Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o pomoc w ustawieniu kotła


mik90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam kocioł Defro komfort Eko Lux 20 KW. Ogrzewam około 180m2 nieocieplonego budynku. W instalacji posiadam zawór 4d, osobną pompę CO, CWU(40st. z histerezą 2st), pompę przewałową.

W chwili obecnej na kotle ustawione 67 st. Na powrocie 60st. Kocioł ustawiony na 80-85% mocy. Rzadko wchodzi w nadzór. Spalam średnio na dobę 18-20 kg. Na CO puszczam 38 st.  Kocioł pracuje w PID. Mam pytanie czy próbować coś kombinować ze zmniejszeniem spalania przechodząc na dwustan? Czy zostać przy Pid?  Jeśli w dwustanie da radę palić coś oszczędniej to proszę o radę jakie przyjąć parametry, bo jestem w tym kompletnie zielony(chodzi o czasy podawania itp). Z góry dzięki za rady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie moim zdaniem jak na podane m2 nieocieplone masz ok, spróbuj ustawić CWU na 50 stopni z histerezą 15 stopni, mi takie ustawienie przyniosło wymierną oszczędność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Visitor1230

Spalanie raczej OK. Mozna zastosowac tez obnizenie nocne CWU. Na dwustanie spalisz troche mniej. Ale pytanie czy dasz rade ogarnac prawidlowe nastawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwustanie jest liepiej trzymač dluga praca i krotki postoj,to znaczy zmieniac parametry dla pogody.Teraz za ciebie robi tak pid i spalanie nie tragiczne.Nie martwi sa z tym.Kiedy chcialbys potestowac,to na poczatok polecam zmierzyc i opisac czasy i poziom dmuchawy,na jakich dziala w pidzie na roznych mocach i z tego liczaj ustawenia dwustanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za porady. Więc zostanę przy Pid. Zrobię test z CWU do 50 st i ta histereze 15. Obecnie zmniejszyłem temp. na kotle z 67-68 na 65 bo wydawało mi się że na 68 więcej spalal.. Pompe na powrocie mam na 2 biegu i różnica temp wynosi 8st. Dać ja może na 3 bieg? Czy to będzie za mocny bieg?