Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

wprowadziłem małą modyfikację do swojego S111-2 tj. zaślepiłem boczne wyloty powietrza w drzwiczkach popielnika.

W mojej ocenie powietrze niepotrzebnie schładza dolną części wymiennika.

Czekam teraz na okres grzewczy i wykonanie próby.

Materiał zdjęciowy w załączeniu.

post-20916-0-93430700-1471370189_thumb.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

zrobiłem próbę blokad, niestety efekt mizerny kocioł zaczął fukać.

I pracuje mało stabilnie, wracam do orginału. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ja obecnie palę trocinami  po przebudowie dachu i pocięciu starych krokwi  troty suche jak pieprz , i co ciekawe zauważyłem lepiej i czyściej palą się bez otwartych otworów pow dodatkowego :P

Opublikowano

Witam,

ja palę węglem temp. na kotle 63stC i zauważyłem, że smoli się komora nad wlotami PW (szklista czarna warstwa).

Nie wiem czy to wina opału, czy za dużo PW wychładza wymiennik.

Opublikowano

Borykam się z kolejnym problemem, otóż jak klapka PG prawie zamyka się następuje jej bujanie i niestabilna praca kotła. Ale jak otworzę otwory PW na max to klapka PG jest stabilniejsza ale słychać szum z bocznych otworów jak zaciąga powietrze.

Opublikowano

Wiem, ale komin mam murowany, a z tego co się dowiedziałem to RCK nie bardzo nadaje się do kominów murowanych (wychładzanie spalin i mokry komin)

Opublikowano (edytowane)

Mam zainstalowany RCK od 3 lat w kominie murowanym 24x18 wys 9m i nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych po jego montażu a nawet jest poprawa bo komin bardziej suchy .Ja też czytałem różne wywody ludzi na temat RCK że nie zdaje to egzaminu ,w moim przypadku zdaje bardzo dobrze. Mój sąsiad ma RCK od 8 lat komin podobny do mojego i też sobie chwali.I jeszcze jedna uwaga odnośnie montażu RCK lepiej jest zamontować na kominie po niżej wejścia rury od pieca ja mam 50 cm od podłogi i jest super ,wcześniej miałem nad rurą od pieca i trochę zarastał sadzą.

Edytowane przez dar12
Opublikowano

Witam panowie  jak pali się wam w kociołkach , ja i siebie palę już węglem brunatnym z Bogatyni  wiadro 10l po farbie takiego niby to groszek -orzech spala się w 8h  i powiem szczerze jestem zadowolony nie wiesza się i po spaleniu mało popiołu jest  temp 65-70C na kotle

Opublikowano

Witam!

Posiadam Buderus Logano 111S 12kW już 7 sezon. Kuiłem go bez miarkownika ciągu i używam ze sterowanikiem SP-10, który steruje wentylatorem nadmuchowym oraz pompą c.o.. Zawsze problemem było dopasowanie obrotów wentylatora tak, by uzyskać właściwe spalanie i by nie dochodziło do dymienia przez boczne otwory.

 

Jakieś 4 tygodnie temu zatkałem wloty powietrza dodatkowego korkami z gwintem 3/4 cala (na silikon 300 st.C.). Teraz nie ma problemu z zadymianiem piwnicy. Spalanie też jest prawidłowe. 

 

Opublikowano

Witam Panów,

czy ktoś mierzył temperaturę spalin w czopuchu przy rozpalaniu, w moim przypadku temperatura przy dochodzeniu do nominalnej 64st wynosiła 450st, później zaczęła spadać (zmniejszenie PG przez miarkownik).

Następnie temperatura utrzymuje się na poziomie 166-220st. Palę węglem kamiennym kaloryczność 24Mj (rosyjski)

Opublikowano

U mnie przy rozpalaniu Jaret-em temp. (pomiar termoparą ok 30-40 cm od wylotu z kotła) dochodzi do 300 °C.  W czasie normalnej - stabilnej pracy (t. wody 60-70 °C na wyjściu) temperatura spalin utrzymuje się nieco ponad 200 °C. Wymiennik czysty.

Opublikowano

To ja sondę wkładam w otworek przy rączce do zamykania klapy regulacji ciągu. Przy temperaturze na kotle 60st kocioł strasznie się rozpędza, słychać tylko piszczenie szamotu. 

Opublikowano

Witam Panów,

czy ktoś mierzył temperaturę spalin w czopuchu przy rozpalaniu, w moim przypadku temperatura przy dochodzeniu do nominalnej 64st wynosiła 450st, później zaczęła spadać (zmniejszenie PG przez miarkownik).

Następnie temperatura utrzymuje się na poziomie 166-220st. Palę węglem kamiennym kaloryczność 24Mj (rosyjski)

U mnie temperatura nie przekracza 230st. tylko, że u mnie klapka PG nie otwiera się zbyt dużo bo mam blokadę (pisaliśmy o tym wcześniej, jednak u Ciebie się to nie sprawdza). Możesz pozostawić tak jak jest, czyli szybko się rozpala, ale z dużą stratą, lub zmniejszyć przepływ przymykając czopuch albo zmniejszając otwór w drzwiczkach popielnika. Od środka przykręcić kawałek blachy, który zasłoni część otworu (wielkość ustalić doświadczalnie). Gdy będzie się rozpalać i miarkownik podniesie wysoko klapkę to blacha ograniczy przepływ, natomiast podczas normalnego palenia nie będzie wpływać na ilość powietrza.

Opublikowano (edytowane)

Otwór PG ma wymiar 19x10cm, ja mam przysłonięty 2/3, prześwit wynosi teraz 19x3cm. Muszę ograniczyć wychył klapy PG. Zastanawiam się nad wydłużeniem dolnego mocowania łańcuszka.

Montaż RCK powoduje w moim kotle smołowanie wymiennika.

Edytowane przez tofek
Opublikowano

Otwór PG ma wymiar 19x10cm, ja mam przysłonięty 2/3, prześwit wynosi teraz 19x3cm....

Skoro przy takim prześwicie temp spalin wynosi 450st (mam nadzieję, że piszemy o paleniu z zamkniętym krótkim obiegiem) to moim zdaniem jest on nadal za duży i trzeba go zmniejszyć do rozmiaru przy którym będzie się dobrze rozpalało a temperatura spalin będzie dużo niższa.

Opublikowano (edytowane)

Dziś sprawdziłem, to potrzebuje dla 65st max otwarcie klapy ok. 1cm i wraz ze wzrostem temp. żeby opadała.

Grzanie wody w instalacji, grawitacyjna, żeliwna (ok. 600l wody), trwa ok 60 min.

Jakiej granulacji węglem palisz, ja granulacja 25-50mm (rosyjski 24MJ) i jak nasypie samego drobnego to szybko łapie temperaturę na piecu i w czopuchu też . Inaczej sprawa wygląda jeśli nasypię grubego to temp. spalin jest niższa, zapewne powietrze ma łatwiej się przedostać.

Jeżeli dojdzie do zadanej to temperatura spada i utrzymuje się w przedziale 160-220st

Edytowane przez tofek
Opublikowano

Witam Panów,

czy ktoś mierzył temperaturę spalin w czopuchu przy rozpalaniu, w moim przypadku temperatura przy dochodzeniu do nominalnej 64st wynosiła 450st,

Następnie temperatura utrzymuje się na poziomie 166-220st. Palę węglem kamiennym kaloryczność 24Mj (rosyjski)

 

U mnie też potrafi polecieć ponad 400st.C.

Rozpalam stałym otwarciu, rzędu 3mm. Potem zakładam łańcuszek od miarkownika i schodzi do tych 200 +/- 20

Ale mi to nie przeszkadza, mam murowany komin w środku domu. Ma ponad 13m i też musi się nagrzać trochę.

Też palę ruskiem,  granulacja 5-25mm. Kocioł prawie chce odlecieć.

Opublikowano (edytowane)

@colover To tak jak u mnie, komin wewnątrz budynku murowany o wymiarach 24x12cm i wysokość 12m. Jakiej mocy masz kocioł i czy zmniejszałeś otwór PG, na ile masz ustawione PW.

Ja ogrzewam 200m2 +120L CWU, posiadam Buderusa 20kW. Jak rozpalam, startuję z ok. 24st i po załadowaniu całej komory kocioł spala12 godz. (w 12 godzinie jeszcze mam 40st na kotle).

Edytowane przez tofek
Opublikowano

Ja obecnie palę Ekoretem. Zasyp 15 kg spala się w 6 - 8 godz. zależy od pogody i czy się węgiel nie zawiesi. Komin z cegły 14m 14 x 14 cm. Klapka PG otwarta około 1 cm, zasuwki boczne otwieram tak na 7 - 8 mm.

Przy rozpalaniu tak na 5 - 10 minut uchylam troszkę całe drzwiczki popielnika (klapki nie da się więcej podnieść). Jako, że palę teraz co 4 - 5 dni to wymiennik czyszczę przed każdym rozpaleniem, dodatkowo mam powiększony "ekonomizer".

Opublikowano

@coloverJakiej mocy masz kocioł i czy zmniejszałeś otwór PG, na ile masz ustawione PW.

Ja ogrzewam 200m2 +120L CWU, posiadam Buderusa 20kW. Jak rozpalam, startuję z ok. 24st i po załadowaniu całej komory kocioł spala12 godz. (w 12 godzinie jeszcze mam 40st na kotle).

 

Kocioł Dakon Dor12 czyli 13.5kW.

Ogrzewam 100m2 nieocieplonej chaty. Przepalam tylko raz dziennie. Idzie ok. 10kg węgla. Stałopalność to nie wiem, nie sprawdzam.

PW na początku na maxa. później jak się nagrzeje i przymykam miarkownikiem to na jakiś centymetr otwarte rozetki.

Opublikowano

 Jako, że palę teraz co 4 - 5 dni to wymiennik czyszczę przed każdym rozpaleniem,

 

 

A dlaczego tak często czyścisz? Potrzeba czy nadgorliwość?

Bo ja to czyszczę jakoś co półtora miesiąca. patrz post 1446

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

W komorze spalania po 15 kg Ekoretu robi się 1mm sadzy, w drugiej komorze o wiele mniej a w trzeciej prawie w ogóle (ją czyszczę co 3 raz).

Nie wiem czy to potrzeba, czy nadgorliwość, ale czyszczenie zajmuje jakieś 5 minut, a jak nie wyczyszczę to temperatura spalin przy pełnej mocy wzrasta o jakieś 20 st, więc wydaje mi się, że warto przeczyścić tym bardziej, że komin nie ogrzewa mojego mieszkania ;)

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano (edytowane)

@colover czy przy ustabilizowaniu się temperatury (zadanej) w kotle twój płomień jest krótki i koloru niebieskiego. Pytam, bo nie wiem czy to wina węgla (rosyjskiego) czy złego spalania.

Edytowane przez tofek

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.