Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duże zużycie gazu kocioł brötje PWHC24


Sabina15

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie mam mieszkanie 46m mieszkanie wysoki parter kamienica ocieplona i od dołu piwnica ocieplona. Pojawił się problem mam jak uważam duże zużycie gazu a mianowicie 208mertow za jeden miesiąc przy ustawieniu na kotle temperatura  40stopni  i w mieszkaniu nie mam ciepło a w łazience wogole grzejniki są letnie kocioł miał być oszczędny bo niby zamkniętą komorą spalania itp. a kosz miesięczny przy tym zużyciu to 498 zł miesięcznie ( to znajoma za domek jednorodzinny tyle ma )🙁 wspomnę że przed tym piecem miałam zwykły piec Beretta i miałam ciepło w mieszkaniu i niższe zużycie nie mam pojęcia o co chodzi proszę o pomoc w tej sprawie co mam robić z góry serdecznie dziękuję

Edytowane przez Ryszard
Dodano prefiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Sabina15 zmienił(a) tytuł na Duże zużycie gazu kocioł brötje PWHC24

Jeśli grzejniki są letnie to trzeba sprawdzić przepływy. Możliwe ze pompa w kotle ma za niski bieg. Kociol pracuje ciągle na 40 stopniach?
Jeśli tak to masz zapotrzebowanie około 3,5 - 4 kW więc spalanie na dobe wyjdzie od 7-10m3 przy kondesacie więc twoj wynik jest jak najbardziej możliwy.
Twój problem ro niedogrzane pomieszczenia w kamienicy. Spróbowałbym podnieść zasilanie na 45-48stopni i sterować termostatem pokojowym spalania nie uratujesz ale komfort wazniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka temperatura zasilania była na poprzednim kotle? Może jest po prostu za niska i może lepiej podnieść ją do 50 - 55 C i sterować termostatem pokojowym  choćby z niską histerezą ? Ostatnio testuję metodę wyższych temperatur i powiem szczerze, że spalanie wyraźnie mniejsze jest. Na niskich temperaturach (około 40, 40 parę stopni) kocioł chodzi niemal non stop, sporadycznie stając, pracując z mocą min. ok 6KW. Ja chyba jednak wolę żeby pracował ok 0,5h nawet z mocą max (ograniczoną do 13KW) i stał 1,5h. Wówczas zużycie wychodzi 13:4 = 3,25 KW/h - a więc około 2 razy mniej. Krzywą grzewczą (a w zasadzie u mnie prostą) ustawiłem od 45C do 75C dla temperatur  od -20 do 20. Przy tej konfiguracji u mnie spalanie spadło z ok 13-15 m3 na dobę do 8-9 m3 na dobę. Zacząłem się te zastanawiać, dlaczego fabrycznie temperatura na kotle kondensacyjnym  ustawiona jest na 80C.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Sabina15 napisał:

Witam serdecznie mam mieszkanie 46m mieszkanie wysoki parter kamienica ocieplona i od dołu piwnica ocieplona. Pojawił się problem mam jak uważam duże zużycie gazu a mianowicie 208mertow za jeden miesiąc przy ustawieniu na kotle temperatura  40stopni  i w mieszkaniu nie mam ciepło a w łazience wogole grzejniki są letnie kocioł miał być oszczędny bo niby zamkniętą komorą spalania itp. a kosz miesięczny przy tym zużyciu to 498 zł miesięcznie ( to znajoma za domek jednorodzinny tyle ma )🙁 wspomnę że przed tym piecem miałam zwykły piec Beretta i miałam ciepło w mieszkaniu i niższe zużycie nie mam pojęcia o co chodzi proszę o pomoc w tej sprawie co mam robić z góry serdecznie dziękuję

Czy jest do kotła podłączony jakiś sterownik temperatury?

Jeżeli jest czujka a kocioł nie potrafi dogrzać bo jest jakiś problem z grzaniem (grzejniki letnie - ledwo grzeją) to spala gaz a temperatura w mieszkaniu się nie podnosi. Zamiast się wyłączyć lub pracować na bardzo niskiej temperaturze, kocioł ciągle zużywa paliwo i stąd mogą być wyższe rachunki (no i zimno w domu). Układ jest odpowietrzony? Głowice termostatyczne poodkręcane czy przymkniętę na I/II? 

Za mało wiemy żeby postawić jakąś diagnozę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownika nie mam bo się nie sprawdził kocioł jest ustawiony na zimę .Po ostatniej wizycie serwisant zmniejszył płomień i tak się zaczęło dziać woda  ustawiona na 40 stopni też jest bardzo letnia grzejniki rozkręcone na 5max i są odpowietrzone

20 godzin temu, Michał- napisał:

Czy jest do kotła podłączony jakiś sterownik temperatury?

Jeżeli jest czujka a kocioł nie potrafi dogrzać bo jest jakiś problem z grzaniem (grzejniki letnie - ledwo grzeją) to spala gaz a temperatura w mieszkaniu się nie podnosi. Zamiast się wyłączyć lub pracować na bardzo niskiej temperaturze, kocioł ciągle zużywa paliwo i stąd mogą być wyższe rachunki (no i zimno w domu). Układ jest odpowietrzony? Głowice termostatyczne poodkręcane czy przymkniętę na I/II? 

Za mało wiemy żeby postawić jakąś diagnozę.

Sterownika nie mam bo się nie sprawdził kocioł jest ustawiony na zimę .Po ostatniej wizycie serwisant zmniejszył płomień i tak się zaczęło dziać woda  ustawiona na 40 stopni też jest bardzo letnia grzejniki rozkręcone na 5max i są odpowietrzone

Edytowane przez Sabina15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie może faktycznie trzeba ustawić pompę w kotle na wyższe obroty skoro kaloryfery są letnie? Bo rozumiem, że nic więcej oprócz kotła nie było wymieniane ani zmieniane/ponownie skonfigurowane? Ktoś przyszedł, wyrzucił stary kocioł i powiesił nowy. Nic nie było odejmowane oraz dokładane do istniejącego układu? Grzejniki nie pozamieniane?

Na jakiej temperaturze pracował stary kocioł?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio miałam kocioł Beretta z otwartą komorą spalania i ustawiona temperaturę na 40 stopni i było ciepło średnie zużycie na okresie zimowym max 160 do 170 metrów. Ale kocioł się zepsuł i zaproponowano mi ten co  opisuje brötje PWHC24 wymienili tylko wkład kominowy a grzejniki te same zostały tylko zużycie wzrosło i opłaty 😐

Godzinę temu, Michał- napisał:

W takim razie może faktycznie trzeba ustawić pompę w kotle na wyższe obroty skoro kaloryfery są letnie? Bo rozumiem, że nic więcej oprócz kotła nie było wymieniane ani zmieniane/ponownie skonfigurowane? Ktoś przyszedł, wyrzucił stary kocioł i powiesił nowy. Nic nie było odejmowane oraz dokładane do istniejącego układu? Grzejniki nie pozamieniane?

Na jakiej temperaturze pracował stary kocioł?

 

Poprzednio miałam kocioł Beretta z otwartą komorą spalania i ustawiona temperaturę na 40 stopni i było ciepło średnie zużycie na okresie zimowym max 160 do 170 metrów. Ale kocioł się zepsuł i zaproponowano mi ten co opisuje brötje PWHC24 wymienili tylko wkład kominowy a grzejniki te same zostały tylko zużycie wzrosło i opłaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jak z tymi obrotami na pompie - ile jest ustawione i jeżeli jest mało to wrzuć w ramach testu 80% mocy i zobaczysz czy to cokolwiek da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2022 o 10:48, h3nio napisał:

Tylko jaki masz komfort cieplny przez te 1,5 godz. kiedy kocioł nie pracuje? U niektórych przez taki czas w domu może nieźle się wychłodzić.

To prawda, zależy od przypadku oraz od miejsca umieszczenia sterownika i także od jego histerezy. Ja mam niestety 0,5C, lepszy byłby ten z 0,2C. Niemniej obecnie, jak temperatura spadnie o te pół stopnia, to kocioł się załączy. Komfort byłby większy, gdybym miał te 0,2C. Może w przyszłości zmienię. Niemniej chyba wolę tak, niż w przypadku ciągłej czy niemal ciągłej pracy z niskimi temperaturami, bo jakby nie patrzeć parę m3 w kieszeni na dobę.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - tj. przypadek kotła kondensacyjnego, gdzie moc modulowana jest jedynie szybkością obrotów wentylatora. Ostatnio na wizycie pytałem serwisanta, czy można by jeszcze obniżyć moc minimalną zmniejszając obroty wentylatora do wartości minimalnej, jaka jest w instrukcji czy też na jaką pozwala elektronika (standardowo jest 30%, elektroniką można by zmniejszyć do 20%) ? Ale powiedział mi, że wtedy spaliny będą poza zakresem pomiarowym. Jeśli tak, to wynika z tego, że sprawność także powinna się zmniejszyć, i tak chyba jest w moim przypadku. Dlaczego zatem wszyscy piszą i na wszystkich wykresach jest, że kocioł kondensacyjny ma największą sprawność przy mocy minimalnej?

A odnośnie wątku - czy autorka próbowała zwiększyć temperaturę oraz obroty pompy ? Czy pomogło to coś ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2022 o 21:09, Michał- napisał:

Zobacz jak z tymi obrotami na pompie - ile jest ustawione i jeżeli jest mało to wrzuć w ramach testu 80% mocy i zobaczysz czy to cokolwiek da.

Ale jak mam to sprawdzić ?

W dniu 7.01.2022 o 21:09, Michał- napisał:

Zobacz jak z tymi obrotami na pompie - ile jest ustawione i jeżeli jest mało to wrzuć w ramach testu 80% mocy i zobaczysz czy to cokolwiek da.

Jak mam to sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejść do ustawień kotła. Jak dokładnie to zrobić to już nie pomogę bo nie mam takiego kotła.

  • Nie zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kocioł ma moc minimalną ponad 7kW, wiec nie będzie oszczędności na nim.

Wszelakie regulacje mocy są dopuszczalne tylko dla osoby uprawnionej, po przeszkoleniu i posiadającej analizator spalin, więc "mądre" rady niektórych forumowiczów są do kitu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc, zarówno Pmin jak i Pmax oraz Pstartu, są ustawiane przez serwisanta na podstawie lambda spalin i można je zmieniać tylko w zakresie jaki został ustawiony. Czyli jeśli Pmin serisant ustawił na np. 5kW, to niżej nie wolno schodzić, zas z Pmax jest odwrotnie - jesli serwisant ustawił na np. 15kW, to można tylko zejśc w dół.

Co do Pstartu to sugeruje wogóle nie ruszać, ewentualnie naprawdę bardzo mało, bo jak ostro zejdziecie (np. z 10kW do 5kW) to kocioł prawie na pewno będzie miał problemy z zapłonem, szczególnie przy mrozach. 

A tak wogóle, to grzebanie w ustawieniach mocy powinni wykonywać tylko ci, którz rozumieją zasady działania kotła.

Wracając do tematu - Sabina 15, zobacz na którym biegu chodzi twoja pompa - możliwe, że trzeba zwiększyć jej wydajność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sambor napisał:

Ten kocioł ma moc minimalną ponad 7kW, wiec nie będzie oszczędności na nim.

Wszelakie regulacje mocy są dopuszczalne tylko dla osoby uprawnionej, po przeszkoleniu i posiadającej analizator spalin, więc "mądre" rady niektórych forumowiczów są do kitu!

Sambor, nie pisałem o regulacji mocy kotła tylko o tym aby spróbować jeszcze wymusić moc (obroty) pompy w kotle. Czasami po prostu ciepła nie idzie odebrać wystarczająco szybko i kocioł też będzie szybciej taktował. Nikt z nas nie widział tak naprawdę instalacji i krok po kroku wyciągamy informacje i na ich podstawie sugerujemy co możnaby było ew. zrobić. Zwiększenie obrotów na pompie w ramach testu nie uszkodzi kotła i nie wpłynie na spaliny więc nie wiem dlaczego dałeś mi łapkę w dół? Chyba jednak niesłusznie.

Edytowane przez Michał-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ryszard zmienił(a) tytuł na Duże zużycie gazu kocioł brötje PWHC24

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.