Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł na 100m2 jaki wybrać


410306203390586

Rekomendowane odpowiedzi

@zwalonygrat W perspektywie powiedzmy przynajmniej 10 lat nie powinno być źle. Na zachodzie zapotrzebowanie raczej nie wzrośnie znacząco i w nowym budownictwie powoli już od tego się odchodzi tymczasem amerykance zalali rynki LNG z łupków. Nie zanosi się na jakieś wielkie skoki cenowe gdyż jest wręcz nadpodaż towaru.

W samej Polsce też sytuacja gazowa najlepsza jaka była. Gazport działa , rozbudowuje się i znaczny procent zapotrzebowania już pokrywa a  za chwile ruszy własny rurociąg pgnig i złoża z Norwegi. Gazprom już fikać nie może z cenami dla PL a jedynie  sprzedać towar za rozsądną cene. Ogólnie też coraz większa presja  i sens ekonomiczny żeby zrobić coś ze skansenem energetyczno ciepłowniczym więc przez jakiś czas gaz będzie musiał być sensowny żeby nie wiem co.

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zwalonygrat Ja do węgla nie mam zamiaru wracać nawet jak m3 gazu byłby po 4zł. Serio. Dość mam syfu i kłopotów z tym związanych.

Edytowane przez Jaco80
  • Nie zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako laik teraz  już wiem, że przy wyborze kotła ważna jest również jego moc minimalna ?  im większa modulacja tym lepiej. Kotła dalej nie wybrałam nad Termetem  20 kW tez się zastanawiam?

Jeden instalator był, zobaczył i polecił Duo-tec Compact E 1.24 Baxi De Dietrich 24,0 kW  (3,7-26,1 kw  Modulacja 1:7) proponował również Viesmanna 100W natomiast odradzał vaillanda bo się psują i mają mało intuicyjny sterownik;   drugi instalator polecił  Vaillanta VC 256/5-7 ecoTEC exclusive  21,0 kW  (1,9-  21,6 kW  Modulacja 1:10  ewentualnie Vaillanta VC 20CS/1-7 (N-PL) ecoTEC exclusive 24,0 kW  (2,8 - 21,6 kW) i bądź tu mądry ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem coś odpowiedzieć bo akurat mam tego Termeta, ale nie bardzo potrafię rozkminic o co pytasz. U mnie jest sterowany poprzez sterownik OpenTherm, płynnie sobie reguluje moc a jak jest powyżej 6-8C to się wyłączy na 2-3h ze 1-2 razy w ciągu dnia. W praktyce w zimie chodzi 24h non stop, zapodając płynnie około 3-3.5kW. Teraz wciąga okolice 8.5m3, na zewnątrz -7C zasilanie 52C, w domu 23C. Ostatni raz się wyłączył 17 dni temu na około 2h.
 
Czyli jak dobrze liczę, 8.5m3 to jest jakieś 11zł. Jak dobrze rozumiem, Twój Termet chodzi przez ponad dwa tygodnie non stop na niskiej mocy i się nie wyłącza. Czy każdy kocioł ma taką możliwość ustawień, że potrafi sam modulować mocą w zależności od potrzeb na CO i CWU? Czy to jest kwestia sterownika? I czy np taki Termet Gold ma już taki sterownik, czy trzeba jakiś konkretny dokupić. Chcę już się konkretnie dopytać, bo kolega jednak dalej utrzymuje, że wyłączanie i załączanie się co chwilę pieca jest bardziej ekonomiczne niż jakby piec chodził non stop. Bo według niego dlatego kocioł chodzi non stop, tak jak w Twoim przypadku, bo masz na tyle duże zapotrzebowanie na ciepło, że kocioł dlatego się nie wyłącza. Odwrotnie do Waszych twierdzeń i mojego chłopskiego rozumu, ale z koniem się kopał nie będę.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka




Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No aż tak dobrze nie jest, 8.5m3x1.83zł=ok 15.5zł/doba przy -7C.

Kolega głupoty gada. Budynek potrzebuje na 24h powiedzmy 100 kWh. Możesz mu je dostarczyć w 10h grzejąc z mocą 10kW na zasilaniu powiedzmy 65C. A możesz mu je dostarczyć grzejąc przez 24h z mocą 4,16kW z zasilaniem powiedzmy 40C. Zakładając że piszemy o kondensatach których sprawność rośnie im niższa temperatura powrotu - wiadomo co da lepszy komfort i niższe spalanie. Załączanie i wyłączanie kotła co chwilę to do tego zbędne straty gazu na rozruch (moc startowa), większe zużycie automatyki kotła.

Analogia może nie końca trafna, ale co więcej spali benzyny auto butowane w kółko 50-100km/h czy auto jadące stale 75km/h?

Możliwość modulacji jest różnie rozwiązana np Termet Gold wspiera standard OpenTherm i trzeba dokupić taki sterownik, inni producenci wspieraja też OT albo maja swoje fabryczne rozwiązania.

Edytowane przez Jaco80
  • Nie zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki Wlk za objaśnienie. Dobry marketing nigdy nie jest zły, tak jak tanie wino, bo jest dobre i tanie. Tylko że jak mi coś z góry na chlopski rozum nie pasuje, to nigdy nie pozwoli mi to spać dopóki tego nie rozkminię. A to nie jest żarówka za 2zł, że załącza się ją i wyłącza 25 razy na dzień, chociaż i tu są teorie że wtedy zużycie jest większe. Zawsze w takich sytuacjach przypomina mi się jak swojego pierwszego malucha dałem koledze bo byłem na dwóch gazach. Na autostradzie chłopak rozpędzał się i puszczał gaz i tak przez całą drogę. Jak wielkie moje zdziwienie było jak po 50ciu kilometrach maluch zjadł 1/3 baku. Zużycie niepotrzebne energii swoją drogą. Tylko przerażało mnie to ciągłe załączanie i wyłączanie się kotła, że coś jest nie halo, że nagle grzejniki robią się zimne, a za chwilę nie da się ich dotknąć i robi się taka parówa w domu że wnet trzeba by okna otwierać.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Jaco80 napisał:

Zakładając że piszemy o kondensatach których sprawność rośnie im niższa temperatura powrotu - wiadomo co da lepszy komfort i niższe spalanie. Załączanie i wyłączanie kotła co chwilę to do tego zbędne straty gazu na rozruch (moc startowa), większe zużycie automatyki kotła.

A co to za bzdury? O punkcie rosy kolego słyszałeś? Co to znaczy im niższa temp powrotu a jak będę miał powrót 10 stopni to będę miał 200% sprawności?

22 godziny temu, Jaco80 napisał:

Analogia może nie końca trafna, ale co więcej spali benzyny auto butowane w kółko 50-100km/h czy auto jadące stale 75km/h?

Kolejna bzdura. Nikt nie mówi tutaj o skrajnych warunkach tylko o modulacji mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xD. Tak słyszałem a co? Gdzie ja piszę o 200% sprawności? Z tym autem to tylko była analogia, nie unoś się tak xD.

Effect-of-return-inlet-water-temperature-on-efficiency-of-condensing-boiler.png

Edytowane przez Jaco80
  • Nie zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaco80 napisał:

Z tym autem to tylko była analogia, nie unoś się tak xD.

 

Żadna analogia tylko głupoty, nikt się nie unosi tylko prostuje. Nowoczesne kotły mają szeroką modulację mocy nawet od 20% do 100% wiec co to za przykład?

Godzinę temu, Jaco80 napisał:

Tak słyszałem a co?

Gdybyś słyszał to nie wypisywał byś takich rzeczy.

  • Nie zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupoty nie głupoty, ale najlepiej zobrazować można to tak, że np rozpędzasz się autem w automacie na pełnej pycie do 200kmh a potem puszczasz gaz i zwalniasz prawie do zatrzymania, albo nawet wyłączasz zapłon i tak w kółko. Zakładamy że wtedy przejedżamy dany odcinek z prędkością średnią 100kmh. Ciekawe o ile większe zużycie paliwa będzie w pierwszym przypadku niż jadąc ten sam odcinek drogi z równą prędkością 100kmh. Na tej zasadzie działa kocioł u mojego brata i ten sam tok myślowy próbuje mi wyperswadować mój instalator.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, maniek83 napisał:

Żadna analogia tylko głupoty, nikt się nie unosi tylko prostuje. Nowoczesne kotły mają szeroką modulację mocy nawet od 20% do 100% wiec co to za przykład?

Gdybyś słyszał to nie wypisywał byś takich rzeczy.

Jakbyś czytał dokładniej to tu właśnie mowa o sterowaniu z brakiem modulacji. Kocioł na tanim sterowniku on-off nie będzie modulował.

Edytowane przez Jaco80
  • Nie zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taki standardowy schemat połączenia będzie ok dla mnie? Przypominam, jeden obieg + zasobniki 140L. Czy na coś trzeba przy montażu zwrócić specjalną uwagę? O sterowniku już wiem, że np do Termeta mam dokupić extra. Zawór 3D oczywiście z siłownikiem? e631fc0583f5cb065642ce16a14f93f1.jpg&key=8fd3a615aa81ed916d26a1e3fe27c30e175ed353550d9a9fa345ddcf17ff679e

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Jaco80 napisał:

Jakbyś czytał dokładniej to tu właśnie mowa o sterowaniu z brakiem modulacji. Kocioł na tanim sterowniku on-off nie będzie modulował.

Jakbyś wiedział co piszesz to byś wiedział, że obniżanie temp powrotu i obniżanie temp spalin spowoduje straty w pewnym momencie. Instalacja z kotłem kondensacyjnym powinna być dobrze policzona żeby wszystko działało zgodnie z założeniami a takie swawolne wypisywanie głupot może spowodować szkody.

  • Nie zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, vlad1431 napisał:

Czy taki standardowy schemat połączenia będzie ok dla mnie? Przypominam, jeden obieg + zasobniki 140L. Czy na coś trzeba przy montażu zwrócić specjalną uwagę? O sterowniku już wiem, że np do Termeta mam dokupić extra. Zawór 3D oczywiście z siłownikiem? e631fc0583f5cb065642ce16a14f93f1.jpg&key=8fd3a615aa81ed916d26a1e3fe27c30e175ed353550d9a9fa345ddcf17ff679e

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka


 

To nie jest standardowy schemat.Po co ten zaw 3D miałby być? Wystarczy sam kocioł o ile instalacja nie jest zbytnio rozbudowana.(zwłaszcza OP)To co na schemacie to zawór przelanczajacy CO/CWU ale nie ma potrzeby stosowania zewnetrznego zaworu bo w kotle gazowym jest wbudowany zawor który przelancza grzanie CO i CWU. w priorytecie

Edytowane przez Grundfos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ariston Genus jednofunkcyjny + zasobnik lub Ariston Clas One 24 + zasobnik. 

Za dużo mniejsze pieniądze masz to  co Vaillant. Prostszy w ustawieniu i uruchomieniu. 

Dobry serwis.

PAKIET ONE PREMIUM 24 NET Ariston

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.