Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ogrzewanie Drugiego Budynku - 28 M Odleglosci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dom, a raczej budynek mieszkalno- gospodarczy (42m2 + warsztat 36m2), budynek z pustaków pianowych (gazobeton), mur na 1 i pół, czyli 40cm. Nieocieplony.

Budynek posiada piec Ogniwo 13KW w gwarsztacie, do tego podłączony jest:

- bojler 140 litrów

- grzejnik w warsztacie - zeliwny - 20 żeberek

- grzejnik w pokoju - 16 aluminiowych zeberek

- kuchnia 10 alu zeberek

- łazienka 6 alu zeberek

- ganek 4 alu zeberek

Wszystko działa OK

 

Postanowiłem podłączyć stary dom babci do tego układu. Co o tym sądzicie. Odległość 28m, trzeba przekopać podwórko. Dom ma 5 pomieszczeń:

-pokój 15m2

-pokój 22m2

-łazienka 6m2

-kuchnia 5m2

-korytarz 3m2

Dom z 1950 roku nieocieplony, z cegły.

 

 

 

Co będzie bardziej opłacalne robić 30m przekopu, przeciągać rury w rurze kanalizacyjnej, czymś ocieplać. Czy może wstawić drugi piec? Ale przekop i tak muszę zrobić, bo stary dom nie ma bieżącej wody. Tak sobie myślałem, by puścić rurę 110, w niej wąż PP do wody zimnej, dwię rury PEXAL (jaka średnica?) do CO w koszulkach. Czy może CO robić na PE? ale łączyć w ziemi? sam nie wiem. Oczywiście rura 110 po zewnątrz ocieplona wełną. Czy to ma sens? nie będzie grzać ziemi?. Myślałem też czy ciągnąć czwartą rurę do CWU, czy w straym domu zamontować jakiś bojler ze 100liter. Czy piec to wszystko pociągnie.

Z jednej strony kołtownia w garażu warsztacie to wygoda, bo w domu czysto, a z drugiej kawałek długości lini.

Drugi piec to koszt komina, którego nie ma, koszt pieca, nqadmuchu, sterownika. Przekop robić trzeba, by wodę bierzącą dociągnąć - CO PORADZICIE ?

Opublikowano

Mam podobną instalację, z kotła usytuowanego w domu ogrzewam warsztat 100m2 oddalony o około 12m. Kocioł stałopalny z podajnikiem. Instalację c.o poprowadziłem rurami PP PN20 (do 60st), w otulinie z pianki, w rurze kanalizacyjnej 110. Rury PP pod ziemią z kręgu bez łączenia. Wszystko działa dobrze, ale musisz zwrócić uwagę na pętle kompensacyjne długiego prostego odcinka pod ziemią, no i dobrze by było gdyby do rury kanalizacyjnej nie dostawała się woda gruntowa. Gdyby do rur miałaby się dostać woda to straty byłyby jednak zbyt duże.

C.w.u nie podprowadziłem ze względu na duże straty w ewentualnej cyrkulacji, a bez cyrkulacji to nie ma sensu.

Opublikowano

proponuje pex min 25mm do tego izolacja min 20mm i włozyc ro w rure kanalizacyjna 75mm i kazdy rurociag osobno u ciebie koszt ok 2000zł i bedzie to chyba najtansze rozwiazanie ,tylko nalezy uwazac na wody gruntowe jesli sa dosc płytko to nie zakopuj tego zagłeboko bo jeli gdzies woda sie dostanie w izolacje to tak jakby jej nie było

ze wzgledu na rozszezalnosc materiału nalezy w budynkach zostawic taki szacht po pierwsze do wgladu po drugie zeby naprezenia nie wystepowały

najlepszym rozwiazaniem byłoby połozenie rury proizolowanej ale koszt ok 50-50zł za metr albo rura wielofunjcyjna czyli obieg rzewczy do tego woda cwu i cyrkulacja ale metr takiego rozwiązania to ok 150-180zł tylko zaleta kopiesz wkładasz zasypujesz i po robocie rozejzyj sie po necie ile co kosztuje dokładnie

Opublikowano

Witam

Każdy rurociąg osobno?, czyli 4 rury kanalizacyjne 75?, Woda i Co?Czy jest sens dawać CWU na taką odległość, czy może dać drugi Bojler w starym domu?

 

A dlaczego osobno?

Opublikowano
A dlaczego osobno?

 

To daj to wszystko w jednym, ale rura kanalizacyjna min 150 lub nawet 200. W drugim domu raczej taniej będzie zainstalować drugi podgrzewacz wody.

Opublikowano

policz sobie koszty i daj sobie odpowiedz dlaczego osobno ,a co do cwu to tez sobie policz ,ja zamoztowałem sobie drugi zasobnik zeby nie było strat na przesyle tym bardziej ze nieinteresuje mnie czy woda w warsztacie ma 35-60st

a nastepna sprawa zeby zrobic dobrze i zaizolowac to lepiej jest robic to osobno bo to spowy odcinek i robienie kilku w jednymmoze byc bardzo uciazliwe

sam tak robiłem u mnie i jest optymalnie jesli chodzi o kase i szybkosc wykonania

Opublikowano

Ja wiem że chcesz babci zrobić dobrze z ciepłem, ale niestety, nakopać się też musisz. Posłuchaj automatyka, pisze tutaj bardzo sensownie.

Opublikowano

Liczyłeś np. proramem OZC zapotrzebowanie ciepła na ten dom babci ? Bo hasło "dom z cegły" niewiele mówi. Pomimo, że jest to 50m2 to przy opcji "mur 36" i stare okna potrzeba będzie z 15kW mocy kotła. Przy 60cm i nowych oknach może to być już tylko 5kW... A to będzie decydujące do przyjęcia przekroju rur oraz decyzji o dokupieniu drugiego kotła. Czy za CO babci będziesz płacił ty ?

Opublikowano

Kolego mam zrobiony taki układ c.o. odległość to 33 jest to zrobione z rury PEX/ALU/PEX 32 c.o. a ciepła i zimna woda z 25, cyrkulacja 16 to wszystko wpuszczone w rury 110 i zaizolowane otuliną PE działa to pierwszy sezon i jest ok

Opublikowano
Kolego mam zrobiony taki układ c.o. odległość to 33 jest to zrobione z rury PEX/ALU/PEX 32 c.o. a ciepła i zimna woda z 25, cyrkulacja 16 to wszystko wpuszczone w rury 110 i zaizolowane otuliną PE działa to pierwszy sezon i jest ok

 

Jaka moc CO ?

  • 3 lata później...
Opublikowano

Koledzy ja mam podobny przypadek tylko z bud.gospod. ogrzewam dom i nic się n ie dzieje . Rury wszystkie mam w otulinie i dodatkowo wsadzone w rure kanallizacyjna 200 mm i do tego jeszcze nawierciłem dziurek w tej rurze kan. i wpuściłęm pianke az wychodziła wszystkimi możliwymi otworami. Jak narazie nie widze strat ciepła . tylko ze zamontowałem mocnejsze pompki by ta wode pchneły te 18 mb

Opublikowano

Ja mam odległość kotłowni od budynku 10m. Rury Pex 32 co, otulina podwójna z pianki, grubość ok 30mm. Woda ciepła i cyrkulacja odpowiednio 20 i 16 pex plus otulina 30mm. Wszystko w rurach 110 PCV. Zakopane ok 1 m. Jednak straty są i teraz jakbym robił zamontował bym rury proizolowane. Izolacja z poliuretanu jest zdecydowanie lepsza.

Opublikowano

na kazdym przesyle sa straty sama izolacja to też masa i akumulacja ciepła i po kazydm starcie jest spora ,a im lpsza izolacja tym wieksza masa i dlatego wrazenie że śa duze straty

Opublikowano (edytowane)

Witam!U mnie warsztat stolarski około 70m2 3,5wys ,słabo docieplony do niego dobudowana kotłownia w niej wolnostojący komin.Do domu około 25m,dom 10 x 11 parter,piętro ,niskie poddasze około 180m2,dość dobrze ocieplony.Kocioł kwkd 22 zębiec od listopada 2012,CWU80l(stanowczo za mało dla 3 osób.Instalacja zrobiona w 2001r.,miedż,najgrubsze użyte rury "22",i takie są w przekopie zaizolowane standartową otuliną to dodatkowo owinięte pianką od podłogi panelowej tak z 3 warstwy ,to do rury 110pvc,w której powierciłem co około 0,5 m dziury fi6.Na te 25 mb wcisnąłem chyba 10 pianek pursoudal.Wszystko działa pompa leszno 25x40 na 1biegu,straty nieodczuwalne,tylko przy minimalnym mrozie 0,-1 ziemia nie zamarza,przy większym nie widać.Dzisiaj po kilku latach pewne błędy bym poprawił ,ale napewno został bym przy jednym kotle.

Edytowane przez julas

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.