Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kocioł na pellet a komin z cegły


qwazar1906

Rekomendowane odpowiedzi

Wersja do wyczystki. Do tego ramka montażowa.

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6808023563

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wkład zamontowany, czas na pytania...

na końcu daszek czy bez?

komin /ten murowany/ w szczycie dachu, ile rury ma jeszcze wystawać?u mnie jest ok 40 cm; jak za dużo dociąć samemu?zakończenie kielichem czy "goła" rura?

co do frezowania - od dołu tarczą po prowadnicach; absolutnie bezinwazyjnie dla pomieszczeń wewnątrz, zero drgań; za to sporo kurzu; pół biedy jeśli początek komina w kotłowni/piwnicy; wkuwanie się z tego powodu w np. pokoju bardzo problematyczne;

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na właśnie co z tym daszkiem? Praktycznie w każdym zestawie producenci mają w komplecie daszek. Spotkałem się już z kilkoma opiniamy żeby go nie zakładać. Taki daszek zakłóca ciąg kominowy czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2018 o 10:05, radik81 napisał:

Taki daszek zakłóca ciąg kominowy czy co?

oczywiście że zakłóca.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2018 o 09:59, user2018 napisał:

Jaki wkład tam wrzuciłeś? Ile wyniosło Cie frezowanie?

160mm, 1.4404; 1mm; całość czyli frezowanie + wkład + obróbki na dole i na dachu 4000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podłączę się pod temat, chcem zamontować piec na pelet, ale najpierw muszę zrobić komin,teraz parę pytań:
Czy do pieca peletowego musi być wkład blaszany(kwasiak), czy może być ceramiczny.
Czy ktoś już z was frezował komin i wkładał wkład ceramiczny, jak z jego trwałością.
Czy musi być zamontowany RCK


Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

blaszany znacznie łatwiej zamontować; ceramiczny będzie też ok ale spróbuj go włożyć do starego komina;

moim zdaniem nawet nie próbuj; frezowanie bezproblemowe - od dołu tarczą, żadne łańcuchy lub od góry; absolutnie żadnych negatywnych skutków; także polecam; 

RCK u mnie ostatecznie w wyczystce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wstawisz?jak połączysz?

blaszyska u kilku znajomych od ponad 10 lat i nic złego z nimi się nie dzieje;

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blaszany znacznie łatwiej zamontować; ceramiczny będzie też ok ale spróbuj go włożyć do starego komina;
moim zdaniem nawet nie próbuj; frezowanie bezproblemowe - od dołu tarczą, żadne łańcuchy lub od góry; absolutnie żadnych negatywnych skutków; także polecam; 
RCK u mnie ostatecznie w wyczystce
Ja bym wolał ceramiczny, tylko właśnie to wkladanie, jak oni to łączą,
Dowiadywałem się już jak to wygląda u mnie z kominem, gościu był oglądać powiedział 4,5tys za ceramiczny i niby dają 10 lat gwarancji, ale wiercą tymi łańcuchami, co jest nie tak w tej metodzie.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to, że łańcuch rozbija cegły i przenosi drgania na całą konstrukcję komina; jeśli dodatkowo jest on /tzn komin/ częścią ściany wewnątrz budynku /jak w moim przypadku/ to skutki dla tynków i ścian są opłakane; frezowanie natomiast tarczą/cylindrem od dołu po prowadnicach jest natomiast absolutnie bezinwazyjne - przy mnie wiercone i obserwowane; o tym, że niektóre firmy leją wodę od góry podczas wiercenia to już nie wspomnę...

spasowanie i właściwe połączenie wkładów ceramicznych w wąskim przewodzie jest moim zdaniem  niemożliwe; porządnie zrobi to jedna na 20 firm, tylko pytanie czy trafisz na taką; przy układaniu wkładów blaszanych o wiele mniej do *** i tym bym się kierował;  

 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No problem jest taki że obecny komin mam w środku budynku

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.W przyszlym roku kupuje piec na pelet.W tym sezonie pomecze sie jeszcze z kotlem zasypowym.Obecnie pale na tem 35-40 wiec komin tragedia.
Kupilem bufor,wkrotce podepne go do smiecucha a zeby bezpiecznie przejsc na temperature 80-90 C to zamowilem kominiarza ktory wyczysci-wydrapie smole i cale dziadostwo z kimina.Do tego komina chcialbym podpiac juz na przyszly sezon piec na pelet(obecnie wybor to Smart fire 11/130) gdzie zaecana srednica komina to 100-110mm. Ja mysle nad wkladem 130mm ewentualnie srednica150 ale komin ma ok 17-18metrow wiec 130mm jest zdecydowanie tansze rozwiazanie i powinno bezproblemowo wejsc.Wymiary komina ok 16x20.Jest to komin zbiorczy w ktorym jest 8 kanalów w tym 3 kanaly wentylacyjne. Rozgladalem sie za wkladami MKZary i spokonie za material wyjdzie 4000zl.Oczywiscie stal 1.4404 grubosc 0,8.
Czy do tego komina bez wlozonego wkladu moge podpiac kociol na pelet ewentualnie po zastosowaniu rck?Rozumiem ze ogolnie zaleca sie wklady ze stali zaroodpornej ze wzgledu na kondensacje,temperature spalin itp..Lecz moje watpliwosci budzi fakt ze ja na tym piecu bede palil z moca nominalna,czyli na temperaturach maksymalnych dopuszczonych w kotle do 85C(zalecana 65-80) a to z uwagi ze bedzie ten kociol ladowal bufor.Palac na calej mocy temperatury spalin powinny byc dosc wysokie.Po zaladowaniu bufora piec sie wygasi na jakis okres(bufor 750L,mieszkanie 56m)Piec bedzie pracowal albo na maxa albo bedzie wygaszony-bez podtrzyman itp.Jedynie przy rozpalaniu automatycznym moga byc spaliny o nizszych temperaturach ale to nie powinno byc czesciaj niz raz na dobe(zalezy jak bufor bedzie sie sprawowal)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa tygodnie palenia i kapie cały czas...nic tylko zadzwonić do elektrometu i przypomnieć rozmowę, w której zapewniali, że wkład niepotrzebny; 

nikt tu już chyba  na forum nie podpowie Ci, że pellet i komin z cegły się zgadzają...

co do średnicy to miałem montować właśnie 130 ale skończyło się na 160 i rck w wyczystce;

jak producent zaleca mniejszy nawet niż 130 a kanał nie wymaga frezowania ja dałbym to 130; jeśli są jakieś krzywizny i trzeba powiększać włożyłbym 160

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Visitor1230

Wklad niepotrzebny? Brawo dla panow z elektrometu. Jezeli taka sama wiedze posiadaja w budowie kotlow to elegancko. Ja u siebie troche ze strachem wstawilem 130. Pomimo, ze producent wymaga 160. Ale to jakis standart dla 12 czy 20 kW jeden przekroj 160. Komin mam 11,5 metra i ciag jest wystarczajacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto wiedzieć co na ten temat mówi norma o kotłach na palio stałe: tekst w ramce na dole strony!

Warto czasem poczytać DTR-kę, ale w nich takich inf przeważnie nie ma, gdyż kto by kupił kocioł , do którego na dzień dobry musi wstawić wkład kominowy lub stawiać nowy komin.

PS

Na wkład blacha min 1mm.

wymagania sprawności.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 110mm dla 15kW  i żadnych skroplin nie zauważyłem. 

Pozdrawiam RedEd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od kotła mam fi 130 i RCK na 10Pa - nie ma  żadnych skroplin, ale spaliny mam ok 140C na wylocie z kotła.

Z resztą producent mojego palnika zaleca temp spalin nominalną  160C i wszelakie badanie i ustawienia mają być wykonywane przy tej temp spalin.

Termometr spalin jest elementem wyposażenia palnika i jego montaż jest obowiązkowy.

Jest z resztą bardzo przydatny, gdyż wzrost temp spalin informuje o konieczności czyszczenia kotła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałbym uscislic kilka niejasności które wynikly z czytania wpisow na forach odnośnie wkładow kominowych,jak i po otrzymaniu kilku odpowiedzi renomowanych producentow  wkładów.

 

  1. Jeremias wycenilo wkład o długości 18metrow  i fi 150 mm na 6,800zl  grubosc ścianki      0,6mm
  2. Mk zary robi wkłady ze stali 1,4404 i daje 20 lat gwarancji,blachy od 0,6 do 1 mm. Akurat do peletu to jest 0,8mm o ile dobrze doczytałem i system MKZSI
  3. Poujoulat wycenilo wkład o długości 18metrow fi  130 na 9100zl grubosc 0,6mm i tu pozwole sobie zacytowac  rozmowe z specjalista od Poujoulat:

Boję się, że forowicze …….. nie wiedzą tego, co my przetestowaliśmy w sprawie kotłów 5 klasy. Stal 1.4404 nie udźwignie tak agresywnego środowiska kondensatu (zostało to przetestowane i potwierdzone), jaki powstaje w wyniku spalania pelletu w niskiej temperaturze.

Jeżeli chodzi o grubość stali, to w zasadzie tutaj nie ma większego znaczenia, ponieważ właściwości fizyczno-chemiczne stali są takie same, bez względu na jej grubość.

 Dobra wiadomość jest taka, że Poujoulat znalazła rozwiązanie na wkłady kominowe do kotłów pelletowych 5 klasy i wykonujemy te wkłady ze stali 1,4539 o grubości ścianki 0,6mm, bo dopiero ta jakość stali przeszła testy jakie wykonywaliśmy. Zła wiadomość jest taka, że jest to produkt znacznie droższy od analogicznego ze stali 1,4404 ponieważ jakość stali 1,4539 (oraz jej cena) jest znacznie wyższa.

Ja oczywiście nie zamierzam się spierać o to czy stal 1.4404 jest jednak właściwa, zwłaszcza, że można zastosować grubość np. 1mm, lub nawet 2mm. Dzielę się z Panem jedynie tą wiedzą jaką posiadam, popartą wynikami testów jakich robimy dziesiątki dziennie w laboratorium Ceric we Francji (takie korzenie ma firma Poujoulat ”

 „Co do uznanych firm to na ewentualne wytłumaczenie (pomimo, że nie zwykłem bawić się w adwokata) powiem, że kotły 5 klasy i specyfika ich pracy (w bardzo agresywnym środowisku) to temat bardzo nowy – od badajże marca tego roku w moc przepisów – czyli zakładając sezon grzewczy, który ruszył dopiero jakieś miesiąc temu, to na efekty nieskutecznie dobranych kominów przyjdzie nam poczekać do przyszłego roku – spodziewam się sporego zamieszania związanego z rozszczelnieniem i korodowaniem kominów/wkładów kominowych ze stali 1.4404 pracujących z kotłami 5 klasy. ‘’

 

 4.  Lazar napisal odnośnie zapytania o potrzebe zalozenia wkładu kominowego”

  Kocioł przy mocy nominalnej 100% osiąga spaliny na poziomie 120-130 stopni więc nie są to wysokie temperatury.
Temperatura na kolejnych metrach będzie zdecydowanie spadać więc kondensat szczególnie w górnych odcinkach wkładu może się pojawiać.
Nie będę się tu rozpisywał co się dzieje w kominami " mokrymi" ale koszty odbudowy, skucia tynku z wykwitami będą dużo większe. 
Jeżeli komin nie jest w dobrej kondycji ( nie jest szczelny) to wkład musimy założyć już obowiązkowo”

 

To jak to jest z ta grubością ścianki,z tym materialem 1.4404 czy to 1.4539.

Ale najbardziej mnie interesuje co mam zrobic z tym kominem.Ze mam kupic wkład to już pewne,ale jaki?

Koszt wkładów firmowych to porazka. Zakładając ze 9000zl komin,13000zl piec, bufor 2500zl ,rurki pompki 1000zl,i naklad pracy wlasny. (nie wiem jak z kominem. A to do mieszkania 56 metrow w starej kamienicy…..

Inne zrodla ciepla przerabiane i odpadaja.

 

Czy kupic na portalach aukcyjnych wkład niby ze 1,4404 w kwocie ok. 3500zl .Czy ktos ma już kilka lat jakis wkład współpracujący z kotlem na pelet?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko będzie z tym doświadczeniem - po prostu kotły na pellet kl5 są praktycznie na rynku 2-3 lata a tyle to zwykła czarna stal wytrzyma.

Ja mogę napisać że kilka razy robiłem wkład ze stali 1,4404 grubości 1mm lub nawet 1,2 to kotłów GS na drewno lub kominków i na razie brak reklamacji ani uwag.

Na twoim miejscu brałbym stal 1,4404 najgrubszą jaką cie stać i sobie nie zawracał głowy jakimiś wynalazkami z kosmosu .

Z tyn że stal grubości 0,6 to zdecydowanie za mało , a średnica musi być min 150, ze względu na opory przepływu spalin.

Kiedyś współpracowałem z MK Żary i oni wtedy byli naprawdę dobrzy, poziomu raczej nie obniżyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.