Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Histereza kotła palenie bez pid


adamu

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Piec komfort eko pz 30kw , mam pytanie o poprawność i zasadność histerezy w dwustanie . CWU 50 zadana histereza 5 stopni , kocioł 65 histereza 5 stopni .

W przypadku bojlera nie daje 55 bo powoduje wytrącanie kamienia ,a w bojlerze stojącym czujnik na dole może dać 10 stopni histerezy ?

Kociol natomiast zadana na 65 max , nawet myślałem o zejściu na 60 st. ale czytałem ,ze oszczędności to nie da.Natomiast jak z histereza na forum widzę ,ze stosowane jest często 2 stopnie ?

I ostatnie zapytanie o deflektor widoczny na zdjęciu obecnie jest centralnie w kotle ,ale nie nad palnikiem . Serwis ma przyjechać i przyspawać uchwyty aby przenieść deflektor nad palnik , płomień się będzie lepiej rozbijał ,ale czy w pracy zauważę jakieś zmiany ? Lewa ścianka będzie mniej odbierała ciepło bo całość leci z prawej strony ? Czekam na komentarze . Pozdrawiam .

81D60ECD-3610-4FC4-BD1F-C261D66B797C.jpeg

Opublikowano

Z tą histerezą to kołowrót .  Można ustawiać ale stosownie do efektów  czyli doświadczalnie.

Jest tylko jedno "ale":  Jak czujniki umieścił producent kotła?

Powinno być: Czujnik w płaszczu wodnym u góry umieszczony w miedzianej lub mosiężnej rurce osłonowej (tzw kapilara) dopasowanej z minimalnym luzem i czujka wsunięta po posmarowaniu pastą termoprzewodzącą.  

 A w życiu?  Kapilara niedopasowana , czujka wrzucona na sucho i siłą rzeczy pomiar dociera do sterownika z opóźnieniem czyli robi się taka niby histereza której nie da się zmniejszyć.

 No i  taki "wynalazek' jaki widziałem: Pasek blaszki przyspawany do kotła zwinięty w rurkę i w toto wsunięty czujnik. Pomierzyłem taki wynalazek  "histereza'  ponad 20*C !  Nie pomaga żadna pasta termoprzewodząca a o sterowniku pid można zapomnieć...

Opublikowano

Kocioł defro komfort eko pz czujka gdzieś pod sterownikiem , ale ciężko tam zajrzeć a co dopiero rękę wkładać . Jest tez tutaj termometr na piecu i są rozbieżności choć ludzie piszą ,ze ten typ tak ma .

A z temp na grzejniki tez doświadczalnie ? Bo nie wiem czy przy termostatach zadać 45 czy 55 stopni . Skoro 2 obu przypadkach na termometrze pokojowym temperatura się zgadza z zadana głowic .

Opublikowano

Zaraz....jakie termostaty?  Te na grzejnikach?  Na grzejnikach ustawia się temperaturę jaką chcemy mieć w pomieszczeniu a nie temperaturę wody w grzejniku!

Jeżeli mają regulację 1 do 5 to  3 oznacza 20*C w pomieszczeniu

Jakie masz grzejniki, jakiego typu , albo lepiej dla jakiej temperatury masz podaną moc danego grzejnika?

Stare żeliwne dobrze grzały przy 40*C a np purmo wymagają 75*C

Opublikowano

Grzejniki aluminiowe włoskie radiatori wulkan , tak wiem jak działają głowice i ich temperatura .Obecnie załączyłem pogodowe z krzywą grzewczą ,ale chodzi o to jak wyczuć czy lepiej dać stałą temperature z 4d te 45 stopni czy 55 dla przykładu .

Testuje takie warianty ,ale z racji róznej pogody nie potrafię obliczyć zużywania opału ,a jeżeli już to praktycznie nie ma różnicy.

Opublikowano

Czujniki na kotle działają prawidłowo wskazują odpowiednia temperature. 
Czyli na CWU zostawić 5 stopni , a na kotle zmniejszyć histereza na 2 stopnie ?

Co do deflektora tez nikt się nie wypowie ?

 

Opublikowano

Na Cwu mam 6 stopni histerezy a zadaną 43. Na kotle 64 stopnie a histereza 1 stopień. A dlaczego tak już wyjaśniam. 

Kocioł pracuje w dwustanie 3.5 sek podawanie/ 30sek przerwa / nadmuch 13%. Sprawdzone ustawienia dają najlepsze efekty w : równej pracy kotła bez nadmiernych wahań, zużycie węgla na poziomie akceptowalnym, czyszczenie kotła co trzy dni. Kocioł 5 klasa .

Kociołek przebija czasami 1-2 stopnie ponad zadaną, gdy się odstawia . Dlatego że następuje wyłączenie wentylatora i spada strata kominowa. Zanim zacznie spadać temperatura wody na kotle, kociołek  stoi w podtrzymaniu przez kilka minut. Ale dbam też o komin i w podtrzymaniu ustawiam przedmuch 15sek praca wentylatora , na moc 7% co 1 min. Dosłownie lekko chucham na żar i nie pozbawiam go powietrza żeby się kisiło . Mam stały przewiew w kominie bo wentylator nigdy się nie zatrzymuje. 

Gdy temperatura wody spadnie do 62.9 załącza sie tryb praca i spada dalej do około 61 stopni i zatrzymuje się  potem powolutku dobija do zadanej. Reasumując histereza ustawiona 1 stopień a kocioł pracuje w zakresie 61-66 stopni. 

Taka rzeczywistość.

Na grzejniki puszczam wodę około 50 stopni. Około bo czasami mniej ,zawór 3d ustawiony na pozycje 9 na sztywno(wiosną i jesienią w pozycji 7.5).Nie posiadam siłownika do mieszacza . Uważam że do mojej instalacji jest zbędny. Termostaty pracują niezależnie w każdym pomieszczeniu i dają znakomite efekty.

Co do deflektora to jest temat o tym tu na forum na kilka stron.

Deflektor lepiej "Miesza gazy" Ale skraca płomień.

Pozdrawiam.

 

 

Opublikowano

Przy 3d i dobrze dobranych grzejnikach termostaty to raczej zbędny wydatek a mogą tylko wachlować instalacją .

Ale skoro u Ciebie zdają egzamin to ok.

Podtrzymanie - pochwalić.

Opublikowano

Termostaty to niezbędny wydatek który oszczędza pieniążki. I nie dochodzi do przegrzewania pomieszczeń, w słoneczne dni i nie tylko. To dublowanie sterowania.Ale wygoda.

Przy pogodówce nie ustawie w łazience 25 stopni , a w sypialni 20. A przy zastosowaniu termostatów bez problemu steruje każdym z pomieszczeń osobno. Zgadza się?

Zawór 3d obniża temperaturę zasilania i gdy zastosuje się siłownik który kręci raz w lewo raz w prawo to jest dopiero 

"wachlowanie instalacją" jak to nazwałeś. 

Dom to wielki akumulator ciepła . Nie ma potrzeby stosowania siłowników które kręcą temperaturą wody co kilka minut . Mam tylko grzejniki. Pompa pracuje 24/h.

Sterownik kotła ma zadanie utrzymać się w widełkach. 

Zrób sobie test :wyłącz kocioł na pół godziny i zobacz ile spadnie temperatura w domu!

Nawet jak wyłączysz ogrzewanie na kilka godzin to temperatura w domu może zmieni się o 0,5 stopnia.

W moim przypadku kupowanie siłownika to zbędny wydatek .

Odchodzimy od tematu. 

Histereza kotła powinna być taka żeby powrót nie zszedł poniżej 55 stopni. To moje spostrzeżenie.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Kolego zgapie od ciebie przedmuchy w podtrzymaniu obecnie mam 10sek/10min , a piec w podtrzymaniu 5-15min .

Chyba wyłącze pogodowke i podobnie ustawie 50stopni na 4d ,ale ciekawe jak przy większych mrozach czy nie trzeba będzie podnosic gdzie krzywa zapewniała to automatycznie .Doradzono mi kiedyś ,ze załączona pogodowka przy głowicach wprowadzi również oszczędność ,ale szczerze nie potrafię wybadać przez te wahania temperatury co jest korzystniejsze .

Opublikowano

W podtrzymaniu podawanie mam 1 sek co min. Dzięki temu kocioł startuje dużym płomieniem a nie pustymi resztkami żaru. 

Jak się zrobi cieplej na wiosnę to robię korekcje oczywiście bo to za mocne nastawy. 

W tej chwili podtrzymanie traktuje jako podtrzymanie jak najdłużej temperatury zbliżonej do zadanej. 

A nie, podtrzymanie żaru żeby nie wygasło . To dwie różne rzeczy a nazwa ta sama " podtrzymanie"

Wszystko zależy od interpretacji.

Opublikowano
2 godziny temu, CIHYMUR napisał:

 To dublowanie sterowania.Ale wygoda.

 

 

Najważniejsze  , abyś był zadowolony.

Reszta mniej ważna .

Ps.

 W łazience mam 23C , w sypialni 20C, salon 23C - bez termostatów , tylko dobrze dobrane grzejniki do pomieszczeń.

Wahania temperatury w kotle max. + - 1C.

Opublikowano

Po zmianie przerwy i czasu podtrzymania oraz wentylatora w podtrzymaniu nie widzę ani + / - pali się jak paliło .

Przy pracy 5/30 i nadmuchu 25-30% przerwe podtrzymania dać mniej czy więcej ? Obecnie 5 minut przerwa / podawanie 5 sekund , wentylator 15sek/2 min zmienić na 5 minut ? Do jakiego efektu tutaj dążyć ?

U mnie problem z zawalonym wymiennikiem już po kilkunastu godzinach spalanie przy 0 stopni 40kilo .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.