sambor Opublikowano 5 Sierpnia 2013 #26 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 O grubości blachy wielokrotnie pisano na forum. Gwarancja na kocioł raczej nie zależy od grubości blachy ale od spełnienia wielu czynników zawartych drobnym drukiem na karcie gwarancyjnej. :P W Dakonie blacha jest dodatkowo zabezpieczona szamotem. Dakon jest dopuszczony do pracy w układzie zamkniętym, to świadczy dobrej o jakości wykonania.
liban Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Autor #27 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Zapoznałem się z kotłem KALVIS-2-16. Piękny kocioł i "piękna" cena. ten Kalvis ma moc 16kw na drewnie i 20 kw na węglu kamiennym. Do moich 200 m/2 byłby chyba dobry. Pytanie czy jest wart ceny 5960 zł. Za to mam dwa Hefy lub dwa Dakony. Czyli reasumując Kalvis musiałby być dwa razy lepiej wykonany i dwa razy ogólnie lepszy i dwa razy mniej awaryjny i musiałby dwa razy dłużej wytrzymać w mojej kotłowni. CZY JEST WART SWOJEJ CENY ? POMÓŻCIE MI PODJĄĆ DECYZJĘ :) CZY NAPRAWDĘ JEST AŻ TAKI DOBRY. A może jest tak drogi bo to piec z zagranicy i zapłacimy za daleki transport, jakieś opłaty celne itd. itd. Czekam na wasze opinie.
janklos12 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 #28 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 wątpię czy jest 2 razy lepszy, to bardzo fajny kocioł ale to tylko kocioł, użytkowników mało bo cena. przeszukaj trochę forum, były tu kiedyś fotki i jakiś opis użytkownika. cena wysoka bo brana jest z przelicznika kursu walut ale nie znam się na tym, no i transport i zarobek sprzedawcy ps ale gdybyś kupił to byłoby to z pożytkiem dla forum bo pewnie wnikliwie opisałbyś wnioski z jego pracy. kupuj, kupuj :D
sambor Opublikowano 5 Sierpnia 2013 #29 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Moim zdaniem nie warto. I to nie dlatego że przepłacamy ale dlatego że przyjdzie eksploatować ten kocioł w przeciętnych polskich warunkach :( Gdzie węgiel często nie trzyma parametrów, drewno kupione z suszarni przemysłowej ma ponad 35% wilgoci W takich warunkach eksploatacji kocioł może zachowywać się różnie, często niezgodnie z oczekiwaniami. Dakon jest raczej dostosowany do czeskich tańszych i słabszych węgli, których jest trochę na rynku polskim. A Hef to polska prosta produkcja, naprawiana przez każdego wiejskiego kowala lub ślusarza. Dakon 2x tańszy od Kalvisa, pochodzi 5-8 lat i albo kupisz nowy taki sam lub lepszy, a paliwa idzie tyle samo przy drogim i przy tanim kotle. Przy Dakonie opał na pierwszy sezon masz za darmo. ;) Pozdr.
sambor Opublikowano 5 Sierpnia 2013 #30 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Dodatkowo za Dakonem przemawia duża ilość praktycznej wiedzy na jego temat i ew udoskonaleń zawarta na naszym forum, i nie tyko tu. Pozdr.
mico1 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 #31 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Odnośnie doboru mocy kotła, mam nadzieję że autor się nie obrazi jeżeli się podepnę, jest to związane z tematem. Dla domu który buduję (150m2, pomieszczenia na 2,8m), projektant przewidział kocioł gazowy o mocy 24kW (zmieniony przy adaptacji na 24kW kocioł na paliwo stałe). Pytanie jak mam traktować dane projektowe zawarte w opisach do danych wynikających z wyliczeń? Według wyliczeń dla nowobudowanego domu, moc grzewcza potrzebna na 1m2 to pomiędzy 40 a 60 W/m2, co przy powierzchni 150m2 daje ok. 8-9 kW mocy kotła (+ moc na c.w.u.). Jak to się ma w takim razie do wyliczeń projektowych? Błąd w projekcie czy typowa dla współczesnych projektów skłonność do przewymiarowywania wszystkiego?
piastun Opublikowano 6 Sierpnia 2013 #32 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Może projektant nie przewidział tego, że zamierzasz wstawić okna i drzwi, może założył, że będziesz budować dom na kole podbiegunowym :)? Czort wie co mu chodziło po głowie :). A tak na poważnie to sama powierzchnia domu nic nikomu nie mówi bez danych typu ocieplenie itp. Przy założeniu, że masz standardowe ocieplenie twoje wyliczenia są bliższe prawdy. pzdr
sambor Opublikowano 6 Sierpnia 2013 #33 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Kocioł na paliwo gazowe/ olej może być większej mocy - szybko nagrzewa i się wyłącza, czyli nie pracuje przez cały czas. Kocioł na paliwo stałe pracuje w ruchu ciągłym - grzeje przez przez cały czas, nie można go wyłączyć. I stąd moc kotła na paliwo stałe jest mniejsza, wynikająca z zapotrzebowania budynku na ciepło. Prosta zamiana kotła gazowego na kocioł na paliwo stałe o takiej samej mocy świadczy o nieznajomości tematu przez architekta, który robił adaptację. Jeżeli masz w projekcie bilans cieplny (OZC) budynku to podeprzyj się nim. Jak budynek jest nowy i budowany wg wytycznych dla tego typu budynków to twoje wliczenia są dobre i max moc kotła powinna wynosić 12kW. Pozdr PS Sprawdź jeszcze wymiar komina bo kotły gazowe mają mniejsze przekroje niż kotły na paliwo stałe.
liban Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Autor #34 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Witam . A co koledzy myślicie o kotle "Witkowski KMB- RP PLUS" 19 kw.? Wiem że to kocioł z podajnikiem i pytanie o niego powinienem zadać w innej rubruce tematycznej. Bo jest to niedrogi sprzęt, ma 5 lat gwarancji tylko pytanie czy jest wart swojej ceny? Wiem,wiem,wiem myślałem do moich 200 m/2 o kotle zasypowym, ale może coś takiego będzie lepsze. Co o tym sądzicie? P.S. na wszelki wypadek spytam o niego jeszcze w innej rubryce tematycznej.
liban Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Autor #35 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 ALBO DAJMY SOBIE SPOKUJ Z TYM WITKOWSKIM. ZAŁÓŻMY ZE NIE BYŁO POPRZEDNIEGO POSTA. CHYBA RACZEJ POPROSZĘ KOLEGĘ PRZEMYSŁAWA ŻEBY NA PRZYSZŁĄ ZIMĘ WYSPAWAŁ MI JAKIEŚ CUDO np. KDS 15 KW:). To chyba dobry pomysł? p.s. napewno kocioł będzie posiadał duszę :) i do tego wiele zalet ds :)
mico1 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 #36 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 @sambor & piastun Tak właśnie zrobił to mój projektant - przekreślił "gazowy", napisał "na paliwo stałe" i uważa, że jest ok. Wartość EP budynku według projektu to 104 kWh/m2/rok. O izolacji nie wspomniałem, bo jest typowa dla współczesnego budownictwa. Na komin już zwróciłem uwagę - był fi16, co przy tej mocy kotła który planuję (14 kW - ciężko znaleźć mniejszego DS) by i tak wystarczyło według danych dostępnych chociażby na stronach producentów systemów kominowych, ale planuję fi20 z regulatorem ciągu kominowego. Jeżeli macie uwagi to chętnie wysłucham :)
przemyslaw2ar Opublikowano 7 Sierpnia 2013 #37 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Kolego nie rób tej gafy z kominem albowiem fi 160 w zupełności wystarczy dla drewna przy kotle 15kW (a większy na 100% Ci potrzebny nie jest) a węgiel jest jeszcze mniej wymagającym paliwem jeśli chodzi o przekrój komina. Nie sugeruj się też danymi producenta jezeli chodzi o wymagany ciąg kotła albowiem magiczne 20-30Pa jest wręcz nieosiągalną wartością ale bardzo skuteczną tarczą ochronną producenta kotła. Ludzie nie dajcie się ogłupiać 10-15Pa jest to wystarczający ciąg do DS a o GS nie wspominając, no chyba że kocioł do prawidłowej pracy/wymiany wymaga zastosowania tzw. turbulatorów . Na mój gust kocioł 9-10kW DS byłby idealnym rozwiązaniem @ liban jeżeli kociołek miałby być ma przyszły rok to możesz spokojnie zamawiać ;) jednak na ten rok mam już terminarz zapełniony. Czy kociołek będzie miał duszę tego nie gwarantuje :) ale z pewnością będzie miał wiele zalet.
mico1 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 #38 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 @przemyslaw2ar Tak jak pisałem, wiem że wystarczy fi16 ale producent którego kominem się interesuję, ma w ofercie jedynie fi18 i fi20. Różnica w cenie całości to raptem 50 zł (fi20 droższy). A zmiana producenta na innego (droższego) który produkuje kominy fi16 (droższe niż fi20 konkurencji), według mnie mija się z celem.
sambor Opublikowano 8 Sierpnia 2013 #39 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 To kup fi 180 i od razu montuj regulator ciągu kominowego aby w przyszłości stabilizować ciąg kominowy
henryk1953 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 #40 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 @przemyslaw2ar Tak jak pisałem, wiem że wystarczy fi16 ale producent którego kominem się interesuję, ma w ofercie jedynie fi18 i fi20. Różnica w cenie całości to raptem 50 zł (fi20 droższy). A zmiana producenta na innego (droższego) który produkuje kominy fi16 (droższe niż fi20 konkurencji), według mnie mija się z celem. Witaj!!! Być może różnica bierze się z stąd ,że kominy przeznaczone są do innych warunków pracy? W projekcie miałeś komin przystosowany do pracy w trybie mokrym (tem. pracy poniżej 160*) Tu w skrócie paragrafy do kominów. http://www.jelwent.p...ny_przepisy.pdf pozdrawiam. henryk1953
henryk1953 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 #41 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 To kup fi 180 i od razu montuj regulator ciągu kominowego aby w przyszłości stabilizować ciąg kominowy Witaj!! Zobacz co proponuje Cichewicz w tej materii: http://www.cichewicz...1500/I_UDP2.pdf strona 1-03 1. Szczególne przypadki dla urządzeń opalanych paliwami stałymi. 2. Zachowanie przy procesie wypalania komina. Pytanie .co się stanie gdy pożar komina będzie niekontrolowany? Zabrania się montowania urządzeń które w razie pożaru komina ,by ten pożar potęgowały. Montowanie ich przy górniakach i dolniakach mija się z celem(duża powierzchnia żaru)podbicia temperatur przy stosowaniu miarkowników ciągu akceptowalne. pozdr.henbryk1953
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.