Skocz do zawartości

befree8

Forumowicz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia befree8

Żółtodziób

Żółtodziób (2/14)

  • Pierwszy post
  • Współtwórca
  • Tydzień pierwszy zaliczony
  • Miesiąc później
  • Od roku na pokładzie

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Tak na pierwszy rzut oka to pompa CO pracuje w przeciwnym kierunku i brakuje zaworów zwrotnych, jeśli dobrze to rozszyfrowałem to wyjściu ciepłej wody nie stosuje się naczynia przeponowego. Ale prawdopodobnie to tylko tak Ci się narysowało. Może coś jest nie tak z tym odpowietrznikiem. Pobaw się z nim, poruszaj, odkręć go i wydmuchaj :) bez skojarzeń proszę ;) jeśli to nie pomoże należy wstawić zawór zwrotny za pompą cwu bo nie potrzebnie miesza się obieg co z cwu.
  2. Możesz również zastosować dedykowany to tego kotła regulator pogodowy vaillant calormatic 430. Regulator dostosowuje temperaturę zasilenia do temperetury na zewnątrz budynku i utrzymuje komfort w domu co jest najbardziej istotne w tej kwestii.Można montować go w kotle jak i na ścianie i posiada wiele funkcji. Pomimo tego że temeratura zasilenia zależna jest od tem. zewnętrznej to dodatkowo jeśli temperatura w domu dochodzi do zadanej, regulator tym samym obniża temperature zasilenia i pracuje na minimum mocy, a nie jak w przypadku pospolitych termostatów pokojowych gdzie kocioł pracował z tą samą mocą aż do wyłączenia. Ale tak naprwdę nie jest to tak istotne przy kotłach atmosferycznych jak przy kondensacyjnych gdzie kocioł jest najbardziej sprawny przy niskich temperaturach zasilenia. Regulator nieznacznie obniży spalanie gazu natomiast koszt regulatora to około 600-700 zł i nie sądze że tyle zaoszczedziś nawet przez 2 lata, także wybór należy do Ciebie:) Ale może niech się wypowiedzą użytkowinicy regulatora. Ja akurat zawsze polecam go swoim klientom do kotła vaillanta nie zależnie czy to kondensacyjny czy atmosferyczny.
  3. Kolego Kamyk, wszystko da się zrobić to co napisałeś ale zacznij może od tego jaką kwotę jesteś przeznaczyć na tego typu inwestycję i dopiero wtedy można coś zaproponować. Ponieważ taka pajęczynka może być zrobiona na kilka sposobów, (nie koniecznie dobrze) a wszystko zależy od gotówki inwestora. Rozumiem że kocioł gazowy ma być wspomagany solarem i kominkiem to wówczas dochodzi osobny zasobnik akumulacyjny i szereg innych materiałów. Robiłem podobną instalację która pochłonęła ok 60 000 zł. ale tez chałpa była dużo większa. Jeśli chodzi o kocioł gazowy to proponuje kondensacyjny jedno-funkcyjny ok. 15 kw co do firmy to już w wedle uznania - Ameryki nikt tu nie wymyślił, większość kotłów działa na podobnych rozwiązaniach. Dla domków jednorodzinnych najczęściej stosuje junkersa i vaillanta, uważam że są mało awaryjne, mają proste w obsłudze regulatory oraz przyjazną automatykę i po tylu latach instalacji wiem co można się po nich spodziewać. Każdy kocioł terminowo serwisowany będzie pracował bezawaryjnie wiele lat. Co do przezbrojenia kotła na gaz płynny - nie ma z tym najmniejszego problemu. Przy tego typu układu jednak proponuje aby zaprosić dobrego instalatora, który weźmie odpowiedzialność za taką instalację.
  4. Oj śmiem twierdzić że się nic nie zmieni. To są schematy prawidłowego zamontowania zaworu ale daj znać czy coś się zmieniło, możesz również zwiększyć temp i po problemie albo zakup regulator pogodowy + siłownik do zaworu 4d. Przeważnie krótki obieg robię z rury 35 i zawór 4d 5/4 jeśli mowa o obiegu kotłowym bez pompki.
  5. Nie zwiekszaj średnicy rur, połącz sobie rozdzielacze na miedzi i oczywiście otulina na rurki, a podłogówke zrób na zaworze 3-drogowym z siłownikiem, nie bedziesz żałować. małe instalacje gazowe robi się na rurze 22 nie wiecej. no chyba że jest bardziej skomplikowana instalacja i budynek ok 200 m gdzie jest sporo obiegów, sprzęgło hydrauliczne, kilka zaworów mieszających itp wtedy rura od kotła do sprzegła leci 28 ale już z zaworów 3-dorogwych do rozdzielaczy leci 22 (mowa o instalacjach do domków jednorodzinnych). Rury kisan są naprawde fajne zwlaszcza do podłogówki. Te kotły występują rownież w wersji jednofunkcyjnej. pozdrawiam
  6. Do rozdzielaczy rura miedziana 22. Do grzejników może być pex 16. wbudowana pompa powinna wystarczyć i tak to wszystko chodzi na ciśnieniu ale jeszcze napisz ile masz metrów do ogrzania. Podłogówke zrobiłbym na zaworze 3-drogowym do tego siłownik i jakiś sterownik pogodwy no chyba że nie chcesz wchodzić w dodatkowe koszta. I taka mała uwaga, naczywnie przeponowe ( ten na cwu) i zawór bezpieczeństwa wstawia sią na dojściu zimnej wody do zasobnika.
  7. OK juz wszystko jasne. dzięki za poradę :mellow:
  8. A mógłbyś dorysować na moim schemacie jak to wyglada??
  9. myślalem już wcześniej o kotle buderusa i oczywiście regulatorze z tej serii 4... logomatic ale tylko jako pogodówka do obiegów grzewczych, nie sądziłęm że można również dodać do niego specialny modół który wysteruje solarem :mellow: w moim przypadku fm 443. Chciałem użyć innego sterownika do solara i co najlepsze jest w podobnej cenie co moduł buderusa. Dzieki za poradę kolego wrzucam poprawiony schemat. Z kominkiem jeszcze się zastanowie.
  10. Witam podepnę się pod temat aby nie zaśmiecać forum. Klient uparł się na wspomaganie solarem CO dla domu około 200 m2 oraz chce kominek i jeszcze piec kondesacyjny, ja jakoś nie jest zwolennikiem tego typu ogrzewania no ale klient nasz pan. Rozrysowałem sobie dwa typy schematów i teraz nie do końca jestem przekonany który zastosować. Zaproponowałbym ten z dwoma buforami no ale oczywiście koszty będą dużo większe gdyż trzeba zastosować więcej kolektorów + osprzęt ( cała instalacja będzie kosztować około 70-75 tys zł pozatym jeszcze nie mówiłem kilentówi ceny kosztorysu co by go nie zrazić) i nasuwa sie pytanie czy jest sens tyle inwestować i tak trzeba dogrzewać gazem lub grzałką w zimę... kiedy to się zwróci. W drugim schemacie jest jeden bufor z wbudowanym zbiornikiem cwu... na pewno tańsze rozwiązanie ale nie wiem jak to się sprawdza w praktyce bo nie stosowałem. Ktoś z fachowców miał okazje? czy zimna woda w instalacji nie będzie wystudzać zbiornika cwu w trakcie załączaniu kotła. pyzatym trochę to jest zależne wszystko od siebie. W obydwu przypadkach bufor pełni funkcje sprzegła wiec jest OK. Prosiłbym również o dodatkowe opinie co do schematów, co Panowie dołożylibyście ewentualnie poprawili. Oczywiście istotą jest schemat ideologiczny obiegu rur i nie ma zaworów, filtrów itp.
  11. a ktoś miał okazje robić w ten sposób jak na przykładowym okrojonym schemacie?? dodam iż niezbedny jest regulator pogodowy obslugujący 2 niezalezne obiegi... na drugim obiegu podłogówki ustawiło by się nizsza temp. Ciekaw jestem czy to zdaje egzamin. Być może fajne rozwiązanie lecz troszke drozsze.
  12. Kolego jeśli chcesz założyc pompe na cwu to proponuje Ci tak jak na schemacie. Ja tak robie i nigdy nie ma problemów, super działa. Ale tylko wtedy gdy kocioł w sterowniku ma obsługe pompy cwu, tryb leti, proiorytet bojlera itp. Kotły z sterownikami np TECH dobrze chodzą. No chyba ze kocioł nie ma takiej możliwości, steruje tylko dmuchawka i jedna pompa to wtedy dokupuje profesionalny steronik pogodowy z masą funkcji ktora tym wszystkim bedzie sterować wraz z zaworem 4d. ale to juz sa oczywiście koszta... zalezy od kilenta. Kolejna sprawa, również stosuje zawory ESBE TZM (termostatyczny mieszający) i mysle ze to wystarczy, przepuszcza ponad 40 st. na upartego można wstawić zawór RTL na powrocie podłogówki którym można dodatkowo ręcznie regulować i obniżać temperature. oczywiście niezbędny jest termostat przylgowy wyłączający pompe tak jak to było już wspomniane. podłogówke można jeszcze rozbudować o inne elementy ale to już zależy co chcemy ośiągnąć. pozdrawiam!
  13. popieram kolege powyżej... ja rownież bym połączyl przed zaworem 4d. no chyba że któryś z klientów zazyczy sobie tak aby przekręcał tylko zawór 4d i miał jeden obieg na cwu w lato. bo np. nie chce mu sie juz zamykać zaworów na podłogówke. wtedy montuje tak jak na schemacie na odpowiedzialnosc klienta.
  14. Sporo róznych kotłów instalowałem i zdecdowanie polecam cichewicza. Kotły sa droższe od konkurencji wiec jesli kogoś stać to mogłby sie pokusić. Kazdy u kogo instalowałem był zadowolony w 100%, nigdy nie miałem z nim problemów. Raz tylko był spalony bezpiecznik w sterowniku ale to taki malutki szczegół. Jeśli chodzi o hef hmm kotły bardzo fajne i solidne ale główne te z podajnikiem. ogniwo oraz zębiec sa w porzadku (tylko wporzadku) w dobrej cenie lecz bez rewelacji warto troszke dołożyć i spać spokojnie. np wybrać SAS'a ale trzeba sporo dołożyć w stosunku do ogniwo. Instalowałem także wspomniane altechy i powiem tak... brak rusztów wodnych i szybko spalają, zbyt czesto trzeba czyścic pomimo ze mają coś wspólnego z cichewicznem ( nie wiem dokladnie czy chodzi o licencje, głupio mi torche bo kiedyś poleciłem altecha z uwagi na związek z cichewiczem a klient jest teraz nie pocieszony zaś pozostali ktorym założylem, chwalą sobie) Ostatnio instalowałem Defro i całlikiem niezły kocoł z dobrej cenie, ruchome ruszta wodne tylko ze kocioł z blachy 6 mm, dobre sterowniki firmy tech. Chciałbym również powiedzieć kilka słów na temat kotłów MCE z podajnikiem. Kotły moża rownież palić nie tylko na eko-groszek ale rownież na 'wszystko' jest przystosowany do spalania wegla, drewna itp, odpowiednio skonstrułowane palenisko rusztowe, ponadto można używać w czasie braku prądu grawitacyjnie. pozatym producent daje 10 lat gwarancji. i jeszcze jedna istotna rzecz - slimaki podające sa wykonane ze wzmocnionej stali, nie tak jak w zębcach w ktorych sie wycierały. Także full serwis no ale cena już wyskoka. a ktoś mogłby mi powiedzieć na temat kotłów *** oraz eco-tech? te drugie slyszałem ze przyzwoite lecz nigdy nie montowałem.
  15. witam układ zamknięty!! porażka, co za Magik to robil... Tak jak kolega wczesniej wspomniał mieszkasz na takzwanej bombie. Kiedyś poprawiałem taką instalacje zrobioną przez delikwentów z drogi ale nie bylo zaworu 4d i naczynia przeponowego, niestety było juz 'po' detonacji... pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.