Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Umiejscowienie rotametrów


wafello87

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam taki problem, w skrzynkach rozdzielczych od podlogówki na każdym rotametrze pokazuje mi 0, nawet gdy je rozkręce na maxa, i teraz moje pytanie, czy rotametry powinny być na zasilaniu czy powrocie? Dodam że to są takie co mają skalę od 0 do 5  i 0 jest u góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, zawory mam otwarte, nawet gdy wszystkie zamknąłem i zostawiłem tylko jeden to również nie pokazywał.

Rotametry mam na górnej listwie, czyli na powrocie, tak ta instalacja została zrobiona, że zasilanie jest na dolnej. Może tak być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na instalacjach C.O. i dlatego takie pytania:

1. Czy rotametry z 0 na górze mogą być umiejscowione na powrocie, czy muszą na zasilaniu?

2. Czy może być tak że zasilanie jest na dolnej listwie?

Na którymś wątku na forum wyczytałem że ktoś napisał że hydraulik założył mu rotametry na powrocie i musiał poprawiać bo nie działały. Czy to prawda?

Niestety krecilem rotametrach, wykrecalem i wracałem i nie było poprawy, zawory na dolnej listwie otwarte. Nie jestem specem w tej dziedzinie, ale na logikę mi mówi, że przepływ musi być w dobra stronę na rotametrach, ponieważ sprężyna nie naciągnie tej wskazówki w kieliszkach. Czy jestem w błędzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja ma 4 lata, pompa grundfos, z opcją podłogówka, i na pewno kręci.

Jeszcze raz ponowie pytanie, czy rotametry mogą być założone na powrocie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommyp2 Dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach