Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termet gold plus, jaki sterownik oraz porady podczas pierwszego uruchomienia.


hordej

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Za niedługo przychodzi do mnie instalator i będzie włączać piec pierwszy raz oraz regulować grzejniki (kryzować itp). Musze dokupić jeszcze parę rzeczy do kotła i tutaj potrzebuje Waszej pomocy.

Kocioł to Termet Ecocondens Gold Plus 25, w mieszkaniu mam mniej więcej taką instalacje:  

plan mieszkania.jpg

 

Z pieca idzie trójnik na lewą i prawą stronę, wszystko w PP-R STABI GF Fi 20x2,8, na powrocie tak samo. 

Nie znam się na tym kompletnie i wymyśliłem sobie, że do kotła dam sterownik i pogodynkę zewnętrzną + na grzejnikach będą termostaty które będą "pilnować" temperatury w pokojach. Czy takie rozwiązanie będzie dobre? Jeśli tak, to jaki sterownik polecacie?  Widziałem, że Termet ma w swojej ofercie parę sterowników np. TERMET ST-292 v3, czy warto inwestować w sterownik z OPENTHERM np. Elektrobock BT52. 

Prosiłbym doświadczonych użytkowników i porady co warto wiedzieć, albo na co jeszcze zwrócić uwagę podczas pierwszego uruchomienia instalacji CO?

Pozdrawiam

Edytowane przez Ryszard
Dodano prefiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

St292 i PSOP Viessmana to ten sam sterownik, ale ten drugi sporo tańszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalację (grzejniki) jak najbardziej należy wyregulować,ale raczej iść w kierunku jak najmniejszego ograniczania przepływu. Pozwoli to na spokojniejszą pracę kotła i pompy.