SONY23 Opublikowano 22 Maja 2018 #601 Opublikowano 22 Maja 2018 13 godzin temu, maracz napisał: Dzięki za odzew. Dowierciłem dwa otwory PW za przegrodą, obecnie jest ich w sumie cztery po 22mm średnicy i jeszcze dwa tuż przed palnikiem, są one dozowane niezależnie od PP które podaję nad ruszt. Podczas wczorajszego przepalenia zauważyłem że nalot z sadzy zaczyna się pojawiać na szybce wizjera w momencie zbyt mocnego rozpalenia się, płomień wtedy jest bardzo długi oraz nieprzejrzysty, wypełnia całą 50 cm komorę dopalającą i sięga dalej aż do wymiennika. Pomny tego dzisiaj specjalnie zwróciłem to uwagę i zauważyłem że jeżeli w momencie pojawienia się długiego, zabrudzonego płomienia podam więcej PW płomień natychmiast się skraca i staje się klarowny a na szybce wizjera prawie nie ma żadnego nalotu a z komina dymu, więc albo rozrzedzam spaliny nadmiarem powietrza, albo zaczynam podawać tyle PW ile potrzeba, sam nie wiem jak to rozsądzić. Dodam że temperatura spalin jest każdego dnia podobna i wynosi ok 160* z tym że termometr jest umieszczony pół metra nad czopuchem, czyli w samym czopuchu pewnie będzie z kilkadziesiąt stopni więcej. Mam jeszcze pytanie czy warto się potrudzić i doprowadzić solidnie podgrzane PW, ewentualnie rurkami o jakim przekroju? PW najlepiej ustawić na stałe, chyba że masz czas chodzić i przestawiać. Z tego co piszesz kocioł dostaje zbyt dużo PP i gwałtownie odgazowuje a palnik nie jest w stanie tego czysto dopalić. Pomyśl o jakimś miarkowniku do regulacji PP albo przynajmniej o jakiejś regulacji na śrubę, żeby kocioł pracował na w miarę stałej mocy, takiej żeby palnik wyrabiał z dopalaniem.
maracz Opublikowano 22 Maja 2018 #602 Opublikowano 22 Maja 2018 Sambor, ja mam sztucznie wytwarzany ciąg, więc te opory będą chyba łatwiejsze do pokonania niż w przypadku naturalnego ciągu, tak sobie to wyobrażam. Drewniak, termometr mam umieszczony w obmurzu komina 50cm powyżej czopucha, tak zalecał producent wyciągu. Sony23, cały czas się uczę na swoich błędach, myślę że z czasem wypracuję jakieś stałe nastawy, na razie droga daleka do tego. Co do miarkownika to raczej nie jest mi potrzebny bo wraz z wentylatorem posiadam sterownik który utrzymuje zadaną temperaturę spalin, problem w tym że kiedy wentylator zbliża się do zadanej temp. spalin zaczyna lekko zwalniać obroty, by po uzyskaniu jej całkowicie się wyłączyć i wtedy dymi z komina, tak więc wolę nastawić taką temp. żeby wentylator stale zasysał powietrze. Jeszcze jedno pytanko zaczynam cicho myśleć o zastosowaniu wermikulitu zamiast szamotu, ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w tym temacie? Z tego co wyczytałem to wermikulit jest mniej odporny na uszkodzenia mechaniczne a co z odpornością na wysoką temperaturę w porównaniu z szamotem?
maracz Opublikowano 27 Maja 2018 #603 Opublikowano 27 Maja 2018 Panowie mam jeszcze pytanka, doprowadzenie PW dwoma rurkami o średnicy 1cala będzie ok? Czy za mała średnica? Czemu służy konkretnie zwężony wylot palnika oraz klin za nim?
drewniak Opublikowano 27 Maja 2018 #604 Opublikowano 27 Maja 2018 Z mojego doświadczenia to szamot na głowę bije wermikulit, który wykręcał się od temper. i kruszył. Zwężenie palnika powoduje szybszy przepływ spalin, które lepiej chyba mieszają się z PW. Klin , a lepiej zaokrąglony, lepiej odbija spaliny w górę i nie blokuje ich przepływu.
sambor Opublikowano 27 Maja 2018 #605 Opublikowano 27 Maja 2018 Kilka razy proszono mnie o podanie jak wygląda mój DS Poniżej schemat jak to jest zrobione z podaniem kilku wymiarów - może sie komuś przydadzą. Taki rozmiar dyszy to ok 14 kW mocy, ale bez problemu wyciągałem na nim 25-30 kW przez 1-2h ładowania bufora. Jeszcze raz - kocioł jest tylko do drewna, cała droga drewna i spalin , aż do wymiennika jest w szamocie. czyli zasyp, palnik i dopalanie . Pod szamotem jest blacha z a pod nią woda. Miłego myślenia. Pozdr.
maracz Opublikowano 27 Maja 2018 #606 Opublikowano 27 Maja 2018 Drewniak, to bardzo ważne to co napisałeś zwłaszcza odnośnie wermikulitu, pamiętasz może jakiej gęstości i grubości był ten wermikulit który tak się powyginał? Sambor dzięki za rysunek, nie omieszkam coś ściągnąć z tego rysunku jeśli można oczywiście. Dwa palniki, to przy moich umiejętnościach oznaczałoby 2x więcej dymu z komina he..he..he!
drewniak Opublikowano 27 Maja 2018 #607 Opublikowano 27 Maja 2018 Wermikulit miałem 1,5 i 2 cm gr. Zawsze ta strona od ognia rozszerzała się bardziej od drugiej. Gęstości nie pamiętam, może był wyjątkowo marny.
maracz Opublikowano 3 Czerwca 2018 #608 Opublikowano 3 Czerwca 2018 Panowie cały czas szukam i czytam na forum interesujących mnie informacji odnośnie przeróbek GS na DS. Ostatnio wyczytałem że tak zwana komora dopalania spalin powinna się rozszerzać biegnąc w stronę wymiennika i w związku z tym mam pytanie, czy rozszerzenie komory na odcinku o długości 30cm na jednym końców o 1cm w ogóle coś da i wpłynie na odpowiednie rozprężenie spalin? Czy może jest to za mała wartość i nie będzie miała żadnego wpływu?
SONY23 Opublikowano 3 Czerwca 2018 #609 Opublikowano 3 Czerwca 2018 To zależy jaki jest przkrój palnika w stosunku do przekroju tej komory. Jeżeli przkrój komory jest dużo większy od palnika to te rozszerzanie nie ma wielkiego znaczenia ale jeżeli przekroje są zbliżone, to rozszerzenie polepsza moim zdaniem pracę całego układu i jest o co walczyć.
maracz Opublikowano 3 Czerwca 2018 #610 Opublikowano 3 Czerwca 2018 No właśnie u mnie będzie panować ogólna ciasnota i kanał za palnikiem będzie miał większy przekrój niż palnik, ale niewiele. Zastanawiam się teraz nad tym czy pochylić o ten 1cm całą ściankę przegrody czy tylko ściąć wewnętrzną płaszczyznę od strony komory dopalania? Heh! W miedzy czasie znalazłem na forum opinię, cytuję: "Kanaly powinny miec rozna szerokosc. Spaliny ochladzajac sie zmniejszaja swa objetosc. Pierwszy powinien byc praktycznie 2 x szerszy od ostatniego" Z tego cytatu według mnie wynika że powinno być na odwrót? Kanał/y powinien się zwężać/zmniejszać?
sambor Opublikowano 3 Czerwca 2018 #612 Opublikowano 3 Czerwca 2018 Godzinę temu, maracz napisał: "Kanaly powinny miec rozna szerokosc. Spaliny ochladzajac sie zmniejszaja swa objetosc. Pierwszy powinien byc praktycznie 2 x szerszy od ostatniego" Z tego cytatu według mnie wynika że powinno być na odwrót? Kanał/y powinien się zwężać/zmniejszać? Ale tak nie jest i tu pytanie dlaczego? A naprawdę to nikt takich wymysłów nie tworzy można wstawi w kocioł zawirowywacze lub po prostu kawał cegły
maracz Opublikowano 4 Czerwca 2018 #613 Opublikowano 4 Czerwca 2018 W dniu 3.06.2018 o 19:52, drewniak napisał: Tu chodzi o kanały wymiennika. Ok. Nieuważnie przeczytałem czego ten post dotyczył. Minus spalania dolnego jaki u mnie zauważyłem, to że wymiennik jest strasznie zapylony popiołem, sadzy jest niewiele natomiast tego pyłu jest od groma, to pewnie palnik działa jak odkurzacz.
sambor Opublikowano 4 Czerwca 2018 #614 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Za duży ciąg kominowy przy DS-ie warto mieć RCK
SONY23 Opublikowano 4 Czerwca 2018 #615 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Pewnie naczytałeś się, że najlepiej jak na ruszcie leży szamot...
maracz Opublikowano 4 Czerwca 2018 #616 Opublikowano 4 Czerwca 2018 A nie najlepiej jak leży szamot na ruszcie przy spalaniu drewna?
drewniak Opublikowano 4 Czerwca 2018 #617 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Przerabiałem ruszt szamotowy jak i żeliwny, położony na wodny. Gra nie warta świczki, tylko utrudnia odpopielanie. Przy drewnie popiołu jest mało ale coś tam jednak jest i na samym wodnym jedzie ok.
SONY23 Opublikowano 4 Czerwca 2018 #618 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Najważniejsze, żeby przed wlotem do palnika była odpowiednio wysoka temperatura żaru. Przy pracy na małej mocy z chłodzonym rusztem może być problem z jej osiągnięciem i wtedy triki z szamotem mogą pomóc. Ale czy trzeba do tego robić aż szamotową szczelną podłogę ?
sambor Opublikowano 4 Czerwca 2018 #619 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Ja w ruszcie szamotowym mam 2 szczeliny po 10mm szerokości - wystarcza na lekkie odpopielenie i dodatkowo pozwala na dopływ powietrza z popielnika.
maracz Opublikowano 5 Czerwca 2018 #620 Opublikowano 5 Czerwca 2018 Ja mam ruszt wodny. Przy spalaniu drewna od góry próbowałem spalać bez szamotu, ale zostawał duży niedopał na ruszcie. Panowie, dwie rurki powiedzmy calówki włożone w rurę łączącą czopuch z kominem o długości około 40cm zdążą podgrzać dostatecznie powietrze na takim odcinku, żeby można było zasilić nim PW?
drewniak Opublikowano 6 Czerwca 2018 #621 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Może i trochę pw będzie cieplejsze, ale czy to coś wymiernego da ?. Do prostych urządzeń , takich jak kocioł, lepiej stosować raczej proste rozwiązania i pw z popielnika powinno wystarczyć.
maracz Opublikowano 10 Czerwca 2018 #622 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Pytanko, warto dorobić w komorze dopalania tuż nad palnikiem coś w rodzaju deflektora który zmusiłby PW z popielnika do zawirowania i jednocześnie ułatwił zmieszanie z gazami? Czy będzie to niewiele dający w gruncie rzeczy szczegół?
drewniak Opublikowano 10 Czerwca 2018 #623 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Ja zrobiłem coś takiego i wydaje mi się, że pali się czyściej . Tylko żeby nie za mocno ograniczać ciąg.
maracz Opublikowano 10 Czerwca 2018 #624 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Masz to zrobione na całej szerokości komory dopalania?
drewniak Opublikowano 10 Czerwca 2018 #625 Opublikowano 10 Czerwca 2018 4 paski szamotu 3x3cm w poprzek, na 38cm szerokości kotła.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.