jose Opublikowano 18 Kwietnia 2008 #1 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Witam kolejny raz!Widze ze tutaj jednak nie ma Co liczyc na pomoc .CO JEST Z WAMI "fachowcy"UMIECIE TYLKO ZAWOR 4D MONTOWAC????? Ale jakby czasem ktos sie znalazl co ma pojeci to przypomina temat: Mam problem z dobraniem srednicy rur (miedz)w moim przyszlym c.o. Mam kociol"Kruk" 40KW ze sterowaniem,opalany weglem.Ma on ogrzac powierzchnie 330 m2 plus ciepla woda urzytkowa.Beda trzy piony,obciazone po ok.11kw karzdy i c.w.u.Z kotlowni do ostatniego grzejnika jest ok.6,5m wysokosci.Bedzie pracowal w systemie zamknietym i zaworem 4d. Jaka srednice dac w piwnicy?(moze to byc 28,czy to za malo?) Jaka na piony?(22?) Gdzie i jak zalozyc przeponowe naczynie wzbiorcze?(ijaka pojemnosc?) Czy moge pod wylewke dac rury z miedzi twardej-lut mieki,oczywiscie w oslonie? Bede wdzieczny za kazda informacje.Jesli to mozliwe to prosilbym o schemat(jose2@interia.pl) Dzieki! Cytuj
marcin Opublikowano 18 Kwietnia 2008 #2 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Z pewnością teraz wszyscy poczują się zmobilizowani do odpowiedzi. Nie ma to jak grzecznie poprosić o pomoc... To jest dobrowolne forum. Nie ma żadnej pewności, że wszystkie wątki kończą się odpowiedzią. Nie rozumiem na jakiej podstawie już drugi raz w taki sposób żądasz odpowiedzi. Bardzo mi przykro, że się jej nie doczekałeś - ale to wszystko co mogę powiedzieć. Cytuj
comacho Opublikowano 19 Kwietnia 2008 #3 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Spróbuję ci trochę pomóc. Zacznijmy od tego ze twoja instalacja nie może pracować w układzie zamkniętym przy piecu na paliwo stałe. Chyba że zamontujesz wymiennik co w tym przypadku nie ma sensu. Tak więc musisz mieć naczynie wzbiorcze o którym piszesz dalej. Naczynie oczywiście ciągniesz osobną rurką najwyżej jak potrafisz :D Wmontowujesz je w piec PRZED jakimikolwiek zaworami ( czterodrożnymi, itp...) Srednica wystarczy 22. Z pieca proponuje ten kawałek wyjedź sobie ten kawałek na 35 a piony już pużniej na 22. Pod wylewke możesz dać obojętnie jakie rury ale łączysz tylko na twardo. ZADNYCH MIEKKICH LUTóW Jakieś schematy znajdziesz właśnie przy opisach zaworów 4 drogowych. powodzenia Cytuj
marekkk Opublikowano 4 Maja 2008 #4 Opublikowano 4 Maja 2008 wszystko co puszczasz w betonie dla przypomnienia w oslonie bo instalacja pracuje wiec otulina albo peszel zeby uniknac przykrych niespodzianek w pozniejszym okresie eksploatacji Cytuj
adam Opublikowano 4 Maja 2008 #5 Opublikowano 4 Maja 2008 Pod wylewke możesz dać obojętnie jakie rury ale łączysz tylko na twardo. ZADNYCH MIEKKICH LUTóW Z tym sie zdecydowanie nie zgodzę.Ktoś,kto nie jest pewny swoich lutów nie powinien się w ogóle za to brać. Lut twardy można tak samo sknocić jak i miękki. Cytuj
Satro Opublikowano 11 Sierpnia 2008 #6 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Witam! Podepne się podstępnie pod temat. Moje pytanie dotyczy średnicy rur Pex w mojej przyszłej instalacji. Instalacja ma być w systemie pex/al/pex na złączki skręcane. W całym obiegu będzie ok. 25-30litrów wody którą będzie ogrzewać grzałka o mocy 2000W z termostatem ustawionym na 75 stopni a grzałką będzie sterować regulator temperatury Auraton. Jednak to co mnie niepokoji to średnica rury pex na wyjściu z grzałki pierwsze 1.5m to stal 5/4 przechodząca w pexa 25fi i dalej jak na schemacie 20fi i do grzejników aluminiowych 16fi. Zastanawiam się jednak czy zaraz przy grzałce nie przejść z 5/4 na 3/4 i po 1.5m przejść nie na 25fi tylko już na 20fi apotem już normalnie na 16fi do grzejników. Dodam tylko że bedzie to system trójnikowy grzałka bedzie znajdować się w piwnicy pompa na powrocie grzejniki i naczynie przelewowe na parterze. Proszę o poradę jeśli chodzi o dobór średnic rur i nie tylko. Schemat: http://satro.wrzuta.pl/obraz/pyfIZLdaGb/ Cytuj
piotrek automatyk Opublikowano 11 Sierpnia 2008 #7 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Witaj, Będzie dobrze. Jednak nie zapomnij o zaworach regulacyjnych na powrocie grzejników i na zasilaniu. Łatwiej będzie ustawić pracę instalacji. Pozdrawiam Piotr Cytuj
Satro Opublikowano 11 Sierpnia 2008 #8 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Dzięki Piotrek za opinię. Czyli że 20-tki i 16-tki w tym moim obiegu mi wystarczą tak! Mam jeszcze jeden dławiący mnie dylemat odnośnie tej grzałki. Otóż grzałka ta składa się z 6-litrowego zbiornika w któym można zamontować dwie grzałki. I teraz nie wiem czy uzbroić tylko jedno wejście na grzałkę 2000W czy może dać dwie grzałki po 1500W. Czy 6-cio litrowy zbiornik nie będzie za mały?? Tak mały zbiornik będzie chyba powodował że woda nie będzie się zagrzewała a tylko ciągle podgrzewała co na logikę powodować będzie niemal ciągłą pracę grzałki. Przypomnę że cały obieg będzie miał w granicach max 30-35 litrów wody. Chociaż też tak sobie myślę że przecież regulator temperatury w mieszkaniu powinien chyba rozwiązywać ten problem? Cytuj
piotrek automatyk Opublikowano 11 Sierpnia 2008 #9 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Proponowałbym większy zbiornik. Bo 6 litrow ogrzanej elektrycznie wody na 30 litrów objetości pozostalej części instalacji może być mało. Jednak pozostawiłbym ten 6 litrowy ogrzewacz, który będzie pracował w układzie ogrzewacza przepływowego. Co do grzałek - musisz sam obliczyć zapotrzebowanie cieplne ogrzewanedo mieszkania czy domku. Bo grzałka 2 kW da Tobie 2 kW, czyli teoretycznie ogrzenie 20 m2 mocą 100 W/m2. Im gorsze docieplenie i większe straty np. nieszczelnymi oknami tym bardziej potrzebna jest wieksza moc grzewcza. Ja jednak niezależnie od zapotrzebowania podłączyłbym grzałkę trójfazową np. 3 x 1 kW lub innej niezbędnej mocy. Podłączając 3 fazy uzyskujesz mniejsze obciążenie instalacji elektrycznej i zwiększa się Tobie powierzchnia odbioru ciepła czyli efektywność, bo grzeje nie 1 grzałka tylko 2 lub 3. Warunek - trzeba mieć podłączone do obiektu 3 fazy ( najlepiej z dwutaryfowym licznikiem energii elektrycznej ). Pozdrawiam Piotr Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.