Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Nosze się z zamiarem kupna kociołka buderus logano 12 kw .Powierzchnia do ogrzania 70 m plus bojler 100 l.Czy zasypując do pelna powiedzmy o godz 20 ,wytrzyma do 6 ,żeby tylko wejść na chwile dosypac do pelna i jechać sobie spokojnie do pracy .

Opublikowano

Przy takiej powierzchni bez problemu 12h wytrzyma, bez dosypywania jak odpowiednio go przygotujesz, wszystko masz w tym wontku. Jak chcesz zakupić kocioł to najpierw zapoznaj się z lekturą.

Opublikowano

Dzięki.Wątek czytam caly czas.Chcialbym kociołek uszczelnić i zrobić automatyczne odpopielanie.Pytanie jeszcze jak macie podłączone silniczki przy odpopielaniu ,przez prostownik, czy inaczej.Pozdrawiam

Opublikowano

Witasj.

Ja mam podłączony do akumulatora 12V. Akumulator podłączony jest do UPS.

Z początku miałem stary zasilacz ad komputera AT, ale mi padł.

Opublikowano

Dzięki.Wątek czytam caly czas.Chcialbym kociołek uszczelnić i zrobić automatyczne odpopielanie.Pytanie jeszcze jak macie podłączone silniczki przy odpopielaniu ,przez prostownik, czy inaczej.Pozdrawiam

Ja mam podłączone odpopielanie przez stary prostownik.

Wracając do spalania od wczoraj od 21godz. do dzisiaj do 21godz. czyli 24godz. 16 kg eko-groszku. :(

Opublikowano

Witam. Pytanie do znawców. Mam dom 200 mkw 15 cm docieplenia . Piec stary 30 lat na koks,ok 22 kw mocy, palę węglem i wszystko w komin idzie . Na sezon idzie mi 5 ton węgla. Chcę kupić albo buderasa logano 16 lub 20 kw, albo zębca kwkd 15 kw. Zależy mi na tym żeby nie wygaszać go w czasie sezonu, dokładać max 2 razy dziennie. Wiem, że piece są dobre, tylko który spełni lepiej moje oczekiwania. Piec ma być na ok 10 lat, bo później już węgiel się nie będzie opłacał. Osobiście myślę o Zębcu, bo jest solidniejszy od buderusa. Pozdrawiam

Opublikowano

Zależy mi na tym żeby nie wygaszać go w czasie sezonu, dokładać max 2 razy dziennie.

 

Jeśli Buderus, to jednak 20 kW.

16 kW - komora zasypowa 26 litrów

20 kW - komora zasypowa 46 litrów

Opublikowano

Tu kloega Vr5 ma rację jeżeli się zdecydujesz tylko 20 kw ze względu na wiekszom komore zasypową. Jak się okarze za duzy do twojej powierzchni to w prosy sposub można zmniejszyć komorę spalania. Ja mam piec 13,5 kw i musiałem dospawać komore załadowcza bo jak dla mnie 26 l to mało mam teraz ok 70l.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Jeśli Buderus, to jednak 20 kW.

16 kW - komora zasypowa 26 litrów

20 kW - komora zasypowa 46 litrów

Malutkie te komory spalania. Kurde w porównaniu z Vienybe 16 kW to nawet mikroskopijna bo ten komorę zasypową ma 92 litry. KWKD zębca ma 42 litry A tu jakoś strasznie miało 26 litrów ??? Chyba jakiś błąd

Edytowane przez SanitSystem
Opublikowano

Niestety to jest prawda konstruktor się nie popisał ja u siebie sam powiększyłem zasyp 46 l + 26 l = 72 l i jestem bardzo zadowolony.

post-15471-0-84234400-1298495152_thumb.jpg

A tak przy okazj do dalej zastananawiam się nad Unicontrol Mix 07 wer 3 tylko ta cena 650 zł <_<

Opublikowano

Mam pytanie czy po powiększeniu zasypu kocioł toleruje jeszcze drewno i węgiel grubszej gradacji tzn. orzech, bez wieszania się paliwa, czy zrobił się z niego teraz kocioł tylko na eko -groszek ?

 

pozdrawiam

Opublikowano

Niestety to jest prawda konstruktor się nie popisał ja u siebie sam powiększyłem zasyp 46 l + 26 l = 72 l i jestem bardzo zadowolony.

post-15471-0-84234400-1298495152_thumb.jpg

A tak przy okazj do dalej zastananawiam się nad Unicontrol Mix 07 wer 3 tylko ta cena 650 zł <_<

Wyglada kosmicznie ale teraz to już zasyp chyba znośny.

Opublikowano

Mam pytanie czy po powiększeniu zasypu kocioł toleruje jeszcze drewno i węgiel grubszej gradacji tzn. orzech, bez wieszania się paliwa, czy zrobił się z niego teraz kocioł tylko na eko -groszek ?

 

pozdrawiam

Witam

Przerobienie zasypu nie ma wpływu na opał jaki się stosuje, ale generalnie ten piec 13,5 kw słabo sie sprawdza z opałem o dużej gradacji jaki i większymi kawałkami drewna z uwagi na waski oryginalny zasyp. Jeżeli ktoś ma zamiar palić drewnem lub grubym węglem to trzeba kupić piec o więszej mocy 20 lub 32 kW.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Nie wspomniałeś tez nic o kominie , jaki wysoki ,jaki przekrój. W instrukcji są podane minimalne wielkości komina do poprawnego działania. znaczenie ma tez czy komin jest przy ścianie zewnętrznej czy wewnątrz budynku. Na zewnątrz ma zawsze niższą temperaturę (większe schłodzenie). Co do temperatury spalin im niższa tym wyższa sprawność kotła ale wymagana jest powyżej 65 stopni dla zapewnienia ciągu i niewykraplania się wody. W kotłach tych mankamentem jest dość szybkie zanieczyszczanie się drugiego ciągu. Powoduje to bardzo słaby przepływ spalin. Najgorsza jest taka koronka bardzo łatwa do usunięcia ale spaliny nie przepływają i wychodzą wtedy każdą nieszczelnością. Co do powietrza dodatkowego (boczne otwory) to po prawidłowym ustawieniu kolor sadzy osadzających się w pobliżu komory spalania powinny mieć jasny kolor do brązowego, czarne świadczą o za małej ilości powietrza.

 

popękała płyta górna żaroodporna - co mozna zrobic - idzie to kupic , lub z czegoś wyciąc .. ?

Opublikowano

Przerwa w paleniu , zdjęcia wnętrza kotła.post-4692-1248072394_thumb.jpg

Tak wygląda szamot pokrywy komory spalania.

post-4692-1248072456_thumb.jpg

 

post-4692-1248073034_thumb.jpg

Miarkownik ciągu z dodatkowymi otworkami, zmniejszajacymi uchylenie klapy powietrza pierwotnego i wtórnego z 10mm/10st. C do 5mm/10st.C

Zdjęcia wykonane po wygaśnieciu w kotle przed czyszczeniem. ostatnie czyszczenie miało miejsce na początku czerwca.

 

potrzebuje te płyte z otworkiem .... ?

Opublikowano

Wreszcie udało mi się skończyć schemat sterowania mojego kotła.

schemat automatyki kocioł mój.pdf

Oczywiście zawiera tylko elementy wykonane przeze mnie bez ingerencji w sterowniki. Pomysł sterowania wynika z braku gotowego urządzenia który spełniał by moje oczekiwania, oraz posiadanych sterowników.

Dodam jeszcze, że z niektórych przeróbek kotła wycofałem się lub zmieniłem w stosunku do wcześniej tu zamieszczonych m.in. zrezygnowałem z obniżenia komory spalania, sunąłem w większości dołożone płytki szamotowe, dodałem inne w trochę innej konfiguracji, zmieniłem ustawienie rusztu, dodałem element rozdzielający pomiędzy drugim ciągiem a skróconym wylotem spalin.

W efekcie poprawiło się spalanie, przy podobnym zużyciu opału. Możliwe jest w tej chwili utrzymanie temperatury na wylocie z kotła na poziomie 68 st. C niezależnie od odbioru ciepła (wyłączone c.o., grzanie na potrzeby tylko c.w.u.,) nie potrzeba również nic przestawiać pomiędzy latem a zimą, dodałem sterownik wyłączający ogrzewanie przy przekroczeniu zadanej temperatury zewnętrznej. jedynym elementem który trzeba przełączyć pomiędzy latem a zimą to przełącznik lato zima który całkowicie wyłącza pompę c.o.

Dołożyłem w automatyce (schemat i opis powyżej) układ zabezpieczenia przed zagotowaniem się wody poprzez włączenie pompy obiegowej oraz otwarcia zaworu trójdrożnego. Do wentylatora dołożyłem układ soft start i stop który powoduje, że wentylator stratuje i zatrzymuje się przez ok. 20 s. Zastanawiam się jeszcze nad powiększeniem komory zasypowej ale na razie nie wiem czy to wykonam i kiedy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam pytanie odnośnie Dakona w wersji 25 max. Przynajmniej tak jest opisany na obudowie.Piec nie jest nowy,ma 4 lata wiec myślę ze za cenę złomu można w nim poeksperymentować.A że lubię grzebać i mam warunki to go kupiłem:)

Wiec o co mi chodzi.

Do ogrzania ma około 120 m2. Ocieplenie zewnętrzne styropian 8 cm. Piec zdecydowanie za duży. Czy jest możliwość obniżenia mocy pieca tak,aby można było w nim spalać paliwo stale,bez smolenia,z krótkimi przerwami,poprzez obniżenie szczeliny między rusztem a pierwszą płytą grzejną ? Czy taka przeróbka wystarczy? Chciałbym wykonać to poprzez wstawienie,wspawanie,płyty stalowej lub ''ulepić'' coś z szamotu. Jakie jest wasze zdanie? A może dać sobie sobie na luz :)

Edytowane przez zygyt12
Opublikowano

Mam dom o podobnych parametrach , ogrzewam piecem Dakon DOR-16 i mam problem z utrzymaniem minimalnej temperatury .Twój DOR-25 na 100% jest za duży .Masz dużo czasu do sezonu grzewczego spróbuj go sprzedać lub zamienić na mniejszy. Może ktoś na tym forum rozbudował dom i potrzebuje większy kocioł , trzeba próbować bo DOR jest bardzo dobrym piecem .Pozdrawiam .

Opublikowano

Bogdan a mógłbyś podać , tak z ciekawości , jaka jest wysokość szczeliny w Twoim piecu między rusztem a płytą grzejną ? Ciekawy jestem jaka jest różnica w porownaniu z moim dakonem.

Opublikowano

Wreszcie udało mi się skończyć schemat sterowania mojego kotła.

Niezła robota i dobry materiał.

 

Możesz napisać czym realizujesz "PK czasowy"?

 

Pozdrawiam.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.