Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Defro Sigma 16 Kw. Przemakający Komin


Czekfra

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.

Od ponad miesiąca używam kotła Defro Sigma i po dość długim czasie udało mi się go ustawić tak, aby nie palił ze spiekami.

Teraz mam inny problem, ponieważ pojawiły mi się plamy w górnej części komina, od strony właściwie nieogrzewanego korytarza. Dotychczas paliłem starym piecem zasypowym i ten problem czasami się pojawiał ale nie w takiej skali.

Dom jest w ogóle nie ocieplony, komin bez wkładu - jedynie podczas tegorocznego remontu płaskiego dachu. ociepliłem "wystającą" część komina styropianem. Tak jak nadmieniłem jedna strona komina znajduje się w zimnym korytarzu, a druga w ogrzewanej części mieszkalnej.

Temperatura spalin jaką pokazuje mi sterownik to ok. 60 70 st. więc pewnie mała i dlatego skrapla się w górnej części komina. Czy jeśli zastosuję na szczycie komina jakiś "wytłumiacz" spalin w postaci blaszanego kominka, to pomoże to w podniesieniu temperatury tychże ? 

Pozdrawiam i proszę o ewentualnie inne sugestie jak rozwiązać mój problem.

Opublikowano

Zaczynają się problemy z kotłami 5 klasy. Do takiego kotła wskazany jest wkład kominowy. Nie wiem czy tam jest możliwość zdemontowania zawirowywaczy. Musisz podnieść temperature spalin.

Opublikowano

No dobrze, a jak przytkam komin "od góry", to pomoże ?

Opublikowano

Tak przytkaj sobie... to któregoś ranka się nie obudzisz. Temat poruszany wielokrotnie ale nie ostatni. To dopiero początek...

Masz 5 opcje:

- podnieść temperaturę spalin kosztem ilości spalonego opału;

- zburzyć komin i postawić systemowy;

- wstawić w aktualny komin wkład;

- nic nie robić i ryzykować zdrowiem i życiem;

- naprawiać skutki i tak co roku;

Opublikowano

Po przesunięciu jednej półki, tak aby ciąg "wyprostować" temperatura spalin dość szybko wzrosła z 58 st. na 72 st. Zobaczę co się będzie działo w dłuższym odcinku czasu. Ile takich zawirowaczy może być w tym piecu ?

Jaka powinna być temperatura spalin tak aby była w miarę ok. ? 

Opublikowano

No dobrze, a jak przytkam komin "od góry", to pomoże ?

Jak masz 70°C na wylocie z czopucha to jakbyś komina nie przytykał to większa nie będzie. Piec tak dobrze odbiera temperaturę, że tylko i aż tyle stopni idzie w komin.

Tak jak piszą koledzy wyżej - nie przytykaj komina - o ile Ci życie miłe

 

chyba, że wyjeżdżasz i teściowa ma domu pilnować :D

Opublikowano

Witaj ja mam podobny problem jak na razie udało mi się osiągnąć wyższe temp. Spalin przez zdemontowania całkowicie zawirowywaczy czyli machnizmu czyszczacego. Wcześniej piec osiągał góra temp 110 i nadzorze spadały nawet do 50st. Po wycignieciu mechanizmu temp wzrosły teraz 90 do 140 w podtrzymaniu a w pracy do 180st. Tylko w ten sposób udało mi się podnieść temp. Inne sposoby nic nie dawały. A też miałem problem z wodą w kominie

Opublikowano

Podnieś temperaturę spalin tak jak koledzy piszą,wyjmij zawirowacze. Spalisz raptem ze 300kg groszku więcej w sezonie ale komin będzie wygrzany i problemu nie będzie.Komin w części nieogrzewanej powinien być ocieplony.

Opublikowano

Dziękuję za porady i sugestie  :) 

W żadnym wypadku nie przytkam komina, a na wiosnę zainwestuję we wkład kominowy, tylko nie wiem do fachowców z jakiej dziedziny się zwrócić: budowlańców, dekarzy, czy też innych  :( ?

Opublikowano

Jak się podleczy trochę komin,5 klasa zostaje na papierze... ;)

No i wychodzi na to, że ten cały program walki z niską emisją nie do końca będzie działał tak jak powinien.

 

@audilrh

A czy sam wkład ceramiczny tu pomoże ? Nie powinien być przypadkiem ocieplony?

Z tego co wiem to ludzie z nierdzewki wkłady montują. Było nawet gdzieś na forum, że tylko nie te z alledrogo.

Opublikowano

Dziękuję za porady i sugestie :)

W żadnym wypadku nie przytkam komina, a na wiosnę zainwestuję we wkład kominowy, tylko nie wiem do fachowców z jakiej dziedziny się zwrócić: budowlańców, dekarzy, czy też innych :( ?

Ja przerobiłem temat jakiś miesiąc temu.

Frezowanie to koszt Ok 200 zł za metr a wkład kamionkowy to 3500 zł. Dla mnie to za droga inwestycja i wstawiłem wkład z blachy żyro i kwaso odpornej 1 mm typ 14828 z montażem wyszedł mnie 2500. Pewnie nie będzie na całe życie ( liczę ze z10 lat wytrzyma) ale jak mi kocioł siądzie to przejde na gaz i komin mi nie będzie potrzebny.

Teraz widze jak wiele jest skroplin bo spływają do skraplacza. W dwa tygodnie nazbierało się już 3 litery wody.

Ja bym nie kombinowal z podnoszeniem temp spalin bo to nic nie da. U mnie w czopuchu jest od 70 do 100 st i para się kondensuje.

Firmę znalazłem na  OLX.PL 

Opublikowano

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/22985-problemy-z-kondensem-w-kominie/?hl=kecajbi&do=findComment&comment=283884

 

poczytaj sobie. Niestety zakończyło się tym że musiałem założyć wkład ze stali nierdzewnej i problem się skończył. Większymi spalinami nic nie zrobisz to lipa, która będzie działała przez kilka dni póki temperatura jest na +3-5 stopni . Jak spadnie ci do - 5 to będziesz miał przez ścianę "wodotrysk" . W dodatku to mi tak śmierdziało że musiałem skuć tynk na jednej ścianie. Współczuję Ci bo sam to miałem.

Opublikowano

Ja bym nie kombinowal z podnoszeniem temp spalin bo to nic nie da. U mnie w czopuchu jest od 70 do 100 st i para się kondensuje.

Firmę znalazłem na  OLX.PL 

 

Para kondensuje się poniżej 100 C więc nic dziwnego, że podniesienie temp. spalin do 70-100 C nie pomogło, podnieś do 140-150 na wylocie z kotła lub lepiej 110 C na wylocie z komina to będzie efekt bo MUSI być - to prosta fizyka.

Opublikowano

BZDURY!!!

 

Mnie uczono, że punkcie rosy...

Opublikowano

Ja przerobiłem temat jakiś miesiąc temu.

Frezowanie to koszt Ok 200 zł za metr a wkład kamionkowy to 3500 zł. Dla mnie to za droga inwestycja i wstawiłem wkład z blachy żyro i kwaso odpornej 1 mm typ 14828 z montażem wyszedł mnie 2500. Pewnie nie będzie na całe życie ( liczę ze z10 lat wytrzyma) ale jak mi kocioł siądzie to przejde na gaz i komin mi nie będzie potrzebny.

Teraz widze jak wiele jest skroplin bo spływają do skraplacza. W dwa tygodnie nazbierało się już 3 litery wody.

Ja bym nie kombinowal z podnoszeniem temp spalin bo to nic nie da. U mnie w czopuchu jest od 70 do 100 st i para się kondensuje.

Firmę znalazłem na  OLX.PL 

Panowie z OLX zrobili Cię w wała...  Blachę 1.4828 przy ekogrochu można sobie w d*** wsadzić więc to pokazuje jak ładnie Cię firma orżnęła i jak zna się na robocie... Za rok i tak ostatni metr tego komina to będzie sito do wymiany za 3-4 lata całość. Nie ma czegoś takiego jak stal kwaso-żaro odporna. Z kwasówki w twoim zestawie są 1 max 2 elementy. Wiedziałbyś gdybyś poprosił o certyfikat i sprawdził go z normą... 

Ludzie - nie warto czasem poświęcić jednego popołudnia na zdobycie jakiejś wiedzy? Jest tutaj dział kominy, blogi, czasopisma itd...

 

To co pisałem temat obok:

 

1. Tylko blacha 1.4404 o grubości 1mm nadaje się na wkład kominowy a i tak góre pewnie zeżre za jakiś czas (ostatnie powiedzmy 1-2 metry do wymiany co jakiś czas). Reszta blach się nie nadaje - tak działa kondensat. 

2. Wkład powinien być okrągły bo owalne lubią się rozejść przy wzroście temp i już się ze sobą nie "zejdą". Aczkolwiek przy niskiej i stabilnej temp spalin może i można ryzykować

3. Kominy owalne z blachy kwasożaroodpornej z Allegro to syf - nie że całość jest kwaso i żaroodporna, tylko 2 elementy są z kwasówki 1.4404 reszta z innego badziewia - jak np 1.4828

4. Frezowanie komina jest drogie ale pozwala założyć tańszy, okrągły markowy wkład ze stali 1.4404 - cena około 350 zł / metr (frezowanie + wkład)

5. Możesz zamówić wkład owalny ze stali 1.4404 u producenta - jest droższy od owalnego - może być tak że będzie niewiele tańszy od frezowania + wkładu gdzie ktoś zrobi to za Ciebie... W Polsce 2 lub 3 firmy zrobią wkład z tej blachy z certyfikatem czy to okrągły czy to owalny.

6. Wymagaj certyfikatu poświadczającego rodzaj blachy - poczytać o certyfikatach na kominy stalowe

7. Możena wyfrezować i włożyć komin z ceramiki izostatycznej (około 550/650 zł metr z robocizną).

8. Niektóre firmy nie dają gwarancji na wyfrezowany komin i izostatyczną ceramikę bo po frezowaniu zostają ostre krawędzie które mogą ją rozwalić - dlatego na przeróbkę nie dostaniemy gwarancji na wkład od firmy JAWAR - wycofali się z tego (został tylko shiedel).

9. Komin można ocieplić perlitem / keramzytem / wermikulitem - tylko wtedy jeśli robiła Ci firma - może nie dać Ci gwarancji - jeśli robisz sam - warto. Są to tanie materiały w klasie palności A przewyższające wełnę skalną...

Opublikowano

Masz rację . Kolega już to przerabiał, jak po roku kominiarz mu czyścił wkład to wyciągnął 4 metry czegoś co przypominało komin . Ja mam z Kominflexu z Pszczyny za 4000 z robocizna, ale coś czuję że 5 lat i góra do wymiany

 

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie z OLX zrobili Cię w wała...  Blachę 1.4828 przy ekogrochu można sobie w d*** wsadzić więc to pokazuje jak ładnie Cię firma orżnęła i jak zna się na robocie... Za rok i tak ostatni metr tego komina to będzie sito do wymiany za 3-4 lata całość. Nie ma czegoś takiego jak stal kwaso-żaro odporna. Z kwasówki w twoim zestawie są 1 max 2 elementy. Wiedziałbyś gdybyś poprosił o certyfikat i sprawdził go z normą... 

Ludzie - nie warto czasem poświęcić jednego popołudnia na zdobycie jakiejś wiedzy? Jest tutaj dział kominy, blogi, czasopisma itd...

 

Aż poszedłem sprawdzić certyfikat i kartę gwarancyjną którą dostałem od instalatora.

Gwarancja mówi o 5 latach w przypadku gazu a 2 lata przy innych paliwach. Instalator (kominiarz zapewnił że mój komin będzie podciągnięty pod 5-cio letnią gwarancję, (jak jest certyfikowanym instalatorem producenta to zawsze są możliwości).

Tak więc niech się lasuje... mam nadzieję że wytrzyma (nawet z wymianami) do czasu kiedy zamontuję kocioł na gaz. Jak mi ten kocioł padnie to wiem że będzie tym ostatnim na paliwo stałe.

Opublikowano

Wymyśliłem takie rozwiązanie przemakającego u mnie komina i proszę o ewentualne sugestie  :mellow: 

Przypomnę tylko moją sytuację: Plamy na kominie pojawiają się w górnej części (jakieś 1,5 m od ocieplonego sufitu) mało ogrzewanego korytarza, w budynku z wysokim parterem i piętrem oraz płaskim dachem (typowy klocek). Grzejnik jest tutaj tylko jeden przy drzwiach wejściowych na samym dole korytarza. Wymyśliłem więc, że można by zamontować grzejnik na ścianie komina, w miejscu przemakania, co wg. mnie ociepli tę ścianę, a dodatkowo podniesie temperaturę na korytarzu. Jest to do wykonania niewielkim kosztem, gdyż w pobliżu są drzwi "na piętro" a za nimi grzejnik w przedpokoju.

Wkładanie byle jakiego wkładu do komina chyba mija się z celem, a konkretny wkład to też konkretna cena niestety.

Co o tym myślicie, jakie są argumenty przeciw i za ?

Opublikowano

Moim zdaniem strzelasz sobie w kolano :( . Pamiętaj kondens to nie tylko woda ale i zapach, a raczej smród z tej domieszki wody i siarki oraz chloru. Jak chcesz się pochorować w dodatku mieć smród w przedpokoju i innych pokojach to ok. Z tego co pamiętam pierwszy miesiąc miałem sytuację bezzapachową , później już było gorzej a po 3 miesiącach musiałem kupić ostrą lawendę i pryskać ścianę bo nie szło w pokoju wytrzymać. Ja na twoim miejscu pojechałbym do banku , wziął kredyt i jak najszybciej to załatwił bo to nie ma sensu co chcesz zrobić. Moim zdaniem i tak i tak po okresie grzewczym będziesz musiał skuć tynk. Jak wstawiłem po kilku miesiącach rurę to i tak mi dalej śmierdziało , ale już się woda nie lała. Jak tobie się leje woda przy +5 stopniach to zobaczysz co się będzie działo przy -10. Po prostu wodotrysk :( o zapachu nie wspomnę. I żaden kaloryfer czy suszarka do włosów ci nie pomoże. Z chemią i fizyką niestety nie wygrasz. :)

Opublikowano

Dzięki ​kecajbi  ​za Twoją sugestię. 

Je te plamy na kominie miałem już przy paleniu bardzo starym kotłem, ale mam wrażenie, że są teraz większe, a pewnie będą jeszcze większe przy niższych temperaturach  :( 

Jaką rurę wsadziłeś do swojego komina  :)  i jakie poniosłeś koszty ? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.