Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie o poprawność wykonania instalacji i pracę kotła z buforem


Cjapek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i koleżanki.

Od kilku dni jestem posiadaczem pieca na pellet i zaczynam poznawanie funkcji ,możliwości i charakterystyk pracy. Na razie jestem zupełnie zielony, ale mam nadzieję, że to ogarnę.

Już po kilku dniach naszły mnie wątpliwości co do pracy pieca.

Posiadam bufor 1200l, ogrzewanie podłogowe i piec Sas Bio Compact 20kW. Całość ogrzewa 2 osobne mieszkania.

To co na pierwszy rzut oka mi się nie podobało, to fakt, że nie mam zaworu 4 drogowego, ale ponoć jest w mojej instalacji zbędny, bo zainstalowany jest jakiś sprężynowy, chłodnica z wężownicą i dodatkowa pompa do ochrony kotła a wszystko spięte jakimś by-passem. Cokolwiek to znaczy na razie nie czaję zasady działania, Ale po kolei.

Po pierwszym rozruchu instalator ustawił parametry. Piecyk nagrzał bufor do 50 st góra i 55st dół. Temperatura zadana kotła 60stopni, osiągnięta 60.Wydawało się, że jest ok. 

Po 2 dniach instalator wrócił, zorientował się, że pompa załączająca się do ochrony powrotu pracuje w trybie ciągłym. Przełączył ręcznie ma II bieg, wyjął czujnik temp z bufora, sprawdził, że pompa startuje przy 42 na buforze i pojechał...

Stwierdziłem, że temperatura na buforze 55stopni to za mało, więc podkręciłem na 60. 

Kocioł się uruchomił i nagrzał bufor do 60, ale temperatura kotła pomimo zadanej 60 podskoczyła do 74 na sterowniku i do 85 na termometrze analogowym. Trochę mnie to przeraziło. Czy to powinno działać w ten sposób? Co się stanie jeżeli ustawię temperaturę w buforze na 75? Wybuchnie? Mam wrażenie, że coś jest źle ustawione, ale nie mam pojęcia co.

Praca z buforem załączona. Priorytet  bufora włączony. Czy nie powinienem włączyć wbudowanego zaworu na ochronę temperaturową? Czy do tego konieczny jest zewnętrzny zawór z kapilarą?

Doda, że PID jest włączony, brak czujnika pogodowego. Pracą pomp sterują regulatory pokojowe i listwa TECHA.