Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimosz Ling Duo 25, Ekonomic Premium, zmiana na pellet


sielim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tu nowy.

Od jakiegoś miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem pieca Klimosz Ling Duo 25 kw ze sterownikiem Ekonomic 3000 Premium.

Ręczny czterodrogowy, brak czujników pogodowych i pokojowych.

Dom między 150-200 m, zależy jak liczyć, sporo kaloryferów i podłogówki.

Jestem zielony w temacie, ale żeby sobie nie ułatwiać życia, postanowiłem, że będę palił pelletem a nie, jak poprzedni właściciel domu, ekogroszkiem.

 

Ogólnie, jakby to rzec, widzę światło w tunelu. Czytam sobie fora, znalazłem w necie dokładną instrukcję pieca i osobno sterownika.

Jeśli chodzi o pellet - to różnica organoleptyczna ogromna. Brak smrodu, mogę zasypywać rano ubrany już do pracy, popiołu malutko.

Przy tym nie widzę żadnych problemów ze ślimakiem, nie szukam kamieni itp.

 

Widzę, że bardzo dużo ludzi ma problem z niedogrzaniem, a u mnie problem jest raczej odwrotny, tzn. mam problem taki, że w boilerze ciągle 80s i dostaję alarmy, że przekroczona krytyczna temperatura kotła - też po grzaniu wskakuje na powyzej 80.

Temperatura powrotu oscyluje mi w okolicach 45-55 st. zależnie jakie otwieram odbiorniki ciepła, ale chciałbym je generalnie zamknąć na razie ...

Na podstawie forów doszedłem do wniosku, że to kwestia efektu 'słomianego ognia', za dużej dmuchawy i rzeczywiście, zmniejszenie dmuchawy oraz dodanie płyty szamotowej niżej nad palenisko

poprawiło sytuację. Ale ...

 

Dalej jest źle. Mamy koniec lata i temperatury wysokie, a ja mam kocioł ustawiony w tryb zima i otwarty zawór czterodrożny na CO, dzięki czemu odprowadzam nadmiar ciepła na podłogówkę w łazience, gdzie się zrobiła szybko sauna a podłoga prawie parzy. Zaworem staruję ręcznie. Jak otworzyłem kaloryfery - też z miejsca zrobiły się gorące.

No i za dużo pali - teraz około 20kg pelletu na dobę. Takie coś to chyba zimą, a nie latem.