Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam Szanownych Kolegów,

wykonałem wskaźnik kończącego się opału w zasobniku na zasadzie linki i krańcówki, dioda i buzer. Można by powiedzieć, że wszystko działa oprócz zatapiania się obciążnika wraz z opadającym opałem. Opalam eco groszkiem, a ciężarek mam w kształcie kuli o średnicy ok. 5 cm, czyli większej od uziarnienia węgla, niestety zjawisko zasysania obciążnika występuje.

Moje pytanie:

czy ktoś z Kolegów przerabiał to rozwiązanie i wie jaki kształt i wielkość powinien mieć ciężarek, aby nie ulegał zatapianiu ? Pozdrawiam wszystkich i proszę o podpowiedź.

Opublikowano

Jakiej średnicy ma być to kółko, piasta pełna czy może być na szprychach. No i w jakiej pozycji zawiesić, pionowo czy poziomo ? Dzięki za podjęcie tematu, pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Ktoś obtrzaskany w mikrokontrolerach mógł by taki pomiar ilości opału w zbiorniku zrobić bazując na odbiciu ultradźwięków. Ta sama zasada jak czujniki parkowania montowane w zderzakach samochodów.

Może nawet dało by się zaadaptować do tego jakiś gotowy zestaw czujników z centralką?

Edytowane przez gondoljerzy
Opublikowano

Jakiej średnicy ma być to kółko, piasta pełna czy może być na szprychach. No i w jakiej pozycji zawiesić, pionowo czy poziomo ? Dzięki za podjęcie tematu, pozdrawiam

 

Tradycyjne kółko od wózka dziecięcego zaczepione poziomo za ośke.

Opublikowano

Ktoś obtrzaskany w mikrokontrolerach mógł by taki pomiar ilości opału w zbiorniku zrobić bazując na odbiciu ultradźwięków. Ta sama zasada jak czujniki parkowania montowane w zderzakach samochodów.

Może nawet dało by się zaadaptować do tego jakiś gotowy zestaw czujników z centralką?

 

Ultradżwięki samochodowe z parktronika będą oszukiważ poniżej 50 cm i pomiar jest do niczego.

Testowaliśmy wcześniej też takie urządzenie.

Urządzenie które wcześniej przedstawiłem spisuje się bardzo dobrze i polecam.

Opublikowano (edytowane)
...

Ultradżwięki samochodowe z parktronika będą oszukiważ poniżej 50 cm i pomiar jest do niczego.

Testowaliśmy wcześniej też takie urządzenie.

Mogę tylko podejrzewać, że to powinno dać się zrobić na ultradźwiękach. Przewaga niezawodności i prostoty nad mechanicznymi czujnikami była by spora. W przypadku samochodu istotne jest właśnie te najbliższe 50cm, ale są przecież układy, które sygnalizują coś już od 2m odległości. Byc może trzeba trochę inaczej skalibrować nadajnik/odbiornik ultradźwięków, osadzić go w dźwiękochłonnej osłonie żeby łapał bardziej kierunkowo?

No, ale to póki co nie mój problem. Nie mam kotła z podajnikiem.

Edytowane przez gondoljerzy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.