Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proste Wyliczenie Przepływu Na Rotametrach - Pomoc


Norberto77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuję pomocy w sprawie jak ustawić na rozdzielaczu podłogowym rotametry, mając dane powierzchnia/kubatura pomieszczenia długość pętli dla każdego obwodu. Szukałem odpowiedzi, ale jestem laikiem w tych sprawach i w internecie za bardzo fachowo jest to opisane.

Rotametry mam na górnej belce zasilającej ze skalą od 0 do 5 patrząc od góry. Na dolnej belce zawory do zakręcenia. Pompa z zaworem 4 drogowym.

Jak wyliczyć tak mniej więcej jaki przepływ?

Czy ustawiam rotametry na np. większy przepływ, po czym reguluję tymi dolnymi zaworami?

Jak zajdzie potrzeba to potem jakoś delikatnie będę robił korekty

Jaką najlepiej dać temperaturę na zasilaniu na tym zaworze termostatycznym na podłogówkę?

 

Mam piec Lazara na pellet piec ustawiony na 70stC - na zasilaniu wody jest zawór 4D za nim pompa mieszająca ustawione na 45stC

Kolejna pompa mieszająca to ta na rozdzielaczu - czujnik temp. zamontowany jest na górnej belce zasilającej i tu mam największy dylemat jak to ustawiać z tym zaworem mieszającym, jaką dać temperaturę na sterowniku na ten mieszacz/pompę. 

Pozdrawiam

Norbert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dolnej belce odkręć na maxa, i nie ruszaj, te służą tylko do odcinania pętli.

Na rotametrach ustaw po 1,5l i poczekaj 1-2 dni,

Jak się dom nagrzeje to reguluj - za zimno to więcej o 0,5l, za gorąco to skręcić.

 

Jak nie masz obliczeń to tylko na czuja można coś wyregulować.

Daj fot rozdzielacza, czuję że  masz coś nie tak.

 

 

PS

Po co do podłogówki aż 2 pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach