Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowy dom 118m2 dobranie CO i CWU


NubiraBN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w przyszłym roku mam zamiar zacząć budować dom z poddaszem użytkowym 118m2, 

Parter 

spacer.png

Poddasze 

spacer.png

20cm ocieplenie ścian , lane skosy na poddaszu ocieplone 20cm styropianem , 15cm styropianu na podłodze , wentylacja grawitacyjna, okna 3 szybowe 

 

Muszę zastanowić się co do CO , mam gaz z sieci więc instalacja będzie gazowa, jestem laikiem , nie mam doświadczenia zawodowego , jedyne co wiem to informacje z internetu ! 

W tak małym domu zastanawiam się czy nie rozwiązać CO piecem gazowym kondensacyjnym dwufunkcyjnym z przepływowym grzaniem wody przykładowo 

Zestaw Junkers Cerapur Smart 3,7-28kW dwufunkcyjny

Podgrzewa on wodę przepływowo , jestem ciekaw opinii na temat takich pieców , cała kotłownia w jednym urządzeniu wiszącym na ścianie , o niewielkich gabarytach i ładnie opakowanym  bez zbędnego osprzętu. Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć na temat tego rozwiązania ? Ważne są dla mnie koszty użytkowania domu czy to rozwiązanie było by oszczędne ? 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruje jednak kocioł jednofunkcyjny z zasobnikiem,są dwie łazienki braknie przy równoległym korzystaniu z obu,po drugie zlewozmywak jest dość daleko od kotłowni więc trzeba będzie czekać dłuższą chwilę i będą straty(czyli pasuje cyrkulacja CWU)Wentylacja grawitacyjna w nowo budowanym domku hm.. Oczywiście podłogówka w całym domu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A piece dwufunkcyjne kondensacyjne z wbudowanym zasobnikiem ? 

Na jakim schemacie konstruuje się teraz CO w takich małych domkach ? Co jest teraz podstawa ? Muszę od czegoś zacząć temat CO , mały dom to mało miejsca i pół kotłowni na pompy , sprzęgła  , zasobnik , orurowanie to duża strata miejsca  z drugiej strony potrzebuje nowoczesnej energooszczędnej instalacji która podłoży lata 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach