. Proszę o pomoc i wyrozumiałość.

Opublikowano

Witam

Oczywiście gotowego przedłużenia do wajchy zaworu nie ma.

 

Nie dałeś żadnego zdjęcia zaworu i jego umiejscowienia więc nikt nie odpowiedział

 

Żmijka jest dość elastyczna i to może być problemem jeśli zawór stawia duży opór

Opublikowano

Też myślałem o napędzie elektrycznym ablo o przekładni ślimakowej ale po zobaczeniu cen i skonfrontowaniu ich z budżetem mojej straży takie rozwiąznia odpadają. Będę dziś przy smochodzie to zrobię fotki jak to wygląda z przepustnicą.

Opublikowano

Nie przesadzasz z tym brakiem dostępu? Z tyłu widać żaluzję, zdjęcie też jakoś zrobiłeś. Jeśli jestem w błędzie, to jedyna rada podpatrzeć rozwiązania oryginalne i coś podobnego wykombinować. Pomyślałbym o przekładni redukcyjnej napędzanej jakimś silnikiem prądu stałego 12V. Taki prąd w aucie zawsze masz a odpowiednie przełożenie reduktora może być napędzane nawet silnikiem wycieraczek. Dorobienie wyłączników krańcowych to drobnostka, a zmiana biegunów odwróci działanie silnika i przekładni.

 

Ewentualnie jakieś koło zębate i "ręczny" wałek ze ślimacznicą (z imadła?) plus konstrukcja.

 

Jest jeszcze rotacyjny przydział obsługi zaworu (jak się inni przekonają o uciążliwości, to i szybciej zbiorą fundusze na siłownik), zorganizowanie festynu dobroczynnego na rzecz doposażenia jednostki, albo przyjęcie "młodego" i w ramach frycowego oddanie mu przyjemności kręcenia zaworem.

Opublikowano

O brak dostępu chodziło mi raczej że nie można operować tym zaworem z boku samochodu.

Prąd w tym samochodzie to 24v a nie 12v.

Co do rozwiązań finansowych to nie ma kasy a w świetle altualnych przepisów strach robić jakikolwiek festyny ( wynajęta ochrona, kasa fiskalna, pozwolenia, a i tak jak coś się stanie to jest prze...ane)

Dodatkowo osoby decyzyjne nie używają tego sprzętu i lekceważą uciążliwości z jego używaniem.

Auto jest pożarnicze i nie chodzi o to że gdy trzeba podać jak najszybciej wodę ktoś wyjnował ze skrytki sprzęt(z tej skrytki robiłem zdjęcie) i wchodził do środka otwierał zawór. Bo jak przyjdzie wozić wodę do pożaru to za każdym zbiornikiem procedura będzie się powtarzać.

 

Dlatego cenię wasze porady dotyczące chałupniczego rozwiąznania problemu.

 

Ostatnio wpadł mi pomysł wykorzystujący taką przekładnię kontową:

m_047_A77.jpg

 

Wystarczyło by przymocować jeden koniec do zaworu a drugi przedłużyć do boku samochodu i będzie można operować zaworem z boku samochodu.

 

Koszt nowej przekłądni ~130zł a nie wiem czy nie mam gdzieś takiej starej w domu.

Opublikowano

No i good. Pomysł to połowa sukcesu.

 

Nurtuje mnie jeszcze pytanie, czy tak to wymyślił producent wozu strażackiego, czy doszło do jakiejś przeróbki? Może sprawdź jak to oryginalnie wyglądało.

Opublikowano

w orginalnym rozwiązaniu jest zawór kulowy tego typu:

zk52_clip_image004.jpg.thumb_164x220.jpg

był on zamontowany w ten sposób że wajcha wychodzi z boku (pod kątem 90 stopni do podłoża) jest tam przedłużenie z rury zakończone wajchą która jest na panelu sterowania pompy (widać jego tył na moim zdjęciu)

Niestety zawór wył do wymiany i podczas remontu dowodzący wymiyślili że włożą inny typ zaworu. Po dorobieniu flansz mocujących i zmontowaniu wszystkiego wyszło że wajcha jest do góry i nie da się jej umiejscowić z boku jak była przy starym zaworze (tak przynajmniej twierdzą dowodzący i mechanicy)

 

Dlatego ja zwykły użytkownik muszę teraz kombinować aby usprawnić wszystko.

Opublikowano

zdjęcie z samochodu przedstawiające umiejscowienie zaworu.

7cpp.jpg

Czy rączkę zaworu da się obrócić o 180 stopni? A możne cały zawór da się obrócić o 180 stopni?
Opublikowano

Niestety zawór (wg. mechaników) musi być zamontowany tak jak jest teraz i nie może być w innej pozycji.

Mój pomysł też był taki żeby obrócić zawór ale jak nie można (podobno) to niemożna

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Najlepiej przeczytać instrukcję obsługi.

Najczęściej zasada montażu jest taka:

Jak na korpusie zaworu producent nie zaznaczył kierunku przepływu to można go montować dowolnie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mechanicy to bambusy! zawory klapowe można montowac dowolnie z zachowaniem kierunku przepływu.

Wywal blokadę, zamontyj pręt fi12 albo rurkę 1/2" do ramienia i amba! Po zawodach. Hejj!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.