Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pierwszy jest ok i najczesciej stosowany ,same zalety jedna wada trzeba zabezpieczyc układ przed wysoka temp czy elektozawór na zasilaniu podłogówki albo inne zabezpieczenie

drugi dosc pomularny (ale masz mały bład powrót tak jak zasilanie przed zaworem)ale serwisy robia problemy bo zabezpieczenie powrotu kotła

trzeci układ od strony technicznej jest ok ale ma wady -powolne rogrzewanie sie podłogi ,koniecznosc stosowania takich samych pomp o takich samych cisnieniach osobiscie nie polecam tego układu

Opublikowano
trzeba zabezpieczyc układ przed wysoka temp czy elektozawór na zasilaniu podłogówki albo inne zabezpieczenie

Odnośnie zabezpieczenia przed nadmierną temp. to myślałem że termostatyczny zawór mieszjący ESBE da sobie radę. ew. jako dodatkowe zabezpieczenie myślałem nad prostym sterownikiem z czujnikiem na rozdzielaczu podłogówki wyłączającym pompę po przekroczeniu zadanej temperatury wody. Ponadto zasilanie podłogówki znajduję się za zaworem 4d a tutaj już prawdopodobnie woda będzie mieć temp. nie wyższą niż 50 stopni.

Dzięki za zainteresowanie.

Opublikowano
Panowie który schemat przedstawia właściwe miejsce zasilania podłogówki, czy w ogóle takie rozwiązanie będzie działać. Proszę o podpowiedź.

ogrzewanie.th.png

ogrzewanie12.th.png

ogrzewanie13.th.png

Witam pierwszy i drugi są ok. trzeci gdy pompa od podłogówki nie jest zbyt daleko od pieca .pozdrawiam Tomek

Opublikowano

Panowie a co myślicie o tym zaworze termostatycznym 3 drożnym, czy wystarczy do zabezpieczenia podłogówki? nie chce pchać się w skomplikowane mieszacze bo do grzania potrzeba mi 24m. kw, dom w stanie surowym a sałaty brak. Mimo tego że ma być niedrogie to ma poprawnie i efektywnie działać, dlatego jeśli taki zaworek w tym układzie jest do d... to proszę o krytykę i radę.

Czołem. ;)

Opublikowano

W celu zabezpieczenia podłogówki przed zbyt wysoką temperaturą możesz zamontować termostat przylgowy, który by wyłączał pompę w chwili przekroczenia danej temperatury

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

zdecydowałem się już na instalację jednak nie do końca jestem przekonany o prawidłowości działania zbiornika cwu. W innych tematach wyczytałem że cwu będzie chodziło w takim układzie na grawitacji ale mam pytanie

czy aby pompy nie wymuszą odwrotnego obiegu wody przez zbiornik cwu?

czy może się tak zdarzyć że obieg wody w co ominie kocioł przelatując przez zbiornik cwu?

już sam się gubie, nie chcę montować trzeciej pompy, instalacja miała być tania i prosta a tymczasem robi się na odwrót. Pomóżcie B)

schemat.bmp

Opublikowano

powiedz po co tyle kombinujesz ?

miałes trzy schematy z tego pierwszy jest najczesciej montowany i uzywany ,a teraz to masz juz c... na kiju ... i z małego układu robisz przepompownie bo przy taim roziazaniu jak powyzej bez pompy zasobnika na 99% beda działy sie dziwne zeczy ,wiec albo wróc do pierszeg schematu albo dołoz kolejna pompe i wysterój to

Opublikowano

jesli awór bedzie na max to istnieje taka mozliwosc ale bardzo zadko zawór tak bedzie sie otwierał ,a po drugie zasobnik nalezy wpinac przy samym kotle gdzie srednice sa duze i małe predkosci przepływu co spowoduje ze nie powinno sie nic dziac a druga sprawa to zawsze rozgałezienia czy trojniki sytuowac tak aby zawsze zachowac takie same kierunki przepływu wtedy napewno nic nie bedzie sie działo

Opublikowano

Kolego jeśli chcesz założyc pompe na cwu to proponuje Ci tak jak na schemacie. Ja tak robie i nigdy nie ma problemów, super działa. Ale tylko wtedy gdy kocioł w sterowniku ma obsługe pompy cwu, tryb leti, proiorytet bojlera itp. Kotły z sterownikami np TECH dobrze chodzą. No chyba ze kocioł nie ma takiej możliwości, steruje tylko dmuchawka i jedna pompa to wtedy dokupuje profesionalny steronik pogodowy z masą funkcji ktora tym wszystkim bedzie sterować wraz z zaworem 4d. ale to juz sa oczywiście koszta... zalezy od kilenta. Kolejna sprawa, również stosuje zawory ESBE TZM (termostatyczny mieszający) i mysle ze to wystarczy, przepuszcza ponad 40 st. na upartego można wstawić zawór RTL na powrocie podłogówki którym można dodatkowo ręcznie regulować i obniżać temperature. oczywiście niezbędny jest termostat przylgowy wyłączający pompe tak jak to było już wspomniane.

podłogówke można jeszcze rozbudować o inne elementy ale to już zależy co chcemy ośiągnąć.

pozdrawiam!

 

 

92233770.th.jpg

Gość Digitrax
Opublikowano
Ja raczej dałbym tak:post-4692-1241698511_thumb.jpg+ zawory odcinające.

 

Mam taki układ i nie jestem z tego do końca zadowolony. Podłogówka bardzo długo się rozgrzewa (kilka dni). Grzejniki są szybko wystudzane przez powracającą wodę z podłogówki. Następuje szybkie wymieszanie powrót się ochładza i piec zamyka zawór 4D zabezpieczając siebie. Zanim mały obieg się ogrzeje to duży już jest wystudzony przez brak dopływu ciepłego czynnika.

Gość Digitrax
Opublikowano

Powstaje problem "formalny". Nie zabezpieczymy temperatury powrotu kotła. Zastanawiam się czy nie przerobić instalacji w ten sposób, iż obieg grzejników podłączę w taki sam sposób jak podłogowy czyli bezpośrednio do kotła z wykorzystaniem zaworu 3 drogowego. Podłogówka i grzejniki będą posiadać tego samego typu zawory i pompy. Temperaturę powrotu zagwarantuje poprzez montaż małej pompki pomiędzy wyjściem z kotła a powrotem lub wymuszę stałą pracę pompy CWU, która zapewnia mi ciepły powrót do kotła. Innym wyjściem jest montaż wymiennika na małym obiegu i reszta instalacji po stronie wtórnej z wykorzystaniem zaworów 3D. Sezon zimowy się zakończył więc jest pół roku na poprawki B)

Opublikowano

a ktoś miał okazje robić w ten sposób jak na przykładowym okrojonym schemacie?? dodam iż niezbedny jest regulator pogodowy obslugujący 2 niezalezne obiegi... na drugim obiegu podłogówki ustawiło by się nizsza temp. Ciekaw jestem czy to zdaje egzamin. Być może fajne rozwiązanie lecz troszke drozsze.

 

21062147.th.jpg

Opublikowano

Najlepsze jest regulowany obieg kotłowy z niezależną pompą. Wtedy temperaturę powrotu można utrzymać prawie na jednym poziomie. Zaproponowane rozwiązanie z dwoma zaworami czterodrożnymi też powinno działać prawidłowo. W moim przypadku stosuję pompę obiegu kotłowego z wyłącznikiem gdy temperatura osiągnie temperaturę zasilania, co zdarza się gdy grzeję tylko c.w.u.

Gość Digitrax
Opublikowano
Najlepsze jest regulowany obieg kotłowy z niezależną pompą... W moim przypadku stosuję pompę obiegu kotłowego z wyłącznikiem gdy temperatura osiągnie temperaturę zasilania, co zdarza się gdy grzeję tylko c.w.u.

 

Można prosić o schematy połączeń.

Opublikowano
a ktoś miał okazje robić w ten sposób jak na przykładowym okrojonym schemacie?? dodam iż niezbedny jest regulator pogodowy obslugujący 2 niezalezne obiegi... na drugim obiegu podłogówki ustawiło by się nizsza temp. Ciekaw jestem czy to zdaje egzamin. Być może fajne rozwiązanie lecz troszke drozsze.

 

21062147.th.jpg

Ja tak robie i działa bezproblemowo zerknij w ten link tam sa fotki tak wykonanych kotłowni.

http://sanitsystem.fotosik.pl/zdjecia/1.html

Opublikowano

Załączam schemat z obiegiem kotłowym na pod mieszaniu pompowym. Układ powoduje całkowite uniezależnienie podmieszania wody dla kotła. Do wyjścia kotła można podłączać kolejne niezależne obiegi c.o. i c.w.u. Trzeba pamiętać, że jest to tylko schemat uproszczony, w związku z czym nie ma tu pozostałych elementów takich jak: zawory odcinające, zawory zwrotne, zawór bezpieczeństwa, naczynie wzbiorcze itp. schemat ma ukazać ideę działania układu podmieszania pompowego dla kotła.post-4692-1241770427_thumb.jpg

Opublikowano

Już sam nie wiem jak to powinno być zrobione B) . Wczoraj byłem u kolegi który podłogówkę ma podłączoną jak kaloryfer z tym że na powrocie ma zawory RTL. Instalację użytkował pierwszy sezon i jest z niej zadowolony. Podłoga nagrzewa się w miarę szybko i ponoć się nie przegrzewa.

Jak to jest z tymi RTL, rozwiązanie tańsze (brak pompy) ale czy to rzeczywiście tak dobrze działa?

Jeśli to działa to po co ja się pcham w jakieś układy z TZM i pompą do której jeszcze muszę kupić termostat.

U mnie jest 4 pętle podłogówki gdzie największa będzie w pomieszczeniu 12 mkw.

Czy taki RTL wystarczy do zabezpieczenia podłogi?

Czy podłoga będzie grzała równo czy może tylko pół?

Opublikowano

Jeśli będzie prawidłowo wykonana to będzie grzała w całości. Najważniejsze w podłogówce, aby była zabezpieczona przed przegrzaniem, np. w przypadku awarii układu regulującego temperaturę. skutki przegrzania mogą być fatalne. Opisywałem na forum, że do zabezpieczenia potrzebny jest niezależny zawór odcinający podłogówkę przy pojawieniu się zbyt wysokiej temperatury, np. zaworem termostycznym lub elektromagnetycznym.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.