Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc w doborze pomp w instalacji


Robson88

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Nie za bardzo wiem jakie powinienem stosować pompy do mojej instalacji tak aby nie pobierały za dużo prądu ale żeby wszystko działało obliczyłem sobie przepływ w instalacji Q=0,645 ale nie mam pewności czy dobrze to zrobiłem.

Mam kocioł kl.5 15 kw, bojler z wężownicą 80l oraz 5grzejników panelowych 2m i jadną drabinka w łazience z kotła do mieszkania(zbiornika przelewowego) jest ok 9 m pionu. tak jak na schemacie.

Co możecie mi polecić Mam już jedną pompę którą zostawili fachowcy tj. Pompa typ GPD 25-40-180c waterforce

Pozdrawiam

 

 

Proj wstępny.jpg

Opublikowano

@Sambor dzięki

W sumie znalazłem taki schemat w internecie jeśli chodzi o pompe kotłową ale może żle coś rozumiałem/ podpatrzyłem. Nawet to uprości instalacje :)

dzięki :)

Opublikowano

Chyba jeszcze pompa CWU I CO do zamiany miejscami z zaworem różnicowym i czy pompa kotłowa nie wprowadzi zamieszania w układzie CWU? I czy pompa kotłowa wg tego schematu nie będzie zbyt mocno wymuszać obieg na kotle z pominięciem zaworu 4D? Może jakiś zawór termostatyczny zamiast tego 3d

 

Opublikowano

Zaworów różnicowych nie bedzie za poradą kolegi sambor w innym temacie:) także pompa kotłowa została dodana po konsultaci na forum zawsze idzie ją zdemontować w razie komplikacji pzdr

Opublikowano

Pompa kotłowa być musi, sam się o tym przekonałem, tylko chyba lepiej ją zamontować zaraz za zaworem 4D, a połączenie pomiędzy ciepła i zimną rura zaraz za piecem zlikwidować lub ewentualnie właśnie na nim zamontować ta pompę.

Może @sambor podpowie, mi dużo pomógł.

Co do pomp to mogę polecić Wilo yonos pico 1-4, mi sprawują się świetnie.

Opublikowano

Czytałem o zaworach termostatycznych ale już w ogóle mam mentlik w głowie. Myślę że zrobię tak zlikwiduję rurę łączaca zasilanie z powrotem  zostawie tylko trójniki zaślepione i sprawdzę jak sie będzie sprawować instalacja. Jak coś bedzie nie tak to wtedy bedę dalej kombinował. Tylko kwestia tego jakie ewentualne konsekwencje mogą być? o jakich zakłóceniach pisałeś?

Opublikowano

Tak termostatyczny tu się nie sprawdzi...

Zakłócenia - to czy przy takim umiejscowieniu pompy kotłowej i takie miejscu wpięcia powrotu CWU w powrót z 4D nie spowoduje ciągłego obiegu wody przez bojler nawet mimo wyłączenia pompy CWU i w konsekwencji nadmiernego podnoszenia temperatury w bojlerze?

Opublikowano

Temp. Bojlera nie powinna chyba wzrosnać powyżej temp zadanej na piecu czyli max 80 stopni chyba że nastapi zagotowanie wody w wyniku "awarii"w takim wypadku pompa cwu chyba powinna sie wyłączyć i zatrzymać napływ wody do bojlera ? Zaworów różnicowych nie bedzie w układzie wiec chyba powinno być ok.

W pewnym momencie myślałem nawet aby zlikwidować pompe cwu bo sądziłem że kotłowa wystarczy i wymusi obieg w bojlerze ale doszedłem do wniosku że lepiej nie eksperymentować jak się nie ma doświadczenia.

Opublikowano
11 godzin temu, Robson88 napisał:

Myślę że zrobię tak zlikwiduję rurę łączaca zasilanie z powrotem  zostawie tylko trójniki zaślepione i sprawdzę jak sie będzie sprawować instalacja. Jak coś bedzie nie tak to wtedy bedę dalej kombinował.

 

11 godzin temu, Robson88 napisał:

Temp. Bojlera nie powinna chyba wzrosnać powyżej temp zadanej na piecu czyli max 80 stopni chyba że nastapi zagotowanie wody w wyniku "awarii"w takim wypadku pompa cwu chyba powinna sie wyłączyć i zatrzymać napływ wody do bojlera ? Zaworów różnicowych nie bedzie w układzie wiec chyba powinno być ok.

W pewnym momencie myślałem nawet aby zlikwidować pompe cwu bo sądziłem że kotłowa wystarczy i wymusi obieg w bojlerze ale doszedłem do wniosku że lepiej nie eksperymentować jak się nie ma doświadczenia.

Pompa kotłowa ma być na rurze powrotu od 4D a nie tej łączącej powrót z zasilaniem kotła.

Jeśli dasz pompę kotłową na powrocie, ale za trójnikiem podłączenia powrotu CWU, wtedy rzeczywiście mógłbyś zrezygnować z pompy CWU ( a raczej zrobić z niej pompę kotłową). Wtedy musiałbyś mieć siłownik na 4D i sterownik musiałby zamykać mieszacz w auto lato bądż po wyłączeniu pompy CO.

Temperatura CWU jak na kotle chyba że dasz zawór termostatyczny z głowicą i kapilarą w bojlerze albo zawór termoelektryczny NC zasilany z wyjscia pompy CWU.

Pozostanie wtedy tylko dobrze zrównoważyć układ zaworami i/lub przepływem pompy kotłowej.

Opublikowano

Wiem, które tańsze skoro oszczędności szukasz:) Nie musisz kupować kolejnej pompy.

Opcja 1 - zostawiasz pompę CWU, zakładasz dodatkową pompę na powrót z 4D i  likwidujesz 3D z bajpasem między zasilaniem i powrotem.

opcja 2 - wykorzystujesz  pompę CWU. W tej opcji pompa może być również w miejscu przed kotłem, gdzie masz narysowaną pompę kotłową, i likwidujesz j/w

Za pompami zawory zwrotne, przed nimi filtry.

1669532894_OPCJEPOMP.thumb.png.4de22bcdb8807ea807d6b8cd0daf8177.png

 

 

Opublikowano

Niekoniecznie oszczednaści co dobrze działajacego układu :)300 zl rożnicy nie robi :) dlatego pytam które rozwiazanie byś wybrał a jeżeli oba są dobre to zastosuje tę gdzie mniejsze wydatki :) zależy mi na bezproblemowej pracy :)

Opublikowano

Najlepsze to jest nr 1. Mam tak u siebie i jest BDB. Oddzielne sterowanie CWU, i pompa kotłowa z przeznaczeniem tylko do obiegu kotłowego.

Opublikowano

Ok dobrze zrobie w twn sposób że zostawiw sobie miejsce na pompe cwu i przetestuje jak działa na 2 pompach a ewentualnie potem dołącze pompe cwu w razie problemów. 

Czy do cwu są specjalne dedykowane pompy? 

Pzdr

Opublikowano

Jak dołączysz pompę CWU, to pompa kotłowa MUSI pozostać w opcji 1.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.