Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc W Przeprojektowaniu Kotła U Producenta


Ziolek512

Rekomendowane odpowiedzi

Też bym podejrzewał za dużą ilość powietrza, która spod rusztu trafia w palnik jako powietrze wtórne. Otwory powietrza wtórnego w okolicy palnika są duże. Szamot w ich wnętrzu wygląda na przykopcony. Można podejrzewać, że palne gazy (dym) są zaciągane do popielnika z przedniej rusztu i razem z powietrzem lecą do palnika. A tam z nadmieru powietrza nie ma odpowiedniej temperatury do dopalania gazów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak pali się niby dobrze, jak już długo czyli ok 4godz w nim palę i jest dużo żaru klapkę PP otwarta ma maxa to dym bardzo ciężko zobaczyć ale jeżeli przymknę klapkę do połowy to już czarny dym zaczyna lecieć z komina, natomiast przy uchylonych drzwiczkach dolnych lup zasypowych biały dym. Na początku palenia jak nie ma jeszcze takiej ilości żaru to dymi na biało nawet przy zawieszonej klapce na miarkowniku i 3cm odchyleniu  W piecu huczy i to bardzo. Te wycięcia to są na przegarniacz ale już je kątówką przyciąłem tylko jeszcze nie zmieniłem cegiełek na drugie. A po czym poznać że już dobrze będzie wyregulowane PG? Może i palenisko jest duże ale widocznie wymiennik jest przy mały i nie daje rady tego ciepła odebrać co świadczy o gorącym czopuchu i nawet kominie. Mi się wydaję że mam za duży ciąg i te spaliny bardzo szybko uciekają w komin zamiast być odebrane przez wymiennik, zamówię takie coś http://kotly.com/Regulator_ciagu_kominowego_LG4_-_normalny__ogranicznik_ciagu__nr__960101,1642.html myślę że po części rozwiąże mój problem. A przy paleniu węglem to już inna ilość PG potrzebna niż przy drzewie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulację PG i PW najlepiej w warunkach domowych można sprawdzić temp spalin - czyli termometr się kłania. a co do spalania drewna to ja proponowałbym wyłożyć ruszt kształtkami szamotowymi grubości 3cm, które uszczelnią PG od strony popielnika  lub wręcz zamiast rusztu żeliwnego wstawić szamotowy.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cale zycie w bloku a teraz jakie problemy z piecem. Gdyby czlowiek nie czytal kupil by defro 15 jak hydraulik kazal i palil od dolu nie przejmujac sie niczym. Z zawodu jestem mechanikiem myslalem juz zeby sonde lambda wsadzic w czopuch wtedy bym wiedzial jak ustawic powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam trochę odświeżę temat bo zbliża się sezon grzewczy a ja właśnie dostałem termometr spalin http://kotly.com/Termometr_bimetaliczny_Laddomat_do_pomiaru_temperatury_spalin_250mm,3741.html i nie wiem w którym miejscu go zamontować by wskazania były dosyć wiarygodne. A co do regulacji PW według wskazań termometru to mam rozumieć że jeżeli za dużo powietrza to będzie wysoka temperatura spalin, tylko teraz pytanie do jakiego stopnia przymykać te PW żeby spełniało swoje zadanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termometr montujesz  na czopuchu zaraz za kotłem, końcówka termometru musi sięgać do połowy czopucha

Podawanie PW regulujesz tak, aby wskazania termometru były jak najwyższe, wtedy zostają dopalane w całości gazy powstałe w  palenisku.

Nadmiar PW wychładza spaliny - po prostu w spalinach jest wtedy więcej zimnego powietrza pochodzącego z otworów PW, nie biorącego udziału w spalaniu.

 

Pozdr.

 

PS

Ten termometr jest trochę za długi - wystający ponad czopuch nadmiar owiń wełną mineralną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Termometr zamontowany ale jeszcze bez ocieplenia tej wystającej sondy poza czopuch, temperatura jaka mi dochodzi na pełnym obiegu spalin podczas gdy klapka powietrza jeszcze jest w pełni otwarta zanim miarkownik ją przymknie przy 60 stopniach to temperatura spalin sięga 450 a gdy już klapka się przymknie na te 2-3mm to wtedy jest koło 150-200 ale jak na razie jest to tylko rozpalanie w celu nagrzania bojlera i te palenie nie trwa zbyt długo. Czy takie temperatury są w porządku? Zrobiłem też zawirowacze z blachy 3mm ale jeszcze nie zamontowane bo najpierw muszę wiedzieć czy są konieczne.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam pewien problem dzisiaj postanowiłem pierwszy raz zasypać go węglem bo jak na razie tylko drzewo. Powierzchnie rusztu zmniejszyłem do 24x23 oryginalnie 24x34. Rozpaliłem drewnem a na to dosypałem węgla (węgiel nie wiem jaki typ jedynie że z Mołdawii) Po 3 godzinach palenia miałem dopiero 50*C na piecu ledwo się to wszystko paliło dopiero jak podałem powietrze na ruszt pionowy coś drgnęło i trochę temperatura podskoczyła ale i tak szału nie było. Co może być przyczyną tak słabego palenia, powiem że węgiel się nie zawieszał wszystko opada. Teraz trochę z innej beczki co bardziej się opłaca kupić 5 mp dębiny czy tone węgla koszt taki sam?

Dam parę fotek jak się piec zachowywał po tych 3 godzinach nieudolnych palenia. 

temperatura spalinpost-58437-0-82216500-1414701800_thumb.jpg temp na końcu kominapost-58437-0-41331600-1414701850_thumb.jpg temp piecapost-58437-0-94784800-1414701871_thumb.jpg temp powrotupost-58437-0-51921200-1414701880_thumb.jpg  

post-58437-0-96340100-1414701913_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5mp dębiny w cenie tony węgla? To napisz cene każdego opału.

Co do dębiny to musisz palić wysezonowanym (pewnie ze 2 lata). Ja akurat doświadczenia żadnego z dębiną nie mam ale kiedyś liczyłem opłacalość palenia najtańszym drewnem sosną w porównaniu do węgla dostępnego u mnie i koszt wychodził podobny a zabawy z drewnem wiecej.

A propo tego węgla z Mołdawii może to jest brunatny i dlatego tak mało daje ciepła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że jak palę dębiną ale oflisami jak na zdjęciu to taka węglarka piec mi tak rozbuja szybko że nie wiem co z ciepłem robić i tak myślę czy na następny rok nie kupić sobie z 10mp dębiny bo jak węglem będzie się tak palić to ja podziękuję.

post-58437-0-12084200-1414703806_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ten z Mołdawii po 650. Brunatny to nie jest i na pewno  nie płomienny 

W Mołdawi nie ma kopalń węgla kamiennego, było kilka kopalń węgla brunatnego, ale je pozamykali.

Węgiel to oni mają z Rumunii i mieli z Donbasu.

To co masz to pewnie rosyjski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny? U mnie kocioł nagrzewa się do 50 stopni w jakieś hmm 20-25min, gdzie od 45 stopni sterownik włącza pompkę obiegową.  Albo coś masz z kominem nie tak, albo zła konstrukcja kotła. Na pewno nie wina paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przy drzewie sie wszystko fajnie pali. Jak dam powietrze tylko na ruszt pionowy i zapali sie duza ilosc wegla to wtedy daje rade nagrzac ale tak jak tylko pod ruszt to na poczatku bylo ok ale pozniej oslablo i sie tlilo albo cos takiego. Jezeli chodzi o konstrukcje pieca to na poczatku tematu przekruj jest i wydaje mi sie ze chyba ok ale konstruktorem nie jestem wiec nie wiem. Jak by ktos byl wstanie doradzic odnosnie zmian z checia wyslucham

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrze musi Ci iść spod rusztu prosto do wymiennika, nie biorąc udziału w spaliniu. Na drewnie tego nie czuć, bo jest luźniej w komorze i powietrze latwo przechodzi. A jak nasypiesz węgla, to łatwiej mu pójść do końca rusztu i tam do wymiennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ziołek512

Możliwe, że przyczyna leży w nieprawidłowej konstrukcji palnika. Jak jest palnik ze zwężeniem, to żeby kocioł mógł pracować, gaz musi się spalić za zwężeniem.  W przypadku drewna z tym niema problemu, ale przy węglu gazu jest znacznie mniej, i jeżeli mamy wolną przestrzeń przed zwężeniem, to większość gazów spala się własnie tam i kocioł się dławi, bo produkty spalania znacznie zwiększają objętość i nie mogą się przepchać przez dyszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palnik jaki w tej chwili posiadam <1 zdjęcie> jest do spalania drzewa jedynie czasami mam wyłożony ruszt płytkami szamotowymi. Do węgla < 2 zdjęcie> dostawiłem pełną cegłę do pionowej grodzi komory zasypowej w celu zmniejszenia powierzchni rusztu z 34 głębokości do 22 cm. Ta blacha co też została położona na spód ma wycięte szczeliny 4 szt dla prze rusztowania może to tędy ucieka powietrze z popielnika prosto do palnika nie rozpalając węgla. 

post-58437-0-34134400-1414916795_thumb.jpg post-58437-0-94146900-1414917296_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do węgla < 2 zdjęcie> dostawiłem pełną cegłę do pionowej grodzi komory zasypowej w celu zmniejszenia powierzchni rusztu z 34 głębokości do 22 cm. Ta blacha co też została położona na spód ma wycięte szczeliny 4 szt dla prze rusztowania może to tędy ucieka powietrze z popielnika prosto do palnika nie rozpalając węgla. 

 

 

 

To może masz za mały ruszt do węgla i pali się zbyt małą warstwą, lub za niski palnik, który może się blokować popiołem, lub podwiesza Ci się węgiel na tych cegłach.

Paliłeś węglem w palniku do drewna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziołek512

 

Mam podbnej budowy kocioł i palnik z pos.9. Zlikwidowałbym podcięcia pod przegarniacz..Wlot palnika 15x6. Możliwość sterowania ilością powietrza dopalającego.Szerszy kanał dopalacy ze wzgłedu na jego

 

"krótkość". Gazy powinny się rozprężyć i dopalić wkanale , ja przeciołem cegłe 3-kę na pół i ustawiłem aby nie dotykały do ścianek.Miałem też palniki z postu 45 ,nie działały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.