Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba O Ocenę Schematu Co, Cwu


dawido23

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, proszę o ocenę poprawności schematu, mieszkanie 80 m2, piec Defro Optima Komfort 10 Kw na samym miarkowniku bez dmuchawy i sterownika. Bojler 100L dwu płaszczowy Galmet. W mieszkaniu jest 6 grzejników do których zasilanie idzie przy suficie i 1 grzejnik ostatni do którego zasiłanie od 6 grzejnika idzie już przy podłodze. Naczynie wyrównawcze na strychu 15L, ok 5 metra nad piecem. Do tego Poma grungfos alpha 2 z auto adapt 25/40/180.

Zasilanie i powrót do grzejników oraz zbiornik wyrównawczy już zrobione. Zostało jeszcze to wszystko podłączyć do pieca i zbiornika cwu. Ochrone powrotu chce zrobić poprze TZM vtc511 50st. Ujdzie ten schemat czy raczej coś do poprawy, z góry dziękuję za cenne wskazówki.

 

post-75879-0-07888500-1515094501_thumb.jpg

Opublikowano

Autoadapt gryzie się z zaworem różnicowym. Pytanie czy ta grawitacja na TZM ma sens? Lepiej chyba odpuścić ZR lub awaryjnie zawór kulowy, a w podstawie układ potrzymania napięcia. Rozdział górny musisz jakoś odpowietrzyć automatem.

Opublikowano

Witam, uzupełniłem schemat o odpowietrznik auto. na górze zasilania. Pompy jeszcze  nie mam ( tą z auto adapt mogę mieć od znajomego) mogę mieć też grundfos alpha 2L bez auto adapt i do tego jakiś sterownik np taki http://allegro.pl/sterownik-typu-cs-07-pompy-c-o-i6935800500.html. Jak podłączyć ten TZM żeby prawidłowo pełnił swoją funkcję? UPS-a planuję jakiegoś ale to w przyszłym sezonie.

post-75879-0-16396400-1515096883_thumb.jpg

Opublikowano

Nie ma znaczenia wysokość naczynia względem kotła tylko względem najwyższego punktu instalacji - w Twoim przypadku rura zasilania pod sufitem.

Przy pompie na powrocie naczynie powinno być wyżej(przy pompie 25/40 to teoretycznie 2,8 m ponad najwyższy punkt instalacji) 

Możesz zawór 3d zamontować  na zasilaniu w funkcji rozdzielenia - będzie spełniał to samo zadanie a naczynie wystarczy 30 cm ponad najwyższy punkt.

Zawór 3d dałbym 55st - mam taki u siebie i przy czasie reakcji zanim termostat się przymknie temp powrotu spada momentami  do 45st 

Opublikowano

A TZM VTC511 kupić 50 czy 55 st ? Przed pompa wystarczy zawór kulowy z filtrem skośnym, a za pompa zawór kulowy jak w schemacie ?

I mam jeszcze pytanie odnośnie bojlera, są w nim dwie mufy pod jedną chcę podłączyć czujnik temperatury, a drugi opisany jako mufa cyrkulacyjna 3/4 i nie wiem czy to zaślepić korkiem ? Pytanie jeszcze o pompę , czy jak zamontuję pompę alpha2 z auto adapt to czy będzie do tego potrzebny jakiś sterownik czy lepiej kupić pompę alpha2 bez auto adapt i dokupić np taki sterownik http://allegro.pl/sterownik-typu-cs-07-pompy-c-o-i6935800500.html, co będzie lepszym rozwiązaniem ?

post-75879-0-11977100-1515357830_thumb.jpg

Opublikowano

TZM to weź VTC311 na 55C, te VTC otwierają się 5C poniżej temp znamionowej

VTC 511 jest trochę za duży do takiego kotła.

Rozumiem że na grzejnikach masz termostaty- wtedy trzeba pompę z autoadaptem.

Ten sterownik to służy do zał pompy przy odpowiedniej temp na kotle, może być to tego kotła.

Opublikowano

Ja bym TZM nie wstawiał do GS - wolałbym pompę do podmieszania lub jakąś spinkę (bypass sterowany ręcznie) i odłączać pompę jak zejdzie poniżej jakiejś temp.
Na TZM ludzie narzekają w zasypówkach (górne spalanie palone cyklicznie) bo fajnie jak się kocioł wygasza, żeby puszczał jeszcze trochę pary na dom - tutaj zamknie temp na 50-55 na kotle i sam kocioł wygasza się kilka godzin a w domu już zimno. Przy dolnym spalaniu i dosypywaniu jeszcze to ma sens. Przy wygaszaniu i tak różnica między zasilaniem i powrotem nie jest wielka więc woda może sobie spokojnie jeszcze jakiś czas poganiać, co przy TZM jest niemożliwe.

Oczywiście z punktu widzenia działania kotła fajnie jest go mieć - ale w praktyce troche daje w tyłek i pare osób już się go pozbyło (zwłaszcza wersji na 55 stopni - to jest dobre, ale przy pellecie).
 

Opublikowano

Potwierdzam to co pisze przedmówca, przy TZM  w GS palonych od góry istnieje ten problem, że przy spadku temperatury i podczas jego nagłego zamknięcia temperatura w domu momentalnie się obniża chociaż kocioł jeszcze pracuje..jeśli jest szansa na grawitację, można się poratować elektromagnetycznym zaworem otwieranym sterownikiem w momencie zamknięcia TZM..ale to trochę droga impreza...

Opublikowano

Można wstawić chińską pompę kotłową (90 zł) i podłączyć ją przez termik KSD9700 (5zł). Pompę włączasz z ręki bo i tak rozpalasz w piecu a wyłączy się sama poniżej temperatury na termiku który kupisz, żeby nie mieliło jej w nieskończoność jak woda zimna. Możesz wstawić 2 temiki i pompa będzie domieszać wodę tylko gdy jest za zimna (tylko że zakres to chyba minimum 15 stopni). Możesz to sterować termostatem przylgowym, termostatem cyfrowym za pare zł itd itd. Grubość nitki - 3/4, nawet 1/2 (potrzeba jeszcze zaworu zwrotnego i grzybkowego do ewentualnego dławienia przepływu i oczywiście odcinka pompy na kulowych).

Z drugą pompą (na instalację) musisz wyjść z tego obiegu żeby nie pracowały szeregowo - czyli na zasilaniu powyżej tej nitki pompy kotłowej - obejście można zostawić, jak jest jakiś cień grawitacji, ale sama pompa bez prądu w pionie puści więcej wody niż sklinowany ZR.

A najprościej - to samo co jest teraz bez pompy i TZM tylko z zaworem dławiącym (grzybkowym). Jak zaglądasz do kotłowni w miarę często - to zostawiasz pompę na powrocie a na nitce gdzie był TZM wstawiasz zawór grzybkowy którym zawracasz trochę wody z zasilania - jak jest za zimno będziesz musiał podnieść temp na piecu lub puścić zawór - ale to już człek za niewolnika przy piecu robi. Co kto lubi.

Opublikowano

Witam

chciałem prosić o ocenę  instalacji max co wyciągłem z kotła to 10 min podawania i 10 min trzyma na podtrzymaniu powrót wydaje się zimny temperatura spada 3 stopnie w dół od zadanej i potem długo nabija i tak w kółko straszne spieki się robia ogrzewam samom podłogówkę około 200m2 + jeden grzejnik podajnik 7 worków 25kg ( 175 kg wciąga w 4 dni ) cwu jeszcze nie używam a co będzie jak dodam jakies zdięcia z wykonanej instalacji może uda się cos wykminić z tego

Dzięki wielkie za jakies sugestie i radypost-77103-0-40844300-1515494026_thumb.jpgpost-77103-0-42972000-1515494027_thumb.jpgpost-77103-0-97120400-1515494027_thumb.jpgpost-77103-0-52074800-1515494028_thumb.jpgpost-77103-0-03765700-1515494029_thumb.jpg

Opublikowano

Można wstawić chińską pompę kotłową (90 zł) i podłączyć ją przez termik KSD9700 (5zł). Pompę włączasz z ręki bo i tak rozpalasz w piecu a wyłączy się sama poniżej temperatury na termiku który kupisz, żeby nie mieliło jej w nieskończoność jak woda zimna. Możesz wstawić 2 temiki i pompa będzie domieszać wodę tylko gdy jest za zimna (tylko że zakres to chyba minimum 15 stopni). Możesz to sterować termostatem przylgowym, termostatem cyfrowym za pare zł itd itd. Grubość nitki - 3/4, nawet 1/2 (potrzeba jeszcze zaworu zwrotnego i grzybkowego do ewentualnego dławienia przepływu i oczywiście odcinka pompy na kulowych).

 

Z drugą pompą (na instalację) musisz wyjść z tego obiegu żeby nie pracowały szeregowo - czyli na zasilaniu powyżej tej nitki pompy kotłowej - obejście można zostawić, jak jest jakiś cień grawitacji, ale sama pompa bez prądu w pionie puści więcej wody niż sklinowany ZR.

 

Tak będzie dobrze ?

post-75879-0-44243700-1515513833_thumb.jpg

Opublikowano

Jak wywalisz zawór różnicowy i dasz na powrocie z grzejników zaw zwrotny to będzie OK.

 

Zawór grzybkowy za pompą kotłową a nie przed

Oki, poprawiłem. Teraz dobrze ?

post-75879-0-28709600-1515518083_thumb.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.