sakul Opublikowano 11 Listopada 2011 #1 Opublikowano 11 Listopada 2011 Proszę o pomoc bo nie wiem co z tym zrobic otoz kocioł gazowy ariston sterowany regulatorem auratom i, programator uruchamia piec to zaczyna grzac i tak wlacza sie co chwile i wyłacza - kocioł - dodam ze na grzejnichach mam głowice i na 5 grzejników w 2 mam ustawione na 3,5 a w dwoch na 5 w łazience 3. Czy to normalne - wydaje mi ie ze nie takie załaczanie i wyłaczanie pieca az do momentu jak sterownik odłaczy piec po osiagnieciu zaprogramowanej temperatury. Co z tym mozna zrobic. kocioł ariston egis 24ff Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 14 Listopada 2011 #2 Opublikowano 14 Listopada 2011 Zbyt duża moc kotła. Po pojawieniu się na czujniku zbyt wysokiej temperatury (wyjście kotła na instalację c.o.) kocioł się wyłącza. Cytuj
SG0240 Opublikowano 14 Listopada 2011 #3 Opublikowano 14 Listopada 2011 A ja miałem takie same objawy, gdy padło mi sterowanie kotła. Wtedy kocioł nagrzewał się do zaprogramowanej temperatury czynnika, następnie się wyłączał, stygł i ponownie nagrzewał. Cytuj
mistalova Opublikowano 15 Listopada 2011 #4 Opublikowano 15 Listopada 2011 (edytowane) Tak jak pisze guitar - za duża moc i grzejniki nie mogą jej oddać do otoczenia. Walczyłem z tym i pomogło spore obniżenie krzywej grzewczej (poziom, nie kąt), ...kocioł nagrzewał się do zaprogramowanej temperatury czynnika, następnie się wyłączał, stygł i ponownie nagrzewał. Hmmm... no chyba właśnie tak kocioł powinien pracować... Edytowane 15 Listopada 2011 przez mistalova Cytuj
SG0240 Opublikowano 15 Listopada 2011 #5 Opublikowano 15 Listopada 2011 Nie za bardzo tak powinien pracować. On ma grzać wtedy, gdy temperatura pomieszczenia spadnie poniżej zadanej i wyłączyć się, gdy wzrośnie - zgodnie z nastawą na sterowniku. Takie grzanie bez opamiętania, jak temperatura wody w zładzie spadnie o kilka stopni, powoduje niepotrzebne straty paliwa. Cytuj
mistalova Opublikowano 15 Listopada 2011 #6 Opublikowano 15 Listopada 2011 Mój błąd - za duży skrót myślowy - przy zwykłym sterowaniu kotła ma być tak jak piszesz, zaś przy sterowaniu pogodowym ma chodzić cały czas - tzn. przynajmniej pompa, a palnik w miarę potrzeb. Cytuj
SG0240 Opublikowano 15 Listopada 2011 #7 Opublikowano 15 Listopada 2011 (edytowane) Z tą pompą to też bywa różnie. Rzeczywiście projektanci kotłów wcale się nie przejmują tym, że użytkownicy ponoszą niepotrzebnie koszty energii zużywanej przez pompy. Podam przykład swojego kotła De Dietrich MCR24 kondensacyjny: Logika pracy pompy kotła jest taka, że jeśli temperatura na zewnątrz budynku spadnie poniżej +10 st. C to włącza się pompa. Jest to spowodowane tzw. ochroną przeciwzamrożeniową kotła. W praktyce ta pompa będzie pracowała bez przerwy przez cały okres grzewczy, zużywając ogromne ilości energii. Łatwo policzyć, że przy mocy pompy ok. 100W, dobowe zuzycie wyniesie ok. 2,4 kWh, czyli ok. 1,30 zł/ dobę, co w miesiacu da koszt ok. 40 zł. Jeśli dom posiada ogrzewanie mieszane, tak jak w moim przypadku, to dochodzi jeszcze pompa obiegu podłogowego i kolejne 100W, pobierane przez okres całej doby. W konsekwencji, gdybym nie przejmując się zbytnio dopuścił do takiej pracy kotła to zapłaciłbym za samą pracę pomp ok. 80 zł/m-c. Edytowane 15 Listopada 2011 przez SG0240 Cytuj
tommek Opublikowano 19 Listopada 2011 #8 Opublikowano 19 Listopada 2011 Ustaw temperaturę graniczną mrozu na 0oC a nie na +10 i od razu pompa będzie ci pracowała 1/3 tego co obecnie. Dodatkowo nie wiem jaką masz instalację ale 100 W to biorą chyba pompy min. 25/60 na III biegu gdy w domkach 150m2 wystarcza 25/40 na I biegu o zapotrzebowaniu c.a. 30W/h a więc nawet przy pracy non stop przez 6 m-cy daje to c.a. 60 zł/sezon Cytuj
SG0240 Opublikowano 19 Listopada 2011 #9 Opublikowano 19 Listopada 2011 Gdybym mógl to bym ustawił. Ten kocioł nie ma takiej opcji. Można ustawić tylko niższą temperaturę na wypadek wyjazdu - wtedy regulacja jest do -8 st.c. A w normalnej eksploatacji logika jest taka, jak napisałem. Wiem, że pompy są różne - ja mam akurat mniej więcej tak, jak napisałem. A 30W to może na małe mieszkanie przy jednej pompie, a na dom jednorodzinny to za mało - zapomnij o takiej mocy- szczególnie jeśli jest system mieszany i pompy są dwie. Cytuj
hycel Opublikowano 19 Listopada 2011 #10 Opublikowano 19 Listopada 2011 Tą temp się ustawia na Celcii Cytuj
SG0240 Opublikowano 20 Listopada 2011 #11 Opublikowano 20 Listopada 2011 A możesz podać więcej szczegółów? Cytuj
hycel Opublikowano 20 Listopada 2011 #12 Opublikowano 20 Listopada 2011 To co steruje ci tym piecem ? Chyba nie auratonem itp ?? Cytuj
SG0240 Opublikowano 20 Listopada 2011 #13 Opublikowano 20 Listopada 2011 Kolego - czytaj ze zrozumieniem - przecież pisałem, że w sterowaniu kotla nie ma możliwości wyłączenia/włączenia pompy dla zadanej temperatury zewnetrznej. Temperatura +10 jest zaprogramowana w elektronice kotła i nie podlega regulacji. Skutek jest taki, że pompa pracuje non stop, jeśli w pomieszczeniu, gdzie jest sterownik, utrzymywana jest temperatura zadana, np. 22 st. Taka jest logika pracy pompy i kotła. Natomiast pompa obiegowa kotła zostanie wyłączona automatycznie, po czasie wybiegu, jeśli temperatura pomieszczenia, gdzie jest sterownik wzrośnie o ok. 4 st. w stosunku do tem. zadanej lub użytkownik przestawi tryb pracy kotła na letni. Cytuj
brutus1950 Opublikowano 23 Listopada 2011 #14 Opublikowano 23 Listopada 2011 Proszę o pomoc bo nie wiem co z tym zrobic otoz kocioł gazowy ariston sterowany regulatorem auratom i, programator uruchamia piec to zaczyna grzac i tak wlacza sie co chwile i wyłacza - kocioł - dodam ze na grzejnichach mam głowice i na 5 grzejników w 2 mam ustawione na 3,5 a w dwoch na 5 w łazience 3. Czy to normalne - wydaje mi ie ze nie takie załaczanie i wyłaczanie pieca az do momentu jak sterownik odłaczy piec po osiagnieciu zaprogramowanej temperatury. Co z tym mozna zrobic. kocioł ariston egis 24ff Witam U mnie dzieje się podobnie od czasu jak przełączyłem z nagrzewania zwykłego na pulsacyjne . Na początku przed uruchomieniem potrafi zapalać się i gasnąc kilkakrotnie . Ja mam ustawioną temperaturę grzania możliwie najniższą tzn 38 stopni celsjusza. Ze względu na dość dużą powierzchnie ogrzewana podłogowo. Cytuj
nori76 Opublikowano 6 Grudnia 2011 #15 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Czytam ten wątek ale nie mogę zrozumieć o co chodzi z tym taktowaniem? U mnie kocioł 2-funkcyjny rowniez jest uruchamiany sterownikiem pokojowym kiedy temp w najwiekszym pomieszczeniu (czyli tam gdzie jest zamontowany sterownik) spadnie poniżej zadanej w cyklu albo dzien albo noc. Uruchamia się pompa w kotle i startuje palnik. Pierwszy cykl jest najdluzszy i naturalnie trwa do momentu kiedy temperatura "kotla" osiagnie zadana na pokretle przy kotle. Palnik wowczas wygasa, pompa ciagle kreci. Kiedy temp kotla spadnie o iles tam palnik znow sie uruchamia, podbija temp na kotle do zadanej i znow wygasa. Caly proces powtarza sie do momentu az sterownik pokojowy wylaczy kociol, wowczas od chwili "cykniecia" w sterowniku jeszcze dobre 3 minuty pompa w kotle "kreci" po czym wylacza sie az do ponownego zalaczenia przez sterownik. Czy w takim dzialaniu jest cos nieprawidlowego? O co chodzi z tym "taktowaniem"? Cytuj
SG0240 Opublikowano 8 Grudnia 2011 #16 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Masz jak najbardziej prawidłową pracę kotła - tak właśnie ma być i możesz się tylko cieszyć A autor tematu ma problem, ponieważ kocioł wyłącza się cyklicznie i włącza w krótkich odstępach czasu, utrzymując temp. wody mniej więcej na jednym poziomie - i taka praca jest nieprawidłowa. Tak zachowują się kotły, w których np. zostało uszkodzone sterowanie i wtedy zaczyna działać ograniczenie zadanej max temperatury grzania czynnika. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.