Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Grum, fajnie, że dzielisz sie doswiadczeniami i wrzucasz zdjęcia.

Też może sprobuję z tego skorzystać. Trzeba będzie tylko te zawirowywacze wyciagać i czyścić.

U siebie na ruszt wodny wrzucam plyty szamotowe, fakt, że rurki obrastają mocno syfem, ktory trudno doczyscić.

Opublikowano

Te zawirowywacze akurat ułatwiają mi czyszczenie kanałów. Wcześniej używałem wyciora, a teraz potrzebuję tylko złapać za uchwyt z przodu, okręcić kilka razy i wysunąć. Cała sadza wyłazi, kwestia tylko dobrego spasowania ramion do kanału. Sam zawirowywacz nie musi być idealnie czysty, on i tak żadnego odbioru ciepła nie robi.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Panowie,

 

proszę o pomoc, mam zestaw : regulator pokojowy ST 281 RS + moduł ST 61 + sterownik ST 48 + siłownik zaworu 4d ESBE ARA661 120s, chodzi o sytuację , kiedy w domu zostanie osiągnięta zadana temperatura, piec przechodzi w podtrzymanie, siłownik zamyka zawór pozostawiając 5% uchylonego, i tu jest ok, ale co muszę zmienić w ustawieniach by zmusić piec do pracy by po zamknięciu zaworu osiągnął i trzymał temperaturę zadaną na piecu np.65 st. ? 

bo na chwilę obecną mam tak, że piec przechodzi w podtrzymanie a temperatura na piecu spada 45,40, i wyłącza się pompa CO .

nastawy:

temperatura zadana w domu 25 st

temperatura zadana na piecu 65 st

temperatura zadana na zaworze 50 st

ochrona powrotu włączona,

min. temperatura powrotu 55 

max. temperatura powrotu 80.

Edytowane przez merpl
Opublikowano
merpl

za mało info

  1. "kiedy w domu zostanie osiągnięta zadana temperatura, piec przechodzi w podtrzymanie, siłownik zamyka zawór pozostawiając 5% uchylonego" - czym steruje ST281 - pracą pieca czy zaworu??? piec na dobrą sprawę jest od dostarczania ciepłej wody, o temp. którą ustawisz, do układu /zasila w ciepło/, natomiast pozostałe elementy /głowice termo, ster. pokojowe itp./ pilnują, czy tej wody potrzeba czy nie i sterują np. zaworem 4D.
  2. "ale co muszę zmienić w ustawieniach by zmusić piec do pracy by po zamknięciu zaworu osiągnął i trzymał temperaturę zadaną na piecu np.65 st. ?" - po zamknięciu zaworu jak piszesz do 5% woda tak naprawdę krąży w obiegu kotłowym i na dobrą sprawę powinna się wolno schładzać. jeżeli masz ustaiony piec na 65C i histerezę kotła na np. 2C to jeżeli woda na piecu spadnie poniżej 63C piec zacznie pracować by dogrzać do 65C. i tu się liczą parametry pieca /choć nie tylko/ typu podawanie węgla i przerwa. czasem może woda na piecu spaść do 45, 40C /powiem szczerze raczej w zimę, przy dogrzewanniu CWU/ ale jakdobije do 65C to piec znowu przechodzi w podtrzymanie. i tak w kółko. w tym czasie zawór 4D winien pilnować temp. wody w układzie CO.
  3. zawór ustawiony na zamykanie czy obniżenie???
  4. jaka instalacja ogrzewania - CO i OP, czy tylko CO
  5. "piec przechodzi w podtrzymanie a temperatura na piecu spada 45,40, i wyłącza się pompa CO" - pompa się wyłącza poniżej ustawionej temp. pieca, poszukaj w ST48

postudiuj dokładnie instr. ST48 i ST281 plus daj więcej info - jak to jest zrobione, jak działa itp.

Opublikowano

Mam ten sam sterownik kotłowy. U mnie po dobiciu do zalożonej temp pokojowej na sterowniku pokojowym wyłącza pompy i kocioł dobija do zalożonej temp. na sterowniku kotłowym. Mogę sprawdzić ustawienia na St48 jeśli chcesz.

Opublikowano

Witam,

 

Panowie,

 

proszę o pomoc, mam zestaw : regulator pokojowy ST 281 RS + moduł ST 61 + sterownik ST 48 + siłownik zaworu 4d ESBE ARA661 120s, chodzi o sytuację , kiedy w domu zostanie osiągnięta zadana temperatura, piec przechodzi w podtrzymanie, siłownik zamyka zawór pozostawiając 5% uchylonego, i tu jest ok, ale co muszę zmienić w ustawieniach by zmusić piec do pracy by po zamknięciu zaworu osiągnął i trzymał temperaturę zadaną na piecu np.65 st. ? 

bo na chwilę obecną mam tak, że piec przechodzi w podtrzymanie a temperatura na piecu spada 45,40, i wyłącza się pompa CO .

nastawy:

temperatura zadana w domu 25 st

temperatura zadana na piecu 65 st

temperatura zadana na zaworze 50 st

ochrona powrotu włączona,

min. temperatura powrotu 55 

max. temperatura powrotu 80.

Włącz pompy na pracę równoległą. a sterownik przełącz na zamykanie nie obniżanie pokojówki i będzie wszystko OK.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sezon grzewczy rozpoczęty. 

Witam wszystkich posiadaczy i niestrudzonych poszukiwaczy  :mellow:

Piszcie co nowego i może jakieś ulepszenia, obserwacje

Zapraszam

Opublikowano (edytowane)

Cześć Bregho

Sezon rozpoczęty i to jakiś czas temu. Na swojej małej ekoenergii już pod koniec tamtego sezonu powróciłem do fabrycznych nacięć i otworów. Przy zalepionych różnych wariantach tworzyły sie wielgachne twarde spieki żużlowe. Teraz niewielkie kruche spieki. Węgiel ten sam, więc przyczyna były moje modyfikacje. Na palnik wrzuciłem, dwie szamotki,od strony podajnika i przeciwległej, na to cienka szamotka, pod rurami rusztu wodnego, coś w rodzaju deflektora.

Mało mięsa jest nad paleniskiem więc może zamiast cienkiej szamotki, 3cm, wrzuce cos stalowego,5-10mm.

Na sam ruszt wrzuciłem jak zawsze płytę szamotową. Za przykładem kolegi Gruma zrobię jeszcze zawirowywacze, na półkę i w otwory dymowe.

Na razie tyle, niech wam mało i czysto spala

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Cze Jasiek 11. Nie było mnie a i pisanie z komóry jakoś ....

Ja w sumie też powróciłem do palenia na fabrycznych otworach i nacięciach.

Co do szamotek to tam jest mało miejsca więc jak pod rurami zmieścić jeszcze szamotkę ???

Co do zawirowywaczy to nie wkładam gdyż mam i tak niską 100 - 120C temp. spalin. Jak podniosę moc i nadmuch to szybka praca i długie podtrzymanie więc nie o to chodzi.

Pisz co i jak.

Opublikowano

Szamotkę wsunąłem pod same rury, szamotka gruba na 2-3cm, miejsca jest za mało, więc zamiast szamotki dam tam kawałek blachy gruby na 5mm. To i tak wiele nie da, bo rury sa po prostu nisko. Na razie mi to pasuje, bo kocioł za dużo nie zarasta i nie smołuje. Na budynek 150 m2, z garażem,parterowy, średniodocieplony, spala mi obecnie na dobę ok. 14 kg syberyjskiego grochu.

Temperatura ok. 21 stopni.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam palaczy

Chłodem powiało to też się przestawiłem na wydajniejsze źródła ciepła.

Kombinuje dalej z moim ogromnym palnikiem, zobaczymy czy coś z tego wyjdzie. Póki co mam dopracowałem wkład z szamotki do zmniejszenia rozmiaru i ponacinałem równo koronę z obu stron. W szczycie sezonu musiałem pootwierać otwory nadmuchowe górne bo powietrza brakło więc teraz zmodyfikowałem i ponawiercałem koronę nad nacięciami.

Jasiek11 pod rurami nie da rady nic umieścić, po prostu są tak nisko że płomień natychmiast się rozbija o przeszkodę i nieprawidłowo się spala.

Cały zeszły sezon kombinowałem, robiłem kapelusze, podkładałem też mała blaszkę 6 mm, bez szans.

Można na rurach kłaść, ale najlepiej mi wyszło kilka cm nad rusztem.

Zawirowywacze leżą i czekają na mrozy. Póki co też nie mam co ich wkładać.

Opublikowano

To fakt, pod rurami jest za nisko. Przetestuję za jakis czas twój sposób podwieszenia nad rurami. Na razie spala mi sie nienajgorzej, kruchy popcorn, brak smoły i nie za dużo pyłu na ściankach i półkach.

Opublikowano

jeżeli dobrze pamiętam testy NAHUMa to pod rurami kicha, zresztą też tak miałem na początku. ważne by efektywnie i czysto

Opublikowano

Przy okazji czyszczenia kotła zlikwidowałem pseudodeflektor pod rurami i coś podobnego postawiłem na rurach. Dwie szamotki o wysokości ok. 8 cm, postawione nz węższym boku, po obu stronach kotła, na to gruba płyta szamotowa. Zobaczymy jak to się będzie sprawować.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kombinuje z nadmuchowe bo temp spalin coś nie może podskoczyc

Dla ekonomia Energo mam ustawienia 8/80/20% (serw 10-60) w podtrzymanie 10 co 20 min i tyle samo wiatru

Temp spalin utrzymuje się ok 100-110 martwi mnie tylko czarna maź na ściankach wew Wcześniej tego nie miałem a węgiel mam ten sam i ustawienia podobne Dziś paliwem na awaryjnym by troszkę przepaść a potem zobaczymy

Opublikowano

Czarna maź to wynik długich postoi w podtrzymaniu. Dmuchnij mocniej by trochę to przepalić nawet kosztem gorszego spalania.

Jak się zimno zrobi i kocioł ruszy do pracy to powinno zniknąć.

Opublikowano

Bregho problem tkwi bynajmniej ja tak myślę w zbyt niskiej temperaturze powrotu.

Jesienią przepalam na awaryjnym teraz spalam ekogroszek różnicę między powrotem a zasileniem  mam zawsze o 10-11 stopni.

Wcześniej miałem ten problem na tzw śmieciuchu i na nim jak zróżnicowałem temperatury problem zniknął.

 

Opublikowano

Bregho problem tkwi bynajmniej ja tak myślę w zbyt niskiej temperaturze powrotu.

Jesienią przepalam na awaryjnym teraz spalam ekogroszek różnicę między powrotem a zasileniem  mam zawsze o 10-11 stopni.

Wcześniej miałem ten problem na tzw śmieciuchu i na nim jak zróżnicowałem temperatury problem zniknął.

 

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale mam podobnie Tzn różnica temp zasilanie/powrot to ok 10-15C owiec chyba nie

Opublikowano (edytowane)

Może włącz na stałe pompę cwu przez jeden czy dwa dni, zmniejszy to różnice do ok 5 stopni, zobaczysz czy to coś poprawi. U mnie w przejściowych okresach pompa cwu chodzi niemal cały czas pilnując powrotu, ale o to już dba mój sterownik.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale mam podobnie Tzn różnica temp zasilanie/powrot to ok 10-15C owiec chyba nie

Dobrze rozumujesz,  masz pompę krótkiego obiegu jeśli tak to u mnie pracuje cały czas. Współpracuje to wszytko ze sterownikiem siłownika zaworu czterodrogowego który odpowiada za właściwą temperaturę powrotu i temperaturę za zaworem która zmienia się zależnie od temperatury na zewnątrz. Nigdy nie miałem takich objawów. Jeżeli masz jakieś pytania a dam radę pomóc-jestem chętny.

Edytowane przez jwkrzyś
Opublikowano

Dzięki za info Nawet przed modernizacja instalacji kiedy temp powrotu miałem dużo niższa nie było tak Zastanawia mnie ta niska temp spalin 100-110C a nie chce podnosić bo wydłuży to i tak długie podtrzymanie

Zobaczę w pt jak będę w domu

Opublikowano

Jeśli ta maź latwo sie zdrapuje to tragedii nie ma, gorzej jak to smoła, którą trudno ruszyć.

Może pomóc podniesienie zadanej temperatury na kotle ale przy tych temperaturach zewn. kociol się kisi i trochę lepi.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich :)

 

Jestem szczęśliwym użytkownikiem piece Aqua Duo 25 KW, sterownik ST-48 bez PID

 

Wykonałem modyfikacje:

 

Uszczelnienie palnika (góra dół) - korona z równą ilością naciec dookoła.

 

Wykonałem dosuszanie zasobnika zaślepiając dosuszanie w kanale. (efekt b. dobry, pali się całą rynną a tak paliło się do połowy, najmocniej po stronie podajnika) 

 

 

Obecne ustawienia:

5/15/15% (dmuchawa ustawiona 5-50)

ustawienie 63 C

 

efekt po nocy:

wzdłużny krater przez rynnę, z tyłu bardo dużo wysypanego niedopalonego węgla. 

(w tylnej części na całej długości tworzy się góra która się wysypuje)

 

 

Pozdrawiam. 

Proszę o jakiekolwiek sugestie.

:)

Edytowane przez dagii
Opublikowano

daj dłuższą przerwę i podnieś nadmuch

zrobiłeś bogate ustawienia a moc nadmuchu jak do mocy minimalnej- nic dziwnego że niedopala.

zacznij 5/40 i nadmuch 40%

jak będzie niedopał a osiągnie zadaną wydłużaj przerwę

jak nie będzie mógł osiągnąć temperatury podnoś nadmuch

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.