Skocz do zawartości
IGNOROWANY

jaki kocioł gazowy?


MICAR2018

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zastanawiam się nad kupnem pieca gazowego 1-funkcyjnego z zasobnikiem około 140L i niestety nie wiem co wybrać a w każdym sklepie mówią co innego.

Jestem laikiem w tym temacie więc byłbym wdzięczny o parę podpowiedzi w tym temacie.

Generalnie zastanawiałem się na kupnem pieca Termet EcoCondens Gold Plus 25kw z zasobnikiem 140l? czy to dobry wybór?

dom jednorodzinny 160m2 mieszkalnego +30m2 garażu i kotłowni (2 łazienki góra-dół)

 

podłogówka parter 70m2 pex 16mm(rozstaw co 10cm 7pętli) +3 grzejniki (jeden w garażu drugi w pokoju a trzeci w łazience)

poddasze 7 grzejników + 20m2 podłogówki pex 16mm(rozstaw co 10cm 3 pętle)

Będę wdzięczny za pomoc.

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli instalacja mieszana to odradzam Termeta.Sugeruje Junkersa niestety to droższe rozwiązanie ale tu chodzi o poprawne działanie instalacji. Będzie potrzebne sprzęgło hydrauliczne.

Ważne aby blisko był serwis danego kotła

Edytowane przez Grundfos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jeżeli założymy sprzęgło hydrauliczne do termeta to będzie to wszystko razem sprawnie działało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo sprzęgło Termetowi nie pomoże) Gdybyś upierał się przy tym kotle to musiałbyś dokupić dedykowany przez producenta divicon czyli tzw.SIM który kosztuje ok 3tyś. i tak nie będzie to co ma być.O ile zawsze polecam Termeta przy jednym obiegu grzewczym czyli sama podłogówka lub same grzejniki to już przy instalacji mieszanej odradzam ten kocioł.Musisz szukać kotła który posiada automatykę pozwalającą na sterownie dwoma obiegami grzewczymi czyli m.in.moduł mieszacza np.w Junkersie to MM100 czy Vaillancie VR70

Edytowane przez Grundfos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jaki konkretnie kocioł Pan poleca do wyżej wymienionej instalacji?

Odnośnik do komentarza