Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pierwsze Centralne Ogrzewanie-Jak Się Do Tego Zabrać,na Co Zwrócić Uwagę,koszty...


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@henryk1953

To żeś dołożył do pieca  :)

Dobrze,że o tym wspomniałeś bo ja chciałem najpierw zrobić wyjście z pieca lekko  w lewo i dopiero w górę.

Czyli wyjście z pieca kolankiem do góry na odcinku minimum 30cm,potem mogę dać lekko w lewo oraz do góry i pod sufitem puścić z lekkim spadkiem (8cm na 3metry) w kierunku pieca.

Na tych pierwszych 30cm mam puścić rurę poziomo do pompy.

Ja to tak zrozumiałem :)

Opublikowano

W normie masz ze do RB tylko łuki (ewentualnie 2kolanka 45*) one tez robią ala łuk Z pieca łuk o takiej  srednicy jak wyjscie z pieca i dopiero redukcja do 1cal.

----dobrze rozumiesz.---- 

łuki i rury czarne -nie ocynk-

Opublikowano

@henryk1953

Wszystko będę robił w miedzi.

Kolanek 45° wyjdzie mi 3 z racji tego,że wyjście z pieca jest z tyłu a nie z góry.

Jeżeli tak podłączę bojler to mogę  zapomnieć o grawitacji?

Syfonu aż tak dużego nie będzie-max 45°,ponieważ podłączenie jest od dołu a ja rury daję pod sam sufit.

ddjbdw.jpg

Opublikowano

Pierwszy z kotła łuk -potem ewentualnie redukcja do 28 miedz.

Zielona rura nie moze byc wyzej jak dół zbiornika.Nie rób tego spadku -wystarczy ze poprowadzisz tą rurę RB poziomo.

Czemu te rury nie mogą iść jak te stare na zdjęciu?

Opublikowano

@henryk1953

Większość kotłów ma wyjście 1cal,więc od razu lecimy z miedzią fi 28mm

A jak widzisz tą grawitację dla bojlera.

Opublikowano

@henryk1953

Napisałeś w momencie,gdy ja już zamieściłem post-wybacz.

Kurdę,to mój plan spalił na panewce.

W takim razie rur do bojlera nie mogę puszczać sufitem.

Chciałem to zrobić estetycznie,nie chciałem rur puszczać po ścianach (tak jak teraz jest) a niestety ukryć ich się nie da ze względu na płytki.

Coś pomyślę.

Opublikowano

@henryk1953

Stare są,że tak powiem brzydkie.

To są rury 5/4" a poza tym nowy bojler ma połączenie góra/dół a stary ma boczne.

Niestety bojlerów dwupłaszczowych nie znalazłem z podłączeniem bocznym.

Chciałbym to zrobić jak się należy.

Opublikowano

No cóż,będę musiał poświęcić ściąnę w kuchni i zrobić osobną nitkę na grzejnik w łazience,plus taki,że i on będzie działał grawitacyjnie-pex 16mm wystarczy na ten jeden grzejnik?-długość rury powrotnej jakieś 5-6m,grzejnik nie będzie posiadał zaworu termostatycznego.

Inaczej nie da się zrobić niestety.

118fxgw.jpg

Opublikowano

Da się i to taniej i bardziej poprawnie, -Zamontuj pompkę na powrocie!!!!!

Po co ta osobna nitka (zielna) z grzejnika do pieca- -podłącz ją do nitki ze zbiornika.

Jak podłączysz naczynie wzbiorcze -narysuj.

Opublikowano

@henryk1953

To,że podłączę pompkę na powrocie nie wyjdzie taniej i nawet jakbym chciał to nie mogę tego zrobić bo bezpieczniej jest dać nw na strychu przy ziemi niż pod dachem (nieocieplony strych).

Ta nitka od grzejnika będzie szła w ścianie a złączek skręcanych pex się nie muruje,więc nie mogę podłączyć tego pod bojler.Poza tym ta od bojlera też idzie w ścianie.

Nw mogę podłączyć tak jak wyżej,ewentualnie też mogę zastosować się do Twoich rad by podłączyć go jak grzejnik-w temacie stasia wklejałeś schemat.

Opublikowano

Mam rozumieć ze zbiornik CWU będzie montowany na miejscu starego ,a naczynie wzbiorcze będzie na nieocieplonym strychu.Ponadto rury zasilające i powrotne do zbiornika CWU i drabinki będą zamurowane,A rura RB miedziana też czy nie?

Opublikowano

@henryk1953

Tak,zbiornik na miejsce starego.

Naczynie wzbiorcze musi iść na strych ze względu na puszczenie rur pod sufitem,ale o zbiornik się nie martwię bo mogę go tam ładnie położyć i ocieplić czego pod samym dachem obawiałbym się zrobić.

Rura zasilajaca do cwu będzie pod sufitem,ale już powrotna będzie w peszlu zamurowana,tak samo sprawa się ma z grzejnikiem,oczywiście tutaj mowa o pex.

Rura rb w całości miedziana fi 28mm.

Narysuję to najbardziej dokładnie jak się da i wrzucę.

Opublikowano

Ale się bijecie z tą grawitacją.

Na czort wam ona - dla instalacji CO - nie wyjdzie, albo tylko minimalnie, dla samej instalacji CWU też nie jest aż tak potrzebna, pompa będzie brała 5-10W, wic nie ma o co piany bić, a i tak w sezonie grzewczym UPS jest przydatny - patrz temat @stasia.

 

Z resztą przy pompie jest dużo krótsze palenie na potrzeby grzania  CW - mniej paliwa potrzeba i szybsze dogrzewanie wody .

 

 Jak robisz to zrób elegancko, aby miało wygląd i funkcjonalność , a pompę jak będzie potrzeba i tak zasilisz z UPS-a

 

PS

Szkoda, że zrezygnowałeś z tej "Zosi" - to jeden z niewielu modeli mający prawidłowy wymiennik ciepła.

Opublikowano

@henryk1953

Narysowałem mniej więcej jakby to wyglądało-mało starannie bo paluchem ciężko.

Ułożenie mam podobne,tyle że okna w kuchni nie ma a za ścianą jest łazienka-te białe kropki to przebicie do łazienki-bezpośrednio do bojlera i grzejnika.

Cały powrót do pieca w ścianach.

Zasilenie i RB wzdłuż będzie ukryte nad sufitem podwieszanym.

@sambor

Zosia jest bardzo ciężka i stąd ta decyzja,natomiast kamen jest całkiem podobny.

Szukałem ups,ale ceny są spore-jak trzeba to się kupi.

rrt841.jpg

Opublikowano

Przecież przy pompie na powrocie - jak sam proponujesz naczynie musi być dużo wyżej,

To dla ciebie ,dla mnie wystarczy ze naczynie będzie pod sufitem i na 1 i 2 biegu pompki woda się nie przeleje ,jak właczy 3 bieg to przy 40  przelew z naczynia będzie ponizej 0.7 Hp i wtedy moze  mu przeleje.

A jak wiesz u niego pompka na 1biegu nie ma za bardzo co robić i załączanie na na wyższe biegi jest  bezcelowe.Dlatego instalator musi o tym powiedzieć użytkownikowi.

Opublikowano

@henryk1953

Czyli co sugerujesz?

Pompa na powrót a cwu grawitacyjnie tak jak jest narysowane teraz?

Zasilenie i tak muszę dać osobno na bojler z racji tego,że powędruje tam zawór różnicowy oraz zawór kulowy.

NW będzie o 40-50cm wyżej od najwyższego punktu w instalacji

Opublikowano

Kolego - powiem tak -jak masz podpiąc naczynie wzbiorcze aby instalacja była bezpieczna już wiesz 

Czy zamontujesz pompkę na zasilaniu ,czy powrocie ,to twój wybór ,czy zbiornik CWU będzie na grawitacji czy nie ,to też twój wybór.

Zbiornik na strychu musi być zabezpieczony przed zamarznięciem  zgodnie z normą .W zasadzie co do instalacji juz wszystko co mialem do powiedzenia to powiedziałem , Co do piecokuchni Zosia nie ma wajchy do zmiany klapki , ma przy tym dolny ruszt wodny ,według mnie to wada ,,Zaletą jest miarkownik mechaniczny ,ale skoro będziesz miał UPS-a ,to też nie przewaga. To też twój wybór.

Opublikowano

To chociaż niech ktoś powie jak regulować temperaturę na piecu nie mając miarkownika ciągu.

Z miarkownikiem spalanie byłoby chyba bardziej ekonomiczne?

Sorki za tak banalne pytania.

Opublikowano

Zastanawiam się również czy na grzejniki nie dać głównej nitki pex 20 i od tej nitki do grzejników pex 16 lub też 20 -nawet lepiej.

To tylko 3 grzejniki,więc jak myślicie lepiej dać pex 20 czy pex 25?

Chodzi o to żeby kupić coś z dobrej firmy a większość sprzedają po 20-50m

Opublikowano

To trzeba przeliczyć, inaczej będziesz później zmieniał.

Ale dla delty 15C  PEX20  na główne zasilanie teoretycznie wystarcza.

Ta rura ma złąćzki które lokalnie zmniejszają przekrój co może powodować hałas instalacji.

Natomiast do ostatniego grzejnika PEX16 jest za mało.

Musi być i tak PEX20.

Ja bym dawał do pierwszego PEX25 , a później PEX20 z odejściem na środkowy grzejnik PEX16..

Nie wiem tylko jak w prosty sposób zrobisz te "cycki" na rurach bez ich uszkadzania

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.