Skocz do zawartości
IGNOROWANY

HEF EKO PLUS "U" 18 KW


LUDWICZEK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :D

Mam kolejne pytanie. W mojej nowej, miesiecznej instalacji co mam zamontowany zawór trójdrożny recznie sterowany. Czytajac jednak to forum na temat zaworów czwórdroznych jestem coraz blizszy podjecia decyzji o wymianie zaworu trójdroznego (pomimo ze był matowany miesiac temu) na czwórdrozny z siłownikiem. Moje pytanie jest takie: czy jest sens tej zmiany i czy zawór trójdrozny nie wystarczy. Czy jest duża róznica pomiedzy zaworem trój a czwórdroznym??? I czy wymiana jest wmiarę prosta? Ostatnie pytanie, pod co sie podlancza silownik, czy tylko pod zasilanie 220V czy jeszcze pod jakies sterowniki (od pieca, panele pokojowy)? Przpraszam, ale jestem całkowicie zielony w tym temacie:) Bardzo prosze o jakieś wskazówki i rady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O zaworze 3d i 4d oraz różnicach między nimi jest w co drugim temacie w dziale Instalację. Poszukaj tam.

Przykład: https://forum.info-ogrzewanie.pl/index.php?showtopic=1358

 

Czy jest sens wymiany - pewno sam musisz zadecydować - jedni powiedzą, ze nie bo 3d też spełnia swoje zadanie, jest tańszy i umożliwia pracę w grawitacyjnym obiegu. Inni powiedzą, że tylko zawór 4d, bo jednocześnie steruje temperaturą na grzejnikach i utrzymuje wysoką temperaturę na powrocie.

 

Siłownik podłącza się do sterownika generalnie. Sterownik podaje już odpowiednie napięcia w odpowiednich momentach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Jeśli to nowa instalacja i nowy kocioł, to nawet się nie zastanawiaj tylko wymieniaj. Zawór 3D ma za zadanie obniżyć temperaturę zasilającej wody, tzn. tej, która idzie do grzejników. Natomiast zawór 4D spełnia funkcję tego pierwszego, ale również dba o kocioł tzn. podwyższa temperaturę powrotu do kotła przez co zapobiega skraplaniu się pary ze spalin, w kotle na mocno schłodzonych poniżej 43 st.C elementach kotła.

Pozdrawiam