Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dom pod wiązowcem - PLAN ogrzewania podłogowego


pwmatys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

Na wstępie zaznaczę, że jestem zupełnym laikiem jeżeli chodzi o tematy związane z ogrzewaniem itp.

Buduję dom pod wiązowcem:

https://www.archon.pl/projekty-domow/projekt-dom-pod-wiazowcem-n-ver-2-md6a1fa1493ad8

W skrócie: 185m2 powierzchni mieszkalnej i 225m2 powierzchni licząc po podłodze.

Na ścianach 15cm grafitu. Sufit 30cm wełny. Okna 3 szybowe. W podłodze na parterze 10cm styro, na piętrze 5cm. Po całości podłóg jest już rozprowadzona podłogówka pex 16 standardowe odstępy do max 80m pętla i zrobione wylewki. Dodatkowo zrobione miejsca pod dwa rozdzielacze: jeden w kotłowni na dole, drugi na korytarzu na piętrze. Wszystkie kable potrzebne do sterowania pociągnięte w ścianach (do czterech termostatów, w rozdzielaczach, do pieca itp), ale nie mam wyprowadzonego przewodu do czujnika pogodowego. A w związku z tym, że po przeczytaniu kilku tematów na tutejszym forum pojawiły się wątpliwości, głównie dotyczące tego jaki piec wstawić, jaki zasobnik a w szczególności jak rozwiązać sprawę sterowania piecem chciałbym poprosić o jakieś rady zanim zacznę robić jakiekolwiek dalsze kroki. A chciałbym uruchomić piec przed zimą.

Pierwsza koncepcja była taka, żeby dać cztery sterowniki w pomieszczeniach (dół: w salonie, w garażu ; góra: korytarz i łazienka) i te pomieszczenia miały mieć wydzielone strefy tak żeby można było kontrolować w nich temperaturę oddzielnie. I tak wszystko przygotowaliśmy... Ale z biegiem czasu i po przeczytaniu kilku tematów stwierdzam, że chyba przekombinowałem.