Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opłacalność zmiany źródła ogrzewania


Jarotl

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@Jarotl

Moja rada-kup regulator ciągu kominowego bo pamiętam z innego tematu,że go nie masz a z pewnością Ci się przyda bez względu czy wybierzesz pelleciaka,hg czy mpm'a.

A może się okazać,że to strzał w 10,która kosztowała 200zł :)

Opublikowano
8 godzin temu, berthold61 napisał:

za 7,5 tys masz porządny kocioł podajnikowy na ekogroszek np skamp-pv 13-ka

Chyba taki skamp trochę droższy jest, przynajmniej na str producenta

Opublikowano

Wiecie, według prpjektu to dom ma bloczki 25cm i styropian 15 i na projekcie to wszystko wygląda super, ale mnie przy budowie nie było. Takie podstawowe nieszczelności, tam gdzie czułem powiem wiatru to wyłapałem sam i uszczelniłem ale tak naprawdę to  nie wiem czy mi gdzieś ciepło jeszcze nie ucieka. Natomiast posiadając spalanie pelletu na poziomie dwu krotnie większym niż powino się zakładać jest dla mnie irytujące. Wiadomo, że przy paleniu drewnem gdzie samo drewno jest tańsze to będzie taniej, ale ja wiem jak wygląda sprawa roboty z drewnem, gdzie każdy wałek dotyka się trzy razy zanim się spali.

Piec teraz działając w trybie ciągłym będzie mi palił więcej:) już to widzę.

Opublikowano
18 godzin temu, Jarotl napisał:

Z wyliczeń z linku wynika że powinno być zużycie paliwa ok 4 ton  a moc kotła ok 8-10kW.

Masz kocioł ponad 2x większy niż potrzeba, więc wg zaleceń dostawcy ( viesman nie jest producentem tego kotła) powinieneś mieć bufor, który przejmie nadmiar ciepła wyprodukowanego przez kocioł.

A zaw 4-D dla kotła na pellet to w większości przypadków katastrofa.

Opublikowano

Gdzieś mi napisali że bufor nie koniecznie wpłynie na zmniejszenie ilości spalonego pelletu. Wiadomo, że ten piec moduluje ale z tego co widzę to poniżej 50 procent jakby nie schodzi

 

Opublikowano
11 minut temu, Jarotl napisał:

Gdzieś mi napisali

To trzeba tam spytać dlaczego.

Ale ty już swoje wiesz i myślisz że jak kupisz kocioł  na inne paliwo to będzie cacy.

Opublikowano

Producent kotła w swoich materiałach pisze, że kocioł pracuje tak jak gazowy. Więc o co niby chodzi... Wiadomo, że to bajka ale bez przesady. Gdzieś to ciepło musi się podziewać, czyli uciekać. Ciekawe jakie to " bloczki" z projektu. Może silikatowe a nie gazobeton, czy kratówka. Wtedy wiele by to wyjaśniało...

Opublikowano

@SONY23

Nic by nie wyjaśniało bo to i tak nadal wyjdzie za duże spalanie.Gdyby tam nie było styro to tak,ale jednak jest 15cm warstwa.

No i nie zapominajmy,że dom postawiony w 2018r

 

Opublikowano

To nie jest tak, że ja już jestem zdecydowany na zmianę.Może jeszcze w grudniu przyjedzie jakiś gość prosto od Viesmanna. Po jego wizycie może będę mógł powiedzieć coś więcej. Myślałem o buforze ale cieżko będzie mi go tutaj wstawić do kotłowni bo piec ze zbiornikiem na pellet już dość zajmuje. Ale biorę taką opcję pod uwagę.

Gość Visitor1230
Opublikowano

Czy wstawisz bufor czy nie niewazne. W kazdym razie dostawic nalezy sterownik pogodowy do silownika mieszacza jezel ten viessman tego nie steruje.  I wysterowac to z glowa. Juz o tym pisalem. Niewiem czy masz i czy bylo wspominane. Warto dostawic RCK.

Opublikowano

Zainteresuje się tym sterownikiem. Nie wiem jak to rozwiązać technicznie bo piec czeka na sygnał z regulatora pokojowego żeby się włączyć. Sterownik tego zaworu 4d widzę że również tak działa. Rck też zamówię ale do wyczystki.

Gość Visitor1230
Opublikowano

Odpinasz pokojowy od kotla i ustawiasz go na duza histereze. 431N podpinasz do czujnika zewnetrznego i stera wewnetrznego. Wstawiasz do kotla tez czujnik zeby ster zaworu wiedzial jaka jest jego temp.

Opublikowano

Sterowanie pogodowe sprawdza się .Na swoją stodołę spalam  ok.4,5 tony ekogrocha  łącznie co i cwu,a moja stodoła jest konkretnych rozmiarów.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Można wziąć badanie termowizyjne. Z tego co wiem to nie majątek a pakować się się w zasyp na drewno z chęcią luksusu to marny pomysł. Palę drewnem i powiem tak. Jak tego nie kochasz to może być slabo. 

RCK to obowiązek i moim zdaniem powinien być respektowany na równi z ochroną. Po obserwacjach palenia w domu w którym mieszkam pod niedawna to mysle ze większe koszta moja być na zbyt dużym ciągu niż kiszeniu. Bufor można zakopac przy domu. Ile by to nie kosztowało to cena mpm za duża. 

Ja wpierw bym dał RCK i sprawdził dom. Pozniej bufor. Na końcu to i tak mpm może być. 

Z tym badaniem to pozniej możesz próbować dewelopera po sądach targach. 

Opublikowano

Po nowym roku zamontuję rck. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Natomiast taki raport termowizyjny to mam zrobiony i przy okazji go tu wstawię to zobaczycie i może mi powiecie co należałoby uszczelnić jeśli się da.

Opublikowano

Wykonawca nie napisał Ci opinii/ interpretacji? Jak nie ma dużo "mocnych" mostków, okna szczelne, wentylacja nie zrywa czapki to ok.

To tez można sprawdzić - jak potrzebny rck to w wentylacji też raczej są skoki i może nasady potrzebne. Fundamenty ocieplone, jest dren i nie podtapia? To potrafi być tragedia.

Największy problem jest z zamknięta instalacja, bo raczej ciężko by dać prostokątny bufor. Tak to można ładnie na wymiar zrobić albo dwa kwadratowe. Gra jest warta świeczki bo szkoda się kotła wuzbywac by wsadzic zasyp. On też może problemu nie rozwiązać, co jest dość prawdopodobne.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

1.W pierwszym roku spalanie zawsze jest większe i tego nie ominiesz.

2. Modulacja  50% Przy kotle ponad 20kW to wychodzi ponad 10  A zapotrzebowanie przy zerze stopni dla Twojego domu to około 4. Jak to ma dobrze pracować?

Ja bym celowal w bufor, a do tego sprawdził pelet od innych sprzedawców.

Rck  jak i termowizja to również dobre tropy.

Palenie ciągłą jest dobre jak zapotrzebowanie  jest większe niż minimalna moc kotła na której pracuje z dobra sprawnością. W laboratoriach schodzą do 4. W realnych warunkach każdy kocioł wypadnie inaczej i raczej należy się spodziewać że moc wzrośnie niż spadnie.

Jak dom jest wygrzany to proponuje obadac wszystkie ściany z dołu i gory, sufit, podloge termometrem na podczerwień. Jak są gdzieś anomalie np 17 stopni zamiast 20-21 to świadczy o fuszerce. Mi na starym szerokim fundamencie przy posadzce pokazuje 19, pół metra wyżej, 20 a na wysokości metra 21,5. Fundamenty mam ocieplone tylko pół metra od zewnątrz. 

Opublikowano

Ja bym szukał przy dole albo dach. Przy ociepleniu dachu często coś nie pasuje, wciskaja wełnę albo robią przerwy.
Wody gruntowe mogą być wysokie. Czy to było sprawdzone oraz czy jest dren? Jak jest duża powierzchnia styku to moze być tragedia, tyle wiem. Woda może penetroeac fundament i robić straszne mostki. Mury nie będą jakiś mokre ale efekt będzie, niekoniecznie z oznakami pleśni. Poszukaj jej dobrze.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Trochę nie kojarzę wątek więc podsumuje.
Moim zdaniem regulator ciągu bo do każdego ktoś powinien być.
Bufor i tak będzie Ci potrzebny, chyba że chcesz przejść na groszek.
Nieszczelności i tak by wypadało usunąć. Będziesz miał straty przez kilkadziesiąt lat. Może to można zrobić tanio. Trzeba się dowiedzieć. Jak dużo ma to wyjść to wtedy będziesz myślał. Np. Szukał inżyniera co to policzy.
Z buforem i RCK kocioł będzie pracował tak jak ma i dom dostanie ile potrzebuje. Kocioł pójdzie na mocy znamionowej albo niższej - niektóre na 30%maja wyższa niż znamionowa. Zobacz w certyfikacie. Np Galmet się chwali 97% a na mocy minimalnej to ledwo w 5 klasie jest.
Wtedy będzie można z nim walczyć na poważnie. I na pewno wtedy się da go zrobić dobrze.
Jak nie znasz zapotrzebowania to www.ciepłowlasciwe.pl. Policz ile będziesz płacił przy właściwej sprawności i podejmij decyzję czy chcesz tyle płacić. Bo po usunięciu mostków i ogarnięcia tyle będziesz płacił. Nie wiem czy jest mądre by okladac straty na tych mostkach poprzez szuflowanie węgla. Póki nie dasz RCK, a później ewentualnie bufora to się nie dowiem wszystko wygląda na to bez RCK bufora się nie obejdzie. Bez tego te dyskusje są płonne.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

"Krutki" ten raport.

Opublikowano

W Niemczech po takim raporcie już by wykonawca poprawiał fuszerkę.

Należało by odbić deski pomiędzy belkami stropowymi i uszczelnić szpary pomiędzy izolacją a belkami. Izolacja dobrze nie dolega i tworzą się tam przeciągi. Zimne powietrze wychładza mur, prawdopodobnie wykrapla się tam woda  jeszcze mocniej obniżając izolacyjność samego muru. Efekt sie potęguje i zamiast mostka termicznego o szerokości np 0,5cm wychodzą zimne połacie muru wyciągające ciepło.

Być może drewno pracowało i zrobiło szpary, a być może od początku są tam braki w izolacji.

Opublikowano

Jak praca materiału spowodowała problem to też wina wykonawcy.
Z diagnoza się twoja się zgodzę a że to pod sufitem to stary ciepła są większe niż gdyby taki mostek był w innym miejscu.
Ale to nie zmienia też faktu że jeśli kocioł jest przewymiarowany to nawet po usunięciu tych błędów dużo lepiej może nie być. Mniej ucieknie ale też dużo pójdzie w komin po spadku sprawności.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.