Skocz do zawartości
IGNOROWANY

PRÓBA SZCZELNOŚCI PODŁOGÓWKI JAKOŚĆ RUR


michal2500

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Manometr wskazywał 3,5 bara przed wylewką i miarę układania wylewki ciśnienie ciągle wzrasta, po wylaniu 3 z 7 pomieszczeń osiągnęło już 8 barów i zamknął się licznik manometru. Hydraulik kazał upuścić do 3 barów ale zastanawia mnie skąd takie zjawisko? Czy coś nie tak z rurkami ? Potem po wylaniu wszystkich pomieszczeń wzrosło do 4,5 bara a teraz po kilku dniach spadło do 1,5 bara.
Po wypełnieniu instalacjii wodą jest to obieg zamknięty tylko z manometrem bez jakiegokolwiek dopływu wody z zewnątrz, pompek itp.
Na pewno na początku nie był to efekt wiązania betonu i wzrostu temperatury bo działo się to wraz z układaniem wylewki więc w zasadzie jeszcze proces wiązania nie następował. Czy słusznie podejrzewam, że te rurki jakieś do dupy i nie wiem czy ścigać hydraulika i hurtownie czy to jakieś normalne zjawisko ?

Opublikowano

Powinno być w układzie naczynie przeponowe inaczej mogą się takie efekty

Wzrost ciśnienia świadczy o tym że instalacja była szczelna i dobrze odpowietrzona

Na podłogę powinny iść tylko najlepsze rury.

Jakie są w twojej instalacji wiesz ty i twój hydraulik

Opublikowano
Manometr wskazywał 3,5 bara przed wylewką i miarę układania wylewki ciśnienie ciągle wzrasta, po wylaniu 3 z 7 pomieszczeń osiągnęło już 8 barów i zamknął się licznik manometru. Hydraulik kazał upuścić do 3 barów ale zastanawia mnie skąd takie zjawisko? Czy coś nie tak z rurkami ? Potem po wylaniu wszystkich pomieszczeń wzrosło do 4,5 bara a teraz po kilku dniach spadło do 1,5 bara.
Po wypełnieniu instalacjii wodą jest to obieg zamknięty tylko z manometrem bez jakiegokolwiek dopływu wody z zewnątrz, pompek itp.
Na pewno na początku nie był to efekt wiązania betonu i wzrostu temperatury bo działo się to wraz z układaniem wylewki więc w zasadzie jeszcze proces wiązania nie następował. Czy słusznie podejrzewam, że te rurki jakieś do dupy i nie wiem czy ścigać hydraulika i hurtownie czy to jakieś normalne zjawisko ?
Na początek zmień manometr.

Wysłane z mojego F5122 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wszystko o czym piszesz w pierwszym poście świadczy o dobrym /szczelnym  wykonaniu układu . Ciśnienie w instalacji rosło w miarę wykonywania kolejnych wylewek bo podnosiła się temperatura w układzie przejmowana z wiążącego materiału wylewki . To normalne że wiązaniu betonu czy innych mieszanek na bazie cementu towarzyszy wzrost temperatury . Proces wiązania betonu rozpoczyna się już w momencie  jego rozrabiania nawet w kontakcie z wilgocią z powietrza .

Wszystko jest w porządku i nic nie trzeba wymieniać ( zwłaszcza manometru ) a jedynie pilnować górnej granicy ciśnienia w układzie bo te 8 barów to chyba granica ciśnienia dla tych rur które wykorzystałeś . 

Naczynie przeponowe o którym wspomniał Sambor jak najbardziej przydatne i to nie tylko na etapie prac początkowych ale również w późniejszej eksploatacji .

Nic się nie dzieje i nie ma się co martwić na zapas . Poczytaj w danych technicznych rur jakie jest ich górne ciśnienie eksploatacyjne przy jakiej temperaturze i tego pilnuj żeby nie przekraczać żeby nie doszło do uszkodzenia na etapie wylewek . Armatura ma również swoje ciśnienia graniczne więc na to również należy zwrócić uwagę .

Pozdrawiam 

Opublikowano

Po próbie szczelności, przed wylaniem  betonu,  trzeba było spuścić powietrze z wężownic.    

Opublikowano

 Teraz toś przyładował!!!

Wszyscy producenci rur PEX stosowanych do podłogówki wręcz nakazują zalewanie jastrychu przy rurach pod ciśnieniem a ty chcesz spuszczać .

PS

Skąd tam wziełeś powietrze - przecież była woda, przy powietrzy nie wzrosłoby tak ciśnienie w układzie.

Opublikowano

Wiem że zalecają, i co z tego, wystarczy stosować odpowiedni promień gięcia i ostrożnie zalać .

Beton po wylaniu w trakcie dojrzewania  kurczy się, więc powierzchnia styku już takiej wężownicy z betonem jest mniejsza, a nabijanie ciśnienia bez naczynka,  ponad ciśnienie robocze tej instalacji to już przesada.

PS.

Nie doczytałem. 

Opublikowano

Tu są dwie rzeczy - jak jest rzadki beton, a taki powinien być aby otulić rurę to przy słabym mocowaniu do podłoża rura może wypłynąć na powierzchnię lub się podnieść w wylewce - wtedy są kłopoty z odpowietrzaniem pętli.

Ponadto rura napełniona wodą jest mocniejsza i wykonawcy wylewki mogą po rurach chodzić bez obaw.

 

Co ma z tym wspólnego promień gięcia rury nie wiem.

 

Opublikowano

To zależy od technologi wykonania i zalewania. 

Np. Nie powinno się stosować zaczepów do styropianu, przebijających folię i styropian, które w dodatku, utrudniają oblanie betonem rury od spodu .

 

Ps.Odnosi się, do ogólnych zasad układania wężownicy.

Wylewka betonowa też ma granice rozrzedzania, nawet uplastycznianiem, może dojść do niezamierzonego obniżenia marki betonu, pęknięć i rys skurczowych. 

Opublikowano

Oj piszesz kolejne półprawdy - widziałeś może anhydryt  podczas kładzenia?

Zapinki są stosowane , ale muszą być w odpowiedni sposób wbijane ( tracker)

Lepiej napisz ile m2 wykonałeś takich wylewek i takich podłogówek - podejrzewam że 0 (zero)

Więc kolego teoretyku daj sobie spokój i nie brnij w głupoty.

 

Opublikowano

Czy zapinki do tych rurek można wbijać ręcznie?Pytam bo firma wczoraj robiła u mnie podłogówkę i trochę zdziwiona byłam taką metodą.

Opublikowano

Dla mnie ta marka jest nieznana, producent  może być inny np Turcja lub skośnookie  firmy.

PS

O takie rzeczy należałoby pytać przez wykonaniem a nie po zalaniu - po co sobie teraz w brodę pluć.

Parametrów trzeba szukać na stronie producenta a ja takowej nie znalazłem.

Opublikowano
18 godzin temu, sambor napisał:

Lepiej napisz ile m2 wykonałeś takich wylewek i takich podłogówek - podejrzewam że 0 (zero)

Więc kolego teoretyku daj sobie spokój i nie brnij w głupoty.

 

Jeżeli to do mnie, to się pomyliłeś.

Opublikowano
6 godzin temu, bietka napisał:

Czy zapinki do tych rurek można wbijać ręcznie?Pytam bo firma wczoraj robiła u mnie podłogówkę i trochę zdziwiona byłam taką metodą.

Zapinki wbijane w izolację trackerem czy bez, to jest szkodnictwo i wygodnictwo dla instalatorów 

Opublikowano

Rurki można montować do zbrojenia  bez szkody dla izolacji termicznej.  

Brak miejsc przebić folii budowlanej, czyli przenikania przez folię płynnej wylewki, w dodatku są i tacy co spinkami podziurawią  jak ser,  drogie folie dedykowane pod ogrzewanie podłogowe, co niby coś tam odbijają, w takiej folii jedynie  przydatna jest nadrukowana  kratka pomagająca  ułożyć wężownice. 

Siatki zbrojeniowe na czarnej tańszej folii, dają ten sam efekt, a izolacja termiczna pod wylewką jest nietknięta..

Opublikowano
W dniu 23.06.2018 o 17:01, Animus napisał:

Np. Nie powinno się stosować zaczepów do styropianu, przebijających folię i styropian, które w dodatku, utrudniają oblanie betonem rury od spodu .

Przenikanie wilgoci do styro? Są metody bezpośredniego mocowania rur w płytach systemowych z wypustkami, ale tu styro ma bezpośredni kontakt z betonem bez folii, więc to też błąd? Te wypustki też "otulają" rurę dużo bardziej niż spinki co zmniejsza powierzchnię wymiany. Siatka zbrojeniowa pod rury tylko po to, by styro nie podziurawić to marny zysk w porównaniu z ryzykiem chodzenia po rurach położonych na siatce. 

Nie dajmy się zwariować. Miliardy spinek wbito w folię i jakoś podłogówki działają. Dopóki przewaga rozwiązań systemowych nie da wymiernych korzyści większych od 1 ‰, to ta skórka nie warta wyprawki. Jest masa innych istotniejszych błędów do popełnienia przy OP. Pomijam już przypadki, gdy męczysz się z obliczeniami, by mieć papier do podparcia się co do słuszności podjętych decyzji, a tu telefon od klienta, bo chłodem wieje w salonie. Zajeżdżasz, a tam zamiast ustalonych płytek deska i swoim papierem można się co najwyżej podetrzeć.

 

23 godziny temu, sambor napisał:

Zapinki są stosowane , ale muszą być w odpowiedni sposób wbijane ( tracker)

Czym różni się wbicie spinki ręką od wbicia jej tuckerm?

 

W dniu 23.06.2018 o 16:40, sambor napisał:

rura może wypłynąć na powierzchnię lub się podnieść w wylewce - wtedy są kłopoty z odpowietrzaniem pętli.

Kłopoty z odpowietrzaniem pętli, która podniesie się powiedzmy o 3 cm?  Ty na poważnie? A jak chudziak jest kiepsko położony i unosi się o 2- 3 cm na 5 metrach to co? Szlifujesz styro do poziomu? "Trochę" przesadzasz z tym poziomowaniem pętli. Przy przepływie 1,5-2 l/min rurą o średnicy 12 mm to powietrze nie ma szansy. Jakim cudem działa to: http://www.instalacjebudowlane.pl/9710-23-53-ogrzewanie-scienne--wady-zalety-przeglad.html , a miałyby być "kłopoty z odpowietrzeniem" rurki, która podniosła się w betonie? 

Co do wahań ciśnienia, to nie wiem w jakim przedziale czasowym obserwowano manometr od napełnienia. Do próby pewnie poszła woda wodociągowa ok. 10 stC, a mieliśmy upały po 30 stC, więc i rurki się rozgrzewały. Poza wpływem zmian temp zewnętrznej wokół rur nie widzę innego powodu wahań ciśnienia. Generalnie rura i układ okazały się szczelne. Spoko. 

Opublikowano
Godzinę temu, kiminero napisał:

Przenikanie wilgoci do styro? Są metody bezpośredniego mocowania rur w płytach systemowych z wypustkami, ale tu styro ma bezpośredni kontakt z betonem bez folii, więc to też błąd? Te wypustki też "otulają" rurę dużo bardziej niż spinki co zmniejsza powierzchnię wymiany. tce. 

Metody bezpośredniego mocowania rur w płytach ze styropianu, systemowych są jeszcze bardziej infantylne.

Cytat

Siatka zbrojeniowa pod rury tylko po to, by styro nie podziurawić to marny zysk w porównaniu z ryzykiem chodzenia po rurach położonych na sia

Siatka stalowa spełnia trzy funkcje, zbrojenie posadzki, ułatwia rozprowadzenie ciepła i wykorzystywana jest do montażu wężownicy. 

Cytat

Nie dajmy się zwariować. Miliardy spinek wbito w folię i jakoś podłogówki działają. Dopóki przewaga rozwiązań systemowych nie da wymiernych korzyści większych od 1 ‰, to ta skórka nie warta wyprawki. Jest masa innych istotniejszych błędów do popełnienia przy OP. 

I  wiele podłóg z podłogówką  jest spieprzonych  z tymi i innymi błędami, które trudno wyłapać laikowi, za to bije go  po kieszeni. 

 

Opublikowano

Ja bym się tym "dziurawieniem" klipsami tak nie przejmował. Bo wszystko co ewentualnie przecieknie do styro ma oddać wylewce podczas wiązania i odparować przy wygrzewaniu. Moim zdaniem dużo ważniejsza jest izolacja przeciwwilgociowa pod styropianem i tej dziurawić nie wolno.

Opublikowano

Niestety  szybko to nie odparuje, jest pomiędzy dwoma izolacjami przeciwwilgociowymi, zresztą przecieknie nie tylko czysta woda, zaczyn nie odparuje, chyba że będzie cud - współczynnik λ .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.