Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieosiągana Temperatura Zadana.


Atem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Sąsiadka (jako że starsza Pani a rodziny brak) ma taki problem. 

Padł jej piec. Stary. Śmieciowy. Zainstalowała sobie nowy na ekogroszek. Jednak problemem jest to że piec nie osiąga temperatury zadanej, przez co grzejniki są ciepłe ale nie gorące i gdy przyjdzie -10 w domu będzie zimno. 

Najwyższą temperaturę na piecu jaką udało mi się osiągnąć to 45 stopni, ale piec podawał dużo ekogroszku i pompka mocno dmuchała. Wiem, że to nie ustawienia na sterowniku bo każde inne ustawienie powodowało że temperatura spadała. Czasem bywa tak że po 48h wywala wiadro popiołu a nie ma w ogole CWU. Sterownik to Titanic+ a piec jakiś eko term czy jakoś tak 16kW.

Ale z tego co zauważyłem to nie ma również pompy CO jak również nie ma żadnego zaworu czy 3 czy 4 drożnego. Po prostu zasilanie prosto na grzejnik i powrót do pieca i działa grawitacja. 

 

I co teraz z tym fantem zrobić? Jakieś rady? Bo nie dość że w zimę zmarznie to jeszcze wyda fortune na ekogroszek. 

 

Pozdrawiam

Bardzo proszę o jakieś rady jak tej kobicinie pomóc. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jaki to palnik i czy nie trzeba uszczelnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie jaki to model palnika i sprawdź w DTR albo w opisie Producenta. Niektóre palniki trzeba uszczelniać a niektóre nie dlatego musisz to wiedzieć dokładnie co kobieta ma.

W nieuszczelnionym palniku lewe powietrze wychładza wymiennik i może być efekt jak piszesz.

Sposób uszczelnienia danego palnika powinien być opisany w DTR.

Edit.

O samym opale nie piszę bo w takich temperaturach to i sianem powinieneś osiągnąć zadaną :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Piec tego typu nie może pracować bez zaworu 3D lub 4D i osiągać temp. zadanej.

Rolą zaworu mieszającego jest takie cyrkulowanie wodą aby część wody wychodzącej z pieca wracała do niego.

 

Teraz wszystko idzie na grzejniki.

 

Dodatkowo piec ulega degradacji i pracuje z niską sprawnością bo się kondensuje w nim produkt spalania.

 

Niestety, taka technologia. Musisz po radę uderzać do kogoś kto ma doświadczenie w instalacjach - ale intuicja mi podpowiada że bez zaworu 3D / 4D się nie da.

Pompki też raczej rekomendowane, grawitacja nie jest dobrym wyborem. Powinna działać gdy brak prądu, ale tylko wtedy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba opisać instalacje i dom.

1.Zacznijmy standardowo czy piec nie jest za mały (w co wątpie):

Wypełnij: http://cieplowlasciwie.pl/

Da to obraz o zapotrzebowaniu na ciepło

2. Opisz instalację (ile rur z pieca wychodzi, jakiej średnicy, jakie grzejniki i ile, czy można zamknąć grzejniki jakimś zaworem) - czy ktoś nie zwężył rury zasilającej - podejrzewam grube rury i żeliwne grzejniki.

3. Opisz komin (pewnie ceglak) jaka średnica / wymiar i jak piec podłączony jest do komina (czy jest regulacja czopucha, czy jest prosto do komina, czy regulacja jest ale jest full otwarta).

4. Opał też jest ważny - przydałaby się jeszcze moc palnika i moc starego (poprzedniego) pieca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze co wiem, bo tak jak mówię to nie jest mój dom. 

Dom ma około 120 m ogrzewania z piwnicą która nie jest ocieplana. 

1. Piec na pewno nie jest za mały bo jest 16 na 120 metrów. Co do ocieplenia, i innych danych niestety nie znam. Wiem tylko że stary piec bez problemu dawał radę, nawet w mrozy -30 stopni. Był problem z wyborem 12 czy 16 i jest 16.

2. Z pieca wychodzą dwie rury, podejrzewam że 2 calowe, wyjście na grzejniki i powrót. Nisko jest zaworek do spuszczania wody i tyle. Tak, grzejniki żeliwne, ilość sztuk dokładna nieznana, około 100 żeberek, tak grzejniki można zaworami zamknąć. Ale nie wszystkie są żeliwne, są też aluminiowe. Rury nie są zwężone. 

3. Komin jest ceglak. Wymiarów nie znam. Nikt nie zna. Jest regulacja czopucha, w tej chwili jest otwarty na 100%.   

4. Opał próbowany z 5 różnych źródeł, są różnice ale problem występuje. 

 

W między czasie coś tam się dowiedziałem i wiem, że zawory czy pompi nie są wymagane. Jednak z drugiej strony wiem też że bez zaworu 3d lub 4d piec nie będzie mógł pracować w temperaturze 55 czy 60 stopnie bo po prostu w domu wtedy jest za ciepło. 

Dużą poprawą był sam ekogroszek, jest z innego miejsca i jest lepiej.

Jednak nadal są problemy. O ile większe spalanie nie doskwiera tak bardzo bo w tej chwili sięga około 20 kg na dobę, a jak w zimniejsze dni sięgnie i 30 kg to też problemem nie będzie to problem jest z niedopalającym się ekogroszkiem. Nie są to jakieś 10 cm kalafiory, ale ilość spieków jest duża, a również kawałki niedopalonego ekogroszku również jest spora przez co uważam, że tego ekogroszku idzie więcej niż mogło by iść gdyby cały dobrze się wypalał a wiem też że ten ekogroszek spala się na miał. Po 48h jest tego pełne duże 15kg wiadro. 

 

Ustawienie pieca to: 

Grzanie:

Temp. zadana 45 

Czas podawania 5 sekund

Przerwa 23 sekundy

dmuchawa 1/12 bieg a klapka na dmuchawie jest zasłonięta w 85%.

Podtrzymanie:

Przedmuch 10 sekund

czas przerwy 5 minut 

krotność 1 

 

Sporym problemem jest to, że żar ucieka do środka paleniska. 

Mam jeszcze jedno pytanie. 

Ekonomicznie palić jest tak aby piec jak najdłużej pracował w podtrzymaniu, czy jednak w trybie grzania? Zauważyłem, może błędnie że te spieki tworzą się kiedy piec przechodzi w fazę podtrzymania, temperatura spada, co wychładza żar i tak powstają spieki. Dowiedziałem się również że spieki jak i krater tworzą się przy nadmiarze powietrza, dlatego bieg 1 czyli minimalny i zasłonięcie dmuchawy na 85 % jednak mimo to poprawy brak. Wiem, że niedopalający się ekogroszek można walczyć poprzez wydłużenie przerw, jednak wtedy powstaje krater, żar ucieka do środka, ciężko osiągnąć zadaną temp, przez co spalanie jest jest słabsze i w efekcie ekogroszku idzie więcej. Czy efektem tych spieków czy nie dopalonego groszku może być temp 45 stopni na piecu? Możliwe że przy 60 czy 65 na piecu tych spieków by nie było? Nadmienię że przy 50 stopniach różnicy nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak myślałem - pancerna grawitacja.

Teraz dlaczego działało i nie działa. Codzienne rozpalanie powodowało ochłodzenie komina - przez co ciąg był słabszy przy rozpalaniu. Co za tym idzie więcej mocy zostawało w kotle i łatwiej było rozgrzać cały zład wody. Piec zasypowy przy rozpalaniu generował też dużą moc.
Teraz kocioł non stop pyka, komin jest ciepły - jest duży ciąg - co widać po zapadającym się kopcu. Komin jeśli jest prostokątny ma 14x27 co przy piecu 16 kW to jakieś w pizdu za dużo, jeżeli jest kwadratowy ma 14x14 i tu nie powinno być aż tak źle.
Palnik ustawiony jest na jakąś moc - jeśli jest za mała to nie dość że się nie rozpali to ją zajedzie zład wody z instalacji.

1. Przysłonić przesłonę do komina - zmniejszyć ciąg

2. Więcej podawać w podtrzymaniu, rzadziej dmuchać by kopiec się nie zapadał

3. Można mieszać groszek z wapnem (max 2 kg na worek - czyli łopatka koło kg co pół worka w podajniku, zamieszać pogrzebaczem by było biało).
4. Przy rozgrzewaniu jak nie dochodzi do temp zadanej - zamknąć troche grzejników i rozgrzewać po kolei.

5. Podawanie jest duże (1:4, 1:5) a dmuchanie bardzo małe - palnik ma małą moc i nie nadąża dogrzewać zładu wody. Poza tym więcej podaje jak spala - stąd niedopały, tylko jak kopiec będzie się zapadać i więcej dmuchniesz - będzie jeszcze gorzej.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. 

 

1. Właśnie to teraz sprawdzam, komin przysłoniłem o jakieś 50% i zobaczymy czy będzie lepiej. 

2. Tutaj jest problem, ponieważ w tym sterowniku podawanie w podtrzymaniu związane jest z dmuchaniem, najpierw jest dmuchanie a później dopiero podawanie, w podtrzymaniu nie można dać samego podawania. 

3. Z jakim wapnem? I jaki jest cel tego wapna? 

4. Właśnie w ten sposób jakoś sobie radziłem, z zamykaniem niektórych grzejników, niektóre są przykręcane trochę. 

5. Tutaj w moim odczuciu pies pogrzebany. Podawać muszę dość dużo, by kopiec się nie zapadał, przez co muszę dmuchać mocniej, przez co musze podawać więcej i tak mogę w kółko. 

Duże nadzieje wiążę z tym przesłoniętym kominem, ciąg może się trochę zmniejszy, przez co spalanie będzie lepsze. Bo zwiększając nadmuch muszę zwiększyć podawanie bo kopiec się zapada... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Manerwowanie czopuchem jest zawsze ryzykowne, nie przekraczałbym 50% - może to już coś da

2. W tym sterowniku chyba krotność określa dmuchanie do podawanie. Jest x1 - daj x3 - chyba powinno dmuchać co 3cie podawanie - do sprawdzenia.

3. Odsiarczanie spalin - ale chyba coś tam jeszcze daje - u mnie pomaga (spieki są mniejsze i się rozpadają) - można sprawdzić.

4. OK

5. Zapadanie kopca daje w d... Ogólnie trzeba ustawić dużą moc palnika. Lub jak masz przymkniętą przesłonę - więcej dmuchać.

Jak z ciągiem jest kicha to bedzie problem i ustawieniami trzeba machać - lub klapą na wentylatorze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Dlaczego ryzykowne? Powiem tak, efektu brak. 

2. Nie. Niestety jest dokładnie na odwrót. Krotność określa podawanie do dmuchania czyli jak krotność 3 to co trzeci podmuch podanie. 

3. Będę próbował z wapnem. 

4.

5. A jak ustawić dużą moc palnika? 

W tej chwili nadmuch jest na biegu 1, a klapa zasłania wentylator w 85%. Jak ustawiam bieg 2 czy bieg 3 było tak samo. Jak klapa zasłaniała 50% czy 10% te spieki cały czas występowały więc nie wiem czy nadmuch jest problemem. 

A mam takie pytanie jeszcze, spieki zazwyczaj tworzą się kiedy dmucha powietrze czy kiedy dmuchawa jest wyłączona? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Bo przy przytkanym kominie może dym wejść do domu.

2. Kicha ;/
3. Może pomoże - u mnie efekt na plus.

5. Podawanie - przerwa w stosunku 1:3 i większy nadmuch.

Co do spieków - zależy od węgla. Jak spiekalność duża i mały nadmuch - spieki koksowe (niedopalony ęgiel)
Jak spiekalność mała i kaloryczność mała i duży nadmuch - spieki żużlowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele ustawień próbowałem, spieki są cały czas. Czy dmucham na 1 biegu, czy na 12, czy klapka zasłania czy odsłania, nie ma to znaczenia. W podtrzymaniu to samo, czy coś tam dmucha co jakiś czas, czy w ogóle nie dmucha, spieki są. Więc widocznie tak musi być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego oberman przeczytaj najpierw o co chodzi a później się wypowiedz

 

Pozwol że zacytuje autora

 

'4. Opał próbowany z 5 różnych źródeł, są różnice ale problem występuje.'

Pisać posty żeby tylko pisać to bez sensu, a problem i tak nie rozwiązany

Wybacz za wtracenie się ale w taki właśnie sposób zasmieca się forum.

Chcesz pomóc to super tylko zapoznaj się z tematem. Tym co już było zrobione i co więcej możesz poradzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piec tego typu nie może pracować bez zaworu 3D lub 4D i osiągać temp. zadanej.

No gratuluje wiedzy.

 

Rolą zaworu mieszającego jest takie cyrkulowanie wodą aby część wody wychodzącej z pieca wracała do niego.

Ameryki to tym nie odkryłeś...

 

 

Teraz wszystko idzie na grzejniki.

Przepraszam, a gdzie ma iść!?

 

Dodatkowo piec ulega degradacji i pracuje z niską sprawnością bo się kondensuje w nim produkt spalania.

Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

 

Niestety, taka technologia. Musisz po radę uderzać do kogoś kto ma doświadczenie w instalacjach - ale intuicja mi podpowiada że bez zaworu 3D / 4D się nie da.

Pompki też raczej rekomendowane,

A zdziwił byś się..

 

grawitacja nie jest dobrym wyborem. Powinna działać gdy brak prądu, ale tylko wtedy :)

Wybaczcie ale musiałem zareagować bo takich bzdur, to już dawno nie czytałem.... Litości...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palnik żeliwny ZS-1 - tylko tyle udało mi sie dowiedzieć.

No ale jak sprawdzić czy trzeba uszczelnić czy nie? 

Podobno był uszczelniany silikonem więc co jeszcze może być przyczyną? Zwrócę też uwagę że ten ekogroszek słabo się dopala.

 

Nie pamiętam który producent oznaczał wyrób ZS-1 albo żeliwny w kwadratowym modelu albo elgomax

Z firmy żeliwny palnik wygląda tak:

DSC_1433a.jpg

elgomax robił praktycznie to samo:

podanik2014.jpg

 

przy firmie żeliwny sytuacja bardziej złożona, bo w zależności od mocy i czasu produkcji było parę wersji napowietrzenia

 

Odpowiedz tylko, czy tak wygląda palnik w tym kotle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz taki większy kwadrat, to te palniki prowadzi się bardziej na płaskim palenisku albo takim minimalnie wypukłym

On z wyjścia na paliwo nad ślimakiem ok.10cm wypulchnia paliwo do takiego jak to nazywam koszyczka, gdzie następuje spalanie, sęk w tym,że to odbywa się w takiej dużej japie. Ta głowica potrafi się na danym paliwie rozgrzać do białości.

 

To żeliwo (moje zdanie prywatne) należy wkleic na slicon 1500st.C - uszczelniacz kominkowy np. z Soudala albo z CX-80 na 1500

 

Spalanie dobierasz tak, aby było praktycznie płasko lub minimalnie wypukłe

Sterownik to dwustan, ale przyzwoity. Ważne, aby w menu kodowym dobrze dobrać charakterystykę dmuchawy

jak przykręcona jest RMS120 albo WPa06 albo RV13AM albo DM80 to dla biegu 49 - 50% a dla biegu 1 - 9%

jak przykręcona jest DM85, RV13AMs albo WPa07 to dla biegu 49-70% a dla biegu 1- 20%

i dopiero w normalnym menu operujemy biegami....

podtrzymanie, tutaj chodzi o to, aby nie zgasło, można dac co 15minut na 10sekund i krotność 1 jak kopczyk się zapada do wnętrza albo krotność 2 jak zostaje na płasko

10sekund to czas w którym wentyl się rozkręca, on nie dyma na maxa przez 10sekund, tylko próbuje przez 10sek wejść na obroty

 

Jak sąsiadce bruździ w podtrzymaniu ciąg kominowy, to musi zainwestować w RCK

coś takiego

http://www.darco.com.pl/oferta/p,82,regulatory-ciagu-kominowego.html

 

tu jest model do montażu w wyczystce kominowej:

b6620644.jpg

http://www.darco.com.pl/oferta-produktowa/art,498,regulator-ciagu-rcw-do-wyczystki.html

 

tutaj model do montażu na rurze jak jest górne wyjście spalin;

b625467967.jpg

http://www.darco.com.pl/oferta/p,82,regulatory-ciagu-kominowego.html

 

ustawi sobie 15Pa i się wypalanie kopczyka pewnie skończy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerną odpowiedź ale mam parę pytań. 

To żeliwo (moje zdanie prywatne) należy wkleic na slicon 1500st.C - uszczelniacz kominkowy np. z Soudala albo z CX-80 na 1500

- masz na myśli uszczelnienie tego palnika?   

 

Sterownik to dwustan, ale przyzwoity. Ważne, aby w menu kodowym dobrze dobrać charakterystykę dmuchawy

jak przykręcona jest RMS120 albo WPa06 albo RV13AM albo DM80 to dla biegu 49 - 50% a dla biegu 1 - 9%

jak przykręcona jest DM85, RV13AMs albo WPa07 to dla biegu 49-70% a dla biegu 1- 20%

i dopiero w normalnym menu operujemy biegami.... 

 

Tutaj chciałbym abyś bardziej przyjaznym językiem operował... xD 

post-75274-0-62912800-1510253364_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.