Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wybór kotła do domu


giganten

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Stoję przed wyborem piecu na pellet z podajnikiem. Dom kończę budować, ocieplony 20cm styropian, na podłodze 15cm styropianu, 30cm wełny na 

stropie drewnianym ( parterówka ) . Metraż domu to 124 metry kwadratowe wraz z kotłownią. W całym domu ogrzewanie podłogowe + 2 grzejniki typu

drabinka w łazienkach no i jeden ozdobny w korytarzu. Nie wiem czy ma to znaczenia ale okna 3 trzyszybowe z ciepłymi parapetami, drzwi też z dość

wysokiej półki. W domu komin dymny fi 200. 

 

Jaki piec będzie najlepszym wyborem ? Na co zwrócić uwagę ? Jestem zielony w temacie pieców..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo kupujesz tańszy kocioł + bufor (Ferroli, Kotlospaw, Biawar) albo Blackstara który taką instalację opierdzieli Ci bez bufora. Podejrzewam że cenowo wyjdzie podobnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, eliks napisał:

Albo kupujesz tańszy kocioł + bufor (Ferroli, Kotlospaw, Biawar) albo Blackstara który taką instalację opierdzieli Ci bez bufora. Podejrzewam że cenowo wyjdzie podobnie. 

Dziękuję za odpowiedź, czy bufor to konieczność? Co ma ona za zadanie ?

Blackstar jest jednak drogi, chciałbym zmieścić się w 10-12 tys, da radę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10-12k na sam kocioł da radę.

Podłogowka 100% wymaga ciągłej dystrybucji ciepła i stałej pompy. Montując kocioł włącz/wyłącz pozbawiasz się komfortu cieplnego. Zawsze możesz przestawić kocioł w trybie pracy ciągłej, ale w większości przypadków oznacza to niską sprawność kotła, ciemno w komorze i duże spalanie. Ty potrzebujesz kotła który będzie modułowal od 2KW.