mark266 Opublikowano 19 Lutego 2018 #1 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Witam. Czy jest może ktoś na forum kto wymienił piec na kondensacyjny a zostawił starą instalacje tzn. grube rury i grzejniki żeliwne i mógłby się podzielić wrażeniami z użytkowania takowej , czy jest z takiego rozwiązania zadowolony czy może lepiej wywalić wszystko i zrobić w nowej technologi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam Opublikowano 19 Lutego 2018 #2 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Witaj. Jako instalator c.o. dość często spotykam się z takim pytaniem, choć ostatnio coraz rzadziej. Pewnie dlatego, że świadomość klientów i instalatorów rośnie coraz bardziej. Ja twierdzę, że zmiana rur i grzejników jest bez sensu. Do określonego budynku trzeba dostarczyć określoną ilość ciepła. Czy to odbywa się cienkimi, czy grubymi rurami, czy wody w instalacji jest mało, czy dużo, to naprawdę nie ma znaczenia. Sprzedawcy rozpowszechniali kiedyś mit, że mniej wody w instalacji = taniej. To nie prawda. Zwróć uwagę, że mała ilość wody szybko się nagrzewa, ale i szybko stygnie. I na odwrót - duża ilość wody stygnie długo. W pierwszym przypadku z przodu zyskujesz, ale z tyłu tracisz, w drugim na odwrót. Czyli w przypadku wymiany rur i grzejników zyski są iluzoryczne. Zrobiłem dziesiątki wymian kotłowni węglowych na gazowe bez wymiany instalacji (jeśli klient nie chciał tej wymiany z powodów estetycznych, czy też z powodu nieszczelności starej), i nie widzę w zasadzie żadnych różnic w kosztach ogrzewania w stosunku do podobnych budynków z nowymi rurami i grzejnikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mark266 Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor #3 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Dzięki za informacje a jak wygląda sprawa sterowalności taką instalacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tofek Opublikowano 19 Lutego 2018 #4 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Witam, Posiadam kocioł gazowy kondensacyjny który jest przystosowany do pracy z układem otwartym i jest podłączony pod starą instalację. Jedynie co musiałem przerobić, to dołożyć żeberek do grzejników żeliwnych. W układzie hydraulicznym mam też 3 grzejniki aluminiowe, bez porównania żeliwo pracuje znacznie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mancio Opublikowano 19 Lutego 2018 #5 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Ja mam nowe stalowe i stare żeliwne. Żeliwo ładnie promieniuje , w stalowych więcej konwekcji. Przez to ze jest sporo wody to kociol pracuje dłużej ale obniża moc. Mam dobrze ustawione przepływy na wszystkich kaloryferach wiec jest ok. Na wszystkich mam głowice ale mało reguluję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tofek Opublikowano 20 Lutego 2018 #6 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 @Mancio czy na noc obniżasz temperaturę w pomieszczeniach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teres Opublikowano 20 Lutego 2018 #7 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Dzięki za informacje a jak wygląda sprawa sterowalności taką instalacją.Jest odpowiednio niższa. Koniecznie pogodówka, dobrze jakby jeszcze do kompletu był sterownik pokojowy i głowice termostatyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mancio Opublikowano 20 Lutego 2018 #8 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Cały czas 21C ale w sypialniach przykręcone na głowicach. Kocioł grzeje kilka razy na dobę po kilka godzin. Pogodowka ustawia od 42C do 50C na CO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mark266 Opublikowano 22 Lutego 2018 Autor #9 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 Witam ponownie. Chciałem dopytać jak macie podpięte swoje kotły ponieważ ja dostałem propozycje podpięcia poprzez wymiennik i tak się zastanawiam jak duże będą straty i czy można podłączyć kocioł inaczej. Chciałem również nadmienić ze będzie to modernizacja z dofinansowaniem 1\3 i w związku z tym zastanawiam czy nie wywalić wszystkiego i zrobić instalacje od nowa.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam Opublikowano 24 Lutego 2018 #10 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Wymiennik ma sens tylko wtedy, kiedy instalację grzewczą chcesz zostawić w ukł. otwartym, np. z powodu pozostawienia kotła węglowego lub kominka w takim układzie pracujących. Inaczej to bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mark266 Opublikowano 24 Lutego 2018 Autor #11 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Dzięki za odzew ale chciałem jeszcze dopytać,kocioł węglowy muszę wywalić ponieważ będzie to robione na dofinansowanie. Z tego co pisałeś wymiennik jest zbędny ale trzeba zamknąć instalacje tylko problem jest w tym że instalacja ma ok.25 lat i jest pewnie zasyfiona, czy trzeba ją płukać i czy takie płukanie plus filtr wystarczy żeby za jakiś czas nie zatkał wymiennika w nowym kotle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mancio Opublikowano 24 Lutego 2018 #12 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Płukanie i filtr powinny wystarczyć. U mnie chodzi 2 sezon na żeliwnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam Opublikowano 25 Lutego 2018 #13 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Tak jak powyżej, płukanie wystarczy a filtr zrobi swoje. Z tym płukaniem to też nie koniecznie, bo wszelkie syfy w starej instalacji znalazły już przez lata swoje ulubione miejsca i tam zaległy. Często instalowałem kocioł gazowy bez płukania instalacji, i zaglądając po kilku latach do filtra bardzo rzadko znajduję tam jakieś farfocle. Filtr zapycha się najczęściej w nowych instalacjach, jeśli niechlujny instalator byle jak owija gwinty pozostawiając w świetle przepływu pajęczynę konopii, ścinki po kalibracji rur pex, nadmiar pasty do gwintów albo nadlewki cyny. Warto zwrócić uwagę na to, czy w instalacji występują grzejniki aluminiowe i rury miedziane. W takim układzie konieczne jest wlanie do instalacji inhibitora korozji. Bez niego korozja będzie przyspieszona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blachaxxx Opublikowano 25 Lutego 2018 #14 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Witam, Posiadam kocioł gazowy kondensacyjny który jest przystosowany do pracy z układem otwartym i jest podłączony pod starą instalację. Jedynie co musiałem przerobić, to dołożyć żeberek do grzejników żeliwnych. W układzie hydraulicznym mam też 3 grzejniki aluminiowe, bez porównania żeliwo pracuje znacznie lepiej. Jaki to kociol ze chodzi w otwartym ukladzie? Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teres Opublikowano 26 Lutego 2018 #15 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 ACV-y chodzą w układach otwartych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 26 Lutego 2018 #16 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Niedźwiedzie też. Niedźwiedź ecocondens Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fanbiomasy Opublikowano 26 Lutego 2018 #17 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Termet Unicko tez chodzi na instalacji otwartej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tofek Opublikowano 26 Lutego 2018 #18 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 @blachaxxx posiadam kocioł firmy Thermagen 28/24 jest to klon kotłów ACV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fanbiomasy Opublikowano 27 Lutego 2018 #19 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 Na powrocie do kotła gazowego warto zainstalować filtr magnetyczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nerwus Opublikowano 28 Lutego 2018 #20 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Witam, mam pytanie rodzice zamierzają wymienić piec węglowy na gazowy. Dom klocek lata 80, bliźniak jedna sciana wspólna z sąsiadem, powierzchnia ok 150m2 nowe okna, brak ocieplenia. Wymiana ze względu na wygodę(mniej bałaganu i lataniu kupowaniu opału) do tego ma być jakieś dofinansowanie z miasta. Instalacja jest obecnie grawitacyjna otwarta z dorzuconą pompą. Grzejniki płytowe sprzed prawie 30lat instalacja wyjście z obecnego pieca 2" następnie redukowane piony przechodzą 1" do 3/4", a odnogi do grzejników są już 1/2". Wiem, że instalację trzeba przerobić na zamkniętą (otwarta nie zostanie bo i tak zbiornik wyrównawczy w tym momencie ma dziurę i trzeba dopuszczać wodę do układu) zawory na grzejnikach są starego typu nikt ich nie rusza bo od razu ciekną. Docelowo chcemy założyć zawory termostatyczne. W związku z powyższym mam pytanie czy przerabiać całą instalacje, czy tylko same grzejniki czy tylko zawory termostatyczne do tego zainstalować. Rozmawiałem już z instalatorami i różnie doradzają. każdy mówi co innego. Piec na jaki chcemy zmienić to kondensat. Przy obecnym piecu ustawiona jest temp 51-53stopnie i w domu jest fajnie ciepło ok 22stopni, minusem jest że jak się rozpali to i w nocy jest podobna temp a nad ranem spada. W gazowym można to ustawić ze w nocy ok 19 a od rana powiedzmy ok 22. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s3r Opublikowano 28 Lutego 2018 #21 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Proponuję z doświadczenia, żebyś wymienił wszystkie zawory na termostaty, zamknął układ plus odpowietrzniki na każdym pionie i kup kondensat plus sterownik. W kolejnych latach inwestycje w ocieplenie. Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mark266 Opublikowano 28 Lutego 2018 Autor #22 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Witam czy może ktoś z forum płukał starą instalacje i mógłby się podzielić informacjami jak i czym to płukać czy można to zrobić samemu czy trzeba brać jakąś firme specjalizującą się w tego typu pracach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 28 Lutego 2018 #23 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Możesz to zrobić sam, pod warunkiem że masz pompę do płukania instalacji i odpowiednie środki chemiczne, środki to można kupić bez problemu, tylko trzeba wiedzieć do czego. Przykładowe preparaty są tu http://www.ferdom.pl/index.php?a=lista&k=111 A pompę to można czasem pożyczyć w wypożyczalniach sprzętu budowlanego, wygląda np tak http://strefapomp.pl/weze-tloczne-do-pomp-uszczelnienia-mechaniczne-akcesoria/mobilne-urzadzenie-do-plukania-instalacji-0,54,136.html. Jedno jest pewne - to nie jest zabawa dla grzecznych dzieci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nerwus Opublikowano 28 Lutego 2018 #24 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Proponuję z doświadczenia, żebyś wymienił wszystkie zawory na termostaty, zamknął układ plus odpowietrzniki na każdym pionie i kup kondensat plus sterownik. W kolejnych latach inwestycje w ocieplenie. Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka Dzięki, jaki masz na myśli sterownik? i jaki piec polecasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nerwus Opublikowano 28 Lutego 2018 #25 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Ktoś jeszcze ma jakieś sugestie odnośnie przeróbki instalacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.