Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A próbowałeś dać pompę na 2 zakres? Zostaw na 35* i daj na 2 zakres i ustaw ją na tryb pracy stałej.

Opublikowano

Mówisz o pompie obiegowej LFP? Ona ma tylko 3 biegi do zmiany i żadnych innych nastaw. Dałem ją na dwójkę. 

Opublikowano

Pompa na 2 lub 3 bieg temp na 32 i moc kotła w dół. Obserwuj temp powrotu. Jak szybko wzrośnie to nie ma odbioru ciepla.

Opublikowano

Ok zmienię bieg, zmienię temperaturę na 32 ale jak mam obniżyć moc kotła? 

Opublikowano

Przy kotle nic nie ustawiasz, on moduluje moc do 3kw. A z pompą chodziło mi o to, byś przyłączył ją w tryb pracy ręcznej by chodziła cały czas.

Opublikowano

Chodzi o moc na starcie żeby była od 30-40% mocy max kotla. Nie ustawiaj na min ponieważ przy ujemnych temperaturach kociol może mieć problemy z startem

Opublikowano

Ale po co pompa obiegowa ma pracować cały czas... Jaki to będzie miało wpływ na pracę kotła i jego taktowanie? 

A jeśli chodzi o tą moc startowa to mam coś ustawiać? 

Opublikowano

A czy przypadkiem już Ci ktoś  nie sugerował "pompa podłogówki powinna pracować ciągle" 😀

Opublikowano

Ale jaki jest cel żeby ta pompa pracowała cały czas bo nie rozumiem? Nawet jeśli kocioł całkowicie się wyłączy to pompa ma tak sobie chodzić bez przerwy? 

Ponadto mam obie pompy (obiegowa i od podłogowKi) spięte na jednym sterowniku tech st-21 i załączają się wraz jak sterownik dostanie temperaturę. 

Opublikowano

Pompa ma mieć wybieg przeważnie kilkanaście minut, jeśli ktoś Ci radzi pracę ciagla to niech płaci za zużyte bezsesnosowne kWh. Ciagla praca pompy szybciej wychlodzi uklad chyba ze masz bufor to co innego.

Opublikowano

Nie chcę się wymadrzac ale wydaje mi się że praca non stop pompy jest niepotrzebna bo niby jaki to ma wpływ na pracę kotła. 

Opublikowano

Sorki,  moja wina, nie wiem czemu byłem  przekonany,  że  masz 1 pompę, a u Ciebie są  dwie. Ją też ustawa na większą  moc. Natomiast rachunkiem większym o dosłowne  kilka złotych na tym etapie to bym się nie przejmował.

Opublikowano

Tak zrobiłem. Ustawiłem pompę obiegowa na drugi bieg. A pompa od podłogowKi jest na ustawieniu zalecanym do podłogowKi czyli "stała różnica ciśnień" i również na drugim biegu. 

Tylko irytuje mnie praca pomp na darmo kiedy kocioł nie pracuje wogole. 

Czy jest możliwość żeby kocioł sterował obiema pompami a nie sterownik st-21 ? 

Opublikowano

Oczywiście każdy kociol ma wyprowadzenie sygnału sterujacego na taką pompę. Spokojnie można do tego wpiąć też sterownik i wybierać skąd ma być sterowana.

Opublikowano

To dobra wiadomość. Moim zdaniem lepiej by to "współgrało" gdyby pompami mógł sterować kocioł. Pompy załączaly by się równo z kotłem. I wyłączały pewnie po całkowitym wyłączeniu czy coś takiego jest możliwe? 

I jak to rozwiązać czy te sterownik tech st-21 musiałby być gdzieś wpięty w kotle? 

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Kamil6891 napisał:

Ale jaki jest cel żeby ta pompa pracowała cały czas bo nie rozumiem? Nawet jeśli kocioł całkowicie się wyłączy to pompa ma tak sobie chodzić bez przerwy? 

 

Przy sterowaniu pogodówką ma chodzić cały czas. Przy dwustanowym dopuszczalna jest praca przerywana.

12 godzin temu, Raidenx8607 napisał:

Pompa ma mieć wybieg przeważnie kilkanaście minut, jeśli ktoś Ci radzi pracę ciagla to niech płaci za zużyte bezsesnosowne kWh. Ciagla praca pompy szybciej wychlodzi uklad chyba ze masz bufor to co innego.
 

Nie pisz o rzeczach, o których nie masz pojęcia.

12 godzin temu, Kamil6891 napisał:

Nie chcę się wymadrzac ale wydaje mi się że praca non stop pompy jest niepotrzebna bo niby jaki to ma wpływ na pracę kotła. 

A skąd kocioł będzie znał temp. zładu? No chyba, że ,masz instalację sterowaną w sposób dwustanowy, to możesz pompy wyłączać.

Edytowane przez mistalova
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

Instalacja sterowana tylko sterownikiem pokojowym Salus oraz sterownikiem pompy kotłowej tech. 

Nie wiem co mogę jeszcze dodać. 

W każdym razie próbowałem już różnych ustawień temperatury na kotle i niestety efekt taki sam. Kocioł załącza się i pracuje w cyklach 5min praca palnika, 12-15min tylko praca pompy i taka praca jest przy temp na kotle 32*, bo już przy 35* jest 4-5min praca palnika, 7-8min praca samej pompy... Więc na wyższej temperaturze częstsze "taktowanie" 

Opublikowano (edytowane)

Czyli słaby odbiór mocy. 

Pytanie - Czy pomieszczenia osiągają wymaganą temp.?

 

Edytowane przez mistalova
Opublikowano

Po kilku godz grzania osiągają. Sterownik Salus dałem do najchłodniejszego pokoju od północy bo zawsze tam było czuć niższa temp. Tam jest grzejnik na 5 i przepływ na podłogę około 2,5. Pozostałe mają około 1,5 

Ale niczym osiągnie zadaną temp to kocioł ma kilkanaście cykli czego właśnie dotyczy cały opisany problem. 

Opublikowano (edytowane)

Możesz jeszcze obniżyć samą moc startową kotła bo może być tak, że Ci startuje z maksymalną mocą i nie ma jak tego szybko odebrać. Wtedy też Ci automatyka wyłączy kocioł. Też to przerabiałem u siebie. Musiałem włączyć tzw. powolne rozpalanie aby kocioł nie startował mi od razu na 80% mocy bo to również dokładało się do taktowania. Miałem w sumie kilka przyczyn taktowania i ta była jedną z nich.

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie cytować ostatniego postu
Opublikowano

Wobec tego muszę dzwonić dzisiaj do serwisanta żeby mi powiedział jak tą moc startową zmniejszyć.

Chyba że ktoś tutaj na forum może podpowiedzieć który to parametr bo nie wiem jak zjechać z tą mocą startową. 

 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Kamil6891 napisał:

Po kilku godz grzania osiągają. Sterownik Salus dałem do najchłodniejszego pokoju od północy bo zawsze tam było czuć niższa temp. Tam jest grzejnik na 5 i przepływ na podłogę około 2,5. Pozostałe mają około 1,5 

Ale niczym osiągnie zadaną temp to kocioł ma kilkanaście cykli czego właśnie dotyczy cały opisany problem. 

Czyli nie ma czym sobie głowy zawracać. No chyba, że z nudów możesz zwiększyć przepływ czynnika, wtedy nie będzie temp. zładu tak szybko narastała.

25 minut temu, Kamil6891 napisał:

Wobec tego muszę dzwonić dzisiaj do serwisanta żeby mi powiedział jak tą moc startową zmniejszyć.

Chyba że ktoś tutaj na forum może podpowiedzieć który to parametr bo nie wiem jak zjechać z tą mocą startową. 

 

Z tym parametrem trzeba uważać - za niskie obroty wentylatora (czyli P kotła) mogą powodować problem z zapłonem, w szczególności przy niskich temp. zasysanego powietrza.

Edytowane przez mistalova
Opublikowano
Czyli słaby odbiór mocy. 
Pytanie - Czy pomieszczenia osiągają wymaganą temp.?
 
Widać że wogole nie przeczytałeś całego tematu a się bezsensownie wypowiadasz mnożąc nie potrzebny tekst.

Od początku w tym temacie problemem jest brak odbióru ciepla i niestety użytkownik sam sobie z tym nie poradzi skoro nie potrafi zmienić podstawowe parametry jak max moc kotla w trybie co. Temat jak dla mnie do zamknięcia.
Opublikowano

Max moc kotła to już chyba ustawienia serwisowe Czyż nie tak? Każdy użytkownik ma w tym być biegły i wiedzieć jak to ustawić skoro Termet nie udostępnia instrukcji serwisowej. W podstawowej instrukcji niema informacji jak zmniejszyć moc startową. 

Opublikowano
43 minuty temu, Raidenx8607 napisał:

... i niestety użytkownik sam sobie z tym nie poradzi ...

No to pomóż mu zdalnie jak potrafisz.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.