Skocz do zawartości

redo10000

Stały forumowicz
  • Postów

    428
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia redo10000

Wschodząca gwiazda

Wschodząca gwiazda (9/14)

  • Oddany Unikat
  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później

Najnowsze odznaki

-3

Reputacja

  1. Tak, widziałem to, że proponowane jest dolne, no ale przy dolnym to jest 90% mocy, przynajmniej takie informacje można znaleźć dla grzejników np. panelowych. Byłem przekonany, że krzyżowe zawsze i wszędzie będzie najlepsze. Może faktycznie obrócę go do góry nogami i zobaczymy. Dzięki za sugestie.
  2. Witam, mam zainstalowany grzejnik Kensal ( https://www.castorama.pl/grzejnik-dekoracyjny-goodhome-kensal-180-x-50-cm-bialy/3663602428756_CAPL.prd?exactc=7b548adcd9a73a19fecbfd33750c36b8&keyword=pla_smart_performancemax_ogrzewanie_pm_LIA&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAgqGrBhDtARIsAM5s0_lvTLB4CbYY-ph1sgJROOqdpkVTlSiyX58IZAVJAtO6Ov78ocrjCzMaAmvLEALw_wcB ). Zasilanie na górze po lewej - głowice termostatyczna, powrót na dole po prawej, czyli połączenie krzyżowe - chyba najlepsze z najlepszych. W prawym górnym rogu odpowietrznik, lekki spadek w stronę głowicy zasilania, tak aby odpowietrznik był najwyżej. Grzejnik składa się z 15 członów - żeberek. Problem polega na tym, że pierwsze żeberko całe jest tylko ledwo ciepłe. Dalej ok - rozkład temperatury równomierny, poza pierwszym żeberkiem. Odpowietrzane z każdej strony, na śrubunkach także. Test z zakręconymi innymi kaloryferami, tylko odkręconym tym jednym i pompa na full przeprowadzony, dalej pierwsze żeberko tylko lekko chłodne, reszta ok. Może mi ktoś powiedzieć, co jest nie tak, że to pierwsze "żeberko" jest tylko lekko ciepłe po całości? Tak jakby był bardzo słaby przepływ przez nie, tylko dlaczego ? Próbowałem także tłumić zawór powrotny, ale bez efektu.
  3. Ja jestem Tomasz. Niewierny Tomasz. I ciężko mnie przekonać, ale da się, jak ktoś ma niezbite argumenty. Te na tym filmie takie nie są.
  4. te 45 tys kwh wychodzi ze strony ciepłowlasciwie. Realnie w granicach 2000 m3 gazu czyli licząc po 3,6zł/m3 - 7200zł sezon grzewczy. Jeśli policzymy od drugiej strony, to okres zwrotu 10 lat nijak nie wyjdzie, chyba że gdzieś robię błąd. ocieplenie - 50% mniej energii potrzebnej po ociepleniu , czyli 3600 zł na rok mniej. 10 lat - 36 tys. Czyli, aby okres zwrotu wyniósł 10 lat, ocieplenie ok 400 m2 na gotowo (nawet bez tynku) musiałoby kosztować 36 tys zł + dofinansowanie, ale tylko na ocieplenie, bo mam kocioł gazowy kondensacyjny. Trudno też uwierzyć, że samo ocieplenie ścian bez wymiany okien i 3 par drzwi balkonowych(są kilkunastoletnie, plastikowe, dwuszybowe) da aż 50% mniej zużycia - powyżej bardzo optymistycznie przyjąłem takie założenie. Grube Rury oczywiście w piwnicy ocieplone wełną mineralną 5cm wkoło + na to tektura - tam gdzie była możliwość. Co do pustki jeszcze sprawdzę, ale ok 40cm ściana, to wg mnie nie jest dużo. U mamy jest z kamienia dom - ściana ponad 60cm licząc bez ocieplenia.
  5. Hym, nie raz myślałem nad ociepleniem. Ale to zawsze wydaje się być nieopłacalne - za duży nakład kosztów w stosunku do zysku. Do ocieplenia 400m2 ścian, lekko licząc 200zł od metra na gotowo to jest 80 tys. Do tego 11 okien, 3 drzwi balkonowe, kilka trochę mniejszych okien w piwnicy, parapety. Lekko licząc jakieś 120- 140 tys. Inwestycja jest dobra jak w granicach przynajmniej od około 5 roku zaczyna przynosić zysk. W tym przypadku nawet za 20 lat zysku nie będzie. Spalam liczmy 2000m3 gazu obecnie. Po ociepleniu liczmy bardzo bardzo optymistycznie 1000m3 gazu. Oszczędność 1000m3 x 3,6zł = 3600 zł/rok. Zwrot inwestycji - liczmy 100tys zł (z uwagi na możliwe dotacje i ulgi) czyli 100 tys / 3,6 tys = 27 lat. Czyli po 27 latach od ocieplenia wyszłoby na zero. Wynikałoby wiec, że chyba lepiej jednak korzystać z taniej energii - np. drewno lub miał węglowy niż zmniejszać jej zużycie. Natomiast myślę, że wymiana rur w moim przypadku może nie tyle nic nie da, co oszczędność będzie niewielka - wydaje mi się, że kilka stów to maks z uwagi na mniejsze straty w rurach. Być może oszczędności osób, które wymieniły instalację, nie tyle wynikają z jej wymiany, co być może sterowania nią. Bo jak jest dużo wody, to pompa nie powinna zatrzymywać się po wyłączeniu termostatu pokojowego, tylko pracować dalej do ponownego załączenia termostatu lub ochłodzenia wody do około 20-25C (czyli oddania przez nią ciepła do pomieszczeń). Z drugiej strony są ludzie (jak widać na powyższym przykładzie youtube), którym to daje 40-50%. Tylko skąd się to bierze?
  6. Piec gazowy kondensacyjny. Zapotrzebowanie ze strony cieplowlasciwie 4,5 GWh/rok. 130m2. Rzeczywiste zużycie około 2-2,1 GWh w zależności od zimy (4-5 ton miału lub ok. 2000m3 gazu). Link do wyniku domu https://cieplowlasciwie.pl/wynik/9es9 Grzejniki większości panelowe, dwie podłogówki w kuch i przedpokoju na RTL-ach. Poważnie mówicie, że wymiana grubych stalowych rur mogłaby znacząco zmniejszyć koszty? Ciężko mi w to uwierzyć, że będzie to więcej jak parę %. Srednie temperatury wody w instalacji ok. 40-45C.
  7. Mam starą instalację stalową. Rury 2 cale i czasem 1,5 cala rozprowadzone w piwnicy, gdzie można było to zaizolowane. Ostatnio wpadł mi w ręce film https://www.youtube.com/watch?v=9Kvd4wMzOIo Bardzo trudno mi uwierzyć, że wymiana rur z grubych stalowych na cienkie Alupexy oraz wymiana żeliwnych grzejników może przynieść aż 40-50% oszczędności w opale. Owszem ,myślę, że może mieć jakiś wpływ na zużycie ale max może kilka procent z uwagi na fakt większej powierzchni bocznej rur (większe straty), ich słabej albo żadnej izolacji w murach (czasem dawano tekturę jako izolację) oraz stali w stali, która ma wyższy współczynnik przewodzenia ciepła od PEXa. A użytkownicy forum co o tym sądzą ? Dać temu wiarę i wymienić instalację, która działa ?
  8. Ja bardziej przyjąłbym COP 2,5 - wtedy PC wyjdzie prawie tak samo jak węgiel po 1400zł, ale może się nie znam.
  9. Odświeżę temat, gdyż dwa dni temu założyłem na czopuchu termometr spalin, a tu zdziwienie temperatura spalin 280-300 C przy kotle 35 kW oraz domu 130m2. No i zacząłem regulacje od nowa, tak aby chociaż spadło poniżej tych 200 C. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
  10. Dokładnie, ja mam w podobnym duchu parametry, z tym, że: wentylator 18-20%, podawanie 100s (niżej nie mogę, bo zaczyna na rusztach podgotowywać wodę na tym węglu), przedmuch 2 - 500s, zadana 62C, na grzejniki 45-50C, histereza 10.
  11. U temat się rozwija. To dobrze. Generalnie w tym piecu albo palimy na prawie całym ruszcie albo zaklejamy otwory. Inaczej trudno uzyskać przyzwoity wynik w spalaniu. Z mojego doświadczenia wynika także, że do tego kotła lepiej sypać taniszy miał lub czeski groszek niż polski ekogroszek.
  12. Zatkałem dwie-trzy szczeliny od strony popielnika - powietrze bezsensownie przelatywało tam przez popiół. Wygaszać się nie powinien, chyba że opał nie jest do końca suchy - aby się nie wygaszał - trzeba najlepiej go składować kilka miesięcy - i wówczas nie powinno być problemu. Faktycznie lepiej do niego kupić raczej gorszy i tańszy opał, bo spali go podobną ilość co dobrego węgla - różnice oczywiście będą, ale droższego węgla chyba i tak nie opłaci się kupić.(ja palę albo czeskim groszkiem za 520zł albo miałem 25 za 600zł). Zauważyłem też, że lepiej go trzymać na najwyższej możliwej mocy - wtedy pali mniej. Ja np. podaję często co 60-80s, dmuchawa 30-40% - przy zatkanych dwóch otworach od strony popielnika pali mniej niż przed modyfikacją. Trzeba tylko zapewnić w stosownych chwilach odbiór mocy, aby ewentualnie woda się nie zagotowała. Ale o to dba zarówno sterownik rapid 5 jak również termostat dodatkowy, który załączy mi 2 pompy gdy mam ok.90C. Taka sytuacja jest jednak rzadko, bo ustawionąna piecu mam 55C, przecięga najwyżej do 65-70C, ponieważ jest duża moc.Ale mi akurat to nie przeszkadza, bo w domu mam pokojowy termostat i jak będzie za cieplo, to on wyłączy grzanie.
  13. Mam go (model 35kw) od 2010, trudno powiedzieć czy bym polecił, zły nie jest, każdy rodzaj opału w nim spalisz (miał, groszek polski, czeski, pellet, ekogroszek). Problem jedynie w tym, że najmniejszy ich kocioł to 25KW, co i tak będzie za dużooooooo dla większości domów. Teraz to wiem. Nie mniej po drobnych i nieskomplikowanych przeróbkach zaczerpniętych z tego forum hula całkiem fajnie. No i każdą temperaturę na każdym opale mam na zawołanie, jak kupie gorszy opał to najwyżej będzie więcej popiołu lub szybciej pójdzie, ale spali się na pewno. Ludzie na forum piszą że nie mogą osiągnąć temperatury, że gaśnie, że nie trzyma temperatury - tutaj nic z tych rzeczy nie występuje. Jedynie gdy kocioł jest przewymiarowany, to może spalać nieco więcej niż gdyby nie był przewymiarowany., no ale zawsze można kupić gorszy i tańszy opał, nie mniej wówczas więcej roboty, po trzeba częściej podjanik załadować i częściej popiół wybrać.
  14. Mam prośbę - czy mógłbyś Vlad24 wrzucić te zdjęcia zapalarki i montażu w kotle wrzucić na forum. Nie chcą mi się otworzyć pod wskazanymi linkami (może dlatego, że temat stary) a chętnie bym podobne rozwiązanie zastosował u siebie. Czy przez ten czas od powstania wątku grzałka nadal pracuje?
  15. No tak, tyle że podobne teorie usłyszałem u producenta kotła oraz u hydraulika, który go mi polecił i montował. Gość, który przywiózł mi węgiel mówił w tym samym duchu. Powiedziałem mu, że nie rozumiem tej polityki, gdyż w literaturze piszą co innego, podobnie na forach internetowych. No ale gość dalej mówił, że jak niska temperatura spalin, to dużo ciepła przekazywane jest do wody i sprawność musi być wysoka. U mnie czopucha nie da się dotknąć tylko w jednym przypadku - gdy palę na wyjmowanym żeliwnym ruszcie awaryjnym drzewem - wtedy czopuch jest taki, że jak na niego splunę to ślina się smaży momentalnie i czopucha nie idzie dotknąć. Piec zmodyfikowałem nieco za radą Vlad24 z tego forum (dwie pierwsze z pięciu od strony popielnika otwory powietrza zatkałem - piec tłokowy) i efekt widać - spalanie jest mniejsze, no ale czopuch czasem nawet wyczuwalnie chłodniejszy lub prawie identyczny co temperatura zasilania kotła przy paleniu automatycznym.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.