Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sas bio Spark 12kw


Dawid8787

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 godzin temu, Gonzo19 napisał:

pytanie do obu wykresów:

dlaczego tak duże skoki temperatur zasilania grzejników i podłogówki?

Dla temperatury zaworów i kotła jest skala po lewej stronie, skala po prawej dotyczy tylko temperatury spalin. Żadnych dużych skoków tam niema.

Zauważ że oba zdjęcia przedstawiają start kotła, dla mnie to już jest bardzo ok.

Opublikowano

@Gonzo19 czekał na komendę "sezamie otwórz się "  No bez jaj nie wiesz że zawór otworzy się dopiero gdy osiągnie żądaną temperaturę powrotu albo kocioł osiągnął temperaturę załączenia pomp .

Opublikowano
9 minut temu, Gonzo19 napisał:

A co robił wcześniej zanim gwałtownie się otworzył?

Zapewne był zamknięty jeśli kocioł pracuje z wygaszaniem i przerwa w pracy trwała długo.

Opublikowano
2 godziny temu, Darekgra napisał:

Zapewne był zamknięty jeśli kocioł pracuje z wygaszaniem i przerwa w pracy trwała długo.

 

2 godziny temu, Kazio321 napisał:

@Gonzo19 czekał na komendę "sezamie otwórz się "  No bez jaj nie wiesz że zawór otworzy się dopiero gdy osiągnie żądaną temperaturę powrotu albo kocioł osiągnął temperaturę załączenia pomp .

zaraz zaraz, chwilunia. Napisaliście wcześniej, że zawór 1 i 2 jest od obiegów grzewczych

 

12 godzin temu, Kazio321 napisał:

1 obieg grzewczy 13grzrjnikow w tym 8 Stare zeberkowe

 

15 godzin temu, Darekgra napisał:

Zawór 1 to grzejniki zawór 2 to podłoga :).

więc co ma powrót do temp zasilania grzejników? chyba, ze sterujecie to dodatkowo jakimś termostatem pokojowym co wyłącza pompy i kocioł a załączy dopiero jak spadnie temp w pomieszczeniu tym co jest , a inne żyją swoim życiem. Wiec jak dobrze sie przyjrzycie tym wykresom, to temp. zasilania grzejników i podłogówki nie jest stała tylko skacze od 20 do 40.

Dla wykresu poniżej

.Screenshot_20200416-065659.thumb.jpg.349a9dda026efaba6cffb4e4c8178d89.jpg

 

nie wiadomo co sie dzieje do następnego cyklu pracy kotła, chyba, ze kocioł pracuje non-stop

 

 

A dla wykresu :

.Screenshot_20200415_213002_com.android.chrome.thumb.jpg.3c33834710914356af3558286197dd0e.jpg

widać ewidentnie jak spada temp, a kocioł w ok 1h ostygł.

 

 

Opublikowano

Wykres wstawiony przeze mnie i przez @Kazio321 to dwa inne kotły i dwie inne instalację, nie wiem dlaczego to wiążesz ze sobą. Wstawiony przeze mnie to dwa obiegi grzewcze przez Kazio ma jeden obieg, żadna magia :).

18 minut temu, Gonzo19 napisał:

zasilania grzejników i podłogówki nie jest stała tylko skacze od 20 do 40.

Nic nie skacze (oczywiście z pewną niewielka dopuszczalną) tolerancją, kotły z aktywną funkcja rozpalania tzn po osiągnięciu temperatury zadanej na pokojówce kocioł się wygasza i czeka aż pokojówka zgłosi potrzebę dogrzania.

Więc normalna sprawa jest 20 stopni podczas długiego postoju kotła a potem odpalenie i praca w okolicy zadanej.

18 minut temu, Gonzo19 napisał:

widać ewidentnie jak spada temp, a kocioł w ok 1h ostygł.

To samo co wyżej kocioł stop, oddaje do instalacji to co miał w zładzie widy. I czeka do następnego grzania. Naprawdę nie wiedziałeś że kotły mogą tak pracować czy się tylko zgrywasz?

18 minut temu, Gonzo19 napisał:

więc co ma powrót do temp zasilania grzejników?

Tego pytania nie rozumiem?

 

Pompy pracują dużo dłużej niż sam palnik kotła, a można ustawić nawet tak żeby pracowały cały czas tylko że poniżej pewnej temperatury kotła jest to zbędne.

Opublikowano

a co napisałem tutaj?

13 minut temu, Gonzo19 napisał:

chyba, ze sterujecie to dodatkowo jakimś termostatem pokojowym co wyłącza pompy i kocioł a załączy dopiero jak spadnie temp w pomieszczeniu tym co jest , a inne żyją swoim życiem.

 

_______________________

Tylko to takie mało ciekawe bo jak termostat pokojowy krzyknie, ze nagrzane, kocioł-stop, pompy-stop ale nagrzana instalacja dalej grzeje i pomieszczenie sie "przegrzewa" miedzy czasie stygnie instalacja, stygnie kocioł i stygną mury, termostat stwierdza , ze za zimno i kocioł dostaje sygnał "start" i zaczyna grzać. Musi nagrzać siebie, póżniej instalacje i dopiero pomieszczenie, a miedzy czasie pomieszczenie stygnie dalej :P

No, ale każdy ma jak chce.

Opublikowano

@Gonzo19 robisz dziury w całym . Nie potrafisz się pogodzić z tym że pompa na powrocie z 4d może wiele zdziałać nawet przy większej ilosci wody w instalacji . Jakbys zauważył to w wykresie który pokazał Darek, sterowanie pompa CO od regulatora jest wyłączone więc pompa będzie pracować do momentu aż spadnie do temperatury załączenia. A pompa podłogowa tak samo pracuje .

Opublikowano

Nie, raczej Ty nie możesz zrozumieć, ze zawór 4D nie jest dla nowych kotłów a dla pelletowców szczególnie i upierasz sie dla tego rozwiązania jak stary hydraulik co zawsze tak robił.

Dołożenie takiej pompy jest łataniem dziury, ale nie wazne, mnie tam rybka.

osobiście uważam, ze zawór 4D (nawet z pompą) to nie do obecnych kotłów i instalacji, jak również stosowanie sterowników pokojowych(termostatów). No ale to produkują, aby ktoś to kupił, a ze kupują, to produkują.

Opublikowano
3 minuty temu, Gonzo19 napisał:

Tylko to takie mało ciekawe bo jak termostat pokojowy krzyknie, ze nagrzane, kocioł-stop, pompy-stop ale nagrzana instalacja dalej grzeje i pomieszczenie sie "przegrzewa"

Pompy nie robią stop wraz z palnikiem tylko pompują czynnik dalej w instalację, nic się nie przegrzewa, a dlatego że ja stosuję obniżenie temperatury zadanej zaworu po zgłoszeniu dogrzania przez pokojówkę. Np. zadana zaworu 35 stopni (bo taka wynika z krzywej grzewczej dobranej do konkretnego domu i instalacji), i tak se pracuje aż pokojówka zgłosi dogrzanie, w momencie dogrzania kocioł się wygasza a zadana zaworu jest obniżana np o 3 stopnie po to aby oddać zmagazynowane ciepło lecz poprzez obniżenie zadanej nie podnosi ona już temperatury w domu tylko ją podtrzymuje. I taki stan trwa aż do oddania prawie całej energii zgromadzonej w instalacji lub do zgłoszenia przez pokojówkę potrzeby grzania. Czas jaki upływa od wygaszenia do ponownego startu zależy od zapotrzebowania na pokrycie strat oraz od pojemności kotła i instalacji.

Opublikowano

Ja nie upieram się że 4d jest dla nowoczesnych kotłów pelletowych.  Pisze tylko że jak ktoś już zamontował 4d to jedynym sensownym sposobem na poprawę pracy kotła i instalacji jest pompa na powrocie .

Opublikowano

 

Godzinę temu, Gonzo19 napisał:

ze zawór 4D nie jest dla nowych kotłów a dla pelletowców szczególnie

ale my tu nie rozmawiamy co jest lepsze do nowo projektowanej instalacji tylko o tym co już ktoś ma i jak to usprawnić możliwie najniższym kosztem aby działało poprawnie na tytle ile to możliwe.

PS

prosiłeś o wykres pracy ciągłej... proszę

a i ten pik zaworu po prawej to automatyczna kalibracja zaworu, od godziny 23 do 6 rano obniżenie nocne o 2 stopnie na grzejnikach i 1 na podłodze, kocioł sas 17 kw pellet

tragedii niema co nie?

Przechwytywanie2.thumb.JPG.bcad32d269ff56dbdbb18bbf8b270a81.JPG

Przechwytywanie.JPG

11 godzin temu, sambor napisał:

Bo siłowniki są za szybkie , np Wolf zaleca aby w mieszaczach siłowniki były 360-480sek, wtedy wszystko jest pod kontrolą liniową i nie potrzeba korekt regulacji.

Coś w tym prawdy jest... do testu ustawiałem kontrolę temperatury nawet na 500 sekund i wykresy były dużo bardziej "statyczne"

Opublikowano
Godzinę temu, Darekgra napisał:

do testu ustawiałem kontrolę temperatury nawet na 500 sekund

Ale jaki był rzeczywisty czas otwarcia siłownika - w PL ponad 90% to 120s, to trochą za szybko

Opublikowano

U siebie mam Conncept -Womix ma 140 sekund, lecz kombinowałem bo Defro w ostatniej aktualizacji trochę namieszało i nawet przy 1 stopniu różnicy kręci zaworem o maksymalny skok, a to stanowczo za dużo  jak kreci od razu o 5%. Docelowo stanęło na max skoku 2% i  co 180 sekund pomiar.

Oczywiście czas kontroli temp. to nie to samo co dłuższy czas ruchu siłownika, to tylko wymuszenie spowolnienia reakcji.

Opublikowano
9 minut temu, Darekgra napisał:

Docelowo stanęło na max skoku 2% i  co 180 sekund pomiar.

Zmierz jaki jest potrzebny czas u Ciebie od przestawienia zaworu do wskazania zmiany temperatury na czujniku za zaworem i tyle +/- ustaw, raczej na +. Zalezy to glownie od predkosci przeplywu i bezwladnosci pomiaru, itd.

"Skok zaworu" im szybszy silownik tym mniejszy skok, tak ogolnie - chodzi o precyzje/dokladnosc, wplyw na to ma rowniez różnica temperatur na goracej i powrocie. Im ta roznica jest mniejsza tym silownik szybszy lub skok moze byc wiekszy.

Skoro ogarnoles to wiesz o co chodzi.

Opublikowano
2 minuty temu, PioBin napisał:

Zmierz jaki jest potrzebny czas u Ciebie od przestawienia zaworu do wskazania zmiany temperatury na czujniku za zaworem

Tak właśnie próbowałem się wstrzelić... czas zmiany odczytu oprócz tego co wymieniłeś mocno zależy jeszcze od skoku jednorazowego ruchu siłownika. Próbowałem tak dobrać aby po korekcie o 1 stopień zawór po dłuższej chwili nie musiał korygować w druga stronę, stąd to 2%, aby uzyskać najmniejszą podziałkę która wywołuję zmianę temperatury.

Opublikowano
9 godzin temu, sambor napisał:

Ale jaki był rzeczywisty czas otwarcia siłownika - w PL ponad 90% to 120s, to trochą za szybko

W techu jest stopień otwarcia i próbkowanie. Otwiera się o ileś procent co dany czas. Jak ustawisz czas próbkowania 30sek, co 5% to zawór otworzy się w 10 minut...
Tylko te skoki co 5% będą przestawiane z "prędkością 120sekund / otwarcie"

Opublikowano

Np w techu  ST 555p jest tak, że jak zbliża się do zadanej temperatury to zawor otwiera się np 1/2% . Nawet gdy mam ustawione 5% skoku  jednostkowego .

Opublikowano
1 godzinę temu, Kazio321 napisał:

jak zbliża się do zadanej temperatury to zawor otwiera się np 1/2% . Nawet gdy mam ustawione 5% skoku  jednostkowego .

 

2 godziny temu, shogunzlasa napisał:

Otwiera się o ileś procent co dany czas. Jak ustawisz czas próbkowania 30sek, co 5% to zawór otworzy się w 10 minut...
Tylko te skoki co 5% będą przestawiane z "prędkością 120sekund / otwarcie"

Czyli to stery dla naukowców, pasjonatów i tych co lubią kręcić w sposób dowolny.

Normalnie powinno być tylko dostępne ustawienie czasu otwarcia siłownika, resztę robi automatyka "zaszyta" w sterowniku -tak jak jest przyjęte na całym świecie.

Największą wadą naszych kotłów są niedopracowane sterowniki ze złymi algorytmami oraz za dużo przez użytkownika nastawianych parametrów.

Opublikowano

To fakt funkcji jest od groma w ustawieniach zaworu .Screenshot_20200417-110520.thumb.jpg.c3a2f8b732c04ada112ccb74b557ea47.jpgScreenshot_20200417-110524.thumb.jpg.4fb4287a18a8e4f1665a3323b4d1a271.jpg

Opublikowano

Plum ma podobnie ale ma jeszcze do tego zarąbiste nazwy:

Zakres proporcjonalności i Stała czasu całkowania - jak to ustawisz to czujesz się jak student po polibudzie :P

 

Godzinę temu, sambor napisał:

Największą wadą naszych kotłów są niedopracowane sterowniki ze złymi algorytmami oraz za dużo przez użytkownika nastawianych parametrów.

To jest fajne jak te opcje są zaszyte gdzieś głęboko i grzebie tam tylko serwisant / instalator a użytkownik ma dostęp tylko do np. temperatury i opcji włącz wyłącz.
Zawsze są jakieś zady i walety danego rozwiązania.

Opublikowano

Są zaszyte i resztę robi algorytm oraz automatyka kotła a nie serwisant. U nas problemem jest prawidłowe zamontowanie zaworu 4d a co dopiero dokopanie się do opcji zakresu proporcjonalności :-)

Opublikowano
1 godzinę temu, sambor napisał:

Normalnie powinno być tylko dostępne ustawienie czasu otwarcia siłownika, resztę robi automatyka "zaszyta" w sterowniku -tak jak jest przyjęte na całym świecie

Tak jak zaproponowal @shogunzlasa :

 

28 minut temu, shogunzlasa napisał:

To jest fajne jak te opcje są zaszyte gdzieś głęboko i grzebie tam tylko serwisant / instalator a użytkownik ma dostęp tylko do np. temperatury i opcji włącz wyłącz

Wymaga to tylko/az znajomosci przez serwisanta tego co robi. Roznie z tym bywa u hydraulikow... i nie kazdy inwestor chce za ten poswiecony czas placic.

Opublikowano

U naszych producentów sterowników największym błędem jest  to, że w jednym pudełku łączą sterownik kotła i instalacji ze sterownikiem samego palnika - to powinno być osobno!

U mnie sterownik palnika jest w samym palniku i palnik można nawet sterować z żądania ciepła pokojówką w palniku mam opcje ustawienia ciągu - czyli 0-10Pa lub 10-15Pa, dawkę startową - mniej/ więcej, moc 20/15kW - modulacja lub praca ciągła 20kW albo 15kW  oraz co jest ciekawostką po dołączeniu czujnika temp może wyłączać palnik po przekroczeniu danej temp.

Moc kotła- dawka paliwa/ powietrze to regulacja tylko z analizatorem spalin- raz na sezon lub rzadziej.

Nie ma pomp, zaworów n-D, itp bzdetów co jest o tyle dobre że można sobie skompletować dobry palnik + dobry sterownik instalacji wg potrzeb i wiedzy.

 

Opublikowano
W dniu 17.04.2020 o 13:21, sambor napisał:

U naszych producentów sterowników największym błędem jest  to, że w jednym pudełku łączą sterownik kotła i instalacji ze sterownikiem samego palnika - to powinno być osobno!

Wnewiające jest to, że jak sterownik jest prosty to bywa za prosty i nie da się rozszerzyć jego funkcjonalności - lub w drugą stronę w zestawie mamy sterowanie 40 pomp i 3 zaworów i internet przez co cena kotła jest wygórowana... Od skrajności w skrajność...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.