Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzejniki spięte z naczyniem nie grzeją


bartek1972

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mój problem jest następujący. Posiadam instalację rozprowadzoną w domu dwupiętrowym z kotłem na paliwo stałe (ekogroszek). Wszystkie linie grzeją prawidłowo oprócz jednej, która jest na II pietrze - dwa grzejniki. Jeden grzejnik grzeje tylko na 1/3 wysokości (od góry) drugi praktycznie wcale. Linia spęta jest z naczyniem wzbiorczym  otwartym (150 l). Na pierwszym grzejniku jest zwykły zawór kulowy na drugim jest zawór termostatyczny ( dość stary powyżej 10 lat). Są dni kiedy instalacja się "obudzi" i zaczyna lepiej grzać potem "umiera". Kocioł mam ustawiony na 60 stopni. Na tą częśc instalacji nie ma zaworu różnicowego także ta temp. idzie bezpośrednio na zasilania. Powrót przy piecu i grzejnikach lodowaty. Pomocy, już trzech fachowców próbowało rozwikłać tą zagadkę i nic. Pompę próbowałem na różnych prędkościach i zauważyłem, że im większa prędkość tym gorzej grzeje. W załączeniu uproszczony schemat.

shcemat instalacji co.cdr.jpg

Opublikowano

Pompa zamiast do grzejników wali do naczynia i tu jest problem.Pompę przełóż na powrót i zlikwiduj połączenie naczynia z rurą  powrotną do kotła.

Opublikowano

image.png.a048c74a7153dd73de6cccf3b8206e63.png

Przede wszystkim poprawnie zabezpieczyć kocioł.

Opublikowano

Tak. Pomoa będzie pchała wodę na grzejniki z wyłączeniem naczynka, ale musi być zrobione jak gmaj22 narysował.

Opublikowano

Zastanawia mnie jeszcze jedna sytuacja. Przed naczyniem na zasilaniu mam zamontowany zawór odcinający, który ma służyć odcięciu zasilania w przypadku konieczności demontaży naczynia. Jeżeli przydławię zasilanie, które idzie do naczynia, poprawa obiegu wody jest nieznaczna a praktycznie żadna.

Opublikowano

Na rurze do naczynia nie powinno być żadnych zaworów ! ze względu bezpieczenstwa Zreszta u ciebie nie tylko na drodze do naczynia jest zawór ale również pompa której oczywiście tam nie powinno byc

Opublikowano

Na chłopski rozum to jeśli masz teraz nagrzaną instalację to ciśnienie się wyrównało w całej instalacji i jeśli zamkniesz zawór do naczynia to nic nie wykaże,  ale jeśli podniesiesz temperaturę na kotle to już powinno pokazać, mało tego jeśli będzie spadać temperatura to może zassać powietrze do układu. Pamiętaj co może się zdarzyć jeśli zakręcić (boom) więc nie kombinuj z tym zaworem, a najlepiej to pozbądź się go. Nie jestem specjalistą ale gmaj22 narysował ci jak to ma być i nie ma na tym odcinku do naczynia niczego prócz gołej rury, a także bartek1972 potwierdza to.

Opublikowano
W dniu 16.01.2020 o 10:38, gmaj22 napisał:

image.png.a048c74a7153dd73de6cccf3b8206e63.png

Przede wszystkim poprawnie zabezpieczyć kocioł.

Mam jeszcze ostatnie pytanie. Chcę założyć nowe naczynie, czy wystarczy jak podepnę tylko rurę zasilającą nie łącząc jej (tak jak na rysunku) z wejściem dla rury powrotu? Niektóre naczynia mają tylko jedno wejście i wyjście na przelew. Czy mogę takie zamontować?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zrobiłem tak jak polecał gersik "Pompa zamiast do grzejników wali do naczynia i tu jest problem.Pompę przełóż na powrót i zlikwiduj połączenie naczynia z rurą  powrotną do kotła. "

Był to dla mnie najszybszy i najtańszy sposób. Jednak ta operacja praktycznie nic nie dała. Nadal powrót jest zimny mimo zainstalowania pompy. Jeżeli odkręcę rurę powrotną od pieca to praktycznie nie ma w niej ciśnienia mimo pracy pompy. Woda wychodzi przerywanym strumienie pod bardzo niskim ciśnieniem. Jeżeli chodzi o naczynie to odciąłem powrót a rurę powrotną od naczynia połączyłem z zasilającą. Proszę o pomoc.

Opublikowano

Zdjęcie lub schemat po przeróbce. Może na pozostałych grzejących "liniach" potrzebne jest kryzowanie. Przymknij lekko te grzejniki które najbardziej się rozgrzewają.

Opublikowano

W załączeniu schemat. Na tej linii są tylko dwa grzejniki tak jak na schemacie. Tak jak pisałem, jak odkręcę powrót przy piecu mimo pracy pompy jest bardzo słabe ciśnienie. Strumień wody jest pulsacyjny jakby w układzie było jakieś podciśnienie lub powietrze.

Mapa bitowa w shcemat instalacji co po przerobieniu wariant 1.cdr.jpg

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze rozumiem. Kocioł ogrzewa dwa piętra i na każde piętro jest osobna instalacja z osobną pompą z tego jednego kotła?

To słabe ciśnienie wypływa z kotła czy z pompy?

Opublikowano

A na drugie piętro jest osobna pompa?

 Narysuj schemat całej instalacji.

Opublikowano

Ale bajzel - człowieku czemu od początku nie narysowałeś jak wygląda cała instalacja? 

Pompy na obie kondygnacje powinny być wpięte równolegle na zasilaniu za zaworem 4d. Na 90% wystarczyłaby jedna na całą instalację . Tą drugą zamontuj na powrocie zaworu 4d do kotła i powrót będzie dogrzany. Bo czemu teraz miałby być dogrzany - pompa z piętra jest wpięta bezpośrednio w kocioł z pominięciem 4d i po drugie brak pompy w obiegu kotłowym.

Druga sprawa to przy pompie na powrocie naczynie powinno być na wysokości min 2m nad najwyższym grzejnikiem. Jeżeli jest za nisko może wyrzucać wodę przez naczynie co powoduje zapowietrzanie instalcji. Przy pompie na powrocie zapowietrzać się może przez odpowietrzniki automatyczne po stronie ssawnej pompy

image.thumb.png.1dcc02928e9d649a78b688e11956f329.png

po tej przeróbce naczynie tak jak jest teraz jest błednie podłączone(już tego nie zmieniałem) Trzeba podłączyć rurą wprost z kotła

 

Opublikowano

Dziękuję za pomoc.

Mam duży problem, żeby przejść bezpośrednio rurą do naczynia. Konieczne jest przebicie się przez trzy stropy, uszkodzenie podłogi w dwóch mieszkania itd.

Czy można odciąć naczynie otwarte i zamontować przeponowe zamknięte w kotłowni?

Opublikowano
5 minut temu, bartek1972 napisał:

Mam duży problem, żeby przejść bezpośrednio rurą do naczynia. Konieczne jest przebicie się przez trzy stropy, uszkodzenie podłogi w dwóch mieszkania itd.

Nie potrzeba takich kombinacji - wystarczy przełożyć pompę na ostatnim piętrze z powrotu na zasilanie i będzie OK - wtedy naczynie wystarczy że będzie ok 0,5m nad najwyższym grzejnikiem.

forum co.jpg

Opublikowano

Niestety, w tym miejscu nie da siw wpiąć pompy. Schemat tego nie pokazuje, ale te grzejniki są bezpośrednio wpięte do pionu odległość między pinem a grzejnikiem to może 20 cm. Brak miejsca a pion idzie w kanale w ścianie.

Opublikowano

Aby zamknąć instalację kocioł musi być dopuszczony przez producenta do pracy w układzie zamkniętym(potrzebne są dodatkowe zabezpieczenia) Gdy kocioł nie może pracować w układzie zamkniętym jest jeszcze opcja z wymiennikiem płytowym.Wtedy kocioł pracuje w układzie otwartym(naczynie w kotłowni) a instalacja w układzie zamkniętym

Gość Digitrax
Opublikowano

Tu idealnie pasowałby układ z wymiennikiem płytowym. Naczynie bezpośrednio nad kocioł. Cały obieg grzewczy po stronie wtórnej zamknąć i napędzać jedną pompą. Po stronie pierwotnej dwie małe pompy do CWU i wymiennika.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.