Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Początkujący użytkownik pompy ciepła - pytania.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.

Jestem początkującym użytkownikiem pompy ciepła 10 kW.

1. Chciałbym zapytać czy przy 200m2 jest możliwe zużycie dzienne prądu np. na zewnątrz przy około 0°C np. 35-40kWh lub przy temp. na zewnątrz -14° jak teraz ok 52 kWh i więcej (jak będą większe mrozy to na pewno), w domu na sterowniku pokojowym nastawiona na 21°C w dzień, w nocy ponad 19°C.

Krzywa grzewcza nastawiona od 35-45.

Budynek w połowie ocieplony. 

2. Jaki tryb oszczędniejszy ? Krzywa grzewcza czy tryb bezwzględny stały ? Czy można coś zrobić by pompa pobierała mniej prądu ?

3. Jak to jest z tym grzejnikami? Czy mają być faktycznie wszystkie stale po całości odkręcone ? czy w mniejszych pomieszczeniach gdzie szybciej woda grzewcza dociera można przykręcić tak by grzejnik był tylko ciepły a ciepło wtedy pójdzie w inne miejsca? Lub w pomieszczeniach gdzie się nie przebywa zakręcić można całkiem grzejnik czy też nie ? Czy to będzie miało negatywny wpływ na przepływy, pompe itp. ?

Czy coś jest nie tak czy to tak ma być ?

Z góry dziękuję za podpowiedzi, nawet na priv. Pozdrawiam. 

 

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, majstter napisał(a):

na zewnątrz przy około 0°C np. 35-40kWh lub przy temp. na zewnątrz -14° jak teraz ok 52 kWh

Tak, jest możliwe, jak najbardziej przy budynku częściowo ocieplonym, 200m2 i na grzejnikach, to nawet nie będzie zły wynik. Ja miałem w tym sezonie z PC 7kW, bud 180m2 maks. 33kWh/ doba + 1,8kWh grzałka na defrotsty. to było niedawno, 28 listopada, a wcale nie było tego dnia najzimniej. 

20 godzin temu, majstter napisał(a):

Jaki tryb oszczędniejszy ? Krzywa grzewcza czy tryb bezwzględny stały ?

Krzywa grzewcza, termostaty odkręcone w grzejnikach na maksa i regulować temperaturę zasilania i przepływ tak, żeby był komfort cieplny w pomieszczeniach.

20 godzin temu, majstter napisał(a):

Jak to jest z tym grzejnikami? Czy mają być faktycznie wszystkie stale po całości odkręcone ?

Jak musisz przykręcać grzejnik, to temp zasilania jest za wysoka, czyli marnujesz energię, a żeby było ekonomicznie powinieneś jej dostarczać na styk, tyle żeby wystarczało dla komfortu. Skręcanie jest potrzebne, jeżeli w innych pomieszczeniach nie da się uzyskać odpowiedniej temperatury, wtedy trzeba podnieść temp zasilania i skręcić termostat tam , gdzie za ciepło.

20 godzin temu, majstter napisał(a):

Czy to będzie miało negatywny wpływ na przepływy, pompe itp. ?

Jeżeli masz bufor jako sprzęgło/ równolegle, to jest zapewniony przepływ dla PC, nawet jak zakręcisz wszystkie grzejniki, wtedy najwyżej pompka obiegowa za buforem umrze. Jeżeli bufor jest szeregowo, musisz mieć jakieś grzejniki rozkręcone, bo nie będzie przepływu.

20 godzin temu, majstter napisał(a):

Czy coś jest nie tak czy to tak ma być ?

Jak ciepło w domu i jest CWU, to raczej wszystko okej. Odszranianie agregatu zjada dużo energii i destabilizuje pracę PC przy temp w okolicy zera.

Edytowane przez esselite
Opublikowano

Wczoraj miałem aż 93kWh i to bez CWU, w nocy było chyba ponad -10°C  Pompa ogrzewa tylko grzejniki, CWU z pompy narazie wyłączone całkowicie bo i tak jest duże zużycie prądu a chciałem się dowiedzieć czy to jest normalne czy to jakoś ustawić/zatrzymać..  Ogólnie zużycie jest wahające ostatnio najwięcej 53, 93 kWh. 

Co do grzejników (bufor jest) właśnie nie wiem czy można przykręcić w jakimś pomieszczeniu, bo w większych pokojach jest chłodniej a w mniejszych zbyt ciepło. Jak był piec c.o to sobie przykręcałem i ciepło w miarę równomiernie się rozchodziło a tutaj mi powiedzieli ze grzejniki całkowicie odkręcone, a nie chce coś zepsuć jak przykręcę bo to ponoć jakoś inaczej działa.

Co do oszczędności to gdzieś słyszałem że tryb stały może być oszczędniejszy jeśli chodzi o prąd i tutaj też mam dylemat czy próbować czy zostawić krzywą grzewczą pogodową. Dlatego pytam fachowców na tym forum

 

Opublikowano

majstter coś mi się widzi że następny sezon chyba powrót do pieca a pompa jako rezerwa lub chłodne dni , ja biadoliłem że 30kwh zjadła jak było minus 19 stopni ale prawie sto bym nie zdzierżył.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.11.2023 o 14:47, omama napisał(a):

majstter coś mi się widzi że następny sezon chyba powrót do pieca a pompa jako rezerwa lub chłodne dni , ja biadoliłem że 30kwh zjadła jak było minus 19 stopni ale prawie sto bym nie zdzierżył.

Tak też powoli myślę, w tym tygodniu najmniej 50kWh. Szukam właśnie przyczyny tego i porady, bo sam nie ogarnę tego chyba.  

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
Opublikowano

Przyczyną tego jest niedokończona termomodernizacja. Musisz uszczelnić, docieplić dom , bo ciepło ucieka i PC zapewne grzeje wysokim parametrem (wysoka temp zasilania), co jest zawsze mniej efektywne, a dla niektórych modeli nawet nieosiągalne.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.11.2023 o 15:29, esselite napisał(a):

Przyczyną tego jest niedokończona termomodernizacja. Musisz uszczelnić, docieplić dom , bo ciepło ucieka i PC zapewne grzeje wysokim parametrem (wysoka temp zasilania), co jest zawsze mniej efektywne, a dla niektórych modeli nawet nieosiągalne.

Temperatura zasilania jest od 35 do 45 na krzywej grzewczej pogodowej, zauważyłem że im wyższa tym więcej kWh już nawet nie chce pomyśleć co by było jakby na np. 50 stopni grzało.  

W dodatku mam nastawioną histerezę ponoć na 8 stopni, czyli jak mi nagrzeje do 40 to spada do 33 i tak w kółko, grzejnik przez chwile ciepły potem chłodnieje do 33 przecież to nie nagrzeje, bo lekko ciepły kaloryfer u mnie to tak 38 stopni. 

Czy to dobre ustawienie ? Czy coś nie tak ?

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, majstter napisał(a):

W dodatku mam nastawioną histerezę ponoć na 8 stopni, czyli jak mi nagrzeje do 40 to spada do 33 i tak w kółko

Co to jest za PC, one tak zazwyczaj nie działają. Defrost może tak wpływać, ale nowoczesna PC powinna grzać stale i dobierać zasilanie w oparciu o temp na zewnątrz.

Edytowane przez esselite
Opublikowano
2 godziny temu, omama napisał(a):

pompa jako rezerwa

Pompa jako wpis do rejestru ogrzewania budynku  jak nie ma termosu to są pobory i wydatki.

Opublikowano
Godzinę temu, esselite napisał(a):

Co to jest za PC, one tak zazwyczaj nie działają. Defrost może tak wpływać, ale nowoczesna PC powinna grzać stale i dobierać zasilanie w oparciu o temp na zewnątrz.

Tak ona dobiera zasilanie w oparciu o temp na zewnątrz, ale to tak wg. mnie wygląda że nawet jak dobierze tą temperaturę to te 7-8 stopni (bo tutaj dokładnie nie wiem jaka jest nastawiona ta histereza) schodzi w dół, i następnie idzie do góry dążąc znów do tej zadanej opartej na temperaturze zewnętrznej, także chwilkę mam np. te 40 stopni na grzejniku, bo za chwilkę spada by znów do niej wzrastać, a nie wspomnę że u mnie lekko ciepły grzejnik to 38 więc zanim podąży do zadanej mam chwile zimne kaloryfery, sam nie wiem o co to chodzi  ale gdzieś czytałem że jest to jakaś ochrona sprężarki żeby rzadziej chodziła, ale za to brak komfortu w domu, i to by mi się zgadzało. Ja się zorientuje dokładnie co to za model i napisze do Pana. 

6 minut temu, marcus312 napisał(a):

Pompa jako wpis do rejestru ogrzewania budynku  jak nie ma termosu to są pobory i wydatki.

nie rozumiem co znaczy termos ? 🙂

Opublikowano

Termos to taki skrót chodzi o jak najlepszą izolację budynku.

  • Zgadzam się 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.11.2023 o 17:37, marcus312 napisał(a):

Termos to taki skrót chodzi o jak najlepszą izolację budynku.

Właśnie już mi kilka osób to powiedziało. Czy to naprawdę aż tyle da ? koszty się diametralnie zmniejszą ?  

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
Opublikowano

W pierwszej kolejności sprawdzić szczelność dachu okien drzwi .Można sprawdzić też np  jak mocno ciągną kratki wentylacyjne to da już dużo do myślenia bo chyba w tym budynku jest wentylacja grawitacyjna  ?.

Opublikowano
3 godziny temu, majstter napisał(a):

Właśnie już mi kilka osób to powiedziało. Czy to naprawdę aż tyle da ? koszty się diametralnie zmniejszą ?  

Ściany średnio wbrew pozorom tym bym się nie przejmował ale już strop-dach tu bez 30 cm wełny nie ma co liczyć na dobre efekty a najważniejsze czego ty nie masz bo wiadomo nie będziesz rujnował całego domu to zrozumiałe to podłogówka ,w podłogę wpuszczasz 26 czy tam 28 stopni i wtedy pompa tylko mruczy tzn mało zjada.

Opublikowano

Sprawdż róznicę miedzy 28 C*  a 37 C* będzie moze 400 W  różnicy ale to nie tylko od tego parametru zależy .

Opublikowano
3 godziny temu, marcus312 napisał(a):

W pierwszej kolejności sprawdzić szczelność dachu okien drzwi .Można sprawdzić też np  jak mocno ciągną kratki wentylacyjne to da już dużo do myślenia bo chyba w tym budynku jest wentylacja grawitacyjna  ?.

 

3 godziny temu, marcus312 napisał(a):

W pierwszej kolejności sprawdzić szczelność dachu okien drzwi .Można sprawdzić też np  jak mocno ciągną kratki wentylacyjne to da już dużo do myślenia bo chyba w tym budynku jest wentylacja grawitacyjna  ?.

Czy to naprawdę tak aż się trzeba odszczelnić od świata zewnętrznego  ? 🙂 Mając kiedyś piec (w sumie to zupełnie niedawno) i paląc od góry z zaworem trójdrożnym osiągałem wysokie temperatury we wszystkich pomieszczeniach, kręcąc i zmieniając sobie czy to chce na wodę do mycia czy na grzejniki, czy to na oba jednocześnie echhh i żaden mróz mi nie był straszny, zaworu nawet nie szło puścić po całości na grzejniki bo by była sauna, i tutaj tez chciałem podziękować osobom z tego forum, które pomogły mi w nauce palenia od górnego, bo nikt mi by takich informacji nie dostarczył jak nie Wy. Dlatego zwracam się z prośbą pomocy po raz drugi 🙂

Na dachu mam wełnę, nie wiem co znaczy wentylacja grawitacyjna, mam otwory wentylacyjnie ale nie we wszystkich pokojach, budynek  w 2/4 docieplony bo zima zastała.  Jestem ciekaw czy gdy zostanie docieplony po całości, tak by zamknąć budynek w styropianie by był tzw. termos. Czy tak spadnie zużycie... by to się wszystko opłacało.  Nie wiem czy dodałem, ale budynek jest stary, ale cały czas modernizowany.  Nie znam się na pompach zupełnie, dlatego pytam by się douczyć, a z tego co widzę to trzeba być lekkim magistrem czy tam inżynierem by kurde ogrzać jedynie swoje mieszkanie 🙂 

1 godzinę temu, omama napisał(a):

Ściany średnio wbrew pozorom tym bym się nie przejmował ale już strop-dach tu bez 30 cm wełny nie ma co liczyć na dobre efekty a najważniejsze czego ty nie masz bo wiadomo nie będziesz rujnował całego domu to zrozumiałe to podłogówka ,w podłogę wpuszczasz 26 czy tam 28 stopni i wtedy pompa tylko mruczy tzn mało zjada.

U mnie w domu w większości grzejniki, na tyle stopni nie grzeją w ogóle raczej. 

21 minut temu, marcus312 napisał(a):

Sprawdż róznicę miedzy 28 C*  a 37 C* będzie moze 400 W  różnicy ale to nie tylko od tego parametru zależy .

przy 38 u mnie prawie zimny grzejnik 

Opublikowano (edytowane)

Na takim żeby grzejnik był ciepły i nie chałasował. Dało się spać bez zatyczek w uszach.

Na poważnie to jest to bardziej skąplikowane Zależy od pompy CO, wysokości budynku, jak masz bufor podłączony z pompą ciepła, jaka pompa ciepła,  jakie opory ma instalacja i grzejniki itp.

Powinien to ustawić instalator pompy ciepła.

Majstter - jak chciałeś mieć gorące kaloryfery to trzeba było piec na drewno lub węgiel 5 klasy zamątować byłbyś eko.

Pompa ciepła i piec gazowy kondensacyjny wymaga grzania niskim parametrm żeby było ekonomiczne.

Jak nie  masz domu dobrze ocieplony to pompa ciepła jest złym pomysłem jak są  mrozy. Ale za to bardzo ekonomiczna jest przy dodatniej temperatuże.  Najlepiej mieć i pompę i piec na węgiel lub drewno.

Niestety musisz pochwalić się jaką pompe ciepła masz zainstalowaną. Może być tak że jest słabej mocy pompa ciepła o zawyżonych parametrach do celów marketingowych.  Przy ujenej temp. załanczają sie grzałki i dlatego takie duże zużycie energii. 

Edytowane przez cezario1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.12.2023 o 09:58, cezario1 napisał(a):

Na takim żeby grzejnik był ciepły i nie chałasował.

Na poważnie to jest to bardziej skąplikowane Zależy od pompy CO, wysokości budynku, jak masz bufor podłączony z pompą ciepła, jaka pompa ciepła,  jakie opory ma instalacja i grzejniki itp.

Powinien to ustawić instalator pompy ciepła.

Majstter - jak chciałeś mieć gorące kaloryfery to trzeba było piec na drewno lub węgiel 5 klasy zamątować byłbyś eko.

Pompa ciepła i piec gazowy kondensacyjny wymaga grzania niskim parametrm żeby było ekonomiczne.

Jak nie  masz domu dobrze ocieplony to pompa ciepła jest złym pomysłem jak są  mrozy. Ale za to bardzo ekonomiczna jest przy dodatniej temperatuże.  Najlepiej mieć i pompę i piec na węgiel lub drewno.

Niestety musisz pochwalić się jaką pompe ciepła masz zainstalowaną. Może być tak że jest słabej mocy pompa ciepła o zawyżonych parametrach do celów marketingowych.  Przy ujenej temp. załanczają sie grzałki i dlatego takie duże zużycie energii. 

 Cezario1 Czyli już mniej więcej wiem o co chodzi, niestety nie mam do końca ocieplonego budynku więc pozostaje mi przeczekać tą zimę, im niższa temp zewn. tym mam drożej, myślę że potrzeba by było w tej chwili obniżyć krzywą grzewczą bo w nocy daje mi temp do 45 stopni przy mrozach, z tym że będzie chłodniej ale taniej. To wszystko potrafi bardzo dobrze grzać na kaloryfery ale też za ładny koszt 🙂 

Tak, ja myślałem o piecu 5 klasy ale tutaj wszyscy chwalili że pompa bezobsługowa i eko, nie brudzisz się i z tym popiołem nie trzeba latać i się babrać, może będzie dobrze jak się dociepli chałupę, zobaczymy.   

I tutaj mam pytanie czy teraz jak jest pompa czy ktoś zgodzi się by dołączyć do tego wszystkiego piec ? bo coś słyszałem że to musi być obieg zamknięty itp.  ?

I jeszcze jedno z tymi grzejnikami bo tutaj kolega powyżej pisał ale nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem, 

Czy zakręcenie grzejnika 1 z np. 12 ograniczy pobór prądu przez pompę ? 

Dzięki 😉

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
Opublikowano (edytowane)

Jak chcesz sprawdzić ile ptrzebujesz ciepła w nie do końca docieplonym budynku to sprawdzi na cieplo.app będziesz wiedział czy coś z pompą nie tak czy tak  musi być.

Jak zkrecisz grzejnik w pokoju którym nie mieszkasz i zamkniesz drzwi to zaoszczędzisz prądu ale jest też tak że ten pokój bedzi ci chłodził pokoje pozostałe i będziesz musiał podwyższyć temp na grzejnikach a czym wyższa tym gorzej dla pompy.

Ja zalecam jak budynek w całości ocieplony tam gdzie przebywasz kaloryfery odkrecić na ful a tam gdzie nie potrzeba przykreciś ale nie do końca. Nie ruszać tylko niech tak zostanie a przepływy w pompe i krzywa ustwić na  tak ustawioną instalacje CO.

Piec na paliwa stałe możesz założyć do instalacji zamknientej tylko musi to być nowoczesny piec z regulacją temperatury żeby woda się nie zagotowała.  Temp wody do 70 stopni na tym piecu max.  i nie będzie problemów. Oczywiście musisz założyć większe ciśnieniowe naczynie wzbiorcze i zrobić to musi dobry fachowiec co sie na tym zna.

Całkiem możliwe że załącza Ci się grzałka za wcześnie bo tak ustawiona w pompie. Nadal nie wiemy jakiego pacjęta leczymy - jaka pompa.

Edytowane przez cezario1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.12.2023 o 11:19, cezario1 napisał(a):

Jak chcesz sprawdzić ile ptrzebujesz ciepła w nie do końca docieplonym budynku to sprawdzi na cieplo.app będziesz wiedział czy coś z pompą nie tak czy tak  musi być.

Jak zkrecisz grzejnik w pokoju którym nie mieszkasz i zamkniesz drzwi to zaoszczędzisz prądu ale jest też tak że ten pokój bedzi ci chłodził pokoje pozostałe i będziesz musiał podwyższyć temp na grzejnikach a czym wyższa tym gorzej dla pompy.

Ja zalecam jak budynek w całości ocieplony tam gdzie przebywasz kaloryfery odkrecić na ful a tam gdzie nie potrzeba przykreciś ale nie do końca. Nie ruszać tylko niech tak zostanie a przepływy w pompe i krzywa ustwić na  tak ustawioną instalacje CO.

Piec na paliwa stałe możesz założyć do instalacji zamknientej tylko musi to być nowoczesny piec z regulacją temperatury żeby woda się nie zagotowała.  Temp wody do 70 stopni na tym piecu max.  i nie będzie problemów. Oczywiście musisz założyć większe ciśnieniowe naczynie wzbiorcze i zrobić to musi dobry fachowiec co sie na tym zna.

Całkiem możliwe że załącza Ci się grzałka za wcześnie bo tak ustawiona w pompie. Nadal nie wiemy jakiego pacjęta leczymy - jaka pompa.

Kilka dni temu odkręciłem wszystkie grzejniki właśnie, i teraz nie wiem czy od tego zaczął się taki pobór prądu czy o co tam chodzi, bo wcześniej było jakby mniejsze zużycie, dziś dowaliło 92 kwH może też być że mróz trzyma i się człowiek głowi od czego to.

Proszę jeszcze powiedzieć czy podłogówka może być razem podłączona z grzejnikami ? a jeśli tak, to czy zawory do niej powinny być przy niej otwarte po całości czy na pół gwizdka ? ? ?

Z tym piecem, Dzięki za pomysł, bo już po cichu mam to w planach przez tą podpowiedź. 🙂

Tak, ja później opisze jaki to model, spisze sobie tylko z tyłu pompy info bo jeszcze tego nie zrobiłem. 

Acha z tymi grzejnikami, zakręcać na tym górnym pokrętle czy mogę na powrocie do grzejnika ? Bo mam zepsute te termostaty zmniejszające przepływ w grzejniku w niektórych.

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
Opublikowano

Trudne zadajesz ptania.

Może być podłączona tylko nie wiem jak masz ją zrobioną. Możesz mieć zawór mięszający założony a możesz mieć tylko głowiczę z termostatem żeby woda nie poszła za gorąca.

Musisz tak ustawić żeby na podłogówkę szła woda do 30 stopni a na kaloryfery większa.

Powinno być podłączone tak żeby pompa ciepła sterowała  dwoma obiegami (2 krzywe grzewcze) ale jak mówisz o regulacji zaworem to pewno tak nie masz. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.12.2023 o 12:43, cezario1 napisał(a):

Trudne zadajesz ptania.

Może być podłączona tylko nie wiem jak masz ją zrobioną. Możesz mieć zawór mięszający założony a możesz mieć tylko głowiczę z termostatem żeby woda nie poszła za gorąca.

Musisz tak ustawić żeby na podłogówkę szła woda do 30 stopni a na kaloryfery większa.

Powinno być podłączone tak żeby pompa ciepła sterowała  dwoma obiegami (2 krzywe grzewcze) ale jak mówisz o regulacji zaworem to pewno tak nie masz. 

cezario1 No sorki 🙂 bo już sam się głowie co nie tak.

Co do podłogówki nie widzę żadnego zaworu czy termostatu prócz tych co zakręcają całkiem dopływ ciepłej wody i powrót (są to zwykłe zawory takie czerwone chyba nazywają się kulkowe) nie mam możliwości regulacji temp podłogowej na oko muszę to puszczać by nie przekroczyło tych 30 więc chyba na pół gwizdka odkręcać. W sumie to mam teraz zakręcone. Chyba też coś to nie tak Aaaaa...   

Mam tylko jedną grzewczą która wszystko ogrzewa echh. 

 

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
Opublikowano (edytowane)

Podłogówka bardzo obniża zurzycie prądu więc kombinuj żeby nie przekroczyło chwilowo 35 stopni docelowo ma być 30. Jak masz ustawioną krzywą? Musisz tak kompinować żeby ogrzało budynek jak najniższą temp wody a daje się wieksze grzejniki ale jak docieplisz cały dom to grzejniki powinny być dobre bo były projektowane do nieocieplonego.

Bardzo prymitywnie  masz to zrobione. Będzie trzeba to kiedyś przerobić.  Budżetowo to chociaż taki zaworek na powrocie załóż  ZAWÓR prosty RTL ogrzewanie podłogowe grzejnikowe (RTL 1) • Cena, Opinie • Ogrzewanie podłogowe 7726268803 • Allegro  Wkleiłem do celów poglądowych nie dobierałem do twojej instalacji i nie patrzałem na firmę,  nie znam firmy czy dobra.

Mogło być tak że jak odkręciłeś wszystkie grzejniki to pompie zrobiło się ciężko i załączyła grzałkę bo bardzo dużya rozpietość zużycia pomiedzy 0 a -10 stopni.  Jak bym znał wynik z ciepła.aap to mógłbym się ustosunkować do tego.

Edytowane przez cezario1
Opublikowano
6 minut temu, cezario1 napisał(a):

Podłogówka bardzo obniża zurzycie prądu więc kombinuj żeby nie przekroczyło chwilowo 35 stopni docelowo ma być 30. Jak masz ustawioną krzywą?

Dardzo prymitywnie to masz zrobione. Będzie trzeba to kiedyś przerobić.  Budżetowo to chociaż taki zaworek na powrocie załóż  ZAWÓR prosty RTL ogrzewanie podłogowe grzejnikowe (RTL 1) • Cena, Opinie • Ogrzewanie podłogowe 7726268803 • Allegro  Wklejłem do celów poglądowych nie dobierałem do twojej instalacji.

a myślę że ten zaworek był by lepszy jeszcze z tym zegarem temp. 

Krzywa na 35°C przy 10°C zewn. i 45°C przy -14°C zewn.

Czytałem też że to powinna być osobna pompka do podłogówki a osobna na grzejniki a mam tylko jedną, i wtedy na tej grzewczej do podłogówki ustawiać osobną temp... ech ech. Bo to coś przepływy inne czy cóś, na podłogę inny bieg a na grzejniki inne, ale czy to prawda to nie wiem bo tylko czytam i czytam ostatnio 🙂  

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.